Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

ja tez bede montował mechaniczny tylko jestem ciekawy dlaczego Dzik osoba która handluje częściami proponuje montować hydrauliczny

Nie wiem... :) mogę jedynie się tego domyślać. Pytanie pomocnicze, gdybyś miał sklep to wolałbyś osiągać większe - czy raczej mniejsze dochody?

Osobiście, po tym jak pociekł mi hydrauliczny przy pasku - zamontowałem ten "zwykły" na mimośrodzie zgodnie z zaleceniem VAG. Ale każdy jest kowalem swojego "lasu" jak mawiał... dyrektor w kabarecie Olgi Lipińskiej ;)

Edytowane przez Wylye
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

też zakładałem nowy typ i śmiga elegancko

Opublikowano

I tak samo u mnie.

Hydrauliczny wymagał dopłaty 100zł.

Opublikowano

Też mam nowego typu i jest wszystko ok . Polecam

Opublikowano

Ja nie miałem do czynienia z tym nowym mam jednak pewne przemyślenia na ten temat.

Moja wyobraźnia podpowiada mi 2 tematy do analizy:

1. Czy ten nowy napinacz przypadkiem nie był projektowany przez księgowych? Tłumaczy to prosta żeby nie powiedzieć prymitywna konstrukcja, ale bardziej razi mnie jego taniość jak to w nowszych autach jest projektowane. Nikt zapewne nie planuje, że ta część ma przetrwać dodatkowe obciążenie albo tuning.

2. Jak pracuje taki napinacz na "sprężynce"? Tak jak sama sprężyna w zawieszeniu? Czy napinacz hydrauliczny nie pracuje sprawniej bo na zasadzie amortyzatora?

Sprzedawcy (pośrednicy) mają na wszystkim taką samą marzę więc ciężko to tłumaczyć w ten sposób.

Niech każdy sam sobie to przeanalizuje...

Opublikowano (edytowane)

romanzlasu, dnia 19 List 2016 - 14:20, napisał:

ja tez bede montował mechaniczny tylko jestem ciekawy dlaczego Dzik osoba która handluje częściami proponuje montować hydrauliczny

Nie wiem... mogę jedynie się tego domyślać. Pytanie pomocnicze, gdybyś miał sklep to wolałbyś osiągać większe - czy raczej mniejsze dochody?

Osobiście, po tym jak pociekł mi hydrauliczny przy pasku - zamontowałem ten "zwykły" na mimośrodzie zgodnie z zaleceniem VAG. Ale każdy jest kowalem swojego "lasu" jak mawiał... dyrektor w kabarecie Olgi Lipińskiej

Jureczku u nas w firmie jest zasada by sprzedawać części wysokiej jakości. Mieliśmy w rękach zestaw zarówno(nowe zestawy) ina jak i regularnie mamy w rękach tłumik drgań produkowany przez NTN Japan(dostępny w zestawach SKF i NTN Japan który oczywiście produkuje ten tłumik na 1 montaż dla VW Audi) i wolimy sprzedawać te drugie rozwiązanie.

Nasi klienci to w 95% osoby które wiedzą co jest porządne i co warto montować by auto odwdzięczyło się bezawaryjną eksploatacją.

Co do sugestii że wolimy sprzedać drożej by mieć większy dochód odpowiem Ci tylko tyle że zestaw z tłumikiem drgań wychodzi korzystniej od tego "budżetowego" rozwiązania z napinaczem mechanicznym. Nie naciągamy klientów chyba że naciąganiem nazwiesz to by zawsze sprzedawać część najwyższej jakości i jak ognia unikać taniochy z którą wiadomo jak jest :)

Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za Twoje zdanie w temacie :)

Edytowane przez dzik
Opublikowano (edytowane)

Łukasz nie sądzę zebyś miał rację co to tego ze rozrząd nowego typu jest bardziej narażony na uszkodzenia wynikające ze zwiększenia mocy . Poniżej fotki 1.8t bez hydraulicznego napinacza w silnikach o mocach ok 500 ps.

