AB7 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Witam Kolegów, mam od roku A4 B7 z klimatronik. Poprzednio miałem A4 B5 FL i mój problem polega na tym iż w A4 B5 klima sprawniej działała niż w A4 B7. Byłem już z A4 B7 nabic płyn klimy do pełna, żadnej różnicy nie ma. Żadnych błedów nie ma, jak go podłączam do VAG. Klima chłodzi ale i tak mam wrażenie że w B5 szybciej i sprawniej schładza powietrze (mogę się oczywiscie mylić, bo jest to bardzo subjektywne odczucie). Mam pełną historie ASO mojej A4 B7. W niej znalazłem ciekawy zapis. Widocznie poprzednia włascicielka skarżyła się na "za zimne lub za gorące powietrze". Cytuje: "Klimaanlagen-Regelung zw zu kalt bzw zu warm. Układ klimatyzacji>Układ ogrzewania, chłodzenia>Automatyczny tryb regulacji układu klimatyzacji (AUTO)" Znalazlem ten wątek dotyczący adaptacji klimy: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-adaptacja-nastawy-klimatronika/ Moje pytanie: czy jest sens przywrócić ustawienie klimy do ustawień fabrycznych? Czy wtedy bedę musiał jeszcze coś dalej kombinować? A może znacie inne rozwiązanie dot. kodowania i tego problemu, bo z wpisu ASO ewidentnie wynika że tam zostało cos przestawione? pozdrawiam, Marcin up, nobody knows?
gurban6 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Miałem niesprawną klimę.Wymiana sprężarki(zakupiona tu na forum),wymiana osusacza oraz zaworu rozprężnego.Klimę nabito i nic.Słabo dmuchała.Pojechałem do innego mechanika i ponownie wymiana czynnika,sprawdzenie czy są błędy(brak błędów).Klima działała ale nadal bardzo słabo.Postanowiłem sam coś pomajstrować.Zrobiłem nastawy podstawowe.Trochę to trwało.Klapki zamykały się i otwierały.Po zakończonej pracy vagiem,klimatyzacja zaczęła pracować poprawnie.Kilka dni temu wróciłem z Chorwacji,zrobiłem ponad 4 000 km i klima nadal działa tak jak powinna.Ja mam A4B5 ale wydaje mi się że nic nie namieszasz a możesz sam naprawić.Ja wszystkie wartości jakie zmieniałem to sobie zapisałem aby powrócić do poprzednich ustawień.Korzystałem z innego linka niż ten co podałeś do ustawień.Po zmianie wygladu forum linki zapisane w zakladkach nie moge otworzyc.Pozdrawiam i mam nadzieje ze sam naprawisz klime.
MatrixXXL Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Przed basic setting takie bledy, dało sie skasować 2 Faults Found: 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent po adaptacji te po skasowaniu sa dalej VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Control Module Part Number: A4 Klimaau Component and/or Version: tomat 1116 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 05311 2 Faults Found: 01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Klima nabita a mimo to slabo chłodzi Edytowane 3 Czerwca 2015 przez MatrixXXL
bobikos Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 do sprawdzenia lub wymiany silniczki. Jeśli taki komunikat pokazuje to wg ktoś już je rozbierał i czyścił po czym źle złożył.
MatrixXXL Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 do sprawdzenia lub wymiany silniczki. Jeśli taki komunikat pokazuje to wg ktoś już je rozbierał i czyścił po czym źle złożył. Sprawdziłęm te silniczki, przesmarowałem, zrobiłem basic settings, niby błędów nie ma a i tak ta klima nie chłodzi jak powinna. Co jeszcze sprawdzić?
metik Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Sprawdź dwa przewody aluminiowe w komorze silnika które wchodzą do kabiny ... powinny być bardzo zimne (zaraz przy wejściu do kabiny) a po chwily pracy klimatyzacji powinna sie na nich skraplać woda
MatrixXXL Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Przewody zimne, kurcze może to tak ma chłodzić, a jakie temp powinny być przy wlotach powietrza, Może vagiem da sie to jakoś sprawdzić.ma Mały screen, klima włączona ok 5 min na LO.Czy wymiana osuszacza może pomóc? A chłodnica klimy może mieć wpływ?? Przewody zimne, kurcze może to tak ma chłodzić, a jakie temp powinny być przy wlotach powietrza, Może vagiem da sie to jakoś sprawdzić.ma Mały screen, klima włączona ok 5 min na LO.Czy wymiana osuszacza może pomóc? A chłodnica klimy może mieć wpływ?? halllooo Edytowane 9 Czerwca 2015 przez MatrixXXL
Dominik84 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 hej:) tez mam ten problem w a4 b6. klima dmucha ale szału nie ma;/ po dobiciu czynnika, odgrzybieniu, na postoju czasem temperatura przy wylotach ma 5,5-6 stopni a w czasie jazdy około 8-9 stopni wydaje misie ze to mało by schłodzic w upalne słoneczne dni;/ brat ma vw bore z klima manualna i schodzi mu do 2 - 3 stopni i tam czuc ze chłodzi ;/ co moze byc z tym,
MatrixXXL Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Wymieniłem osuszacz ale brak poprawy.
