jakimamtakimam Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Tak wygląda po zdjęciu katalizatora od strony ciepłej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakimamtakimam Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Dodam ze towarzyszy mu brzeczenie w okolicy turbiny przy schodzenku z obrotów. Przypuszczam ze to poluzowana i wyrobiona klapla z tego co wyczytałem i znalazlem w googlach. Myslicie ze to moze byc glowny powód nietrzymania cisnienia przez turbine czy cos innego? Przy przyjrzeniu się dokładnie nie zauważyłem żadnych popękań w turbinie. Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez jakimamtakimam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Jesli turbo przy klapce nie popekane (na filmie tego dokłądnie nie widac) to możliwe że sama klapka ma luz, dociągnij na regulacji na sztandze i zobacz jakie będą efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Gugu33 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Rozumiem ze bez wyciągania turba nie sprawdze prawidłowości ciśnienia? brzęczenie mnie dopadło.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magik123 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Jeśli by ktoś chciał regulować sztangę bez wyciągania czegokolwiek, to potrzebna mała grzechotka, 2 przedłużki, długa 10 nasadowa i bez żadnego problemu reguluje sie to w ciągu 5 minut, klucz wkładamy prostopadle do nakrętki i przy ścianie grodziowej, trochę ciasno ale jest spory ruch aby sobie operować kluczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepi Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Tam są 2 nakrętki, zewnętrzną da się w ten sposób odkręcić, ale trzeba też kręcić tą drugą (kontra). Jest jeszcze spinka zabezpieczająca, a pomiędzy nakrętkami dźwignia klapki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manfred19 Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Orientuje się ktoś przy jakim ciśnieniu powinno się otwierać wg w silniku ajl 180hp?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) 9 godzin temu, manfred19 napisał: Orientuje się ktoś przy jakim ciśnieniu powinno się otwierać wg w silniku ajl 180hp?? 0.8-0.9 bara Edytowane 18 Lutego 2018 przez Dev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 4 minuty temu, Dev napisał: 0.8-0.9 bara Troche tak nie do końca.. to ciśnienie jakie maks ładuje turbina w ajl, samo otwarcie wg ustwione jest tak samo jak w każdej seryjnej k03 czyli gdzieś w okolicy 0,3 bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Ale on nie napisał czy chodzi mu o cisnienie na aktuatorze czy na turbinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manfred19 Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Mój błąd. Miałem na myśli ciśnienie na gruszce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wylye Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 (edytowane) Ponieważ obecnie walczę z nagłym niedomaganiem turbiny - tylko chwilowe doładowanie jednokrotne lub max trzykrotne - później "zanik" Po skasowaniu błędu o "niedoładowaniu" lub ponownym uruchomieniu silnika - nawet bez kasowania błędu - tubina dmucha znów raz lub dwa razy... (turbina zmieniona w lutym ub roku ma najechane max 25tkm niesyty już po gwarancji), po sprawdzeniu wszystkiego co się dało (N75 DV, szczelność) znalazłem ten temat i mam kilka pytań. Jutro zamierzam zdjąć turbinę i sprawdzić WG. i ewentualnie dokonać regulacji gruszki. Turbinę zamontowałem "as it is" beż żadnej poprawki regulacji sztangi i auto jechało po zmianie - tak samo jak "w dobrych czasach" na starej... Pytanie jest takie czy w moim BEX po programie - sztanga również powinna zaczynać otwieranie przy ciśnieniu na gruszce 0.3bara a pełne otwarcie WG powinno być przy 0.6? Czy jeżeli okaże się, że klapka jest luźna - mogę zamiast klepać ten nit - docisnąć klapkę do gniazda jakimś ściskiem (aby na czas spawania dobrze ułożyła się w gnieździe) a wtedy złapać spawem? Czy też powinna ona mieć ten luz dla jej swobodnego gnieżdżenia w procesie domykania? Przeczytałem cały topik i widziałem, że jedni klepią a inni spawają. dołączam log o którym mówił Łukasz z odpiętą wtyczką N75 A tu poniżej log turbiny zaraz po montażu w ub roku. I tak dmuchała do niedawna Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez Wylye korekta stylu uzupełnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Po tym logu widać, że sztanga jest do naciągnięcia ale równie dobrze może być popękane żeliwo itp. W seryjnych turbo k03 i k03s ustawienie sztangi jest takie samo, czyli ma się zaczynać otwierać przy 0.3b. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wylye Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Czy dobrze zrozumiałem - że Twoja interpretacja zamieszczonego logu "bierze się" z tego, że Ciśnienia "zadane" i ciśnienie rzeczywiste na odpiętej wtyczce powinny być również "zgodne"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) Rzeczywiste ma osiągnąć 0.3bara, na zadane nie ma co patrzeć Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez przem8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wylye Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) Czyli tłumacząc jak "chłop - chłopu" na moim wykresie z wyżej zamieszczonego logu - po odłączeniu wtyczki powinienem zobaczyć 300 mbr ale powyżej ciśnienia atmosferycznego (- ergo coś w okolicach 1300 mbr) a my widzimy tam zaledwie lekko powyżej 1000 mbr - dobrze zrozumiałem? Po Twoim pierwszym wpisie - poszedłem do auta i dokręciłem śrubę na sztandze (turbina wciąż nie wyjęta jak planowałem bo mechanik mi się rozchorował) o 2 obr (w ciemno) Dało się zrobić dzięki wcześniejszym wpisom w tym topiku, po wyjęciu puszki filtra - długą nasadką. Z tym, że najpierw musimy poluzować pierwszą nakrętkę - tak by dźwignia WG dostała trochę luzu. Wtedy zgiętym drutem, wcześniej spryskując WD-kiem gwint na sztandze przy nakrętce kontrującej - da się obracać tę nakrętkę. Jak powiedziałem wykonałem tym drutem 12 ruchów po 1/6 - czyli 2 obr. i zakontrowałem wszystko. Temp na silniku była poniżej 40. Pojechałem spróbować. Kilka kolejnych wciśnięć gazu - Turbina normalnie "wstawała" jak należy od około 2500/2600 obr. Kiedy silnik osiągnął temp roboczą - każde następne wciśnięcie gazu - przestało powodować prawidłowe doładowania. Po kilometrze spokojnej jazdy - znów pojawia się dołądowanie... Tak czy siak - turbina do wyjęcia. Jednak zgodnie z tym co zasugerowałeś - o "popękanym żeliwie" zaczynam rozumieć, że zjawisko jest następujące. Przy w "miarę zimnej" turbinie - mikropęknięcia nie są duże i turbina NORMALNIE "dmucha". Po kilku (nastu) obciążeniach - turbina nagrzewa się osiąga temp krytyczną dla swojej rozszerzalności a mikropęknięcia rozszerzając się - powodują ucieczkę gazów, co za tym idzie drastyczny spadek wydajności turbiny... Cóż. Opiszę co zobaczyłem - jak mój mechanik "wydobrzeje" W każdym razie - dziękuję Ci za forumową korespondencję. Pozdrawiam Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez Wylye Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 U Ciebie rzeczywiste - osiągnięte doładowanie osiąga max 0.24b więc niedużo ale jednak brakuje do prawidłowych parametrów. Powodzenia w naprawie życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wylye Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Tak - rzeczywiście - interpretowałem nie to ciśnienie . Jednak po podpięciu wtyczki kiedy turbina nie jest nagrzana - ładuje POPRAWNIE, po czym po kilku dalszych próbach po nagrzaniu się - przestaje. Dziękuję Ci za wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się