YATES Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Mój bojler jest cały rok ogrzewany tylko elektrycznie grzałką 4,5KW i to jest najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie. Zastanawiam sie tylko nad jego budową w środku , czemu ciepła woda jest tylko od środka w górę , a poniżej tego poziomu jest zimna. Czy jest sens robić izolację z dołu tam gdzie jest zawsze zimna woda , czy nie zrobić izolacji tylko w tej części bojlera gdzie jest gorąca woda ?
ryba85 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 yates ciepła woda zawsze jest od góry .od dołu do bojlera wpływa zimna woda a od góry wypływa już podgrzana .
Wandej Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Pany z czego polecacie zrobić schody wewnętrzne? na dole zabiegowe + 180 stopni zwrot na środku. Płytka trochę kiepsko będzie wygladała na dole przy zakręcie Oczywiscie tak żeby kieszeniu nie zrujnować
...radek... Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Mam jeszcze takie trzy pytania. Mam stary bojler 300 litrowy i nie ma on żadnej izolacji. Woda w nim jest ogrzewana tylko elektrycznie grzałką 4,5 KW w taryfie nocnej. Na dobę daje to koszt około 1,10zł. Bojler nie jest podłączony do instalacji pieca centralnego. Bojler jest podwieszony poziomo pod sufitem w technicznej łazience ( drugiej w domu). Wygląd izolacji nie ma znaczenia bo panele sufitowe będą zamontowane poniżej bojlera i go nie będzie widać. Mam trzy pytania:1. Jak w środku jest zbudowany taki bojler biorąc pod uwagę, że gdy jest w nim ciepła woda to bojler od połowy do góry jest ciepły , a od połowy do dołu jest całkiem zimny. Czy jest w nim jakaś przegroda , że grzałka grzeje górną połowę wody ?2. Oczywiście ze względu na straty ciepła bojler chciałbym czymś zaizolować ale od strony sufitu mam zbyt mało miejsca więc na pewno 15cm wełny mineralnej się tam nie zmieści. Czy dobrym pomysłem jest izolacja matą termoizolacyjną Alufox 5mm o współczynniku przewodzenia ciepła 0,034 W/mK? Ta mata ma tylko 5mm więc mogę nawet dać jej 2-3 warstwy . 3. Ze względu na to, że bojler wisi na trzech drucianych wieszakach umocowanych w suficie trochę skomplikowane było by zaizolować bojler jednym kawałkiem izolacji. Skoro ciepłą woda jest tylko od połowy bojlera w górę to czy izolację założyć tylko na górną część bojlera ? Cieplo w bojlerze zawsze unosi sie do gory. Grzalka jest w polowie bojlera dlatego grzeje sie tylko polowa(gora) Najlepiej w takim przypadku ogrzewa sie wode z pieca centralnego. Jezeli nie ma sie solarow a bojler ma dwie wezownice to spiąć je razem szeregowo i grzeje sie caly ( dotyczy tylko wtedy jesli podpiety jest piec) Chyba ze jest taki jak na zdjeciu to postawic go pionowo i grzalke wpiac od dolu. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
lukaszooo Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Yates nad czym tu sie zastanawiać przecież oczywiste jest ze cały musi być ocieplony. Im wyższa będzie temp zimnej wody tym mniej energii zużyjesz na jej podgrzanie.
sadowiak Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, Wandej napisał: Pany z czego polecacie zrobić schody wewnętrzne? na dole zabiegowe + 180 stopni zwrot na środku. Płytka trochę kiepsko będzie wygladała na dole przy zakręcie Oczywiscie tak żeby kieszeniu nie zrujnować Kolego drewno. zapytaj stolarza o cenę, jak dąb wyjdzie za drogo to weź sosnowe. płytka będzie słabo wyglądać? wiesz o gustach się nie dyskutuje także o tym się nie wypowiem ale... płytki czy kamień mają jedną podstawową wadę, są poprostu zimne i sądzę że skoro pytasz to raczej nie planowałeś zrobić pod każdym trepem ogrzewania podłogowego i już go nie wykonasz. drewno zawsze jest na czasie i ciepłe.
musti Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Jakby ktoś coś potrzebował z hydrauliki to pisać na PW.
Wandej Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 3 godziny temu, sadowiak napisał: Kolego drewno. zapytaj stolarza o cenę, jak dąb wyjdzie za drogo to weź sosnowe. płytka będzie słabo wyglądać? wiesz o gustach się nie dyskutuje także o tym się nie wypowiem ale... płytki czy kamień mają jedną podstawową wadę, są poprostu zimne i sądzę że skoro pytasz to raczej nie planowałeś zrobić pod każdym trepem ogrzewania podłogowego i już go nie wykonasz. drewno zawsze jest na czasie i ciepłe. Wiesz chodzi mi o to że będzie mnóstwo wycinania i fug. Na prostym schodku ok ale na zaokrąglonych schodkach będzie lipa.
lukaszooo Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Siostra miesiąc temu robiła drewniane schody na piętro i wyszło pięknie ale czekali 3 miesiące a potem prawie 2 tyg fachowcy działali na miejscu. Cena ok 12 tys .... Schody osadzone na betonowych i do tego barierka.