turzol Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Sprawdź działanie silniczków sterowania w blokach pomiarowych od 004 w góre jak dobrze pamiętam - Wartości zadane powinny być zbliżone do wartości aktualnych. Jeśli są odchyły duże to znaczy, że silniczki nie pracują w pełnym zakresie lub źle odczytują parametry zadane przez sterownik klimatronic.
MatrixXXL Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 (edytowane) Ciśnienie 16 bar przy max chłodzeniu jest ok? ewentualnie które bloki sprawdzić? Edytowane 13 Września 2015 przez MatrixXXL
lizuk1990 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 Ja kupiłem moją a4b6 1.8 T quattro i Klima nie działała. Jak się okazało nie było czynnika. Nabilismy wraz z uv i chłodzi, po kilku dniach okazało się, że spierdziela gaz z osuszacza i chłodnicy. Wymiana i na nowo nabicie. Teraz chłodzi na 10.5 stopnia, więc za mało. Jakieś pomysly? Kumpel mówi, że jak długo jeździła bez klimy to teraz muszę pojezdzic żeby się jakiś zawór rozruszal w sprezarce. Prawda to?
Voucher Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Hej, I jak , rozwiązaliście swoje problemy? Ponieważ wymieniłem sprężarkę na regenerowana i również mam wrażenie ze slabo chłodzi..
seba1x Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Witam również mam problem z klimą,czyli słabo dmucha. nabiłem klimę na max temp. z kratki 8,5st c. Wydaje mi się żę słabo chłodzi w porównaniu do innej audi którą jeździłem. wstawiłem zrzuty co mi wyszło po podłączeniu pod vag. błedy pojawiły się po teście nawiewów wcześniej nie było. Ciśnienie sprężarki 12 bar. o co chodzi z tą klimą w tych autach?
MaTeo85 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 8 stopni za parownikiem to trochę dużo. ale nie wiem w jakich warunkach robiony pomiar. ustaw klime na Lo i nawiew na kratki na maxa do tego zrób screena z grup 001 002 i 010 po kilku minutach pracy tak żeby warunki się jakoś ustabilizowały. przed tym spróbuj jeszcze raz zrobić adaptacje klap.
seba1x Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) ok jutro będę działał. Dziś ponownie podpiąłem lapka pod auto. uruchomiłem silnik, włączyłem klimę i zabrałem się do na stawów podstawowych. Wszystko przebiegło pomyślnie, brak błędów. Następnie włączyłem blok pomiarowy oto zrzuty. Zauważyłem że po adaptacji klap jakby lepiej zimniejsze powietrze dmuchało, ale pod warunkiem ze temp ustawię na 18 bo na LO dmucha jakby cieplejszym co widać na blokach pomiarowych że temperatury rosną. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez seba1x
słoniu Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Pany mam podobny problem jak część chłopaków tutaj, czyli słaba wydajność klimy z kratek. Zrobione nastawy klap, zero poprawy. Dołączam screena z bloków 001,002,010 Klima włączona od ponad 5min, temp. zew. +27, Jakieś podpowiedzi w czym siedzi problem słabej klimy?
Voucher Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Widze ze kazdy ma ten problem ;/. U mnie zmieniona sprezarka, czynnik na full, adaptacja zrobiona a mimo to klima slabo chlodzi...
słoniu Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 To jest jakaś masakra z tą klimą, gdzie nie czytam ludzie cuda wymieniali i dalej to samo, nikt nie pisze czy któraś rzecz pomogła. Może jakiś czujnik? W poprzednim aucie a6c5 tam na wyjściu miałem 3-5 stopni mega sprawa była, a tutaj coś kicha. A jakby chłodnica klimy była zasyfiona i słaby przepływ powietrza przez nią by był, to coś robi czy raczej nie? ktoś coś?
MaTeo85 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 seba1x w Twoim przypadku temperatura za parownikiem to 2,5stopnia C wiec układ klimatyzacji działa poprawnie, żeby leciało chłodniejsze powietrze z kratek możesz pobawić się w zmianę losowania na usa, zrobienie nastaw podstawowych w klimatroniku i powrót z kodowaniem. Kodowanie zmienia się w zegarach. słoniu, w Twoim przypadku wygląda jak by zawór regulacyjny n280 nie działał, czynnik masz, zawór wysterowany a temperatura za parownikiem 27stopni. Do sprawdzenia zawór n280.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się