89cebf91ef7c6a03.jpg

Tu trochę mniej ale też grubo

ab6c52feef4f35df.jpg

Edytowane przez marcinch001
Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega powyżej napisał, nowy typ rozrządu już dawno był sprzedawany za granicą jako ala "tuningowy", po drugie takie rolki z napinaczem mechanicznym stosowane są w masie różnych silników w innych markach i nie ma z nimi żadnego problemu, po 3 oprócz tego że jest tańszy to jego montaż i odpowiednie ustawienie naciągu jest sporo łatwiejsze niż w przypadku napinacza z tłumikiem, takie moje przemyślenie po montażu :).

Opublikowano (edytowane)

Całkowicie popieram przedmówcę. Wg mnie zastosowanie NAPINACZA hydraulicznego nie ma nic wspólnego ze wzmocnieniem rozrządu.

Wbrew temu co mówi też kolega Marcin - Dzik, (którego równie serdecznie pozdrawiam, jak i kolegę Kamila za PRO CHOICE, którego poznałem na forum Vectry) - z tego co doczytałem w światowych zasobach fanklubów AUDI (np Audizne, który to fanklub uważam za jeden z najlepszych - zaraz oczywiście po a4-klub ;) ) i z własnej praktyki - to powrót do napinacza mimośrodowego jest słusznym rozwiązaniem.

Nie sądzę też, by z jakiegokolwiek innego niż techniczny powodu, VAG miał zalecać przejście na ten napinacz ze "starego" systemu hydraulicznego.

Bo moi drodzy producent zawsze ma "w tyle" (cytując Kubę Sienkiewicza) oszczędności użytkowników.

Wiecznie cieknące napinacze hydrauliczne skłoniły VAG do takiej a nie innej decyzji...

Jeździłem na jednym i na drugim. Nie bardzo wiem na czym miałaby polegać wyższość hydraulicznego? Setki konstrukcji w świecie napina paski mimośrodem z blokadą, nie ma to wpływu na resurs paska - po co więc komplikować i utrudniać, coś co dobrze działa od dziesięcioleci?

Wg opinii inżynierów Audi (i mojej własnej z autopsji), oba napinacze realizują swoją funkcję, jednak tradycyjny w odróżnieniu od hydraulicznego jest po prostu NIEZAWODNY.

Czy w silniku o podniesionej (w stosunku do serii) mocy, obrót wałka rozrządu, siły otwarcia zaworów wymagają większego momentu?

To pytanie retoryczne...

Każdy zna odgłos klekotania idący z silnika kiedy na zbyt wysokim biegu wciśniemy gwałtownie gaz w podłogę. (szczególnie przy stosowaniu benzyny niższej oktanowo od zalecanej, lub w przyp silników starej generacji z zapłonem ustawionym "zbyt wcześnie")

Od "pokoleń" kierowcy i mechanicy (bardzo wielu mechaników - do dziś) nazywają ten hałas "klekotaniem zaworów". Tymczasem, jednak z zaworami ani z rozrządem nie ma to nic wspólnego...

Oto, co tak naprawdę klekoce w takiej chwili

Pinging_Piston_Slap.png

Tłok!

To tłok robi sobie "fikołka" na sworzniu, a raczej będąc w dramatycznej sytuacji pchany eksplozją zbyt wczesnego zapłonu, powstrzymywany

a/ zbyt wysokim biegiem

b/ źle tłumiony zbyt niskim oktanem

- wywołuje ten klekot

usiłuje najpierw "obrócić" się na sworzniu tłokowym a dopiero później zgodnie z wektorem siły - popycha korbowód.

NIE ZAWORY!!!, nie wałek i popychacze!!!

Tylko TŁOK !!!