talib1990 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 dzwoń i pytaj, według mnie taki bajer wyjdzie bardzo drogo choć mozna by pod to zrobić fajne ogrodzenie. http://fancyfence.pl/ Wycena 14 mb całości w tym brama 4m Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
sadowiak Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Schody schodom nierówne. Sosnowe bez barierki i na betonie takie standardowe (17-18 trepów i w tym ze trzy zabiegi lub jeden spory podest) to powinien być koszt około 6 000 zł Dębowe podnoszą koszt o jakieś 2 000 zł. To ceny takie z niższych bo nie ma problemu by te kwoty podwoić szczególnie gdy ktoś chce lakierowane na ciemny połysk, jeden bok widoczny, z podstopnicą...
ryba85 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Dnia 19.04.2017 o 21:08, Wandej napisał: Pany z czego polecacie zrobić schody wewnętrzne? na dole zabiegowe + 180 stopni zwrot na środku. Płytka trochę kiepsko będzie wygladała na dole przy zakręcie Oczywiscie tak żeby kieszeniu nie zrujnować jak byś sie decydował na marmur ,granit czy kamień to moge ci co nieco doradzić bo robimy wszystko z tych materiałów . tu masz naszą strone http://www.amprestiz.eu/realizacje_schody.html
Kazik123 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Godzinę temu, sadowiak napisał: Schody schodom nierówne. Sosnowe bez barierki i na betonie takie standardowe (17-18 trepów i w tym ze trzy zabiegi lub jeden spory podest) to powinien być koszt około 6 000 zł Dębowe podnoszą koszt o jakieś 2 000 zł. To ceny takie z niższych bo nie ma problemu by te kwoty podwoić szczególnie gdy ktoś chce lakierowane na ciemny połysk, jeden bok widoczny, z podstopnicą... 8000 zł za dębowe ... gdzie takie ceny? w drewnie siedzę od dziecka i na dzień dzisiejszy najlepszy wybór to jesion , cena dębu powala jeśli dobierzemy odpowiednio słoje i odcień bejcy to laik nie pozna że to jesion w ostatnim czasie 80 procent schodów które robimy to jesion , egzotyka i i tylko 2-3 komplety z dębu
Kazik123 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Teraz, Kazik123 napisał: 8000 zł za dębowe ... gdzie takie ceny? w drewnie siedzę od dziecka i na dzień dzisiejszy najlepszy wybór to jesion , cena dębu powala jeśli dobierzemy odpowiednio słoje i odcień bejcy to laik nie pozna że to jesion w ostatnim czasie 80 procent schodów które robimy to jesion , egzotyka i i tylko 2-3 komplety z dębu jeszcze jedno , jeśli masz zamiar robić z sosny to lepiej załóż marmur jeśli nie chcesz dawać płytek wydać kasę na schody sosnowe to wywalanie w błoto
Wojto Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Dobrze zrobione standardowe schody dębowe z barierką (16 - 18 stopni + spocznik) to koszt od 15 tyś w górę... sosna się nie nadaje.
sadowiak Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Podlasie kolego. Cały czas mówimy bez barierki bo 1 mb fajnej barierki za 1000 czy 1500 to nie ekstrawagancja? oczywiscie mówimy o schodach na betonie, wiadomo w jednym domu mamy 90 cm a w innym 130 cm i stwierdzenie "Panie a tam mówili że to 8000 ma kosztować" to takie ogólne ale oczywiście robi się takie rzeczy przy zwykłych wąskich schodach Wachlarzowe policzkowe mogą kosztować 25 000 A wspornikowe od 30 000 Poza tym nie każdy chce zaraz bejcować na kolorki, sporo osób życzy sobie by zostawić je pod lakierem bezbarwnym i wtedy jesion jest jesionem, dąb dębem ale wbrew pozorom u nas więcej kosztują schody lakierowane na ciemne kolory niż na bezbarwne. z egzotyki tez fajna opcja pod warunkiem że nie jest to szmelc oklejony lemelą lub fornirem z każdej strony patrzę jeszcze, że sporo osób jest przeciw schodom sosnowym, a może niech wypowie się kilku użytkowników, którzy mają je w domu i jak się sprawdzają? I się okaże że nie są takie złe i zawsze to drewno. ja bym zaczął pierwszy ale mam dębowe takie troszkę niestandardowe? Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez sadowiak
Osta Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Słyszeliście że od 2022r będzie można budować tylko domy/mieszkania ekologiczne?
granatowy Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Zamawiasz ? Czym się różni wariant I i II ?
granatowy Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Dnia 2017-04-20 o 18:00, talib1990 napisał: Wycena 14 mb całości w tym brama 4m Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Zamawiasz ? Czym się różni wariant I od II ?
lukaszooo Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Mój ojciec był ślusarzem i pare ladnych lat temu montowalem z nim gromną ilość przęseł ogrodzeniowych jak i bram. Za 70 tys można postawić 50mb obrodzenia z podmrówką i słupkami z klinkieru a do tego ręcznie robione przęsła na zamówienie razem z furtka brama i automatem. Z tego co rozumiem z kosztorysu to potrzebujesz bramę + 10 przesel czyli na oko 22m w takiej kasie można wymagać bardzo dużo i nie daj się naziagnac na prefabrykaty z betu i papierowe słupki i przesla z Castorama.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się