Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja Klimy - Słabo Chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

mam od roku A4 B7 z klimatronik. Poprzednio miałem A4 B5 FL i mój problem polega na tym iż w A4 B5 klima sprawniej działała niż w A4 B7.

Byłem już z A4 B7 nabic płyn klimy do pełna, żadnej różnicy nie ma. Żadnych błedów nie ma, jak go podłączam do VAG.

Klima chłodzi ale i tak mam wrażenie że w B5 szybciej i sprawniej schładza powietrze (mogę się oczywiscie mylić, bo jest to bardzo subjektywne odczucie).

Mam pełną historie ASO mojej A4 B7. W niej znalazłem ciekawy zapis. Widocznie poprzednia włascicielka skarżyła się na "za zimne lub za gorące powietrze". Cytuje: "Klimaanlagen-Regelung zw zu kalt bzw zu warm. Układ klimatyzacji>Układ ogrzewania, chłodzenia>Automatyczny tryb regulacji układu klimatyzacji (AUTO)"

Znalazlem ten wątek dotyczący adaptacji klimy: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-adaptacja-nastawy-klimatronika/

Moje pytanie: czy jest sens przywrócić ustawienie klimy do ustawień fabrycznych? Czy wtedy bedę musiał jeszcze coś dalej kombinować?

A może znacie inne rozwiązanie dot. kodowania i tego problemu, bo z wpisu ASO ewidentnie wynika że tam zostało cos przestawione?

pozdrawiam,

Marcin


up, nobody knows? :kox:

Opublikowano

:hi:

Miałem niesprawną klimę.Wymiana sprężarki(zakupiona tu na forum),wymiana osusacza oraz zaworu rozprężnego.Klimę nabito i nic.Słabo dmuchała.Pojechałem do innego mechanika i ponownie wymiana czynnika,sprawdzenie czy są błędy(brak błędów).Klima działała ale nadal bardzo słabo.Postanowiłem sam coś pomajstrować.Zrobiłem nastawy podstawowe.Trochę to trwało.Klapki zamykały się i otwierały.Po zakończonej pracy vagiem,klimatyzacja zaczęła pracować poprawnie.Kilka dni temu wróciłem z Chorwacji,zrobiłem ponad 4 000 km i klima nadal działa tak jak powinna.Ja mam A4B5 ale wydaje mi się że nic nie namieszasz a możesz sam naprawić.Ja wszystkie wartości jakie zmieniałem to sobie zapisałem aby powrócić do poprzednich ustawień.Korzystałem z innego linka niż ten co podałeś do ustawień.Po zmianie wygladu forum linki zapisane w zakladkach nie moge otworzyc.Pozdrawiam i mam nadzieje ze sam naprawisz klime.

Opublikowano (edytowane)
Przed basic setting takie bledy, dało sie skasować


2 Faults Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent



po adaptacji te po skasowaniu sa dalej

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Control Module Part Number: A4 Klimaau

Component and/or Version: tomat 1116

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 05311

2 Faults Found:

01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed



Klima nabita a mimo to slabo chłodzi

Edytowane przez MatrixXXL
Opublikowano

do sprawdzenia lub wymiany silniczki. Jeśli taki komunikat pokazuje to wg ktoś już je rozbierał i czyścił po czym źle złożył.

Opublikowano

do sprawdzenia lub wymiany silniczki. Jeśli taki komunikat pokazuje to wg ktoś już je rozbierał i czyścił po czym źle złożył.

Sprawdziłęm te silniczki, przesmarowałem, zrobiłem basic settings, niby błędów nie ma a i tak ta klima nie chłodzi jak powinna. Co jeszcze sprawdzić?

Opublikowano

Sprawdź dwa przewody aluminiowe w komorze silnika które wchodzą do kabiny ... powinny być bardzo zimne (zaraz przy wejściu do kabiny) a po chwily pracy klimatyzacji powinna sie na nich skraplać woda

Opublikowano (edytowane)

Przewody zimne, kurcze może to tak ma chłodzić, a jakie temp powinny być przy wlotach powietrza, Może vagiem da sie to jakoś sprawdzić.ma

Mały screen, klima włączona ok 5 min na LO.


4274de842433e56am.jpg

Czy wymiana osuszacza może pomóc?

A chłodnica klimy może mieć wpływ??


Przewody zimne, kurcze może to tak ma chłodzić, a jakie temp powinny być przy wlotach powietrza, Może vagiem da sie to jakoś sprawdzić.ma

Mały screen, klima włączona ok 5 min na LO.


4274de842433e56am.jpg

Czy wymiana osuszacza może pomóc?

