hutch1 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Ja również mam dom postawiony tym systemem. Co prawda kończę dach ale murowanie idzie momentalnie(200m w parterze w miesiąc z konstrukcja dachu )Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marec-ki Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Podoba mi się ten system DryFix Pytanie brzmi, jak z trwałością tej pianki ?
ryba85 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 22 godziny temu, Pucek napisał: Ostatni post był mój więc nie wiem czy te pytanie do mnie czy do kogoś innego, tak ja już mieszkam 3 lata. tak,ciebie pytałem .i jak jest z trwałością tego ?nie pęka nic ?nic sie z tym nie dzieje?
Pucek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A czy pianka po osadzeniu drzwi czy okien pęka? nie, to jest taka sama pianka, tyle że mniej rozprężna, nigdzie nic nie pęka a kamień po przyklejeniu tak trzyma że nie ma szans go ściągnąć, waliłem po nim młotem i jedyne co uległo uszkodzeniu to sam pustak ceramiczny, rozwalił się w drobny mak a miejsce występowaniu pianki jest nienaruszone.
talib1990 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 a jak wygląda to cenowo względem wersji na zaprawę ? Domyślam się, że sam pustak jest inny ?
Pucek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 17 minut temu, talib1990 napisał: a jak wygląda to cenowo względem wersji na zaprawę ? Domyślam się, że sam pustak jest inny ? Jak budowałem dom to korzystniej wychodziła pianka, nie wiem jak z tym jest teraz.
YATES Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Mam stary ocynkowany bojler do ciepłej wody ale grzeję go tylko w nocnej taryfie prądem. I problem jest taki, że jest on niezaizolowany cieplnie. Moje pytanie , czym ocieplić ten bojler aby woda trzymała dłużej temperature ?
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Mój stary bojler był właśnie taki jak opisujesz, po wymianie na nowoczesny woda nie dość że szybciej się nagrzewa to trzyma dużo dłużej. Mam bojler 80L grzeje na noc a rano jest jeszcze ciepła woda wiec warto pomyśleć nad wymianą. Jeśli chcesz ocieplić stary to najlepszym rozwiązaniem będzie wełna samoprzylepna z zew warstwa aluminium taka jak stosuje się w wentylacji. Mój oryginalny ocieplony jest twardym styropianem i jest to bardzo praktyczne. Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez lukaszooo
Piasek80 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 9 godzin temu, YATES napisał: Mam stary ocynkowany bojler do ciepłej wody ale grzeję go tylko w nocnej taryfie prądem. I problem jest taki, że jest on niezaizolowany cieplnie. Moje pytanie , czym ocieplić ten bojler aby woda trzymała dłużej temperature ? Wywal na złom, kup i zamontuj nowy, energooszczędny i docieplony. Będzie 2x szybciej grzał, 2 x taniej i 10x dłużej trzymał ciepłą wodę. Z samej higieny należy to zrobić: ty wiesz ile tam jest syfu, błota, rdzy, kamienia kotłowego i innego gó*na po tylu latach ? Zdziwisz się jak będziesz z niego spuszczał wodę do wyniesienia i przy samej próbie wyniesienia. Powąchaj czym cuchnie z niego... a to że nie czujesz tego w kranie to tylko zasługa chloru jaki stosują wodociągi.
YATES Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Już dawno bym go wywalił na złom i kupił nowy ale jest on w takim nietypowym miejscu w domu i demontaż i montaż nowego wiąże się z dość dużą ilością bardzo kosztownych przeróbek . Niedawno , kilka miesięcy temu była w nim wymieniona grzałka bo stara się spaliła i jak spuszczałem wodę to wcale nie była jakaś zasyfiona. Na dzień dzisiejszy skoro bojler jest jeszcze szczelny wolę go dobrze zaizolować , a wtedy na pewno koszty podgrzewania wody nieco spadną.
talib1990 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Chłopaki słyszał ktoś o takim ogrodzeniu i bramie :)?
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 YATES, mój bojler złapał pierwszą dziurę po 20 latach, potem co roku wychodziła następna aż 2 lata temu przy próbie zaspawania powstała dziura 3x3 i poszedł na złom. Przeróbek było sporo i hydraulik zgarnął 700zł ale wygoda jest duża. Bojler mam 80L, woda do kąpania czyli powiedzmy 40C jest po 30 minutach. Latem gdy nie pali się w piecu, grzałka wieczorem pracuje ok godz (5 osobowa rodzina), rano programator załącza grzałkę na 20 min tak aby na 6.00 woda była gorąca. Dla 2 osób, wieczorem grzałka pracuje godz i bez dogrzewania rano można kąpać sie w ciepłej wodzie. Teraz gdy wieczorem trzeba przepalać w piecu grzałka nie jest potrzebna, piec wygasa ok 22-23 i rano jest ciepła woda. Co do bramy, na FB widziałem film jak taka brama podnosi sie z samochodem do góry
mily Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dnia 14.04.2017 o 13:33, lukaszooo napisał: Co do bramy, na FB widziałem film jak taka brama podnosi sie z samochodem do góry Proszę odszukaj ten film, jestem ciekawy jakim cudem silniczki 24V podnoszą ponad tonowe auto, jeszcze by musiały nie zadziałać fotokomórki.
