Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopaki odpuśćcie sobie już :) moim zdaniem nie ma co porównywać czegoś z napędem na jedną (przednią) oś i quattro. Kolega vwbartus porównywał Bore z 1.9 do A4 z 3.0 ale pomijając masę to to nie wiem czy jest świadomy że gdyby ta bora dostała napęd stały na 4 koła i w 1.9 byłby common rail to byłaby istna tragedia. Ja jeżdżąc autami z koncernu VW na starej pompie wtryskowej, na pompowtryskach a teraz na CR to wyraźnie odczuwam, że producenci konstruują teraz silniki które mają HARMONIJNIE rozwijać moc. HARMONIJNIE -czyli nie dawać nam kopniaka w plecy przy dociśnięciu gazu do deski przy 55 km/h i 2000 tys obrotów! 3.0 TDI faktycznie do setki rewelacyjnie nie idzie ale powyżej 100 km/h gdzie wszystkie 4 cylindrowce puchną to V6 pokazuje klasę.

Opublikowano (edytowane)

lukaszooooo nie myl pojęć auto jako całość i silnik jako urządzenie. Poza tym sam wklejałem przykład e91 3.0d w xdrive

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano (edytowane)

Audi też ma długie kodowanie i porównaj b6 do b7 wszystko jest to samo tylko z zewnątrz sie różni , z golfa 5 nie włożysz nic do mk4 i ma krótkie kodowanie , a z mk7 nie włożysz nic do mk6 . wiec porównujesz nie te modele co trzeba . i tak samo ingerować fizycznie trzeba w golfie 5 6 aby mieć pamięć foteli , składane lusterka , lusterko fotochrom nawet jak chcesz zmieścić navi RNSC z golfa 6 do mk5 to trzeba zmienić zegary aby to wszystko dobrze banglało , i wiem o tym bo przerabiałem te tematy .

Pisałem o MK5 czyli lata 2004-2007 czyli takie same lata jak A4 B7. Nigdzie nie pisałem o 4 czy 7.

Co do długiego kodowania to na tym forum uzyskałem odpowiedź że B7 go nie posiada. Jeśli jest inaczej to popraw. W opisach modłów nie widziałem takich pierdoł jak domykania szyb, rain closing, opuszczenie lusterek (wsteczny) i kilku innych które w gofrze załatwiasz LC przy "średnim wyposażeniu"

.

BTW: zegary w MK5 możesz mieć premium w kolorze (plus mod R) o ile masz esp a nie tylko asr. RNS 510 działa bez wymiany zegarów.

Dwa słowa do Bośniaka, straszny dwulicowiec z ciebie na poprzedniej stronie najezdzałes na mnie ze podoba mi sie BMW a teraz piszesz ze to dobre auta :facepalm: Nie wiem czy ty myslisz ze masz najlepsze auto na swiecie a b7 3.0 to cud i szczyt techniki ????

Oba są siebie warte i oba mają podobne problemy. Nie widzę przewagi jednego nad drugiem. Z technicznego puku widzenia silniki rzędowe potrzebują mniej paliwa do uzyskania takiego samego nacisku na wał co silniki widlaste, dodając do tego gift który bmw dostało od PSA to silniki powinny być lepsze .. ale jakaś tego nie widać. Obie konstrukcje stawiam na tym samym poziomie (

podobnie jak i marki), E91 mi się nie podoba, ogólnie BMW z tych lat dla mnie jest FE

.

Chłopaki odpuśćcie sobie już :) moim zdaniem nie ma co porównywać czegoś z napędem na jedną (przednią) oś i quattro. Kolega vwbartus porównywał Bore z 1.9 do A4 z 3.0 ale pomijając masę to to nie wiem czy jest świadomy że gdyby ta bora dostała napęd stały na 4 koła i w 1.9 byłby common rail to byłaby istna tragedia.

Każdy kto robił CR do PD nie chce wracać. Zobaczcie jaka jest różnica między pierwszą generacją CR a obecną, 2.0 TDI 170 koni a tam talko GTC15!

3.0 TDI faktycznie do setki rewelacyjnie nie idzie ale powyżej 100 km/h gdzie wszystkie 4 cylindrowce puchną to V6 pokazuje klasę.

Dlatego B8 lub podobne :) A jak to wstaje !

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Troche czytam ten wątek i ktoś pisał że 3,0tdi ma inne wahacze i stabilizatory w stosunku do słabszych wersji. Otóż posiada tylko inny stabilizator przedni - jest dokładnie taki jak w RS4, natomiast tył zależał od wersji zawieszenia , ale na pewno jest inny niż RS4. Co do wahaczy to wszytkie wersje 4,6,8 cylindrowe, niezależnie czy ośka czy quattro miały takie same wahacze. Polecam odpalić ETKE i porównać numery indexów

Edytowane przez turzol
Opublikowano

Tak porównywałem jak chciałem wymienić górne wszystkie trzy z lewej strony i do wersji "zwyklej" są inne niż do wersji 3.0 tdi. Lemforder InterCars.