A chłodnica klimy może mieć wpływ??

halllooo

Edytowane przez MatrixXXL
Opublikowano

hej:) tez mam ten problem w a4 b6. klima dmucha ale szału nie ma;/ po dobiciu czynnika, odgrzybieniu, na postoju czasem temperatura przy wylotach ma 5,5-6 stopni a w czasie jazdy około 8-9 stopni wydaje misie ze to mało by schłodzic w upalne słoneczne dni;/ brat ma vw bore z klima manualna i schodzi mu do 2 - 3 stopni i tam czuc ze chłodzi ;/ co moze byc z tym,

Opublikowano

Wymieniłem osuszacz ale brak poprawy.

Opublikowano

Sprawdź działanie silniczków sterowania w blokach pomiarowych od 004 w góre jak dobrze pamiętam - Wartości zadane powinny być zbliżone do wartości aktualnych. Jeśli są odchyły duże to znaczy, że silniczki nie pracują w pełnym zakresie lub źle odczytują parametry zadane przez sterownik klimatronic.

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie 16 bar przy max chłodzeniu jest ok? ewentualnie które bloki sprawdzić?

Edytowane przez MatrixXXL
Opublikowano

Ja kupiłem moją a4b6 1.8 T quattro i Klima nie działała. Jak się okazało nie było czynnika. Nabilismy wraz z uv i chłodzi, po kilku dniach okazało się, że spierdziela gaz z osuszacza i chłodnicy. Wymiana i na nowo nabicie. Teraz chłodzi na 10.5 stopnia, więc za mało. Jakieś pomysly? Kumpel mówi, że jak długo jeździła bez klimy to teraz muszę pojezdzic żeby się jakiś zawór rozruszal w sprezarce. Prawda to?

Opublikowano

Hej,

I jak , rozwiązaliście swoje problemy?

Ponieważ wymieniłem sprężarkę na regenerowana i również mam wrażenie ze slabo chłodzi..

Opublikowano

Witam również mam problem z klimą,czyli słabo dmucha. nabiłem klimę na max temp. z kratki 8,5st c. Wydaje mi się żę słabo chłodzi w porównaniu do innej audi którą jeździłem. wstawiłem zrzuty co mi wyszło po podłączeniu pod vag. błedy pojawiły się po teście nawiewów wcześniej nie było. Ciśnienie sprężarki 12 bar.  o co chodzi z tą klimą w tych autach? Bez tytułu.pngnhki.png

Opublikowano

8 stopni za parownikiem to trochę dużo. ale nie wiem w jakich warunkach robiony pomiar. ustaw klime na Lo i nawiew na kratki na maxa do tego zrób screena z grup 001 002 i 010 po kilku minutach pracy tak żeby warunki się jakoś ustabilizowały.

przed tym spróbuj jeszcze raz zrobić adaptacje klap.

Opublikowano (edytowane)

 

ok jutro będę działał.

Dziś ponownie podpiąłem lapka pod auto. uruchomiłem silnik, włączyłem klimę i zabrałem się do  na stawów podstawowych. Wszystko przebiegło pomyślnie, brak błędów. Następnie włączyłem blok pomiarowy oto zrzuty.

Bez tytułu.png

Zauważyłem że po adaptacji klap jakby lepiej zimniejsze powietrze dmuchało, ale pod warunkiem ze temp ustawię na 18 bo na LO dmucha jakby cieplejszym co widać na blokach pomiarowych że temperatury rosną. 

Edytowane przez seba1x
Opublikowano

Pany mam podobny problem jak część chłopaków tutaj, czyli słaba wydajność klimy z kratek. Zrobione nastawy klap, zero poprawy.
Dołączam screena z bloków 001,002,010
Klima włączona od ponad 5min, temp. zew. +27,

Jakieś podpowiedzi w czym siedzi problem słabej klimy?
 

bloki klimy.jpg

Opublikowano

Widze ze kazdy ma ten problem ;/.

U mnie zmieniona sprezarka, czynnik na full, adaptacja zrobiona a mimo to klima slabo chlodzi...

Opublikowano

To jest jakaś masakra z tą klimą, gdzie nie czytam ludzie cuda wymieniali i dalej to samo, nikt nie pisze czy któraś rzecz pomogła.
Może jakiś czujnik?
W poprzednim aucie a6c5 tam na wyjściu miałem 3-5 stopni :) mega sprawa była, a tutaj coś kicha.

A jakby chłodnica klimy była zasyfiona i słaby przepływ powietrza przez nią by był, to coś robi czy raczej nie? ktoś coś?

Opublikowano

seba1x w Twoim przypadku temperatura za parownikiem to 2,5stopnia C wiec układ klimatyzacji działa poprawnie, żeby leciało chłodniejsze powietrze z kratek możesz pobawić się w zmianę losowania na usa, zrobienie nastaw podstawowych w klimatroniku i powrót z kodowaniem. Kodowanie zmienia się w zegarach.

słoniu, w Twoim przypadku wygląda jak by zawór regulacyjny n280 nie działał, czynnik masz, zawór wysterowany a temperatura za parownikiem 27stopni. Do sprawdzenia zawór n280.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...