Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BPW, telepanie motorem na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, kamil-vag napisał:

No to trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa na tandem-pompie. Bipy na - to problem w zaopatrzenie w paliwo... Może być filtr paliwa, tandem pompa a nawet pompa w baku... 

Powiem tak przy synchro na 0 miałem jeden wtrysk po 1.0 w korektach. Po -3 na synchro wyrównało na około o,5 każdy ale bipy się nie zmieniły i podchodzą na dwóch pod 50-60 na minus. Zostawiłem na -3 bo mniej kopci za to bardziej drga. Wymienione uszczlki pompek , ustawione pompki , filtr paliwa nowy bosh, pompa w zbiorniku dziala tzn slychac ją a vacum bosh jest z 2013 wymieniana przez właściciela przed moim zakupem w 2016 roku ( nie ma nieszczelności zewnętrzbnej ) Uszczelniłem pompki bo był pronblem z rozruchem ale problem zniknął. Konektorki   podoginane. Poza tym mam problem że przykapca przy odpaleniu kiedykolwiek oraz jak dam gaz na jałowym na 1200 to trzesie budą i przy 1700-2300 podobnie. Sprzegło z dwumasą nowe, poducha się jedna poci . Głównie chodzi o to przykapacanie. Może być też winą turbina którą cicho słychać jak trze ( szeleści ) ale nie leje więc jest szczelna. Masz jakiś pomysł? Czy to rzeczywiście może być vacum ? Ciężko jest sprawdzić bo mam wzdłuż silnik i nie ma jak tam się wpiąć:(

Edytowane przez kociu84
Opublikowano

Kolego mam ten sam problem z tymi drganiani na wolnych obrotach, 1200 i 1800
Zmiana pompek z uszczelbiaczami nie pomogła, będę musiał spróbować pobawić się z dawkami

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
28 minut temu, kefinek931 napisał:

Kolego mam ten sam problem z tymi drganiani na wolnych obrotach, 1200 i 1800
Zmiana pompek z uszczelbiaczami nie pomogła, będę musiał spróbować pobawić się z dawkami

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
 

Powodzenia i daj znać :)

Opublikowano
Dnia 25.07.2017 o 22:45, piotrsob1 napisał:

W tych logach nic niepokojącego nie widzę,  do parametrów pompek nie ma co się przyczepiać ,  oznak nieszczelności uszczelnień pompowtrysków też nie ma :decayed:

Popytaj chłopaków co jeżdżą BRD,  podobno takie objawy daje daje uszkodzone sterownie klapkami wirowymi w kolektorze ssącym.

Co niektórzy kręcą też synchronizacją rozrządu, podobno z pozytywnym  skutkiem :D

Sterowanie klap wirowych miałem kiedyś uszkodzone i wymieniłem gruszkę podciśnienia. Teraz działają ok. Powiedzcie mi tylko jak drgania silnika mają się do jego obciążenia? Co takiego dzieje się w silniku podczas obciążenia, że drgania ustają? Czy przyczyna może leżeć po stronie samej głowicy? 

Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 27.07.2017 o 14:49, kociu84 napisał:

Powiem tak przy synchro na 0 miałem jeden wtrysk po 1.0 w korektach. Po -3 na synchro wyrównało na około o,5 każdy ale bipy się nie zmieniły i podchodzą na dwóch pod 50-60 na minus. Zostawiłem na -3 bo mniej kopci za to bardziej drga. Wymienione uszczlki pompek , ustawione pompki , filtr paliwa nowy bosh, pompa w zbiorniku dziala tzn slychac ją a vacum bosh jest z 2013 wymieniana przez właściciela przed moim zakupem w 2016 roku ( nie ma nieszczelności zewnętrzbnej ) Uszczelniłem pompki bo był pronblem z rozruchem ale problem zniknął. Konektorki   podoginane. Poza tym mam problem że przykapca przy odpaleniu kiedykolwiek oraz jak dam gaz na jałowym na 1200 to trzesie budą i przy 1700-2300 podobnie. Sprzegło z dwumasą nowe, poducha się jedna poci . Głównie chodzi o to przykapacanie. Może być też winą turbina którą cicho słychać jak trze ( szeleści ) ale nie leje więc jest szczelna. Masz jakiś pomysł? Czy to rzeczywiście może być vacum ? Ciężko jest sprawdzić bo mam wzdłuż silnik i nie ma jak tam się wpiąć:(