Opublikowano
Heya,

Mi tym latem stuknie drugi rok z BKN (30tyś póki co).


Jedno jest pewne - nigdy więcej wielkiego diesla w manualu. Ruszając z miejsca zastanawiam się czy z jedynki na trójkę czy od razu z dwójki startować. Jak już jednak wrzucę trójkę i poczekam na turbo to uczucie niesamowite (przynajmniej tak znajomi mówią, bo ja już przywkłem ;( ).


Spalanie: U mnie średnio 11l/100 na FISie… Nie mam pojęcia jak jest na prawdę. Na pewno zaletą jest to, że zakres spalania jest tak mały (9-11?). Jak mam ochotę pojechać szybciej to nie powstrzymuje mnie myśl "damn, za dużo spali" tylko "damn, dopiero z myjni wyjechałem, nienawidzę robali". Gdybym miał benzynę podobnej mocy to jednak ten pieniądz by mi gdzieś z tyłu głowy siedział.


Awaryjność: Mój egzemplarz niestety w momencie kupna już był srogo zmęczony. Długo jeździł na mocnym chipie. Stad włożyłem w niego więcej niż na początku zakładałem i cały interes do najlepszych nie należał.

Z silnikowych rzeczy wymieniane uszczelniacze, górne napinacze (błąd, trzeba było robić komplet, ale wtedy jeszcze głupi byłem, nikt nie przedstawił mi opcji zrobienia całości przez skrzynię), niedawno wymiana tłoka i polerka cylindra (na szczęście tylko tyle).

DPF wycięty - nic nie kopci nawet na chipie z nieidealnym już stanem wtrysków.


Inne? Powinien mieć w serii większe hamulce. Nie mam problemu z drogą hamowania. Problem pojawia się po dwóch mocniejszych zhamowaniach tych 2 ton z 200+km/h.


Sama B7… pełen S-line w sedanie, obniżony, na dobrym kole, z fajnym wydechem póki co podoba mi się bardziej niż B8. Środek też jak dla mnie wystarczająco nowoczesny. Trochę przeszkadza mi to, że wszystkie nowsze Audi są strasznie na jedno. A6 najnowsza, miód, A4 B8 not so much.


Mam nadzieję, że jeszcze trochę pojeździ, a potem? Mam nadzieję, że po drodzę się trochę wzbogacę. ;)


Tyle z moich przemyśleń. ;]

Opublikowano

Człowieku zamówiłem w InterCars lemfordera patrzymy z kumplem mechanikiem i inny no inny. Dzwonimy facet coś pomamrotal ze inny silnik i na trasę wyslali i pasowały. Na forum jeden kolega miał do sprzedania bo mu zostały nowe lemforder i tez inne.

Zamów niech ci przyjdą to zobaczysz. Ich katalogami i zgodnoscia numerów części to sobie nawet d*py nie podetrzesz bo są w formie elektronicznej. Życie te tabelki weryfikuje jak trzeba coś wymienić

Opublikowano

Człowieku zamówiłem w InterCars lemfordera patrzymy z kumplem mechanikiem i inny no inny. Dzwonimy facet coś pomamrotal ze inny silnik i na trasę wyslali i pasowały. Na forum jeden kolega miał do sprzedania bo mu zostały nowe lemforder i tez inne.

Zamów niech ci przyjdą to zobaczysz. Ich katalogami i zgodnoscia numerów części to sobie nawet d*py nie podetrzesz bo są w formie elektronicznej. Życie te tabelki weryfikuje jak trzeba coś wymienić

Człowieku to są dane z Etki czyli jedynego słusznego katalogu z którego korzysta autoryzowany serwis. Widocznie kumpel mechanik gówno się zna, albo ty chcesz być mądrzejszy od inżynierów z Audi i teraz na sile próbujesz nam wmówić ze 3.0tdi ma nie wiadomo jaka zawieche.

Daj jakiś dowód na to ze są inne wahacze to porozmawiamy. Póki co się kompromitujesz.

Opublikowano

Nie wiem czy wahacze są grubsze czy nie ale choćby były z tytanu to w żadnym stopniu nie zmieni to prowadzenia. W a4 za sztywność i prowadzenie odpowaudaja stabilizatory, kolumny i prawidłowo ustawiona geometria.

Opublikowano

Widocznie kumpel mechanik gówno się zna, albo ty chcesz być mądrzejszy od inżynierów z Audi i teraz na sile próbujesz nam wmówić ze 3.0tdi ma nie wiadomo jaka zawieche.

Daj jakiś dowód na to ze są inne wahacze to porozmawiamy. Póki co się kompromitujesz.

