akrak Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Witam Od dwóch tygodni jestem posiadaczem A4 B5 2.4 v6 LPG automat. Jest to moje pierwsze Audi i jestem w temacie tego auta zielony. Po zakupie zrobiłem serwis olejowy i kilka innych pierdół. Wszystko jest niby w porządku, fajnie jeździ, przyśpiesza, automat ładnie pracuje. Jednak zastanawiają mnie obroty na biegu jałowym, utrzymują się na poziomie 680-700 obr. i wtedy wyczuwalne jest drganie, wibracje. Jak się lekko muśnie pedał gazu na 750-800 wibracje znikają. I tu moje pytanie czy aby te obroty nie są za niskie i przez to te wibracje? Jakie powinny być prawidlowe, czytalem gdzieś, że na poziomie 750obr.? Jeśli za niskie to jak je skorygować? Dodam że sytuacja jest taka sama na LPG i PB. Jeśli się powtarzam z tematem to sorry, czytałem różne posty, ale wolałbym potwierdzić informację przez użytkowników. Aha i tak przy okazji, skąd wziąć nformacje jakie mam oznaczenie silnika i skrzyni, bo czytałem żeby dopisywać w temacie postów, ale nie wiem gdzie tego szukać jakie mam u siebie
pacos Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Obroty w moim silniku też chyba oscylują w granicy 700obr/min. Natomiast co do pytania o "wibracje" to masz na mysli nierownomierne delikatnie odczuwalne drżenia, takie podrygi na biegu jałowym? Jesli tak to niestety chyba ten typ tak ma. Wiele osob probowało z tym walczyć wymieniając przy tym kolejne elementy, w tym ja i jest tak jak było także albo trzeba pogodzić się z tym albo walcz i jak uda Ci się to wyeliminować to daj znać na forum Oznaczenie silnika znajdziesz na naklejce w tej ksiązce serwisowej albo w wlepka w bagażniku z kodami. Co do skrzyni to nie jestem pewien ale chyba też jest na wlepce, ew. na skrzyni od spodu powinno być Edytowane 21 Stycznia 2015 przez pacos
gieras1988 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 sprawdź kompresję na każdym cylindrze najpierw no i komputer co mówi
jacek70 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Sprawdziłem w książce podają 720 +-50. Czyli obroty masz w normie jednak drgania zastanawiają. Sprawdź błędy.
Tyrath Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Jak po muśnięciu gazu wibracje ustają to sprawdź plecionkę i poduchy
akrak Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) tak, chodzi mi o takie drżenie, wibracje, trochę ponad tych obrotów to znika. Obroty nie falują, trzymają stały poziom. Temat kompa muszę ogarnąć, z kablem i VAGiem. Kumpel niby podpinał takim obd2 na bluethoot i błędów żadnych nie było, ale wolę to sprawdzić jeszcze porządnie. Oznaczeń dzisiaj poszukam Z Vag'iem na razie mam problem, nagrałem jak to wygląda, jeśli chodzi o te obroty. Z tym trzymaniem stałego poziomu to trochę przegiąłem delikatnie falują. Czy ciepły, czy zimny sytuacja wygląda tak samo, od 750 drgania ustępują, poniżej są odczuwalne, im niżej tym bardziej. https://www.youtube.com/watch?v=JkEpgc6htFo Edytowane 22 Stycznia 2015 przez akrak
michal_g84 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 ja u siebie mam obroty w zakresie 720 - 760
Banan Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Normy serwisowe obrotów to: 2.4 FWD i Quattro - 670-770 obr. 2.8 FWD - 720-820 obr 2.8 Quattro - 670-770 Nie wiem jak w waszych silnikach ale u mnie w grupie 056 w bloku 1 jest wartość obrotów aktualna a w bloku 2 zadana przez ECU - można porównać czy mocno się różni
akrak Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 w weekend podepne pod kompa, już się z kumplem ugadałem i zobacze jak to wygąda. Jak po muśnięciu gazu wibracje ustają to sprawdź plecionkę i poduchy poduchy to rozumiem poduchy silnika, a plecionkę to chodzi o plecionkę na układzie wydechowym, tak? ale jakby była walnięta to by było słychać, chybai moga się od tego wibracje robić?
paput Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 2.4 FWD i Quattro - 670-770 obr tak się zastanawiam czy po wysprzęgleniu mogą spaśc do tych 670 i powrócić do 770 poźniej, ciekawe czy to wg audi norma
jacek70 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 To coś w książce ta tolerancja + - 50 to trochę dużo?
akrak Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jak po muśnięciu gazu wibracje ustają to sprawdź plecionkę i poduchy jeszcze przed kompem zerknąłem dzisiaj pod auto i faktycznie jedna plecionka jest poszarpana, tylko zastanawiam się jak to może powodować wibracje, bo bez powodu Tyrath na to nie wskazał? Miałeś taką sytuację? Jutro jeszcze zerknę pod spód jak to wygląda w czasie pracy silnika, bo dzisiaj tylko tak na szybko zerknąłem jak juz zgasiłem.
