Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Drgania w przedziale 1800-2000 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

od pewnego czasu trzęsie mi autem w przedziale 1800 -2000 obrotów. na każdym biegu to samo a najintensywniej czuć na 3 biegu. Poduszki silnika i skrzyni sprawdzone więc to nie to.

2 lata temu auto było na programie w ecuproject , możliwe że czas na korekte?

a może warto sprawdzić coś innego???

pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Może dwumas pada.

Opublikowano

gdyby dwumas padał to chyba by też na wolnych obrotach bujało autem?

Opublikowano

Ja w 1Z b5 mam do samo... Program jest ciulowo zrobiony i za duża dawke dostaje w tym przedziale obrotow i turbina tak robi:) ja staram sie pilnowac i przyspieszam mocniej tak po 2000tys obrotow bo inaczej malo co silnik nie wyskoczy tak drzy wszystko:)

Opublikowano

Ja tez to mialem w AHU.Przy przyspieszaniu wlasnie w tym przedziale strasznie buczalo.Najgłosniej na 5 biegu gdy silnik byl obciazony przy niskich obrotach ale jakos z czasiem przeszlo:decayed: Po mechanikach najezdzilem sie i nikt nie doszedl co mu dolegało

Opublikowano (edytowane)

Witam.

U mnie też występuje problem podwyższonych wibracji przechodzących przez budę przy 1900-2000 obr. Drgania występują tylko przy wciśnięciu pedału gazu.

Wygląda jakby silnik się dławił przy tych obrotach. Trochę mnie to denerwuje bo silnik pracuje idealnie.

Mam nowe wszystkie poduszki silnika i skrzyni, nowe sprzęgło z dwumasem od BRD, nowy wałek rozrządu. Synchro ustawione na 0. Egr zaślepiony.
Korekcje pompowtryskiwaczy są chyba ok. Jeden ma chyba ok 1.0 mg a reszta poniżej.

Gdzie mam teraz szukać?

Może katalizator przypchany albo coś z pompowtryskami?

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

Spróbuj wymienić plecionke.

I popatrz czy silnik nie opiera sie na odbouju pasa przedniego.

Opublikowano

U mnie jeszcze dodatkowo jak schodzi z obrotów w zakresie 1900 do 1600 to też słychać że to nie idzie gładko tylko takie buczenie słychać. Poniżej i powyżej tych obrotów jest ok. Ja wymieniłem dwumasę i to na 100% nie ona.

Opublikowano

Przy bodajże 1700 obr/min przestaje działać mechanizm korekcji dawek paliwa wtryskiwanego do cylindrów, i ECU już nie kontroluje już równomierności biegu motorówki.

Przy większej różnicy w mocy generowanej na którymś z cylindrów, może się to właśnie objawiać jako wibracje jednostki napędowej , właśnie w tym zakresie obrotów .

Przyczyną takiej sytuacji może być różnica w dawkowaniu pszczególnych pompowtryskiwaczy, jak i kompresji na cylindrach .

Inną z przyczyn jaka mi przychodzi do głowy, to uszkodzenie przegubów wewnętrznych półosi napędowych, tylko że w takim przypadku wibracje powinny występować raczej w szerszym zakresie obrotów, ale też podczas intensywnego przyspieszania :hi:

Opublikowano

Inną z przyczyn jaka mi przychodzi do głowy, to uszkodzenie przegubów wewnętrznych półosi napędowych, tylko że w takim przypadku wibracje powinny występować raczej w szerszym zakresie obrotów, ale też podczas intensywnego przyspieszania :hi:

Przy uszkodzonych półosiach czym większa prędkość tym większe drgania przy 140 nieda sie już jechać :)

A co do korekcji to musi loga zrobić i na statycznych bedzie widać problemy z dawkowaniem

Opublikowano

Jestem świeżo po wymianie opon na letnie i powiem wam drżenia prawie nie słychać i buczenie ustąpiło. Możliwe żeby winne były opony ? (dodam że to były nowe opony kupione w zeszłym roku).

Opublikowano (edytowane)

Odkopuje temat bo mnie też ta przypadłość złapała :kwasny:

Na 5 i 6 biegu czuć duże wibracje, drżenia nadwozia oraz rezonans podczas przyspieszania tylko w przedziale obrotów 1800-2000.

