Wylye Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) ja tez bede montował mechaniczny tylko jestem ciekawy dlaczego Dzik osoba która handluje częściami proponuje montować hydrauliczny Nie wiem... mogę jedynie się tego domyślać. Pytanie pomocnicze, gdybyś miał sklep to wolałbyś osiągać większe - czy raczej mniejsze dochody? Osobiście, po tym jak pociekł mi hydrauliczny przy pasku - zamontowałem ten "zwykły" na mimośrodzie zgodnie z zaleceniem VAG. Ale każdy jest kowalem swojego "lasu" jak mawiał... dyrektor w kabarecie Olgi Lipińskiej Edytowane 19 Listopada 2016 przez Wylye
krzysiekml Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 też zakładałem nowy typ i śmiga elegancko
erchi Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 I tak samo u mnie. Hydrauliczny wymagał dopłaty 100zł.
marcinch001 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Też mam nowego typu i jest wszystko ok . Polecam
wampir Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Ja nie miałem do czynienia z tym nowym mam jednak pewne przemyślenia na ten temat. Moja wyobraźnia podpowiada mi 2 tematy do analizy: 1. Czy ten nowy napinacz przypadkiem nie był projektowany przez księgowych? Tłumaczy to prosta żeby nie powiedzieć prymitywna konstrukcja, ale bardziej razi mnie jego taniość jak to w nowszych autach jest projektowane. Nikt zapewne nie planuje, że ta część ma przetrwać dodatkowe obciążenie albo tuning. 2. Jak pracuje taki napinacz na "sprężynce"? Tak jak sama sprężyna w zawieszeniu? Czy napinacz hydrauliczny nie pracuje sprawniej bo na zasadzie amortyzatora? Sprzedawcy (pośrednicy) mają na wszystkim taką samą marzę więc ciężko to tłumaczyć w ten sposób. Niech każdy sam sobie to przeanalizuje...
dzik Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) romanzlasu, dnia 19 List 2016 - 14:20, napisał: ja tez bede montował mechaniczny tylko jestem ciekawy dlaczego Dzik osoba która handluje częściami proponuje montować hydrauliczny Nie wiem... mogę jedynie się tego domyślać. Pytanie pomocnicze, gdybyś miał sklep to wolałbyś osiągać większe - czy raczej mniejsze dochody? Osobiście, po tym jak pociekł mi hydrauliczny przy pasku - zamontowałem ten "zwykły" na mimośrodzie zgodnie z zaleceniem VAG. Ale każdy jest kowalem swojego "lasu" jak mawiał... dyrektor w kabarecie Olgi Lipińskiej Jureczku u nas w firmie jest zasada by sprzedawać części wysokiej jakości. Mieliśmy w rękach zestaw zarówno(nowe zestawy) ina jak i regularnie mamy w rękach tłumik drgań produkowany przez NTN Japan(dostępny w zestawach SKF i NTN Japan który oczywiście produkuje ten tłumik na 1 montaż dla VW Audi) i wolimy sprzedawać te drugie rozwiązanie. Nasi klienci to w 95% osoby które wiedzą co jest porządne i co warto montować by auto odwdzięczyło się bezawaryjną eksploatacją. Co do sugestii że wolimy sprzedać drożej by mieć większy dochód odpowiem Ci tylko tyle że zestaw z tłumikiem drgań wychodzi korzystniej od tego "budżetowego" rozwiązania z napinaczem mechanicznym. Nie naciągamy klientów chyba że naciąganiem nazwiesz to by zawsze sprzedawać część najwyższej jakości i jak ognia unikać taniochy z którą wiadomo jak jest Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za Twoje zdanie w temacie Edytowane 21 Listopada 2016 przez dzik
marcinch001 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Łukasz nie sądzę zebyś miał rację co to tego ze rozrząd nowego typu jest bardziej narażony na uszkodzenia wynikające ze zwiększenia mocy . Poniżej fotki 1.8t bez hydraulicznego napinacza w silnikach o mocach ok 500 ps. Tu trochę mniej ale też grubo Edytowane 21 Listopada 2016 przez marcinch001
Łukasz13 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Dokładnie tak jak kolega powyżej napisał, nowy typ rozrządu już dawno był sprzedawany za granicą jako ala "tuningowy", po drugie takie rolki z napinaczem mechanicznym stosowane są w masie różnych silników w innych markach i nie ma z nimi żadnego problemu, po 3 oprócz tego że jest tańszy to jego montaż i odpowiednie ustawienie naciągu jest sporo łatwiejsze niż w przypadku napinacza z tłumikiem, takie moje przemyślenie po montażu .
