Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No nie wiem czy ciężko, ale zanim czepisz się wymiany czujnika poł wałka powinieneś zapytać ludzi którzy składali twój rozrząd "żelazną stronę" tzn napinacz i łańcuch czy złożyli to dokładnie tak jak na tym zdjęciu które dołączam. Często mechanicy popełniają błąd montażu i ustawiają w 1.8T tak jak w silnikach V6 "dokładnie na znaki" a powinno być "odrobinę inaczej" i z dużym prawdopodobieństwem Twoja wartość w Bloku 93 o tym może świadczyć. Jak sprawdzisz rozrząd i nadal będzie taka sama wartość - dopiero wtedy możesz kopać w kierunku G28 tak bym sugerował.

rozrz 1-8.jpg

łańcuch.gif

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
15 minut temu, Wylye napisał:

No nie wiem czy ciężko, ale zanim czepisz się wymiany czujnika poł wałka powinieneś zapytać ludzi którzy składali twój rozrząd "żelazną stronę" tzn napinacz i łańcuch czy złożyli to dokładnie tak jak na tym zdjęciu które dołączam. Często mechanicy popełniają błąd montażu i ustawiają w 1.8T tak jak w silnikach V6 "dokładnie na znaki" a powinno być "odrobinę inaczej" i z dużym prawdopodobieństwem Twoja wartość w Bloku 93 o tym może świadczyć. Jak sprawdzisz rozrząd i nadal będzie taka sama wartość - dopiero wtedy możesz kopać w kierunku G28 tak bym sugerował.

rozrz 1-8.jpg

łańcuch.gif

Bardzo cenie takie informacje ale jeśli chodzi o te logi to są dobre czy źle poniżej zdj po rozgrzaniu i po dodaniu gazu.

Mój mechanik powiedział żebym czujnik wymienił.

20180819_201203_1024x768.jpg

20180819_201206_1024x768.jpg

Opublikowano

Jesli błąd pojawił się od razu po wymianie to bardzo prawdopodobne że żle jest ustawiony rozrząd i w logu to widać, więc możesz wymienić i 10 czujników a błąd nadal będzie.

Opublikowano
6 minut temu, Łukasz13 napisał:

Jesli błąd pojawił się od razu po wymianie to bardzo prawdopodobne że żle jest ustawiony rozrząd i w logu to widać, więc możesz wymienić i 10 czujników a błąd nadal będzie.

A która wartość o tym mówi i co powinno tam być?

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, marekgolczynski napisał:

A która wartość o tym mówi i co powinno tam być?

W gr.93 w idle stabilization dopuszczalne wartości to od -3 do+6 lub inna teoria -6/+6. Idealnie to oczywiście 0 :D

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Kanał 093 trzecie okno, masz 15 cf powinno byc blizej zera.

Opublikowano

Ok dzięki za pomoc jutro wpadam do pracy i szarpie gnoja :D

Opublikowano
57 minut temu, marekgolczynski napisał:

A która wartość o tym mówi i co powinno tam być?

Też miałem podobną wartość i również zamontowałem zestaw fai ale okazało się że wałek ssący był źle ustawiony.

Opublikowano
W dniu 19.08.2018 o 21:04, Łukasz13 napisał:

Kanał 093 trzecie okno, masz 15 cf powinno byc blizej zera.

i to właśnie  jest kwintesencja... 

 

Opublikowano

Majstry potrzebuje pomocy. Posiadam BFB od tygodnia. Poprzedni właściciel wymieniał napinacz z łańcuchem. Nie wiem na co dokładnie. Napinacz słychać standardowo 2-3s. Tyle co już wiem to jest norma i powinno mi to koła tyłka latać (i lata). Niestety posiadam wyciek z napinacza.

Mechanik jak to mechanik, zaleca wymiane napinacza i łańcucha. Ale czy jest taka potrzeba ? Co musze rozebrać i zrobić żeby zlikwidować wyciek i nie ładować się w niepotrzebne koszta?

 Kolejna sprawa log 093, pokazuje mi wartość -10, czyli rozrząd kwalifikuje się do przestawienia rozumiem ? No i czy to jest w sumie informacja dla mnie że rzeczywiście było coś tam robione i po prostu "majster" źle ustawił rozrząd?

Opublikowano

A cieknie z wtyczki, na łączeniu cewki czy spod uszczelki napinacza? Ta wartość sugeruje, że należy sprawdzić ustawienie rozrządu i raczej kwalifikuje się do regulacji.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

A cieknie z wtyczki, na łączeniu cewki czy spod uszczelki napinacza? Ta wartość sugeruje, że należy sprawdzić ustawienie rozrządu i raczej kwalifikuje się do regulacji.

Szczerze nie mam zielonego pojęcia gdzie dokładnie, wiem tylko tyle że mam zaciek oleju z tyłu silnika idący od napinacza prawdopodobnie ? Może to głupio zabrzmi ale czy jestem wstanie zweryfikować typ wycieku w napinaczu bez zdejmowania pokrywy zaworów ??‍♂️ Nie ukrywam że uczę się dopiero tego silnika, stąd też może być te niepoważne pytanie z mojej strony.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Skoro wymieniał napinacz z łańcuchem, a teraz cieknie z pokrywy zaworów.. no to samo się nasuwa, że może źle uszczelkę położył ^^

Opublikowano
1 minutę temu, grzegorz676 napisał:

czy jestem wstanie zweryfikować typ wycieku w napinaczu bez zdejmowania pokrywy zaworów ?

Wyczyść miejsce wycieku i obserwuj. Jeśli poci się spod "łączenia" napinacza z głowicą to winna jest uszczelka napinacza lub tzw. półksiężyc (może był nie wymieniony). Jak z cewki lub wtyczki to te elementy będą zaolejone. Możliwe, że też poci się spod uszczelki dekla zaworów.

Opublikowano

dekiel wydaje sie w 100% szczelny. 

Opublikowano

Panowie, łańcuch do 1.8T z Febi to na 100% ori? Porównywał ktoś z ori ASO?

Mechanik (robi w aso) mówi że założy co chcę, ale ze ori ASO to ori ASO i do siebie założyłby oryginalny (120zł vs 290zł~ po zniżkach aso).

Btw. Kto tam śledził moje poprzednie wypociny z drganiami i odchyleniem wałków, to okazało się (auto odstawiłem do innego speca) że rozrząd rozjechany dosyć + luz na łańcuchu.

Opublikowano

Nie sądze zeby FEBI to bylo to samo co ORI... ale na Febim tez jezdzic będzie moim zdaniem. 

 

Opublikowano

załóż łańcuszek firmy IWIS to taki był ori koszt około 120pln 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...