badman18 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Witam zrobilem logi i mam prośbę o sprawdzenie ich. Dwa lata temu kupilem audiczke i walcze z sporadycznymi drganiami na postoju.NIestety błędy zmusiły do regeneracji pompek (w Tarnowskich Górach) wszystkie cztery. Drgania na postoju nie zniknęły. Ostatnio wystąpiły drgania podczas przyśpieszania, diagnoza wałek. Wytarta krzywka cyl 1, druga podtarta cyl 3.Wymieniony kompletny (wałek, popychacze, panewki). Przy okazji zrobione turbo(wszystko w oleju). I drgania podczas przyspieszania ~1800-3000tys.obr są nadal, znacznie mniejsze ale są. Powyżej 3000tys obr znikają Najbardziej czuć 3 i 4 bieg. Na 5 nie miałem okazji sprawdzić.Więc:-pompki regenerowane przebieg ~5000tys (nowe oringi)-rozrzad nowy komplet-wałek rozrządu nowy komplet ~400km-regenerowane turbo ~400km Kompresja na ciepłym:1-262-273-284-30Na zimnym:1-232-263-264-27Logi:BASIC SETTINGS:Grupa 000: <a href="http://vaglog.pl/log_202714.html">http://vaglog.pl/log_202714.html</a><br/> STATYCZNE:Grupa 001: <a href="http://vaglog.pl/log_202725.html">http://vaglog.pl/log_202725.html</a><br/> Grupa 004: <a href="http://vaglog.pl/log_202724.html">http://vaglog.pl/log_202724.html</a><br/> Grupa 013, 001: <a href="http://vaglog.pl/log_202723.html">http://vaglog.pl/log_202723.html</a><br/> Grupa 015, 001: <a href="http://vaglog.pl/log_202719.html">http://vaglog.pl/log_202719.html</a><br/> Grupa 018, 001: <a href="http://vaglog.pl/log_202718.html">http://vaglog.pl/log_202718.html</a><br/> Grupa 023, 001: <a href="http://vaglog.pl/log_202716.html">http://vaglog.pl/log_202716.html</a><br/> Grupa 023: <a href="http://vaglog.pl/log_202721.html">http://vaglog.pl/log_202721.html</a><br/> STATYCZNE/BASIC SETTINGS/DYNAMICZNE(w jednym):Grupa 003: <a href="http://vaglog.pl/log_202717.html">http://vaglog.pl/log_202717.html</a><br/> Grupa 011: <a href="http://vaglog.pl/log_202715.html">http://vaglog.pl/log_202715.html</a><br/ Oraz pomieszane statyczne z dynamicznymi....(sam nie wiem co do czego)Grupa 013: <a href="http://vaglog.pl/log_202720.html">http://vaglog.pl/log_202720.html</a><br/> Grupa 013, 023: <a href="http://vaglog.pl/log_202722.html">http://vaglog.pl/log_202722.html</a><br/> Mam nadzieje że mi ktoś pomoże, niestety w mojej okolicy nie ma żadnego mechanika wartego zaufania(BIP'y to czarna magia). Ostatni po wymianie wałka rozrządu rozłożył ręce na drgawki przy przyśpieszaniu....Dziwią mnie bipy na minusie oraz wysokie korekty ujemne pompek zmieniające sie na plus...
CzarekJ Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Trochę to bez sensu, bo robiąc logi statyczne dodawałeś gazu, aż obroty wzrosły do 1400. Czy to samo tak skacze? Na forum masz instrukcję jak poprawnie zrobić logi. Edytowane 5 Lutego 2015 przez CzarekJ
turzol Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Sprawdź napinacz paska rorządu, synchronizacja się rozjeżdza na wolnych obrotach. Poza tym pompka na 4cyl nie wygląda za ciekawie.
badman18 Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Dodawalem gazu specjalnie by bylo porownanie na biegu jalowym i po dodaniu gazu... gdzies czytalem ze bipy najlepiej sprawdzac na 3tys obr??? No wlasnie 4pompka w jednym logu jest ona na minusie a na innych na plusie... tak plywa zreszta jak pozostale korekty. To mnie bardzo dziwi. Podczas jazdy dobila do gornej granicy zakresu. Mam je jeszcze na gwarancji.. A jak sprawdzic ten napinacz? Bo nie jestem mechanikiem. Pasek napiety sztywny nie ugina sie pod naciskiem. We wtorek jade sprawdzic pompe tandem(oby mech mial odpowiednia przejsciowke). Po jezdzie zauwazylem parowanie z tylu silnika i bylo wilgotno na skrzyni. Ps przy delikatnym bardzo przyspieszaniu praktycznie nie czuc drzenia samochodu Edytowane 8 Lutego 2015 przez badman18
szogun0 Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 A zauważyliście różnice w ciśnieniu sprężania? Dochodzi do maksimum.
