Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niech moderator tu posprząta prosze.

Jaro pisz w odpowiednim dziale a nie tu wszystko. Ja bym Ci już ostrzeżenie dał bo robisz śmietnik;)

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a jakie płukanki stosujecie panowie? czy tec 2000 jest ok wg was?

Opublikowano
11 minut temu, JanekLubos napisał:

a jakie płukanki stosujecie panowie? czy tec 2000 jest ok wg was?

A czy to jest temat o płukankach?

Zajrzy tu ktoś z moderatorów i zrobi porządek?

Opublikowano

Więc Panowie i drogie Panie w obecnym czasie jaki rozrząd wybrać? Kupiłem auto i nie chcę zwlekać, jest to quattro 1.8T bex 190km 140kw kombi 2xs-line chcialbym wymienić oba rozrządy żeby mieć spokój na dłuższy  czas.  Dopowiem, że mechanikiem nie jestem ale zakochalem sie w tym aucie nie chcę części za grosze ale tez aktualnie milionów nie mam, a zwlekać nie mogę, wiadomo.  Niech będzie chociaz na 60k ^^do 40k km nazbieram na lepszy i wymienię. Chyba że, to na prawdę nie dużo trzeba dołożyć za jakość. Prosze o informacje moi drodzy. Z fartem. 

Opublikowano

A czytałeś chociaz kilka ostatnich stron tematu? Wszystko opisane. Ten temat dotyczy napinacza łańcucha więc doczytaj jakie jest jedyne słuszne rozwiązanie. Nikt tu nie będzie powielal odpiedzi i czekał z niecierpliwością żeby Ci odpisać. 

Opublikowano

Ja założyłem zestaw paska rozrządu SKF a zestaw łańcucha autlog 20 tyś km bez zarzutu.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

Przymierzam sie do wymiany tego udanego napinacza w moim BFB, w 093 mam niby -6.0*KW ale w ostatnim czasie stuki mocno sie nasiliły.
Jutro mechanik ściąga dekiel i zobaczymy co tam się dzieje. Skłaniam sie ku wymianie go na wersje bez cewki. Ma ktoś z was numer tego napinacza bez cewki?

Ew. jakiś link do pewnego sprzedawcy? po lekturze kilku stron wiem ze trzeba potem zmienić cos w sofcie.
Pytanie mam czy żeby wysłać ten soft do wiadomej osoby potrzebny jest vcds? Niestety mam niepełną wersje i obawiam sie ze może byc wtedy problem ze zmiana softu.

 

Pozdrawiam i miłej niedzieli:) 

 

edit.....pierwsze foto od razu po uruchomieniu na jałowych, drugie po kilku minutach jak obroty spadną 

20220830_190320.jpg

20220830_190559.jpg

Edytowane przez krakus4891
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, krakus4891 napisał:

Pytanie mam czy żeby wysłać ten soft do wiadomej osoby potrzebny jest vcds?

Potrzebny jest mpps albo nefmoto i kabel od vaga ale najprościej jest mpps'em.

Napinaczy jest jeden rodzaj czy to z cewką czy bez więc znajdziesz na portalach aukcyjnych. Zakładałem z febi 2x wersję bez cewki i działa od dawna. Poza tym zmień od razu łańcuch i przy okazji tej roboty radzę zajrzeć do smoka pompy oleju jeśli nigdy tam nikt nie zaglądał. Samo zajrzenie pod dekiel niewiele wniesie w ocenie napinacza.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
49 minut temu, przem8 napisał:

Potrzebny jest mpps albo nefmoto i kabel od vaga ale najprościej jest mpps'em.

Napinaczy jest jeden rodzaj czy to z cewką czy bez więc znajdziesz na portalach aukcyjnych. Zakładałem z febi 2x wersję bez cewki i działa od dawna. Poza tym zmień od razu łańcuch i przy okazji tej roboty radzę zajrzeć do smoka pompy oleju jeśli nigdy tam nikt nie zaglądał. Samo zajrzenie pod dekiel niewiele wniesie w ocenie napinacza.