W motorach od 2005 roku BIP-y na poziomie -50 czy -60 to norma, problem jest jak się zrobi w okolicach -100 :decayed:

Przykapcanie na czarno świadczy o zbyt dużej dawce paliwa w stosunku do podanego do cylindra powietrza , albo o zbyt słabym jego rozpyleniu ( lejące pompki ).

Jest też trzecia opcja , ktoś grzebał w programie sterującym pracą silnika i pojechał po bandzie z dawkowaniem paliwa :P

3 godziny temu, nexusmax napisał:

 Powiedzcie mi tylko jak drgania silnika mają się do jego obciążenia? Co takiego dzieje się w silniku podczas obciążenia, że drgania ustają? Czy przyczyna może leżeć po stronie samej głowicy? 

Jeżeli chodzi Ci o nierówną pracę silnika na wolnych obrotach , bez obciążenia, to w większości przypadków problemem jest dostawanie się spalin do szyny paliwowej PD-ka.

Nawet bardzo minimalne przedmuchy spalin są w stanie zakłócić proces równomiernego napełniania pompek i wtryskiwania minimalnych dawek paliwa,  przy dużym obciążeniu gdy dawki paliwa są dużo większe wpływ przedostających się spalin jest pomijalny i nie powoduje już takich objawów.

Dodatkowym czynnikiem destabilizującym pracę na wolnych obrotach w silniku w którym spaliny się do szyny paliwowej dostają, jest mechanizm który paradoksalnie powinien wyrównywać bieg jałowy, czyli korekcja dawek.

Mechanizm ten nie jest w stanie przewidzieć w którym suwie napełniania dana pompka akurat łyknie większy bąbel gazu, a jego odpowiedź na taki fakt będzie polegała na zwiększeniu dawki dopiero w następnym suwie , kiedy akurat bąbel będzie mniejszy lub nie będzie go wcale :decayed:

Efekt takich zależności jest prosty do przewidzenia ....

Problem ten w szczególności dotyczy PD-ków 8V, gdzie kiwające się podczas pracy pompki praktycznie nie mogą być w 100% uszczelnione, ale w 16v z kolei brak dolnego uszczelniacza też nie ułatwia zadania i przy problemach z uszczelnieniem na stożku efekty będą takie same :hi:

Dla tego problem jest powszechny i wynika w dużej mierze z konstrukcji układu paliwowego w PD-kach, dodając do tego przebiegi jakie już te silniki mają na sumieniu to powinno się nad problemem przejść do porządku dziennego :decayed:

Te typy tak mają i walka z tym to w większości przypadków walka z wiatrakami :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Z logów wynika że synchronizację masz na 0.0.

Cofnij na około -1.5 - - 2.0 powinno przestać telepać. (sprawdzone). 

Opublikowano
14 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Z logów wynika że synchronizację masz na 0.0.

Cofnij na około -1.5 - - 2.0 powinno przestać telepać. (sprawdzone). 

Czy przy 16v trzeba blokować wał przy ustawieniu kąta synchronizacji? Muszę spróbować faktycznie pobawić się rozrządem.

Powiedzcie mi jeszcze, czy podczas ustawienia wału w pozycję 0, blokady fi6 powinny lekko wejść w oba wałki? Pamiętam w zeszłym roku, jak regenerowałem napęd pompy oleju, to miałem problem żeby blokady weszły w oba koła zębate. Koniec końców zblokowałem tylko jeden wałek.