Na biegach od 1 do 4 nic nie dokucza wręcz powiem że jest to nie odczuwalne jak również jazda na wyższych obrotach silnika na 5 i 6 biegu bo powyżej 2000obr/min ten defekt znika.

Gdy się jedzie w miarę równomiernie w tych obrotach bez większego dodawania gazu też te wibracje i drżenia nie wystepuja. Przy odpuszczaniu gazu podczas jazdy wibracje nie występują.

Na postoju jest odczuwalne lekkie mrowienie

Podczas rozrządu założyłem nowy odbój na przednim pasie i jest on ustawiony w pozycji "luźnej", poduszki pod silnikiem są sprawne bo jedną miałem wylaną ale ją wymieniłem, wymieniłem plecionkę na katalizatorze i jeszcze założyłem dodatkową za nim z nadzieją że to pomoże bo myślałem że to wina układu wydechowego lecz praktycznie nie przyniosło to efektu.

Wtapiam kasę a efektu brak a jest to bardzo uciążliwe.

Myślę o wymianie całego kompletu dwumasy i sprzęgła od AVFa bo narazie mam od AWXa i chyba jest ono wadliwe ale włącza się blokada w głowie bo wydać 1700zł na komplet który nie przyniesie efektu.....

Może ktoś miał podobny przypadek i sie z nim już uporał?

Wygooglowane przypadki których jest naprawdę mało a są podobne do moich nakierowują mnie niestety w stronę dwumasy choć jeden z bardzo podobnymi objawami dotyczył A6 C5 lecz z silnikiem AFN i tam wymienił facet wszystko od półosi po DKZ a winne okazały sie wtryski które miały złe ciśnienia.

Jedynie martwi mnie to że przed założeniem quattro na skrzyni 5b taki problem nie występował.

 

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

Strzel sobie na poczatek logi: http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/
I będziesz coś więcej wiedział. U mnie pada dwumasa - przy gaszeniu rzuca silnkiem, a czasem podczas ruszania szarpie.
Lekkie szarpanie na postoju może tez wskazywac dwumase, ale skoro twój problem występuje tylko przy zakresie 1800-2000 to może coś z turbiną albo mieszanką?
Bo właśnie wtedy zaczyna wstawać.

Edytowane przez Mavver
Opublikowano

Teraz na dniach będę miał chwilę wolnego to porobie właśnie logi. Wątpię żeby coś wskazały no ale "tonący brzytwy się chwyta"

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ma identyczną sytuacje, auto po programie, podczas przyspieszania 1900-2000 tyś obrotów coś buczy, a deska rozdzielcza wpada w rezonans, podczas ruszania na samym sprzęgle, półsprzęgle czuć tarcie, chrobotanie. Gdy auto jest na luzie i przygazuje do tych 1900-2000 obrotów również czuć wibracje i buczenie. Obstawiam, że to dwumas

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wgraj program seryjny i będziesz wszystko wiedział bo niepotrzebnie rozbierzesz auto a prawdopodobnie to wina programu.

Opublikowano

Wgraj program seryjny i będziesz wszystko wiedział bo niepotrzebnie rozbierzesz auto a prawdopodobnie to wina programu.

Kupiłem już auto po programie i na początku tego nie było, wiec to raczej coś innego, zreszta najbardziej nasuwa mi się sprzęgło, pedał zrobił się twardy w swojej pracy i chrobocze, szarpie przy ruszaniu

Opublikowano

Jak coś się dzieje to wszyscy od razu ze dwumas albo pompki ..... nie to nie dwumas ani nie pompowtryski ja tez wymieniłem dwumas pompki w dobrej kondycji a i tak dalej mam te problemy co wy.... problemu trzeba szukać gdzieś indziej .

Opublikowano

Jak coś się dzieje to wszyscy od razu ze dwumas albo pompki ..... nie to nie dwumas ani nie pompowtryski ja tez wymieniłem dwumas pompki w dobrej kondycji a i tak dalej mam te problemy co wy.... problemu trzeba szukać gdzieś indziej .

No ale twardy pedał sprzęgła, chrobotanie przy ruszaniu, czy na półsprzęgle, szarpanie podczas zmiany biegów to ewidentnie układ sprzęgła. Co najlepsze nie daje innych objawów. Dwumas jedynie słychać jak się zgasi auto bez sprzęgła. Auto po programie już 100 tys. km i użytkowane w 50/50 miasto trasa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...