Tak łańcuch na pewno wjedzie nowy bo bez sensu wkładać stary. Smok czyszczony rok temu a olej co 10tys. wiec bedzie ok. Masz moze numer tego napinacza pod bfb....?

Opublikowano

Nie mam, wpisz sobie na allegro napinacz łancucha febi... 

Łańcuch też weź febiego, bo w środku jest ori iwis. 

Opublikowano

Myślisz, że wartość - 6cf jest powodem stuków? 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, krakus4891 napisał:

pierwsze foto od razu po uruchomieniu na jałowych, drugie po kilku minutach jak obroty spadną 

Proponuje rozgrzać silnik aby olej miał 90 oC ( nie sugeruj sie temp.wody bo gdy ta ma 90 to olej dopiero ~70)

I dopiero wtedy zrób pomiar

Edytowane przez pawlos23
Opublikowano (edytowane)

Siemka. BFB silnik. Napinacz przed remontem głowicy nie pokazywał takiego błedu. Po remoncie i przejechaniu kilkudziesięci kilometrów(+/- 100) wywala taki błąd. Z autem jakotako nie dzieje się nic jedzie jak powinno. Dzisiaj byłem u mechanika i sprawdzał wtyczke od napinacza to da się kręcić nią dookoła, ale w środku nie jest zerwane raczej nic bo napiecie miało 15.7v

Zrzut ekranu (2).png

Edytowane przez Kasteva
Opublikowano

Pokaż co pokazuje w gr. 90 i 93 oraz daj loga z normalnej jazdy 90+93.

Opublikowano

Siema, jakiś czas zmieniałem cały rozrząd gumowy i stalowy razem z naponaczem bez fazatora. Na starym napinaczu z nowym łańcuchem w gr 93 miałem 4cf, po zmianie na napinacz febi bez cewki mam wartość 11cf. Kilka razy sprawdzałem ustawienie całego rozrządu i wszystko jest dobrze złożone, ktoś może wie dlaczego tak się dzieje po zmianie napnacza 

Opublikowano
29 minut temu, przem8 napisał:

Pokaż co pokazuje w gr. 90 i 93 oraz daj loga z normalnej jazdy 90+93.

wiesz co narazie nie mam dostep do auta bo u mechanika jest teraz ale jak dzisiaj sprawdzałem to w 93 grupie pokazywało -1KW

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, frezergt napisał:

po zmianie na napinacz febi bez cewki mam wartość 11cf

To wskazuje na przestawienie rozrządu o ząbek. Zakładałem taki zestaw 2x i zawsze 0.0. Możesz mieć jeszcze uszkodzony czujnik położenia wałka i będzie przekłamywać, też przerabiałem taki przypadek.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
1 godzinę temu, Kasteva napisał:

napiecie miało 15omh.

a od kiedy to napięcie w omach się mierzy, hmm :shock3: nie to że bym się czepiał ale to trochę ryje beret. Ktoś to kiedyś przeczyta i tego........

Opublikowano
13 minut temu, przem8 napisał:

To wskazuje na przestawienie rozrządu o ząbek. Zakładałem taki zestaw 2x i zawsze 0.0. Możesz mieć jeszcze uszkodzony czujnik położenia wałka i będzie przekłamywać, też przerabiałem taki przypadek.

sprawdzałem kilka razy ustawienie paska i łańcucha i zawsze wszystko zgadzało się ze znakami, spróbuję z podmianą czujnika, tylko z drugiej strony jak założyłem spowrotem stary napinacz to było 4cf

Opublikowano

Panowie pytanie takie mam, może już było ale przejrzałem ileś dziesiąt stron tego tematu i nie znalazłem.

Co ile jest przewidziana wymiana tego napinacza a bardziej łańcucha?

U mnie na razie nic się nie dzieje z nim znaczy nie słychać a synchronizacja wygkada ok.

A pytam dlatego bo będę wymieniał rozrządu z przodu no i się zastanawiam czy tego też się czepiać czy na razie nie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...