Opublikowano (edytowane)

Mała aktualizacja, na dzień dzisiejszy na blacie 178 kkm czyli 25 kkm od czasu stwierdzenia powycieranego wałka .

Auto jeździ bez problemów i słyszalnego pogorszenia pracy motorówki , DPF cały czas na pokładzie i problemów z nim nie ma :decayed::hi:

Głowica zapasowa od jakiegoś już czasu leży na półce , porządna jeszcze z niemieckiej produkcji ( 2003r , trafiła się po cenie złomu na skupie metali  ) :P, jak będzie słychać że już czas to pójdzie do zrobienia , wałek się dokupi , jaki to będzie zależało czy DPF będzie jeszcze się nadawał do współpracy czy nie :D

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
W dniu 2.08.2017 o 13:21, nexusmax napisał:

Czy przy 16v trzeba blokować wał przy ustawieniu kąta synchronizacji? Muszę spróbować faktycznie pobawić się rozrządem.

Powiedzcie mi jeszcze, czy podczas ustawienia wału w pozycję 0, blokady fi6 powinny lekko wejść w oba wałki? Pamiętam w zeszłym roku, jak regenerowałem napęd pompy oleju, to miałem problem żeby blokady weszły w oba koła zębate. Koniec końców zblokowałem tylko jeden wałek.

Nie blokujesz wału !

Blokujesz oba koła rozrządu. Nie ma możliwości by blokady Ci nie weszły. Próbujesz wkładasz jedną, kręcisz wałem wkładasz drugą. Nie wchodzi znaczy rozrząd źle ustawiony. Wtedy tam gdzie Ci blokada na wałek weszła luzujesz 3 fasolki. Ruszasz wałem i wkładasz blokadę na drugi wałek.

Opublikowano

Witam mam podobne problemy z drganiem silnika w A4 B6 1.9TDI 130KM AVF.

Mianowicie po zakupie auta odczuwałem minimalne drgania podczas postoju, teraz od trzech tygodni nasiliło się to bardziej i występuje to w następujący sposób.

Odpalając auto rano raz było idealnie a raz automatycznie zaczynało telepać, po rozgrzaniu silnika jadąc i zatrzymując auto to po chwili zaczynało drgać nieraz po dłuższej nawet około 2 minut.

Sprawdzając komputerem po zatrzymaniu auta rozgrzanego:

1. -0,59

2. -0.05

3. 0,33

4. 0,28

i po chwili na 3 cylindrze zaczyna rosnąć nawet do 2,99 automatycznie

1. -1,04

2. -1,27

3. 2,99

4. -0,92

po zwiększeniu obrotów znów spada w granicy 0,5 na trzecim cylindrze i się waha do 1,2 i po dłuższej chwili znów wzrasta wartość na 3 cylindrze.

tu są linki z moich pierwszych logów proszę o wyrozumiałość

Logi robione jeden po drugim, nie udało mi się złapać przejścia od 1mg do 2,99 ale mniej więcej widać jak się zachowują wtryski. 

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_AXCG67.html

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_65hfu.html

http://vaglogi.pl/log-000_013_9V84Fp.html - wtrysk 3 cylinder 2,99

 

- z rana po odpaleniu

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_I7000v.html

- około 2 minuty później po odpaleniu

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_rklQ5F.html

- po 5 minutach od startu rano rośnie ponad 2mg

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_R0mpB5X.html

- po przejechaniu 20 km i temp 90 stopni

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_63auG8T.html

- zimny silnik rozgrzewany do 90 stopni - DŁUGI LOG

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_R0mpB5X.html

- auto rozgrzane po około 15 km - DŁUGI LOG

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_EtTIf34.html

 

 

Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyn...!!! wystarczy uszczelnienie czy wymiana!!!!!!!

Opublikowano

I to jest konkretna wypowiedź. Logi w odpowiednich sytuacjach itp ;) Zacznij od wymiany uszczelnień i aby się upewnić, że to nie wina wtrysku zamień miejscami 1 z 3. Czyli ten najmniej wydajny z tym najbardziej. Po tym zabiegu będziesz już miał rozeznanie w sytuacji i ewentualna decyzja co dalej...

