Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż układu SAI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkręc kombizawór od głowicy na jego podstawie wycinasz z blachy i robisz dwa otwory na śruby, zaslepka gotowa, mozesz dac troche silikonu i przykrecasz do głowicy. Wywalasz rurki metalowe od kombi do pompy, pompe z przewodami, robisz zaslepke do otworu w filtrze powietrza ( korek od pepsi pasuje idealnie :)). Węzyk sterujacy kombizaworem przycinasz troche i wpinasz do z tyłu n112 jest tam wolne wjeście z tyłu zaworka takie odpowietrzenie w ten sposób zaworek masz zapętlony i eliminujesz możliwość zaciagania przez zaworek lewego powietrza, zostaje jeszcze wyłączenie w sofcie układu sai, też opisać? :) i gotowe.

Rozumiem, że ten wężyk trzeba podpiąć tu:

2cquzd76.png

Opublikowano

Czytam artykuł i ten dodatek z angielskiej stronki ale zastanawiam się nad jednym. Chcę zamontować DP + wyjąć SAI i zaślepić EGR (wgł propozycji z DIY). Bym nie miał błędów z sondy po zainstalowaniu DP muszę najpierw zgrać soft? Czy po całym tym modzie jechać do ogarniętej stacji w mojej okolicy by wyłączyli mi 2 sondę z już usuniętego katalizatora?

Zastanawiam się czy mogę ot tak w garażu zająć się tym wszystkim i bezpiecznie podjechać do warsztatu.

Opublikowano

Możesz

Pytanko jeszcze jedno :D czytałem że przy przepustnicy "on" zamknął/zaślepił zawór. Wspomina jednak że w autach od/po 2003 w 1.8t są 2 porty/króćce do zamknięcia czy jakoś tak. Na pewno jeden trzeba odciąć lecz jeśli ktoś robił to na BFB może wie co zrobić z tym drugim? Bo mam obawy by nie ugrząźć w g... po uszy ;P

Opublikowano

jaki drugi??

ja zdemontowałem cały combizawór i zaślepiłem otwór w głowicy
BFB 2003r

Opublikowano (edytowane)

jaki drugi??

ja zdemontowałem cały combizawór i zaślepiłem otwór w głowicy

BFB 2003r

Czesc:)u mnie chodzi dosc glosno to ustrojstwo na zimnym silniku i z czystej ciekawosci chcialem tylko zdemontowac combizawor i go wyczyscic. Ale do tych 3 srub jest tak lipny dostęp że masakra. Co musialbym zdemontowac zeby dostep do śrub byl dobry?

Silnik avj

Edytowane przez WYSKUN
Opublikowano

Wypad z rurka od odmy dajesz małą grzechotke z nasadkami i jedziesz.

Ale wydaje mi się że to nie wina zaworu tylko pompa powietrza wtórnego już siada, dlatego buczy też tak miałem

wydukane na T3

Opublikowano

jaki drugi??

ja zdemontowałem cały combizawór i zaślepiłem otwór w głowicy

BFB 2003r

jaki drugi??

ja zdemontowałem cały combizawór i zaślepiłem otwór w głowicy

BFB 2003r

Czesc:)u mnie chodzi dosc glosno to ustrojstwo na zimnym silniku i z czystej ciekawosci chcialem tylko zdemontowac combizawor i go wyczyscic. Ale do tych 3 srub jest tak lipny dostęp że masakra. Co musialbym zdemontowac zeby dostep do śrub byl dobry?

Silnik avj

jest tylko jeden zawór z tyłu bloku silnika używasz podkładki z nierdzewki i tyle :)

Jeśli chodzi dość głośno a nie chcesz usuwać to daj znać mam pompę po demontażu :P cenę można dogadać :)

Sai opłaca się usunąć jak ktoś nie ma katalizatora i tyle. Ja w miejsce tej pompy zamontowałem 2gi intercooler :)

Opublikowano (edytowane)

Trochę odświeżę temat, gdyż zabrałem się za usunięcie SAI, EVAP. Naturalnie wyrzucam mechanicznie i później programowo. 

Pacjent 1,8T BFB 2003rok

W załączeniu trochę zdjęć i pytań do użytkowników 1.8T. Nie ukrywam, że materia trochę mi obca a amerykańskie DIY niby czytelnie niby nie.... Mając silnik na wierzchu zrobiłem parę zdjęć.
Liczę na to, że osoby które dokonały u siebie taką modyfikację włączą się do rozmowy.