Wylye Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Całkowicie popieram przedmówcę. Wg mnie zastosowanie NAPINACZA hydraulicznego nie ma nic wspólnego ze wzmocnieniem rozrządu. Wbrew temu co mówi też kolega Marcin - Dzik, (którego równie serdecznie pozdrawiam, jak i kolegę Kamila za PRO CHOICE, którego poznałem na forum Vectry) - z tego co doczytałem w światowych zasobach fanklubów AUDI (np Audizne, który to fanklub uważam za jeden z najlepszych - zaraz oczywiście po a4-klub ) i z własnej praktyki - to powrót do napinacza mimośrodowego jest słusznym rozwiązaniem. Nie sądzę też, by z jakiegokolwiek innego niż techniczny powodu, VAG miał zalecać przejście na ten napinacz ze "starego" systemu hydraulicznego. Bo moi drodzy producent zawsze ma "w tyle" (cytując Kubę Sienkiewicza) oszczędności użytkowników. Wiecznie cieknące napinacze hydrauliczne skłoniły VAG do takiej a nie innej decyzji... Jeździłem na jednym i na drugim. Nie bardzo wiem na czym miałaby polegać wyższość hydraulicznego? Setki konstrukcji w świecie napina paski mimośrodem z blokadą, nie ma to wpływu na resurs paska - po co więc komplikować i utrudniać, coś co dobrze działa od dziesięcioleci? Wg opinii inżynierów Audi (i mojej własnej z autopsji), oba napinacze realizują swoją funkcję, jednak tradycyjny w odróżnieniu od hydraulicznego jest po prostu NIEZAWODNY. Czy w silniku o podniesionej (w stosunku do serii) mocy, obrót wałka rozrządu, siły otwarcia zaworów wymagają większego momentu? To pytanie retoryczne... Każdy zna odgłos klekotania idący z silnika kiedy na zbyt wysokim biegu wciśniemy gwałtownie gaz w podłogę. (szczególnie przy stosowaniu benzyny niższej oktanowo od zalecanej, lub w przyp silników starej generacji z zapłonem ustawionym "zbyt wcześnie") Od "pokoleń" kierowcy i mechanicy (bardzo wielu mechaników - do dziś) nazywają ten hałas "klekotaniem zaworów". Tymczasem, jednak z zaworami ani z rozrządem nie ma to nic wspólnego... Oto, co tak naprawdę klekoce w takiej chwili Tłok! To tłok robi sobie "fikołka" na sworzniu, a raczej będąc w dramatycznej sytuacji pchany eksplozją zbyt wczesnego zapłonu, powstrzymywany a/ zbyt wysokim biegiem b/ źle tłumiony zbyt niskim oktanem - wywołuje ten klekot usiłuje najpierw "obrócić" się na sworzniu tłokowym a dopiero później zgodnie z wektorem siły - popycha korbowód. NIE ZAWORY!!!, nie wałek i popychacze!!! Tylko TŁOK !!! Kiedy jednak dziś zapytacie o to w ASO - to 99 na 100 mechaników (i tych współczesnych i tych "starej daty") powie wam " To zawory" _____________________________________________________________ Grafika pochodzi z anglojęzyczn artykułu <TU> Edytowane 22 Listopada 2016 przez Wylye
krzysiekml Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) nawy typ był na 100% w 2012r bo moja obecna c5 miała taki założony w aso w de z tym że żle tą rolkę założyli i fart że to nie yebło Edytowane 21 Listopada 2016 przez krzysiekml
dzik Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Spróbuje zasięgnąć jutro opinii na ten temat ASO, dziś mój kontakt już po pracy. Zobaczymy co powiedzą z vw audi.