 

Opublikowano
3 minuty temu, kamil-vag napisał:

I to jest konkretna wypowiedź. Logi w odpowiednich sytuacjach itp ;) Zacznij od wymiany uszczelnień i aby się upewnić, że to nie wina wtrysku zamień miejscami 1 z 3. Czyli ten najmniej wydajny z tym najbardziej. Po tym zabiegu będziesz już miał rozeznanie w sytuacji i ewentualna decyzja co dalej...

 

Dzięki

Opublikowano
W dniu 8.11.2014 o 10:03, Awra napisał:

U mnie to samo było, zresztą dużo pomagałeś w temacie ;)

A robiłeś coś z wałkiem podtartym itp?

Opublikowano

Dawno tutaj nie zaglądałem , puki co wałek cały czas ori, Militec dolewany przy każdej wymianie oleju,  auto śmiga bez problemu :)

 

Opublikowano

To fajnie słyszeć, że tak "wadliwe" motorki działają jak u Ciebie ?

U mnie czeka mnie remont, ale myślę, że później też jeszcze pojeździ sporo... aktualnie na blacie mam 304 tys więc już czas na naprawę?

Opublikowano (edytowane)

Siemka, mam podobny problem z drgawkami silnika, szczególnie czuć podczas przyspieszania w zakresie 1800-2200 obr./min. Czuć też jak na jałowym go przegazuje i puszczę gaz, to chwilę telepie. Pytanie czy to pompka czy coś innego, dorzucam zapis z kanałów 13, 18 i 23 na rozgrzanym silniku. Ktoś coś? Bo mam już powoli dość tego silnika, 10tys km temu był wymieniany komplet sprzęgła z dwumasą.

 

auto.xlsx

Edytowane przez rudziik92
Opublikowano

Poszarpany ten log przegazówkami, nic niepokojącego na nim nie widać ...:decayed:

Może jakby dłużej popracował na wolnych obrotach to by coś się ujawniło .Wibracje  podczas intensywnego przyspieszania to w większości przypadków problem z przegubami wewnętrznymi,  jak są sprawne to należy się przyjrzeć  czy moc generowana na wszystkich cylindrach jest podobna .

Opublikowano
7 godzin temu, piotrsob1 napisał:

 moc generowana na wszystkich cylindrach jest podobna .

Witaj Piotrze 

Możesz to opisać jak to sprawdzić? Które logi i na co patrzeć?

Opublikowano
W dniu 8.09.2019 o 09:01, OLIVER napisał:

Możesz to opisać jak to sprawdzić? Które logi i na co patrzeć?

Na logach może to być ciężkie do uchwycenia, może to być widoczne w grupie  013 przy obrotach do 1600 na minutę ( powyżej mechanizm korekcji przestaje działać ).

Poza tym pośrednio, przez pomiar np. kompresji na garach.

Najlepszy by był soft pozwalający na obserwacje i porównanie kątowego przyspieszania wału korbowego w czasie suwu pracy na każdym z cylindrów, podczas solidnego obciążenia motorówki.

Nie wiem tylko czy któryś z programów diagnostycznych oferuje taką funkcjonalność :decayed:

Opublikowano
19 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Na logach może to być ciężkie do uchwycenia, może to być widoczne w grupie  013 przy obrotach do 1600 na minutę ( powyżej mechanizm korekcji przestaje działać ).

Poza tym pośrednio, przez pomiar np. kompresji na garach.

Najlepszy by był soft pozwalający na obserwacje i porównanie kątowego przyspieszania wału korbowego w czasie suwu pracy na każdym z cylindrów, podczas solidnego obciążenia motorówki.

Nie wiem tylko czy któryś z programów diagnostycznych oferuje taką funkcjonalność :decayed:

Dzięki Ci Panie  Kolego :-))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...