pawex01 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) Witam. Szanowni Forumowicze mam problem z moją B6 silnik 1,9 TDI AVF -od czasu gdy się ochłodziło (tj. od jakiegoś tygodnia) zauważyłem, że rano w czasie rozruchu silnika za autem pojawia się kłębek siwego dymu i po chwili wszystko wraca do normy. Gdy silnik jest ciepły nie dymi przy ponownym odpalaniu. W kwietniu autko przechodziło serwis wymiana oleju , filtrów , zaworu EGR, termostatu, 2 miesiące temu czyszczenie turbiny.Od tego czasu nie zaobserwowalem niepokojących objawów no może jeden lekki ubytek oleju 300 ml na 7000 km. Czy to jest normalne czy zapowiada się coś grubszego Z góry dziękuję za odpowiedź . Pozdrawiam Edytowane 5 Grudnia 2014 przez wrclaguna
sebul Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) Po 1, uzupełnij profil Po 2. Jak dla mnie nie ma się czym martwić, ale niech się wypowiedzą znawcy, może to zły omen Edytowane 26 Października 2014 przez sebul
pawex01 Opublikowano 26 Października 2014 Autor Opublikowano 26 Października 2014 Po 1, uzupełnij profil Po 2. Jak dla mnie nie ma się czym martwić, ale niech się wypowiedzą znawcy, może to zły omen Uzupełniłem mam taką nadzieję, wcześniej jeżdzilem autami z silnikami benzynowymi i nigdy nie miałem problemów z kopceniem czy też ubytkami oleju w czasie jazdy
A4_Dominik_WAW Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 To raczej normalny objaw w dieslu
fileo Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Trzeba zerknąć na świece żarowe. Odpala równo czy trzęsie?
Chemik21 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Hmm podepnę się, wczoraj rano po przejechaniu około 3 km i postoju przed garażem otoczyły mnie kłęby dymu. Czy może to być spowodowane nie do końca rozgrzanym silnikiem i niską temp.? około 0 stopni?
pawex01 Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Trzeba zerknąć na świece żarowe. Odpala równo czy trzęsie? żółta kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręcenie kluczyka, ostatno rzeczywiście ciężko odpala przez kilka sekund po uruchomieniu silnik nie pracuje równo -trochę trzęsie, a po chwili pracuje równiutko. Na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów z uruchomieniem i kopceniem. Zlecę sprawdzenie świec mechanikowi, bo nie wiem kiedy były wymieniane Dzięki za podpowiedź
KoJ@K Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Czy zaraz po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie rowno/tak jakby na 3 gary? Puszcza lekkiego baka przy odpalaniu i czy odpala gorzej niz kiedys? Czy spaliny nie smierdza jakos intensywniej/nie przepalonym paliwem? Mialem podobne objawy jak opisales, na cieplym nie bylo problemow, tylko jak auto bylo "odstane", dluzszy postoj to wtedy sie to dzialo, zlogowalem auto i okazalo sie ze pompki sie konczyly.Swiece sprawdz, ale w tej sytuacji bym je wykluczyl. Edytowane 2 Listopada 2014 przez KoJ@K
RicS3 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Czy zaraz po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie rowno/tak jakby na 3 gary? Puszcza lekkiego baka przy odpalaniu i czy odpala gorzej niz kiedys? Czy spaliny nie smierdza jakos intensywniej/nie przepalonym paliwem? Mialem podobne objawy jak opisales, na cieplym nie bylo problemow, tylko jak auto bylo "odstane", dluzszy postoj to wtedy sie to dzialo, zlogowalem auto i okazalo sie ze pompki sie konczyly.Swiece sprawdz, ale w tej sytuacji bym je wykluczyl.Toś mnie załamał teraz gościu:D mam podobny objaw co autor tematu. Samochodzik po chip-ie żwawy jak diabli dlatego o pompkach nie pomyślałem nawet. A świec nie ruszałem nawet po zakupie auta. Na zimę chyba dobrze by było je wymienić? Edytowane 1 Grudnia 2014 przez RicS3
Adasko19 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Możesz je wymienić. Ale tak jak pisze Koj@k to mogą być pompki. Wysłane z Xperii
Lukasz_N Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Pokaż grupy 04,13,18 i 23. Edytowane 2 Grudnia 2014 przez Lukasz_N
RicS3 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Możesz je wymienić. Ale tak jak pisze Koj@k to mogą być pompki. Wysłane z Xperii mimo tego, że autko nie ma problemów z mocą?
