mdf Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Cześć. przymierzam się do kupna 2.0 TDI, trafił się egzemplarz z 2012 wersja 170km w manualu, najechane 140 tys km. Chcę podjechać zobaczyć. Możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, czy mogą być jakieś objawy opiłkowania i ogólnie czym się kierować żeby tę wadę wykryć i jak rozmawiać o tym ze sprzedającym? Wszelkie porady mile widziane. Dzięki.
Muskel1 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Wątpię, żeby sprzedający pozwolił wykręcić zaworek i zajrzeć na sitko. Następny przyjedzie i skrzynie zrzuci bo na dwumas będzie chciał rzucić okiem, czy jak to sobie wyobrażasz? Zapytaj czy pompa oryginalna i czy były jakieś problemy. Więcej raczej w tej kwestii nie sprawdzisz. Filtr paliwa powinien być przy tym przebiegu przynajmniej 2x wymieniony (co 60 kkm).
Chemi_82 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Witam Panowie mam pytanie. Kupiłem w tym tygodniu B8 2009 r . Sprawdziłem przed zakupem w ASO. Otrzymałem informację, że z autem jest wszystko ok, tylko tulejki wahaczy do wymiany przednich. Auto pochodzi z polskiego salonu, od 2 właściciela i ma przebiegu 154.000. (2 właściciel od 7 lat , przebieg wpisał na FV, cepik potwierdzony, fv z napraw eksploatacyjnych są , serwis nie miał uwag- wszystko się zgadza) Wszystko było super do pierwszego wypalania się filtra DPF. Standardowo jak w większości aut, podwyższone obroty i chodzące wentylatory. Nie mniej jednak jedna rzecz nie była standardowa, podczas wypalania trzęsło silnikiem , zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Po zakończeniu tego procesu auto chodzi normalnie, tylko czasami tak jakdyby przeskoczy i drygnie silnikiem raz na jakiś czas. Teraz pytanie, co to może być? Piszę w tym wątku, ponieważ wygląda mi to na coś z wtryskami. Natomiast jeżeli by tak było to przy tym przebiegu może i jest to wina tej nieszczęsnej pompy? Auto było głównie jeżdzone po mieście, stąd ten nalot. Z góry dzięki za info.
pitasss10 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Opublikowano 31 Stycznia 2021 W dniu 30.01.2021 o 02:04, Chemi_82 napisał: Witam Panowie mam pytanie. Kupiłem w tym tygodniu B8 2009 r . Sprawdziłem przed zakupem w ASO. Otrzymałem informację, że z autem jest wszystko ok, tylko tulejki wahaczy do wymiany przednich. Auto pochodzi z polskiego salonu, od 2 właściciela i ma przebiegu 154.000. (2 właściciel od 7 lat , przebieg wpisał na FV, cepik potwierdzony, fv z napraw eksploatacyjnych są , serwis nie miał uwag- wszystko się zgadza) Wszystko było super do pierwszego wypalania się filtra DPF. Standardowo jak w większości aut, podwyższone obroty i chodzące wentylatory. Nie mniej jednak jedna rzecz nie była standardowa, podczas wypalania trzęsło silnikiem , zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Po zakończeniu tego procesu auto chodzi normalnie, tylko czasami tak jakdyby przeskoczy i drygnie silnikiem raz na jakiś czas. Teraz pytanie, co to może być? Piszę w tym wątku, ponieważ wygląda mi to na coś z wtryskami. Natomiast jeżeli by tak było to przy tym przebiegu może i jest to wina tej nieszczęsnej pompy? Auto było głównie jeżdzone po mieście, stąd ten nalot. Z góry dzięki za info. Nie ma to nic do pompy. Uważasz, że opiłki szkodziłyby tylko podczas wypalania? Pompa nie daje oznaków, po prostu wyrzuca opiłki i masz po jeździe.
