Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Orientuje się ktoś z was jak jest z wsadzeniem zestawu intercollerów z 2.0tfsi do 1.9tdi BKE? podejdzei to bez problemu?

Opublikowano

Właśnie zdemontowałem własny zrobiony z ic b5 2.5 tdi i myślę że wystarcza spokojnie do 220 km..

Teraz gdy mam 240 zamontowałeś fmic .ale do 200 -220 to spoko opcja pomyśleć o prawym intercoolerze

Jak by ktoś chciał to mam samoróbke lecz bardzo dobra i łatwą do założenia .

temat cały czas aktualny ?

Opublikowano

Nie widzę takiego tematu wiec go zakładam, może sprawa wydaję się prosta ale jest kilka przeszkód które można ominąć czytając ten temat.

Więc potrzebujemy

- Prawy Intercooler bex 1.8 T

- Wąż górny łączący z turbiną

- Wąż dolny łączący z pasem przednim czyli drugim IC

- Wąż do zaworu DV

- Dłuższy wężyk do podciśnienia zaworu DV z racji że DV zmienia swoje miejsce

- Stojak Intercoolera i to ważne aby miał 3 gumy inaczej IC będzie się telepał na biegu jalowym i nie wiadomo co jeszcze ...

- Wlot/ Łapacz powietrza

- Kratka halogenu (wycinamy środek tak jak po stronie lewej)

Więc zaczynamy, nie będę tu opisywał jak zdemontować zderzak przedni oznaczę tylko gdzie są śruby mocujące 1,2,3,4 to samo druga strona dolna dokładkę zrywamy z zatrzasków.

IMG_7087.jpg

IMG_7111.jpg

odkręcamy pompę która trzyma się na 3 śrubach klucz nr 10

IMG_7086.jpg

ja pompę zdemontowałem całkiem, wtyczkę zaizolowałem i czeka na wyłączenie programowe, kto chce ją zostawić niech sie martwi gdzie upchnąc ogólnie da sie.

łapę intercoolera przykręcamy w miejsce lapy pompy ale jeden otwór niżej który zaznaczam na czerwono

IMG_7095.jpg

Intercooler wkładamy z łapą wiec raczej nie wejdzie od tak, trzeba odkręcić jedną stronę pasa, ja miałem do pomocy jeszcze jedne ręce które delikatnie odciągały pas a ja wkładałem IC i łapałem śrubką. kropkami zaznaczone sa śruby które trzeba odkręcić.

Zaciski warto ustawić tak aby byl dostęp do ich skręcenia

IMG_7087.jpg

ja przed wsadzeniem go wlałem mu 1l benzyny ekstrakcyjnej i porządnie go wyplukałem, zalecam zrobić to też z drugim jak już mamy rozebrane auto na pewno bedzie lepiej chłodził.

IMG_7094.jpg

Tu ic juz siedzi, zostaje zejśc do kanału podłączyć resztę węży sprawdzić wszystkie opaski czy są skręcone,

IMG_7100.jpg

widok z kanału

IMG_7104.jpg

IMG_7107.jpgIMG_7108.jpg

Jeśli o czymś zapomniałem albo coś was zastanawia chętnie odpowiem na pytania :)

​dzięki za uwagę :)

witam ktos moze mi podpowiedziec jak dodac post na tym forum gdziekolwiek chce jakis post dodac nie moge go wrzucic na dole mam napisz nowy post lub podglad posta ale nie ma udostepnij czy dodaj czy musze mic jakas znaczna ilosc wypowiedzi na forum aby dodac swoj wlasny post ??

Opublikowano

Ja mam dylemat nad dsmic czy FMIC - plany na ok. 250 km i chyba zdecyduje się na FMIC bo w upały w mieście samochód na serii niesamowicie puchnie

Z całą pewnością fmic, najlepiej 550x230x65. Przy temp zewnętrznej 1* na plusie temp w dolocie nie przekracza 20* Przy mocy 250KM.

Opublikowano

Kompletny swap prawego ic z b7 2,0t podejdzie p&p do b6 1,8t?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

jak by ktoś chciał, to mam komplecik w dobrej kasie

Opublikowano

Cocoo24, chyba masz pełną skrzynkę, bo PW Ci nie działa :P. Co to za komplet i za ile?

Opublikowano (edytowane)

sslmvuz4.jpg

Pytanie do osób, które usuwały SAI. Po odkręceniu sai usuwamy wężyk nr 6 idący do filtra i zaślepiamy otwór w obudowie a następnie usuwamy wężyk nr 7? Po tym usuwamy rurkę nr 8, czy tylko ją zaślepiamy?

Edytowane przez rs dziadek
Opublikowano

jak by ktoś chciał, to mam komplecik w dobrej kasie

jaki to komplecik i jaka cena ja poszukuje

Opublikowano (edytowane)

sslmvuz4.jpg

Pytanie do osób, które usuwały SAI. Po odkręceniu sai usuwamy wężyk nr 6 idący do filtra i zaślepiamy otwór w obudowie a następnie usuwamy wężyk nr 7? Po tym usuwamy rurkę nr 8, czy tylko ją zaślepiamy?

Od pompki sai masz 2 rurki zaślepiasz. Przy bloku silnika otwór zaślepiasz. Musisz dorobić lub kupić zaślepke na wzór uszczelki nr.22 by zamknąć na bloku silnika otwór.