KoJ@K Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Świece nie mają nic do mocy. bardziej mogą pomóc przy odpalaniu w mrozne dni. Edytowane 2 Grudnia 2014 przez KoJ@K
RicS3 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Świece nie mają nic do mocy. bardziej mogą pomóc przy odpalaniu w mrozne dni. Nie zrozumieliśmy się mistrzu. Chodziło mi o pompki bo mówisz, że one mogą być przyczyną tych porannych problemów na mrozie. Dlatego pytam czy jakby były do wymiany to czy nie miałoby to przełożenia na moc auta.
Jarek882 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Przecież to oczywiste że jak pompowtrysk bedzie dawał za mało paliwa albo podawał go za dużo to moc będzie mniejsza.
SVD Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Czy zaraz po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie rowno/tak jakby na 3 gary? Puszcza lekkiego baka przy odpalaniu i czy odpala gorzej niz kiedys? Czy spaliny nie smierdza jakos intensywniej/nie przepalonym paliwem? Mialem podobne objawy jak opisales, na cieplym nie bylo problemow, tylko jak auto bylo "odstane", dluzszy postoj to wtedy sie to dzialo, zlogowalem auto i okazalo sie ze pompki sie konczyly.Swiece sprawdz, ale w tej sytuacji bym je wykluczyl.Toś mnie załamał teraz gościu:D mam podobny objaw co autor tematu. Samochodzik po chip-ie żwawy jak diabli dlatego o pompkach nie pomyślałem nawet. A świec nie ruszałem nawet po zakupie auta. Na zimę chyba dobrze by było je wymienić? Nie masz czego się bać, jeszcze nie widziałem żeby ktoś zdiagnozował usterkę nie widząc auta . prawdopodobnie masz świece do wymiany i nie zdziw się jak będą wszystkie padnięte.
Ileev Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Mam to samo. Rano, gdy auto stało całą noc chwile po uruchomieniu lekko nim trzęsie i trochę zakopci. Na razie zamówiłem olej, filtry, płukankę pompowtryskiwaczy i jak to wymienię zobaczę jak wyglada sytuacja. Jeśli nie pomoże to wymienię te świece. Sent from my iPhone using Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Zacznij od sprawdzenia świeczek żarowych i ewentualnej ich wymiany. Właściwie to praktycznie możesz je wymieniać w ciemno Nie słuchaj strachów , że to pompki, bo to nie te objawy
lukaszooo Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ja przy takich objawach sprawdzam świece (prosty test kabelkiem do + akumulatora), pompe vakum czyli podciśnienie, kąt synchronizacji, na koniec prosty test auto na noc zostawiam na wzniesieniu czyli pod przód podstawiam kobyłki tak aby silnik był wyzej niż tył auta, jesli rano zapali lepiej uszczelniacze PD do wymiany, każdy sie z tego śmieje ale pare razy trafiłem z tymi uszczelniaczami...... Kłęby dymu przy minusowych temp na zimnym silniku to standard. Uszkodzone pompki weź miedzy wiersze ....... Dla sprostowania 90% usterek pompo wtrysków polega na słabym cisnieniu wtrysku a nie na złej ilości paliwa.... Odzielny temat to fakt ze połowa wymian pompek jest bezsensowna.
RicS3 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ja przy takich objawach sprawdzam świece (prosty test kabelkiem do + akumulatora), pompe vakum czyli podciśnienie, kąt synchronizacji, na koniec prosty test auto na noc zostawiam na wzniesieniu czyli pod przód podstawiam kobyłki tak aby silnik był wyzej niż tył auta, jesli rano zapali lepiej uszczelniacze PD do wymiany, każdy sie z tego śmieje ale pare razy trafiłem z tymi uszczelniaczami...... Kłęby dymu przy minusowych temp na zimnym silniku to standard. Uszkodzone pompki weź miedzy wiersze ....... Dla sprostowania 90% usterek pompo wtrysków polega na słabym cisnieniu wtrysku a nie na złej ilości paliwa.... Odzielny temat to fakt ze połowa wymian pompek jest bezsensowna. Mógłbyś rozwinąć ten test świec? sam bym je sobie sprawdził.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się