Który zawór zapętlamy ? Ten z zieloną wytyczą, czy brązową ?

Odpowietrzenie zbiornika wpinamy np w filtr powietrza ?

Planuje zostawić odpowietrzenie skrzyni korbowej w stanie nie zmienionym.

Pozdrawiam Kuba

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Zawartość dodana 10 minutes later

9.jpg

Edytowane przez kuba84
Opublikowano

I co kolego doszedles do ładu z tym ?? Też to będę wywalal zamawiam już zaslepke . Oczywiście będzie to wyprogramowane przy okazji 2 sondy . Kat będzie off :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
On 7/13/2017 at 1:10 PM, Mariox37 said:

I co kolego doszedles do ładu z tym ?? Też to będę wywalal zamawiam już zaslepke . Oczywiście będzie to wyprogramowane przy okazji 2 sondy . Kat będzie off :)

Kolego, skąd masz zaślepkę?
albo chociaż wymiary, to powiem ojcu, zeby mi dorobił.

Edytowane przez aiwer
Opublikowano (edytowane)

Miałem zamawiać na allegro ale kolega Galetto mi ma zalatwic ;) w sumie u mnie wszystko działa ładnie ta pompa się wł. Na 30sek. Wyl się ale i tak to wywalę . Bo mody są w trakcie ;)

Edytowane przez Mariox37
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Dnia 12.02.2015 o 20:22, Łukasz13 napisał:

Odkręc kombizawór od głowicy na jego podstawie wycinasz z blachy i robisz dwa otwory na śruby, zaslepka gotowa, mozesz dac troche silikonu i przykrecasz do głowicy. Wywalasz rurki metalowe od kombi do pompy, pompe z przewodami, robisz zaslepke do otworu w filtrze powietrza ( korek od pepsi pasuje idealnie :)). Węzyk sterujacy kombizaworem przycinasz troche i wpinasz do z tyłu n112 jest tam wolne wjeście z tyłu zaworka takie odpowietrzenie w ten sposób zaworek masz zapętlony i eliminujesz możliwość zaciagania przez zaworek lewego powietrza, zostaje jeszcze wyłączenie w sofcie układu sai, też opisać? :) i gotowe.

Witaj wlasnie jestem w trakcie usowania sai jak w kompie wyłączyć na ktorym kanale przez vaga da sie? Zeby błędów  nie było ? 

 

Opublikowano

Heh no to nie takie proste, vagiem się nie da, trzeba zgrać wsad z kompa  zmienić odpowiednie wartości we wsadzie i wgrać zpowrotem.

Opublikowano
17 minut temu, doktorek83 napisał:

Witaj wlasnie jestem w trakcie usowania sai jak w kompie wyłączyć na ktorym kanale przez vaga da sie? Zeby błędów  nie było ? 

 

Jedź zrobić program to przy okazji tuner to wyłączy, można też wyłączyć sondę za katem żeby w przyszłości nie było problemów

Opublikowano (edytowane)

Szukam kogoś kto demontował SAI w B5 i zostały mu rurki. Dokładnie to szukam obu łączników pompy, od filtra do pompy i od pompy do metalowej rury. Chętnie odkupię.

058133817D

i

058133817C lub 058133817H

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Ktoś z was ma może zarchwizowany temat z widocznymi zdjęciami:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1-8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification

?

 

Ewentualnie jak krok po kroku pozbyć się w A4 B6 całego układu, co odłączyć, co ze sobą spiąć i najlepiej ze zdjęciami - żeby w trakcie roboty nie było zastanawiania?

Opublikowano

Tam nic skomplikowanego nie ma. Pompa SAI od spodu najlepiej z kanału. Od pompy dwie rurki plastikowe, jedna do puchy filtra druga do metalowej rurki wzdłuż głowicy i dalej do zaworu combi z tyłu głowicy. Podciśnienie od combi zaworu do zaworka N112 pod kolektorem (można zaślepić lub zapętlić przy zaworku).  Otwór w puszcze filtra zaślepić. Otwór z tyłu głowicy po combi zaworze zaślepić (są zaślepki w sieci do kupna nawet mam ich chyba kilka, albo we własnym zakresie dorobić). Wtyczka od pompy zabezpieczyć. Wyłączyć w sofcie lub nie i czekać na check. :D

Opublikowano

1,8T Anb 1999. SAI usunięte i zaślepione ale co to za wężyk podciśnienia idący od n112 do turbo?idzie obok wężyka do DV.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...