Muskel1 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Opublikowano 31 Stycznia 2021 (edytowane) Sprawdź jaki masz poziom zapełnienia sadzą w dpfie. To, że auto jeździło tylko krótkie odcinki jest w tym przypadku niekorzystne. Być może dpf jest już zapchany sadzą i dieslem. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki sterownik silnika wtryskuje więcej paliwa by podwyższyć temperaturę spalin, która zainicjuje regenerację dpf. Zrób kilka dłuższych tras by dpf zregenerował się "normalnie" a nie w trybie miejskim. Zobacz jak się auto po tym zachowuje. Edytowane 31 Stycznia 2021 przez Muskel1
Sullivan Opublikowano 13 Lutego 2021 Opublikowano 13 Lutego 2021 Czy te problemy, które opisujecie z opiłkami i pompą wysokiego ciśnienia pojawiają się w każdym roczniku auta czy zostały już po jakimś czasie wyeliminowane przez producenta? Można temu jakoś zapobiegać ewentualnie robiąc coś profilaktycznie?
Muskel1 Opublikowano 13 Lutego 2021 Opublikowano 13 Lutego 2021 20 minut temu, Sullivan napisał: Czy te problemy, które opisujecie z opiłkami i pompą wysokiego ciśnienia pojawiają się w każdym roczniku auta czy zostały już po jakimś czasie wyeliminowane przez producenta? Można temu jakoś zapobiegać ewentualnie robiąc coś profilaktycznie? Wszystko już tu kila razy było opisywane. Poczytaj kilka stron wstecz.
radekmichalczyk Opublikowano 3 Marca 2021 Opublikowano 3 Marca 2021 Witam wszystkich. Ze względu na to że jestem zielony w temacie diesla mam do Was pytanie. W moim aucie jest pompa Cr o numerach 0445 010 507 i po poszukiwaniach w necie pomp o różnych numerach jest mnóstwo więc że względu że chcę założyć jak najnowszą to jakich numerów pompy powinienem szukać? Dziękuję i pozdrawiam
radekmichalczyk Opublikowano 12 Marca 2021 Opublikowano 12 Marca 2021 W dniu 3.03.2021 o 08:45, radekmichalczyk napisał: Witam wszystkich. Ze względu na to że jestem zielony w temacie diesla mam do Was pytanie. W moim aucie jest pompa Cr o numerach 0445 010 507 i po poszukiwaniach w necie pomp o różnych numerach jest mnóstwo więc że względu że chcę założyć jak najnowszą to jakich numerów pompy powinienem szukać? Dziękuję i pozdrawiam Panowie poratuje ktoś pomocą.
Dev Opublikowano 12 Marca 2021 Opublikowano 12 Marca 2021 W dniu 3.03.2021 o 08:45, radekmichalczyk napisał: Witam wszystkich. Ze względu na to że jestem zielony w temacie diesla mam do Was pytanie. W moim aucie jest pompa Cr o numerach 0445 010 507 i po poszukiwaniach w necie pomp o różnych numerach jest mnóstwo więc że względu że chcę założyć jak najnowszą to jakich numerów pompy powinienem szukać? Dziękuję i pozdrawiam daj VIN auta
radekmichalczyk Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 9 godzin temu, Dev napisał: daj VIN auta WVWZZZ3CZ8E252348 Tak wiem że to vw ale silniki te same, a w akcie desperacji człowiek się chwyta wszystkiego. Wtryski sprawdzone (gość od wtrysków twierdzi że ok) po złożeniu wszystkiego poprzednie objawy nie ustąpiły, a po przejechaniu kilku kilometrów i zgaszeniu auta nie odpalił ponownie. Brak ciśnienia na listwie, pompa będzie zdemontowana do sprawdzenia, ale muszę się rozglądać za nową pompą. Zamiast cieszyć się jazdą to na tą chwilę tylko same nerwy. Po południu opiszę całą historię z autem bo na internecie nie znalazłem takiego przypadku. Dziękuję.