Wylye Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Spróbuje zasięgnąć jutro opinii na ten temat ASO, dziś mój kontakt już po pracy. Zobaczymy co powiedzą z vw audi. Koniecznie - Marcin. Zalecenie serwisowe odnośnie tego napinacza funkcjonuje od kilku lat. Tu masz pierwszy z brzegu biuletyn z Contitech - nie chce mi się szukać a gdzieś w sieci jest angl i niemieckojęzyczny od VAG <KLIK pdf>
erchi Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Funkcjonuje, tylko nie każdy o tym wie. Po odstawieniu auta na wymianę paska rozrządu zadzwonił mechanik z pretensjami, że kupiłem ZŁY zestaw bo napinacz był hydrauliczny, a jest zwykły. Odesłałem go na infolinię ASO Audi i do broszur producentów zestawów.
wampir Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Jestem bardzo ciekawy co powiedzą w ASO. Popatrze też na audizine.
Wylye Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Jestem bardzo ciekawy co powiedzą w ASO. Popatrze też na audizine. Koniecznie Łukasz - kliknij np TU (wcześniejszy wpis edytowałem, pokazałem dlaczego "rozrządowi jest wszystko jedno" czy depczemy w pedał gazu mocniej czy słabiej - w przeciwieństwie do tłoka, któremu już tak "wszystko jedno", to nie jest - ergo dlaczego hydrauliczny miałby być lepszym pomysłem niż mimośrodowy (napinacz) Edytowane 23 Listopada 2016 przez Wylye
MireXs Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Tzn. czy chinczyk to na 100% pewny nie jestem bo mechanik zamawial ale na fv kosztowal 690zl. Napinacz SWAG jest do 1.8t AVJ 150km? Bo jak widzę zdjęcia to on nie ma wtyczki. Napinacz - skoro już się uparłeś że zamontujesz z tzw "fazatorem" czyli ze wtyczką wg ETKi ma nr 058109088K i tak powinieneś szukać możesz np kupić taki https://aparts.pl/clientcatalogue/058109088k,23-1-vag-----058109088k.aspx?gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeuxNGL4fquwti5gfHmOLqE3lzeE6CBHhQDaSLWy2d3TfhoCGlXw_wcB ale do końca nie wiem co to za producent i mam poważne graniczące z pewnością podejrzenia, że to produkt PRC Nieznacznie droższe są te od firmy VAICO np tu http://www.czesciauto24.pl/vaico/7531504 - ale wciąż podejrzewałbym (choć może niesłusznie) produkty VAICO o "PerCowatość" U know what I mean TU masz od SWAGA - i to już raczej jest produkt EU sam napinacz np http://www.czesciauto24.pl/swag/7026149 tu cały zestaw od SAWGA http://www.czesciauto24.pl/swag/7989998 a na koniec zestaw OEM od FEBI BILSTEIN http://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/7995458 a tu sam napinacz od FEBI B https://aparts.pl/partscatalogue/37119-febi-bilstein-zawor-sterujacy-ustawienie-walka-rozrzadu,11-37119-0101-03826--37119~2FEB.aspx Its ure choice... pozdro Wylye... serdeczne dzięki za pojaśnienie. ) Pojade do innego majstra bo przez telefon doradził mi wymiane samego "fazaratora", który jest przykrecony na dwie śruby do napinacza. Twój problem opisany jest tu http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/417409-anyone-ever-replace-n205-2-8-atq.html Wprawdzie dotyczy to silnika 2.8 ale to ten sam napinacz co w silnikach 1.8 i 2.0 Nie przerabiałem tego problemu osobiście, ale pamiętam, że stary napinacz "pocił" się we wtyczce. Kiedy miałem opisywane wcześniej problemy kupiłem nawet na aledrogo sam solenoid ale niczego to wówczas nie zmieniało. Błąd nadal świecił aż znalazłem przyczynę. Kupisz je na allegro za parę złotych http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=c271300702&search_scope=category-50822&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025 pozdro PS A majstra pochopnie nie zmieniaj bo widzę, że chyba dobrze "kompinuje" co ci szkodzi - spróbuj... Fazarator (cewka) została wymieniona i faktycznie wtyczka była ukręcona i lał się z niej olej (mam ją w domu). Wcześniej jak wspominałem napinacz wymieniałem na zamiennik i cewka była koloru srebrnego, majster wymienił na brązową. Olej się nie leje ale wyskoczył mi błąd 16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent I teraz pytanie do was... czym to jest spowodowane i czy można tak jeździć??