lukaszooo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Tez tak mysle duza roznica w cisnieniu sprezania, na czwartym najwieksze cisnienie czyli ecu dnie dawki w korekcjach aby silnik równo pracował .... pewnie dlatego reanimowałes pompki przez madrego znachora który na podstawie korekcji okresla stan pompek..... Róznica miedzy cylindrami nie moze być wieksza niż 5 bar u ciebie jest 4 czyli na granicy. Podejrzewam ze masz tez problemy z paleniem na zimnym bo bardzo słabo to wygląda Edytowane 12 Lutego 2015 przez lukaszooo
wektor2121 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Również koledzy trzeba koniecznie rozpatrzyć w jaki sposób sprawdzano tą kompresję. Czy przypadkiem nie było nadal podawane paliwo i z tego takie rozbieżności ?
badman18 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Regeneracja byla spowodowana bipami na dwoch po 127 i blad pojawial sie. Pozostale dwie bipy mialy ok. 80-100 i tez poszly do regeneracji... sam vagiem je sprawdzalem. Ale skoro roznice sa w kompresji to dlaczego przy pelnym przyspieszeniu drzy auto a powyzej 3000tys juz nie... We wtorek niby bedzie sprawdzana pompka tandem. Mechanior ma zakupic przejsciowke odpowiednia. Wspomnieli rowniez o walkach balansujacych..avf ma takowe? Czyli powoli zblizam sie do remontu silnika?? Oplacalne to? Dlugo wytrzymuje wal i korbowody? Czy tez do wymiany? Robil ktos? Edytowane 13 Lutego 2015 przez badman18
razorsl Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 A moze problem z drganiami jest spowodowany poduszkami pod silnikiem albo kolem dwumasowym?
vauxhall95 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 dokladnie moze masz kolo dwumasowe lub przeguby wewnetrze uszkodzone.Podmien jeszcze listwe zasilajaca pompowtryski
lukaszooo Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Korekcje są wprowadzane tylko do określonego zakresu obrotów chyba ok 2000 rpm na wyższych obrotach praca poszczególnych cylindrów jest na tyle czesta ze nie równa praca jest nie wyczuwalna. Co do twojego przypadku to jak dla mnie gra nie warta świeczki, możesz wsadzić 5 tysi a gwarancji ze będzie ładnie chodził nikt ci nie da.
Homiczek Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 We wtorek niby bedzie sprawdzana pompka tandem. Mechanior ma zakupic przejsciowke odpowiednia. jak już tak sprawdzasz to dokładnie sprawdźcie ciśnienia paliwa - w elsie jest dokładna instrukcja. bo niektórzy twierdzą że ujemne bipy to niedobór paliwa
prezes4reral Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Drgania wystepuja tylko podczas jazdy na ktoryms z biegow czy tez na biegu jalowym ? Edytowane 18 Lutego 2015 przez prezes4reral
badman18 Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Nie ma nikt sprzetu by sprawdzic pompy jedyny warsztat zrezygnowal z zakupu przejsciowki bo niby za dlugo by trwalo.. Najlepsza propozycja mechanika to:wyjmiemy i zawieziemy do pompiarza. Drgania byly na zimnym i cieplym. Na postoju, po wymianie walka zaobserwowalem ze tylko na zimnym na postoju pozostaly. Ale te drgania nie byly ciagle... byly, niebylo iza jakis czas znow, czasem wylaczanie radia i panelu klimy powodowalo zanik drgan A co drgan podczas jazdy zakres 1800-3000obr Sa wyczuwalne najbardziej na 3i4 biegu Na 1nic 2znikome 5bardziej mrowienie Na postoju luz 1800-3000 brak drgan. Na wtorek umowiony jestem w ASO ciekawe co wynajda... Edytowane 19 Lutego 2015 przez badman18
bidzio1 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 U mnie są takie drgania ale w zakresie 1800 - 2200 obrotów. Robiłem teraz kapitalny remont głowicy i wymianę turbo. I trochę jest lepiej ale drgania nadal się zdarzają...
prezes4reral Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) Drgania w większości przypadków są spowodowane problemami z pompowtryskami..z tego co zauważyłem,bo też tak kiedyś mialem. Co dokladnie regenerowales?ile Cię to wyniosło i gdzie to robiłeś? Podpytuje bo też mam taki plan.. Edytowane 22 Lutego 2015 przez prezes4reral
bidzio1 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 W samej głowicy to zawory, uszczelniacze, szklanki, gniazda, płaszczyzny popychaczcze i co tam jeszcze jest. Sam wałek tylko został przepolerowany bo miał ryse pozatym ok. Koszt 1400zl z częściami oryginalnymi. Do tego na pompkach całe zestawy naprawcze. Czyli Oringi, podkładki i takie coś czarne niewiem jak się to nazywa. Oryginalne takie zestawy bosch kupowałem. Na wszystkie 4 pompki. I powiem że znacznie się poprawiły wartości bipow bo na niektórych pochodziły juz pod 70. A teraz wszytko równo około 20 na wolnych obrotach.
badman18 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 Po wizycie w aso wstepna diagnoza 4 pompka do wymiany pod obciazeniem wskakuje korekta -2,99mg. Do sprawdzenia 3pompka. Dla upewnienia sie stwierdzili zeby zamienic pompki miejscami. Wiec podmianka i reklamacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się