Gówno wiesz o moim mechaniku, nie musi mieć katalogu w głowie zamawia górny wahacz do takiego a takiego auta i przychodzi taki http://e-katalog.intercars.com.pl/?grut=102464#produkty/1713182018130-LMI13720-O16603-drazek-reakcyjny.html

Nie trzeba byc inżynierem Audi żeby zauwazyc że jednak jest inny niz prawidłowy taki

http://e-katalog.intercars.com.pl/?grut=102464#produkty/2233331919310-LMI21614-O18377-wahacz-zawieszenia-kola-przod.html

Nie wiem czy wahacze są grubsze czy nie ale choćby były z tytanu to w żadnym stopniu nie zmieni to prowadzenia. W a4 za sztywność i prowadzenie odpowaudaja stabilizatory, kolumny i prawidłowo ustawiona geometria.

i napęd quattro

Opublikowano (edytowane)

Sorry za OT ale jaka jest najlepsza zbieżność kół przednich dla 3.0 TDI Q w Avancie? Ostatnio ustawiałem u siebie a autodata pokazała że 0st.10' i tolerancji na -30'

Trochę duża ta tolerancja...

Edytowane przez Matrix1540
Opublikowano (edytowane)

Widocznie kumpel mechanik gówno się zna, albo ty chcesz być mądrzejszy od inżynierów z Audi i teraz na sile próbujesz nam wmówić ze 3.0tdi ma nie wiadomo jaka zawieche.

Daj jakiś dowód na to ze są inne wahacze to porozmawiamy. Póki co się kompromitujesz.

Gówno wiesz o moim mechaniku, nie musi mieć katalogu w głowie zamawia górny wahacz do takiego a takiego auta i przychodzi taki http://e-katalog.intercars.com.pl/?grut=102464#produkty/1713182018130-LMI13720-O16603-drazek-reakcyjny.html

Nie trzeba byc inżynierem Audi żeby zauwazyc że jednak jest inny niz prawidłowy taki

http://e-katalog.intercars.com.pl/?grut=102464#produkty/2233331919310-LMI21614-O18377-wahacz-zawieszenia-kola-przod.html

Nie wiem czy wahacze są grubsze czy nie ale choćby były z tytanu to w żadnym stopniu nie zmieni to prowadzenia. W a4 za sztywność i prowadzenie odpowaudaja stabilizatory, kolumny i prawidłowo ustawiona geometria.

i napęd quattro

No to jak zamówił wahacz do A4 B5 sądząc że założy do B7 to czapki z głów dla jego wiedzy :grin:

Edytowane przez turzol
Opublikowano

Ten dalej swoje ty czytasz co ja pisze? Patrzyłeś w link katalogu IC który wklejałem? gdzie tam pisze że to b5? Jak byk stoi A4 B6 1.9 tdi Quattro

Opublikowano

Dawid w tych linkach co wkleiłeś to jak byk jest napisane w linku 1 ''

Drążek reakcyjny górny P przedni AUDI A4 95- (długi) '' jak dla mnie to audi produkowane od 95 roku a drugi liknk to '' wahacz górny P przedni AUDI A4 04- '' czyli rok produkcji od 2004 roku .

Opublikowano

No widzisz taki katalog IC wchodzisz marka, model, silnik i potem odkrywasz że jestes w d*pie :facepalm:

Opublikowano

Ten dalej swoje ty czytasz co ja pisze? Patrzyłeś w link katalogu IC który wklejałem? gdzie tam pisze że to b5? Jak byk stoi A4 B6 1.9 tdi Quattro

8E0407506A

czyli występuje w a4 b5/b6 i A6 c5/c6 to mnie akurat nie dziwi bo górne są takie same. w tych autach. I przecież widać to w zakładce ZASTOSOWANIE.

Twojego mechanika to widać przerosło i zamówił nieprawidłowe wahacze.

W B7 były inne nr referencji dla wahaczy i wykazuje to chociażby ETKA i powtarzam we WSZYSTKICH WERSJACH silnikowych były takie same i mam 1000% pewności i nie tylko ja Ci to potwierdze, ale takze ASO jak i inne katalogi. Także nie wypisuj bzdur o zajebistości zawieszenia w B7 3.0 Q bo jest takie same jak w innych B7.

Co do stabilizatorów:

B7 3.0Q ale tylko z zawieszeniem 1BE i 1BV mają stabilizator PRZÓD taki jak w RS4, ale już 1BA/1BR ma zwykły.

Tył natomiast nie ma nic wspólnego z RS4.

Opublikowano

Mechanik gówno miał do tego, zamawiał w przezajebistym IC

Opublikowano (edytowane)

Człowieku to są dane z Etki czyli jedynego słusznego katalogu z którego korzysta autoryzowany serwis.

i jak w każdym też śa drobne pomyłki.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Zawieszenie 1BV ma inne wahacze od 1BE/1BA (bodajże górne) co do trzeciego nie jestem pewny. I JEST TO FAKT- miałem okazję już je wymieniać...
Ale nie pytajcie mnie jaka jest różnica bo nie wiem... Są na bank inne numery.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...