dirty.73 Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 jeśli wtryski czyste,to nie opiłki, a sprawdzaliście pompy elektryczne? w zbiorniku i progową? no cr też nie zaszkodzi sprawdzić oczywiście
radekmichalczyk Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 20 minut temu, dirty.73 napisał: jeśli wtryski czyste,to nie opiłki, a sprawdzaliście pompy elektryczne? w zbiorniku i progową? no cr też nie zaszkodzi sprawdzić oczywiście Pompa w baku oraz druga przy silniku pracują. Opiłków brak ale wtryski były sprawdzane dla świętego spokoju bo problemem było odcinanie mocy około 3 tysięcy obrotów i wtedy wieszały się wtryski i mocno klepały , zrobiony test przelewowy , korekty na komputerze według mnie ok . Zdarzyło się dwa razy że wyskoczył błąd P0088. Został podmieniony zawór regulacji na inny ale na nim auto nie odpalało więc znów założono mój stary zawór i auto odpaliło bez problemów , przejechało kilka kilometrów , zostało zgaszone i już nie odpaliło . Błędów brak a na komputerze ciśnienie na listwie wynosi 3,5 bara , podczas kręcenia rozrusznikiem nie rośnie ciśnienie . Pompa Cr będzie wyjmowana do sprawdzenia , a ja chcę być przygotowany na ewentualność wymiany i potrzebuję numerów pomp które podejdą zamiennie do mojej . Zastanawiam się również czy mechanik nie załatwił mi na amen pompy CR tym że na przykład nie odpowietrzył układu tylko próbował odpalić kręcąc rozrusznikiem .Do tego się oczywiście nie przyzna , ale gdy zawiozę pompę do sprawdzenia to może coś się dowiem.
radekmichalczyk Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 Tak wygląda wydruk po sprawdzeniu wtrysków.
radekmichalczyk Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 (edytowane) A tutaj korekty i przelewy. Przepraszam za słownictwo. Przelewy powyżej 10 minut VID_20210119_190419.mp4 Edytowane 13 Marca 2021 przez radekmichalczyk
kuebk Opublikowano 14 Marca 2021 Opublikowano 14 Marca 2021 W dniu 13.03.2021 o 11:02, radekmichalczyk napisał: Zastanawiam się również czy mechanik nie załatwił mi na amen pompy CR tym że na przykład nie odpowietrzył układu tylko próbował odpalić kręcąc rozrusznikiem Mógł załatwić, ale wtedy by też raczej zaczęła opiłkować.
dirty.73 Opublikowano 14 Marca 2021 Opublikowano 14 Marca 2021 W dniu 13.03.2021 o 11:02, radekmichalczyk napisał: oraz druga przy silniku pracują mi chodzi o pompe w progu,przy filtrze paliwa
Góral65 Opublikowano 14 Marca 2021 Opublikowano 14 Marca 2021 (edytowane) W dniu 13.03.2021 o 11:02, radekmichalczyk napisał: Zastanawiam się również czy mechanik nie załatwił mi na amen pompy CR tym że na przykład nie odpowietrzył układu tylko próbował odpalić kręcąc rozrusznikiem . Moim zdanie padnięty jest regulator cisnienia DRV na pompie CR możesz go wyjąć i przedmuchać czasami pomaga, regulator na listwie jest regulatorem awaryjnym, Z tego co piszesz że był wymieniany regulator na listwie to pompie nic sie nie stało cały czas była zalana paliwem. Jakiś czas temu sprawdzałem koledze i wszystkie pompy od 2008-2016 generują to samo ciśnienie i wszystkie będą dobre Edytowane 14 Marca 2021 przez Góral65
radekmichalczyk Opublikowano 15 Marca 2021 Opublikowano 15 Marca 2021 13 godzin temu, Góral65 napisał: Moim zdanie padnięty jest regulator cisnienia DRV na pompie CR możesz go wyjąć i przedmuchać czasami pomaga, regulator na listwie jest regulatorem awaryjnym, Z tego co piszesz że był wymieniany regulator na listwie to pompie nic sie nie stało cały czas była zalana paliwem. Jakiś czas temu sprawdzałem koledze i wszystkie pompy od 2008-2016 generują to samo ciśnienie i wszystkie będą dobre Zawór na pompie podmieniany i brak rezultatów. A robione było więcej łącznie ze sprawdzaniem wtrysków na maszynie. Na pompie jest raczej zawór ZME (wydatku) a na listwie ca jest zawór DRV ( ciśnienia).
radekmichalczyk Opublikowano 20 Marca 2021 Opublikowano 20 Marca 2021 Pompa Cr wróciła za sprawdzenia i okazuje się że jest sprawna, podaję ciśnienie i nie ma objawów opiłkowania i uszkodzenia elementów wewnętrznych. Więc dlaczego nie robi ciśnienia na listwie? Pompa sprawna, wtryski również, zawór regulacji ciśnienia nowy, błędów brak a auto nie zapala.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się