Wylye Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) I teraz pytanie do was... czym to jest spowodowane i czy można tak jeździć?? Perypetie związane z tym błędem, jego przyczyny i sposoby "zwalczenia" są opisane w tym topiku - poszukaj bo nie chcę dublować. Na początek, po wymianie cewki fazatora - skasuj błąd VAG/VCDS i zobacz czy wraca. Jak tak przeprowadź procedurę adaptacji (również opisałem) w trakcie puknij lekkim młoteczkiem w obudowę napinacza gdyby nie było słychać klikania w czasie adaptacji. (Opisywałem) Nie - nic się nie stanie jak świeci ten błąd. Można jechać. Również można pojechać do tunera wyłączyć "fazator" i przy następnej (kiedyś) wymianie rozrządu wymienić na ten bez fazatora i mieć to raz na zawsze z głowy (było pisane) ____________________________________ EDYTOWANE o 17:00 Skoro błąd wyskoczył po wymianie cewki to sprawdź czy nowa cewka trzyma parametry (pomiędzy pinami fazatora po zdjęciu wtyczki powinno być od 15 do 18 Ohm szczegóły opisałem tu) Odnośnie "cen u tunera" to pewnie tak jak za typowe "kliknięcie" Uprzedzam jednak, że pojęcie "tuner" nie koniecznie oznacza kogoś kto rozumie specyfikę waszego silnika, często jest to osoba biegła w obsłudze programu serwisowego ale nie zawsze znająca ten niuans z napinaczem i to że "to jest tylko ekologia i nic więcej". Np kiedy sam zwróciłem się kiedyś z pytaniem do tunera o możliwość wyłączenia "fazatora" ten powiedział, że wg niego silnik... straci osiągi... i może mi yo zrobić na moje ryzyko. Kiedy wyjaśniłem mu co "wiem" o roli fazatora w silnikach z rodziny 1.8 i powtórzyłem mu informacje od GREGORA na ten temat - powiedział że wobec tego on... nie ma więcej pytań Edytowane 9 Grudnia 2016 przez Wylye
sous1111 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Tylko ile może kosztować wyłączenie tego fazatora ? Orientuje się ktoś ?
Stg Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Gdzieś wcześniej padła cena około 300zł za wyłączenie fazatora. Najlepiej zrobić razem z chipem Czy więcej osób przeprowadziło operację zmiany napinacza na zwykły i mogą się podzielić wrażeniami z użytkowania? U mnie występuje 2-3 sekundowe brzęczenie prawie zawsze na zimno, ale czasem też słychać zmianę fazy podczas niezbyt gwałtownego przyspieszania w przedziale obrotów 2-3.5 tyś, dlatego w przyszłym roku będę myślał nad modyfikacją.
barb123 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Panowie gdzie teraz można kupić pewny napinacz SWAG? Dzik ma stan zerowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się