DivaynEays Opublikowano 28 Stycznia 2022 Opublikowano 28 Stycznia 2022 29 minut temu, JARO/333/ napisał: Czyli już za bardzo nie wiem, minus 11 w 093 to trochę za dużo, poza tym są drgania silnika, macie jakieś pomysły? zdecydowanie przestawione o zab na pasku.
JARO/333/ Opublikowano 28 Stycznia 2022 Opublikowano 28 Stycznia 2022 Przestawiłem koło o jeden ząbek do przodu czyli w prawo w grupie 090 z 0 poszło na plus 5.
JARO/333/ Opublikowano 28 Stycznia 2022 Opublikowano 28 Stycznia 2022 ok. proszę o instrukcje co mam zrobić? bo już się pogubiłem.
strazak93 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Jeśli mnie pamięć nie myli, to jak pierwszy raz wymieniałem łańcuch i napinacz to zaraz po uruchomieniu silnika też wyskoczyło coś około -9,ale chwilę silnik popracował i spadło do -1, nie wiem czym to było spowodowane. Też wtedy kombinowałem z ustawieniami rozrządu do przodu,lecz ostatecznie wróciłem do pierwotnego ustawienia,z tym że teraz już wiem że znak na kole wałka rozrządu nie pokrywał się idealnie z znakiem na pokrywie zaworów.
JARO/333/ Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Po zmianie łańcucha, ślizgów umyciu napinacza mam teraz w grupie 093 wartość minus 6 w grupie 091 jest od -1 do 0. czyli coś ta wymiana dała, silnik trochę spokojniej pracuje, nie słychać tak mocno gdakania, ale chyba teraz słyszę cykanie napinacza. Czy sprawny napinacz wydaje jakieś dźwięki? Pasek ustawiony jak poprzednio bez żadnych przesunięć. Ciśnienie sprawdziłem ale chyba mam wadliwy miernik bo wskazał mi max 50 psi. Podłączyłem go do sprężarki i przy 4 barach wskazał około 30 PSI. pożyczę inny miernik i spr. jeszcze raz. Łańcuszek był minimalnie rozciągnięty. Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia, poprawienia?
pelonek1 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 3 godziny temu, JARO/333/ napisał: Ciśnienie sprawdziłem Masz BFB? Jaki tam jest rozmiar gwintu pod czujnik ciśnienia oleju?
JARO/333/ Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 16 minut temu, pelonek1 napisał: Masz BFB? Jaki tam jest rozmiar gwintu pod czujnik ciśnienia oleju? Mam AVJ, ale rozmiaru i tak nie wiem dopasowałem z zestawu końcówkę.
pelonek1 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 5 minut temu, JARO/333/ napisał: Mam AVJ, ale rozmiaru i tak nie wiem dopasowałem z zestawu końcówkę. Znalazłem, że M10x1, jednak jak ktoś może potwierdzić to byłoby super. Potrzebna jest nowa uszczelka/oring żeby po pomierze nic nie ciekło, czy nie ma takiej potrzeby?
JARO/333/ Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 20 minut temu, Dev napisał: M10x1 Czy podłączając miernik ciśnienia oleju do sprężarki mogę sprawdzić jego prawidłowe wskazanie?
strazak93 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 (edytowane) Wystarczy kupić elastyczny przewód hamulcowy,w niego wkręcić jakiś manometr i tyle, bodajże od Audi lub VW, żeby miał 30-40 cm. Edytowane 30 Stycznia 2022 przez strazak93
JARO/333/ Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Dzięki za podpowiedź, wszystko jest ok tylko nie wiem czy ten mój miernik typowy chińczyk wskazuję prawidłowo. Zrobiłem próbę na sprężarce 4 bary a na nim 30 psi czyli prawie dwa razy mniej.
JARO/333/ Opublikowano 31 Stycznia 2022 Opublikowano 31 Stycznia 2022 Po zmianie łańcucha, ślizgów umyciu napinacza mam teraz w grupie 093 wartość minus 6 w grupie 091 jest od -1 do 0. czyli coś ta wymiana dała, silnik trochę spokojniej pracuje, nie słychać tak mocno gdakania, ale chyba teraz słyszę cykanie napinacza. Czy sprawny napinacz wydaje jakieś dźwięki? Pasek ustawiony jak poprzednio bez żadnych przesunięć. Ciśnienie sprawdziłem ale chyba mam wadliwy miernik bo wskazał mi max 50 psi. Podłączyłem go do sprężarki i przy 4 barach wskazał około 30 PSI. pożyczę inny miernik i spr. jeszcze raz. Łańcuszek był minimalnie rozciągnięty. Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia, poprawienia?
JARO/333/ Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 W dniu 28.01.2022 o 05:53, krzysiekml napisał: I Ty tak poważanie? ? Po zmianie łańcucha, ślizgów umyciu napinacza mam teraz w grupie 093 wartość minus 6 w grupie 091 jest od -1 do 0. czyli coś ta wymiana dała, silnik trochę spokojniej pracuje, nie słychać tak mocno gdakania, ale chyba teraz słyszę cykanie napinacza. Czy sprawny napinacz wydaje jakieś dźwięki? Pasek ustawiony jak poprzednio bez żadnych przesunięć. Ciśnienie sprawdziłem ale chyba mam wadliwy miernik bo wskazał mi max 50 psi. Podłączyłem go do sprężarki i przy 4 barach wskazał około 30 PSI. pożyczę inny miernik i spr. jeszcze raz. Kupiłem kolejne koło na wałek rozrządu, ale jeszcze nie dotarło. jak dotrze będę jeszcze kombinował jeszcze raz z przestawieniem o ząbek tylko jeszcze raz chcę potwierdzić w którą stronę, pasek sztywno kółko na rozrządzie w prawo o ząbek czy kółko na znaku a pasek w prawo o ząbek. Łańcuszek był minimalnie rozciągnięty. Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia, poprawienia? Dziękuję za pomoc ale muszę jeszcze temat dokończyć.
przem8 Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Ile razy jeszcze będziesz dopytywać o to samo? Nic już nie można sprawdzić, została wymiana napinacza. Jeśli wszystko masz 100% na znakach, 16 ogniw między wałkami, nie masz ściętego klina na wale, wałki w porządku to nic więcej nie zrobisz. -6 to nie tragedia i będzie to jeździć. Przekręć do oporu czujnikiem wałka w jedną ze stron i ugrasz 1-2cf. 12 minut temu, JARO/333/ napisał: Czy sprawny napinacz wydaje jakieś dźwięki? Nie. Słychać "szum" od łańcucha. Przestawienie o ząbek na pasku to przeskok o 10-13cf.
JARO/333/ Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz, czy ktoś może bawił się w naprawę napinacza?
Skowrix Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Krzysztof Mtronic (YouTube) rozbierał ten napinacz. Z tego co pamietam to tam oringi stwardniały ale chyba miał jeszcze jakieś uwagi
krzysiekml Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Tego nie naprawisz jak tulej od tłoczyska będzie owalna
JARO/333/ Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Myślę, że warto się pobawić, tak naprawdę koszt oringów i praca, na pewno wymiana nie zaszkodzi bo jak widać te oringi są już bardzo twarde i nie trzymają ciśnienia oleju wewnątrz tego ustrojstwa, co za tym idzie ciśnienie w całej magistrali może być niższe a napinacz może pracować normalnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się