Zaślepiasz ten wężyk nr.26 i chyba tyle.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Usuń w sofcie pompę sai by nie mieć błędów.

Edytowane przez Klawisz-84
Opublikowano

O jakim otworze przy bloku silnika mówisz? Rurkę nr 6 można całkowicie wywalić i zaślepić otwór w obudowie filtra powietrza. Rurkę nr 7 i 8 można wywalić i zaślepić dopiero rurkę nr 15?

Opublikowano

Bo idąc od sai masz rurkę w kierunku filtra oraz kierunku bloku. Jak sam dałeś rzut w ety i idąc po rurach usuwamy je. Dochodzi się do otworu w bloku i trzeba go zaslepić. Tak wg DIY że strony usa ja robiłem bo po co mi wywalić puszkę a zostawić osprzęt? Jak usunąć to porządnie :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

7,8,15,18,19 to wszystko robi out. I w miejscu zaworu kombinowanego dajesz zaślepkę z uszczelką :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Panowie czy potrzebuję jeszcze coś do tego zestawu by zainstalowąć go w BFB ?

Zestaw z bexa

cppabwa8.jpg

Edytowane przez Kris38
Opublikowano

A rurka od dv jest? Bo na zdjęciu nie widzę takowej.

from Sony Z1

Opublikowano

Panowie napisze ktoś co potrzebuje do założenia IC z 2.5TDI? Na pewno IC lewy z B5, kierownica powietrza ma być z B5 czy B6? Na poprzednich stronach wyczytałem, że przerabia się ori węże, jednak będę potrzebował kolanko i kawałek rurki kwasoodpornej, chciałbym się dowiedzieć jaka średnica kolanka i rury, długości i kąt.  Co jeszcze będzie mi potrzebne ?

 

 

Opublikowano

Przerabiałem temat i powiem tak.
Mocowanie i ic z 2.5 ale mocowanie będziesz trochę rzeźbił otwór mocowania.
Do tego 2 kawałki rury aluminiowej lub inox po 15cm. Kolanko 90' i 2 łączniki takie 10cm z VW czy Audi one są gumowe. I teraz tak za 1 razem użyłem gumy z 2.5 kolanko 180* z wyjściem na DV. Teraz tą gumę zastąpiłem nierdzewką wyspawana z wyjściem na DV. I kierownicy użyłem od 2.0tfsi bo te stare brzydko wyglądają.
Możesz użyć zestawu od 2.0tfsi i tam też trzeba tylko podmienić rury ale to już sam będziesz musiał ogarnąć.
Teraz kupiłbym od bexa mniej roboty a cena niedużo wyższa.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Klawisz-84 napisał:

Przerabiałem temat i powiem tak.
Mocowanie i ic z 2.5 ale mocowanie będziesz trochę rzeźbił otwór mocowania.
Do tego 2 kawałki rury aluminiowej lub inox po 15cm. Kolanko 90' i 2 łączniki takie 10cm z VW czy Audi one są gumowe. I teraz tak za 1 razem użyłem gumy z 2.5 kolanko 180* z wyjściem na DV. Teraz tą gumę zastąpiłem nierdzewką wyspawana z wyjściem na DV. I kierownicy użyłem od 2.0tfsi bo te stare brzydko wyglądają.
Możesz użyć zestawu od 2.0tfsi i tam też trzeba tylko podmienić rury ale to już sam będziesz musiał ogarnąć.
Teraz kupiłbym od bexa mniej roboty a cena niedużo wyższa.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
 

O, dzieki za rady.

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? Chciałbym kupic od razu wszystko, żeby zrobić to za jednym zamachem, a nie podchodzić do tego 10 razy.

 

7 godzin temu, Klawisz-84 napisał:

Teraz kupiłbym od bexa mniej roboty a cena niedużo wyższa.

Czy ja wiem, IC znalazłem za 20zł, kierownice z B6 mam na oku za 15zł, nawet jak za węże i rury miałbym dać 100zł czy 150zł to koszt nie przekroczy 200zł w porównaniu z zestawami na allegro, które są może z 4 w cenie od 400-700zł lub same gołe IC po 600zł :facepalm:. To samo było z wtryskami z BEX, z tego co się poorientowałem te same wychodziły chyba w Leonie 180KM koszt ok 120zł kpl. te z BEX zaczynają się przeważnie od 200zł w góre...  Trzy literki w opisie dźwigają cenę o 60%:decayed:

Edytowane przez adrian242424
Opublikowano

Ale uważaj by ic nie był dziurawy :) za 20 zł to różnie bywa :) ja wyjąłem na placu z auta plus węże i patrz co kupujesz często są sparciałe i pękają :)

druga sprawa kup prowadnice z uchwytem w komplecie.

Próbuj ja do tego podchodziłem 3-4 razy :) bo rurę między ic a turbiną spawałem w pracy więc poprawki nie dało się robić od ręki.

Opublikowano

Ta kierownica powietrza ma być z B6 czy B5? Wie ktoś może jakiej średnicy jest króciec turbo w BFB, rury przedniego pasa łączącego IC i średnice króćców IC w 2.5TDI??

Opublikowano

Koledzy a może by ktoś wrzucił kilka fotek jak ten prawy ic wygląda zamontowany w aucie oraz położenie rur bo tak sobie myślę że skoro lewy siedzi z lewej strony to i dało by się go wstawić w prawą tyle że troszke trzeba się pomęczyć z rurami a jak by nie było to lewy  można kupić za śmieszne pieniądze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...