marec-ki Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Panowie jak Wam się widzi taki system zraszania ?
lukaszooo Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Kolego nie wiem co to było dokładnie bo filmiki na fb przeważnie mają po 20s. Ja mam bramę klasyczna na połówki, słupek o 50cm grubości wiec automat siłownikowy odpadal. Założony mam automat z łamanym ramieniem i jestem bardzo bardzo zadowolony bo brama otwiera sie strasznie szybko ok 4-5s i nie jest to jeszcze największą szybkosc a automaty siłownikowe otwierają bramę dwa razy dłużej albo więcej co mnie osobiście drażni.
talib1990 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Kolego nie wiem co to było dokładnie bo filmiki na fb przeważnie mają po 20s. Ja mam bramę klasyczna na połówki, słupek o 50cm grubości wiec automat siłownikowy odpadal. Założony mam automat z łamanym ramieniem i jestem bardzo bardzo zadowolony bo brama otwiera sie strasznie szybko ok 4-5s i nie jest to jeszcze największą szybkosc a automaty siłownikowe otwierają bramę dwa razy dłużej albo więcej co mnie osobiście drażni. U mnie odpada jakakolwiek brama uchylna, ten system jest dla mnie nie do przyjęcia. Mam zbyt mala powierzchnię wyznaczona zaraz za bramą przez co samochód będzie stał ok metra od bramy. Dlatego zostaje brama przesuwna najlepiej bez przeciwwagi lub też ten system słupkowy jeśli dowiem się jakie to koszta .Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
lukaszooo Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 dzwoń i pytaj, według mnie taki bajer wyjdzie bardzo drogo choć mozna by pod to zrobić fajne ogrodzenie. http://fancyfence.pl/
kamilGZB Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 2 godziny temu, talib1990 napisał: U mnie odpada jakakolwiek brama uchylna, ten system jest dla mnie nie do przyjęcia. Mam zbyt mala powierzchnię wyznaczona zaraz za bramą przez co samochód będzie stał ok metra od bramy. Dlatego zostaje brama przesuwna najlepiej bez przeciwwagi lub też ten system słupkowy jeśli dowiem się jakie to koszta . Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Jeszcze jest brama harmonijkowa ,bardzo fajne rozwiązanie małej odległości auta do bramy.
YATES Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Mam jeszcze takie trzy pytania. Mam stary bojler 300 litrowy i nie ma on żadnej izolacji. Woda w nim jest ogrzewana tylko elektrycznie grzałką 4,5 KW w taryfie nocnej. Na dobę daje to koszt około 1,10zł. Bojler nie jest podłączony do instalacji pieca centralnego. Bojler jest podwieszony poziomo pod sufitem w technicznej łazience ( drugiej w domu). Wygląd izolacji nie ma znaczenia bo panele sufitowe będą zamontowane poniżej bojlera i go nie będzie widać. Mam trzy pytania:1. Jak w środku jest zbudowany taki bojler biorąc pod uwagę, że gdy jest w nim ciepła woda to bojler od połowy do góry jest ciepły , a od połowy do dołu jest całkiem zimny. Czy jest w nim jakaś przegroda , że grzałka grzeje górną połowę wody ?2. Oczywiście ze względu na straty ciepła bojler chciałbym czymś zaizolować ale od strony sufitu mam zbyt mało miejsca więc na pewno 15cm wełny mineralnej się tam nie zmieści. Czy dobrym pomysłem jest izolacja matą termoizolacyjną Alufox 5mm o współczynniku przewodzenia ciepła 0,034 W/mK? Ta mata ma tylko 5mm więc mogę nawet dać jej 2-3 warstwy . 3. Ze względu na to, że bojler wisi na trzech drucianych wieszakach umocowanych w suficie trochę skomplikowane było by zaizolować bojler jednym kawałkiem izolacji. Skoro ciepłą woda jest tylko od połowy bojlera w górę to czy izolację założyć tylko na górną część bojlera ?
lukaszooo Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Widze że twój dom jest z lat 80 bo u mnie rozwiązania były identyczne. Ja rozwiązałem to zupełnie inaczej. W domu mam ogrzewanie z centralnego a bojler tak jak u ciebie był w łazience pod sufitem, rozwiązanie jest denne ze względu na straty ciepła piec/bojler w łazience. Ja wywaliłem bojler z łazienki i zamontowałem go obok pieca, przeróbek wbrew pozorom nie było tak duzo. Łazienka wkoncu wygląda po ludzku a nie jak z PRLu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się