75max Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 mam ten sam silnik i automat i też mi delikatnie faluje ale nie tak bardzo jak u Ciebie sprawdzone na kompie żadnych błędów nowe świece chyba ten typ tak ma
pacos Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 I jak akrak? działałeś coś? jestem ciekawy, bo jak byłem u tłumikarzy to mówili, że plecionki już będzie trzeba niedługo robić (chyba chodzi o dźwięk) więc jakby się okazało, że u mnie za drgania one odpowiadają to byłbym w szoku ale przynajmniej bym wiedział co je powoduje.
akrak Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Opublikowano 2 Lutego 2015 Niestety, w weekend mi sie plany pozmieniały i nie miałem czasu nic podziałać. Jedyne co to zajechałem do jednego tłumikarza w okolicy i zapytałem ile za wymianę plecionki, to usłyszałem, że tak na oko to 500zł za obie, bo z tego co widzi to druga też by się nadawała do wymiany... jak na mój gust to trochę sporo, bo jak szukałem różnych info na forum to często padała kwota 120zł za jedną z wymianą, to to bym przyjął.
michal_g84 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 no zdecydowanie za dużo chcą u mnie za dwie plecionki i wspawanie odcinka rury razem z materiałem wzieli 300zł
bartek1561 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Witam panowie u mojej mamy jest tak samo ze na wolnych obrotach szarpie i tak dziwnie jakby miala zaraz zgasnac a ten problem pojawil sie przy wymianie uszczelki pod napinaczem lancuszka niby wszystko dobrze ustawione blad na kompie caly czas pokazuje blad ustawienie walku rozrzadu i niby trzeba czujnik wymienic, zobaczymy jak sie wymieni ten czujnik czy da jakis efekt
akrak Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Opublikowano 5 Lutego 2015 a moze to nie czujnik do wymiany tylko jak uszczelke wymieniali to cos poszlo nie tak, złe ustawienie czy coś? swoją drogą też mam te uszczelki do wymiany, do tego pod deklami i simmeringi... u mnie nie ma szarpania i obroty nie spadają tak że chce zgasnąć, troszkę sie wahają i poprostu czasem auto wchodzi w takie dziwne drgania wibracje, najczęściej jak jest ciepły, bo jak zimny to trzyma trochę wyższe obroty i nic się nie dzieje, a jak ciepły to przy obrotach poniżej 700-750 zaczynają się drgania. a jeszcze apropo plecionek to wczoraj patrzyłem pod autem i faktycznie tą drucianą plecionkę mam poszarpaną, ale ten rdzeń elastyczny, taka karbowana rura w środku, jest cała, nie ma dziury, ani nic i wydech sam w sobie nie drży jakoś specjalnie...
paput Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Witam panowie u mojej mamy jest tak samo ze na wolnych obrotach szarpie i tak dziwnie jakby miala zaraz zgasnac a ten problem pojawil sie przy wymianie uszczelki pod napinaczem lancuszka niby wszystko dobrze ustawione blad na kompie caly czas pokazuje blad ustawienie walku rozrzadu i niby trzeba czujnik wymienic, zobaczymy jak sie wymieni ten czujnik czy da jakis efekt Ja wymieniłem czujnik i błąd zniknął
akrak Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 płynu ma full, jutro naładuje aku, zobaczymy... w końcu zaopatrzyłem się w kabel i podpiałem kompa w tygodniu zczytałem błędy 5 Faults Found:16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit P0150 - 35-10 - - - Intermittent17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean P1130 - 35-10 - - - Intermittent17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - -17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean P1138 - 35-10 - - - Intermittent skasowałem, pojeździłem i podpiałem dzisiaj drugi raz i wyskoczyły takie błędy VCDS-Lite Version: Release 1.2Sunday, 15 February 2015, 13:27:49.Control Module Part Number: 4B0 907 552 C Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03 Software Coding: 04051 Work Shop Code: WSC 06325 VCID: 253D7297ACF92 Faults Found:17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - -17538 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1130 - 35-10 - Please Register/Activate - IntermittentVCDS-Lite Version: Release 1.2Sunday, 15 February 2015, 13:29:19.Control Module Part Number: 8D0 927 156 R Component and/or Version: AG5 01V 2.4l5V RdW 8518 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 VCID: 3C0BB7F33F731 Fault Found:00526 - Brake Light Switch-F 27-00 - Implausible Signal rozszyfrowałem, że chodzi o zbyt uboga mieszankę tylko powiedzcie mi z czym to sie wiąże i jak sobie z tym poradzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się