Kiedy jednak dziś zapytacie o to w ASO - to 99 na 100 mechaników (i tych współczesnych i tych "starej daty") powie wam " To zawory" :)

_____________________________________________________________

Grafika pochodzi z anglojęzyczn artykułu <TU>

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)

nawy typ był na 100% w 2012r bo moja obecna c5 miała taki założony w aso w de z tym że żle tą rolkę założyli i fart że to nie yebło

lvszoeqd.jpg

kz2te8fo.jpg

Edytowane przez krzysiekml
Opublikowano

Spróbuje zasięgnąć jutro opinii na ten temat ASO, dziś mój kontakt już po pracy. Zobaczymy co powiedzą z vw audi.

Opublikowano

Spróbuje zasięgnąć jutro opinii na ten temat ASO, dziś mój kontakt już po pracy. Zobaczymy co powiedzą z vw audi.

Koniecznie - Marcin. Zalecenie serwisowe odnośnie tego napinacza funkcjonuje od kilku lat. Tu masz pierwszy z brzegu biuletyn z Contitech - nie chce mi się szukać a gdzieś w sieci jest angl i niemieckojęzyczny od VAG <KLIK pdf>

Opublikowano

Funkcjonuje, tylko nie każdy o tym wie.

Po odstawieniu auta na wymianę paska rozrządu zadzwonił mechanik z pretensjami, że kupiłem ZŁY zestaw bo napinacz był hydrauliczny, a jest zwykły.

Odesłałem go na infolinię ASO Audi i do broszur producentów zestawów.

Opublikowano

Jestem bardzo ciekawy co powiedzą w ASO. Popatrze też na audizine.

Opublikowano (edytowane)

Jestem bardzo ciekawy co powiedzą w ASO. Popatrze też na audizine.

Koniecznie Łukasz - kliknij np TU (wcześniejszy wpis edytowałem, pokazałem dlaczego "rozrządowi jest wszystko jedno" czy depczemy w pedał gazu mocniej czy słabiej - w przeciwieństwie do tłoka, któremu już tak "wszystko jedno", to nie jest - ergo dlaczego hydrauliczny miałby być lepszym pomysłem niż mimośrodowy (napinacz) :)

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Tzn. czy chinczyk to na 100% pewny nie jestem bo mechanik zamawial ale na fv kosztowal 690zl.

Napinacz SWAG jest do 1.8t AVJ 150km? Bo jak widzę zdjęcia to on nie ma wtyczki.

Napinacz - skoro już się uparłeś że zamontujesz z tzw "fazatorem" czyli ze wtyczką wg ETKi ma nr

058109088K

i tak powinieneś szukać

możesz np kupić taki https://aparts.pl/clientcatalogue/058109088k,23-1-vag-----058109088k.aspx?gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeuxNGL4fquwti5gfHmOLqE3lzeE6CBHhQDaSLWy2d3TfhoCGlXw_wcB

ale do końca nie wiem co to za producent i mam poważne graniczące z pewnością podejrzenia, że to produkt PRC

Nieznacznie droższe są te od firmy VAICO

np tu http://www.czesciauto24.pl/vaico/7531504

- ale wciąż podejrzewałbym (choć może niesłusznie) produkty VAICO o "PerCowatość" U know what I mean :)

TU masz od SWAGA - i to już raczej jest produkt EU sam napinacz np

http://www.czesciauto24.pl/swag/7026149

tu cały zestaw od SAWGA

http://www.czesciauto24.pl/swag/7989998

a na koniec

zestaw OEM ;) od FEBI BILSTEIN

http://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/7995458

a tu sam napinacz od FEBI B

https://aparts.pl/partscatalogue/37119-febi-bilstein-zawor-sterujacy-ustawienie-walka-rozrzadu,11-37119-0101-03826--37119~2FEB.aspx

Its ure choice...

pozdro

Wylye... serdeczne dzięki za pojaśnienie. :))

Pojade do innego majstra bo przez telefon doradził mi wymiane samego "fazaratora", który jest przykrecony na dwie śruby do napinacza. :)

Twój problem opisany jest tu http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/417409-anyone-ever-replace-n205-2-8-atq.html

Wprawdzie dotyczy to silnika 2.8 ale to ten sam napinacz co w silnikach 1.8 i 2.0

ms-237583.jpg

Nie przerabiałem tego problemu osobiście, ale pamiętam, że stary napinacz "pocił" się we wtyczce. Kiedy miałem opisywane wcześniej problemy kupiłem nawet na aledrogo sam solenoid ale niczego to wówczas nie zmieniało. Błąd nadal świecił aż znalazłem przyczynę.

