Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn hamulcowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jaka jest różnica między płynem ate sl6 a samym ate sl bo na miejscu w sklepie mają ale tylko ate sl

Opublikowano

Sl jest gorszy od Sl6

Opublikowano

Ok dzięki czyli zamawiane sl6 bo nie mają na miejscu

dzięki wszystkim za pomoc jestem już po wymianie płynu i poszło w miarę gładko tylko ze sprzęgła troszke się męczyłem żeby tam się dostać ale jako tako poszło i jest wymienione na ATE SL-6

co ile teraz taki płyn się zmienia ?

Opublikowano (edytowane)

2 lata lub 60000km.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

generalnie powinno się zmieniać co roku każdy...płyny hamulcowe wchłaniają wilgoć, z czasem procent wilgoci ( wody ) w płynie narasta, i po 2 latach to blisko 50% wilgotności... zatem temperatura wrzenia drastycznie spada, co przy intensywnym hamowaniu zagotuje płyn, wydzieli się para, i pojawi się powietrze w układzie...i takie tam bla bla bla.... Raz do roku to mały koszt a przynajmniej masz pewność że auto dobrze będzie hamować...przy zakupie patrz na temperaturę wrzenia. Pamiętaj też że "sportowe" płyny o wysokiej temperaturze wrzenia, jak np. RBF Motula smacznie pożerają przewody gumowe :)

Opublikowano

Do B6 AVJ wystarczy SL6?

Opublikowano

starczy ale lepiej typ 200 albo rbf :)

Opublikowano

Sl jest gorszy od Sl6
dobra różnica :P

ATE%20plyn.jpg

Opublikowano

Typ 200 mam i polecam. Jest bardzo dobry.

Opublikowano

Rożnica w cenie jest ok 5-10zł więc żadne pieniądze ale zastanówmy się czy jest sens kupować kondony XXL mając fiuta 15cm, to samo tyczy sie tego płynu.

Opublikowano

haha dobre porownanie , mam polski dot 4 i dobrze plywa w zbiorniczku i w przewodach też.

Opublikowano

Zwykły DOT-4 niestety nie wystarczy dla niektórych użytkowników. Za szybko wrze.

Opublikowano

Czy kiedykolwiek zawrzał ci płyn hamulcowy przy normalnej jeździe ??? jeśli tak to kiedy i jak to sie objawiało.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam cywilne auto a nie sportowe w którym siedzi 400 koni lub więcej a takie miałem na myśli.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów.chce wymienic płyn hamulcowy,pierwsze pytanie jaki najlepiej zalac? Sl6? Nie mam ESP.drugie pytanie jak wkońcu odpowietrzac,zawsze mowilo sie że zaczynamy od prawego tyłu i kończymy na lewym przodzie najbliżej pompy,zaś czytam teraz że inaczej sie wymienia i odpowietrza,że od lewego przodu,dlaczego tak? Mogłby ktoś wytłumaczyć. I jeszcze pytanie odnosnie sprzegła,pompujemy tez tak jak pedał hamulca,przytrzymujemy,druga osoba odkreca odpowietrznik,zleci plyn, zakreca i dalej pompujemy tak?z gory dzieki i pozdrawiam


Panowie nikt nie pomoże? Płyn to już wiem ze ate typ 200,ale jak wkoncu z tą kolejnoscią przy wymianie/odpowietrzaniu? I czy zapłon musi być włączony? Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano

Chcesx odpowietrzyc układ czy wymienic plyn ?

Opublikowano

Plyn mozna spokojnie zagotowac tak jak i do 800C tarcze doprowadzic a im gorszy seryjny hebel i ciezszy samochod tym latwiej to zrobic. Byl nawet na tvn turbo ostatnio test jak minivanem w TRW hamowali, kilka hamowan i tarcze czerwone, plyn myslicie ze wtedy to ile ma stopnic C? Ogolnie przy tak tanich rzeczach i malych ilosciach potrzebnych do wymiany bezsensem jest pakowac dot 4 i gorsze skoro za pare zl wiecej, dosłownie pare zloty kupi sie dot 5.1. Za TRW placilem ostatnio jakies 20zl za 0,5@, do wymiany w calym ukladzie potrzeba ok 1L wiec czy wydacie 40zl za 1L plynu 5.1 czy 25zl za 1L dot 3/4 to czy komus z portfela ubedzie tyle ze zauwazy?

Opublikowano

Chce wymienic i odpowierzyc.nie wiem czy jest cos powietrza w układzie dlatego tez lepiej sprawdzić.

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów.chce wymienic płyn hamulcowy,pierwsze pytanie jaki najlepiej zalac? Sl6? Nie mam ESP.drugie pytanie jak wkońcu odpowietrzac,zawsze mowilo sie że zaczynamy od prawego tyłu i kończymy na lewym przodzie najbliżej pompy,zaś czytam teraz że inaczej sie wymienia i odpowietrza,że od lewego przodu,dlaczego tak? Mogłby ktoś wytłumaczyć. I jeszcze pytanie odnosnie sprzegła,pompujemy tez tak jak pedał hamulca,przytrzymujemy,druga osoba odkreca odpowietrznik,zleci plyn, zakreca i dalej pompujemy tak?z gory dzieki i pozdrawiam

Panowie nikt nie pomoże? Płyn to już wiem ze ate typ 200,ale jak wkoncu z tą kolejnoscią przy wymianie/odpowietrzaniu? I czy zapłon musi być włączony?

Nie istnieje taka kolejność. Jest to przyjęte potocznie.

1. Odpowietrzanie od najdalszego koła od pompy hamulcowej (układ bez ABSu). Zazwyczaj jest to prawy tył, ale nie zawsze. Są samochody, w których nie ma znaczenia czy zaczniesz od lewego/prawego tyłu, a skończysz na lewym/prawym przodzie. Najbardziej popularna kolejność: PT, LT, PP, LP (pompa zazwyczaj jest z przodu po lewej stronie)

2. Odpowietrzanie od najbliższego koła (z układem ABS). Jak najlepiej odpowietrzyć układ z ABSem? Maszyną, którą podpinasz pod zbiorniczek płynu i sama pcha płyn (do tego zazwyczaj odpalasz z testera odpowietrzanie układu). Przy odpowietrzaniu testerem nie ma określonej kolejności, tester sam Cię pokieruje. U mnie np. PT, LT, PT, LT, PP, LP. Oczywiście możesz to zrobić bez osprzętu.

Edit, aby było bardziej czytelne.

1. Pompujesz na wyłączonym zapłonie pedałem.

2. Trzymasz wciśnięty pedał, włączasz zapłon.

3. Odkręcasz odpowietrznik, odpowietrzasz, zakręcasz, wyłączasz zapłon, puszczasz pedał.

4. Powtarzać

5. Po odpowietrzeniu wszystkich kół, włączyć zapłon, czekać aż pompa się wyłączy

6. Uzupełnić płyn i przejechać się (tylko ostrożnie). Sprawdzić hamulce.

Edytowane przez Marcuz
Opublikowano

Uklad odpowietrza sie na.krzyz

LP-PT

PP-LT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...