Kupisz je na allegro za parę złotych

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=c271300702&search_scope=category-50822&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025

pozdro

PS

A majstra pochopnie nie zmieniaj bo widzę, że chyba dobrze "kompinuje" co ci szkodzi - spróbuj...

Fazarator (cewka) została wymieniona i faktycznie wtyczka była ukręcona i lał się z niej olej (mam ją w domu). Wcześniej jak wspominałem napinacz wymieniałem na zamiennik i cewka była koloru srebrnego, majster wymienił na brązową. Olej się nie leje ale wyskoczył mi błąd

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

I teraz pytanie do was... czym to jest spowodowane i czy można tak jeździć??

Opublikowano (edytowane)

I teraz pytanie do was... czym to jest spowodowane i czy można tak jeździć??

Perypetie związane z tym błędem, jego przyczyny i sposoby "zwalczenia" są opisane w tym topiku - poszukaj bo nie chcę dublować. Na początek, po wymianie cewki fazatora - skasuj błąd VAG/VCDS i zobacz czy wraca. Jak tak przeprowadź procedurę adaptacji (również opisałem) w trakcie puknij lekkim młoteczkiem w obudowę napinacza gdyby nie było słychać klikania w czasie adaptacji. (Opisywałem) Nie - nic się nie stanie jak świeci ten błąd. Można jechać. Również można pojechać do tunera wyłączyć "fazator" i przy następnej (kiedyś) wymianie rozrządu wymienić na ten bez fazatora i mieć to raz na zawsze z głowy (było pisane)

____________________________________

EDYTOWANE o 17:00

Skoro błąd wyskoczył po wymianie cewki to sprawdź czy nowa cewka trzyma parametry (pomiędzy pinami fazatora po zdjęciu wtyczki powinno być od 15 do 18 Ohm szczegóły opisałem tu)

Odnośnie "cen u tunera" to pewnie tak jak za typowe "kliknięcie"

Uprzedzam jednak, że pojęcie "tuner" nie koniecznie oznacza kogoś kto rozumie specyfikę waszego silnika, często jest to osoba biegła w obsłudze programu serwisowego ale nie zawsze znająca ten niuans z napinaczem i to że "to jest tylko ekologia i nic więcej". Np kiedy sam zwróciłem się kiedyś z pytaniem do tunera o możliwość wyłączenia "fazatora" ten powiedział, że wg niego silnik... straci osiągi... i może mi yo zrobić na moje ryzyko.

Kiedy wyjaśniłem mu co "wiem" o roli fazatora w silnikach z rodziny 1.8 i powtórzyłem mu informacje od GREGORA na ten temat - powiedział że wobec tego on... nie ma więcej pytań :)

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Tylko ile może kosztować wyłączenie tego fazatora ? Orientuje się ktoś ?

Opublikowano

Gdzieś wcześniej padła cena około 300zł za wyłączenie fazatora. Najlepiej zrobić razem z chipem :)

Czy więcej osób przeprowadziło operację zmiany napinacza na zwykły i mogą się podzielić wrażeniami z użytkowania?

U mnie występuje 2-3 sekundowe brzęczenie prawie zawsze na zimno, ale czasem też słychać zmianę fazy podczas niezbyt gwałtownego przyspieszania w przedziale obrotów 2-3.5 tyś,

dlatego w przyszłym roku będę myślał nad modyfikacją.

Opublikowano

Panowie gdzie teraz można kupić pewny napinacz SWAG? Dzik ma stan zerowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...