Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Głowica - używka czy regeneracja ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ktoś z Was może sie wypowiedzieć.

Mam lekko wyrobione gniazda w głowicy, co proponujecie?Kupić używaną ? Czy regenerować gniazda? na nowa niestety mnie nie stać :(

p.s z innego forum wyczytałem, że do silnika 1.9tdi avf można wsadzić głowicę od 2.0 8v ....

Opublikowano

Można , bo to teoretycznie takie same głowice :decayed:

Tylko że te z B6 były niemieckie, a z B7 polskie.

Jakość szczególnie użytych materiałów oraz wykonania się mocno różni i chyba nie muszę pisać na korzyść których :naughty::hi:

Opublikowano

A co z ta regeneracja gniazd?

Opublikowano

Gniazd zaworowych czy pompowtrysków ??? jesli zaworowych to wcale sie nie zastanawiaj tylko regeneruj, zrobienie głowicy to koszt 400-500zł i masz pewność ze głowica jest szczelna, kupując używkę mozesz rożnie trafić.

Opublikowano

Gniazd pompowtryskow

Opublikowano

Skłaniał bym się w kierunku regeneracji.Zapłacisz ale będziesz wiedział za co.Będzie pewna i sprawna,

Opublikowano

Ja mam passat b5 lift z silnikiem avf i jestem po remoncie głowicy. Kosztowało mnie to 1400zl ale miałem właśnie robione gniazda, plaszczyzne, wymiana szklanek. , zaworów, uszczelniaczy i ogólnie kapitalka głowicy. Dodam ze jest made in Poland. ( prawdopodobnie produkowane są w zakładzie mahle w Krotoszynie oni produkują części silników do wielu marek) i moja głowica tez była naprawiania w Krotoszynie. Śmiałem się ze wróciła do domu. :-)

A powiem szczerze że nie kupiłbym używki. Chyba ze moja by się rozpadła.

Opublikowano

1400 to duzo przy takiej kwocie warto rozejrzeć sie za używką.

Opublikowano

Swoją drogą to dziwne. Robione w Niemczech i chodzi lata.Polacy tacy niby fachmani a jakoś nie potrafią. Pewnie Twoja głowica była z poniedziałku.

Opublikowano

Mam dwa lata gwarancji na głowice. A kupił bym używke za np 1500zl i planowanie tez trzeba zrobić. .. a co siedzi w środku nikt nie wie.

Opublikowano

Bidzio a ile miales nalatane na swojej glowicy?

Mi zależy tylko na gwiazdach na pompowtryski ..szklanki mam nowe...reszta śmiga. .tylko gniazda juz są lekko wyrobione...

Opublikowano (edytowane)

Lekko wyrobione gniazda pompek są praktycznie w każdej głowicy z wyjątkiem nówki nie śmiganej albo świeżo po regeneracji :decayed:

Jeżeli jest to niewielkie zużycie to dawaj nowe uszczelniacze i będzie śmigać jeszcze długo :hi: Jak możesz , to pokaż zdjęcia gniazd , ważne żeby były z bliska i ostre, wtedy będzie można ocenić stopień zużycia :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Powiem wam z doświadczenia ze sporo tych glowic przecuciłem i każda miała więcej bądź mniej wyrobione gniazda na pd lekko papierkiem przeszlifowac żeby ostre niebyly nowe uszczelnienia i będzie ok. Auta które robiłem jeżdżą do dzis i to sporo

Opublikowano

Bidzio a ile miales nalatane na swojej glowicy?

Mi zależy tylko na gwiazdach na pompowtryski ..szklanki mam nowe...reszta śmiga. .tylko gniazda juz są lekko wyrobione...

Na liczniku 260 tys.. i potwierdzony z serwisu mam przebieg.
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem kiedy będę teraz będę zaglądał do gniazd.

Uszczelniacze nowki

Podkładki nowki

Mimo to w 2 gnieździe zcielo i uszczelkę i rozwalilo pompkę -zaczęła lać

6ee2aa637fef54da359f3c6de191e0f6.jpg

4522475aef47f543a3d4b097ff7cf5bf.jpg

Mechanik założył mi nawet ciut grubsze żeby lepiej siedzialy

I dodał iż są lekkie zadziory ale ich nie ruszał. ..

Szkoda pompek bo są 3000 po regeneracji ...zmienione z ba na al-ki

Edytowane przez prezes4reral
Opublikowano (edytowane)

Wystające zadziory wygnieceń materiału głowicy w gniazdach pompek powinno się zebrać ( np. szaberkiem ) i wyrównać bardzo drobnym papierem ściernym (nr. 700-800).

Potem to dokładnie wyczyścić, posmarować delikatniusio olejem silnikowym gniazda i uszczelniacze na pompkach. Po montażu obowiązkowo wyregulować skok pompek zgodnie z procedurą.

Żeby rozwaliło pompkę tak jak piszesz, to na bank była muka w regulacji :naughty::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

I dodał iż są lekkie zadziory ale ich nie ruszał. ..

I w tym momencie popełnił błąd, bo nawet lekki zadzior nacina uszczelniacz niczym żyletka.

Opublikowano

A stosował ktoś z Was grubsze uszczelniacze na pompowtryskach czy tylko te standardowe?

wrzucam zdjecia moich gniazd...niestety lepszych nie udalo mi sie ustrzelic

https://plus.google.com/u/0/photos/116220428986587996453/albums/6122841360372777425

Opublikowano

Witam, niestety też posiadam problem z wytartymi gniazdami. Dwa tygodnie temu byłem w Audi wymienić dwa ostatnie pompowtryski i mechanik zauważył że są sporo wyrobione gniazda. Przetarł delikatnie papierem i jakoś chodzi ale szykuje się na wymianę głowicy jak i reszty akcesoriów. Wspomnę że autko ma nalatane 289tkm.

W polsce w ASO za głowicę cena około 8tys, w Niemczech 1600euro, przy tym stare głowice do zwrotu.

W Niemczech mechanik powiedział mi że bedzie pasowała głowica do mojej audi od motoru 1.9tdi 8V.

1.9TDI - AWX, AJM, AVF,ASZ, ARL

Tylko nie mogę znależć jaki to ma być dokładnie numer katalogowy części, może mógłby ktoś podpowiedzieć.

W Audi podali mi numer katalogowy 038 103 267 EX a ja wyczytałem że w chwili obecnej posiadam głowice o nr. katalogowym 038103373R.

Znalazłem na allegro generowaną głowice w dobrej cennie lecz nie wiem czy to będzie do mojego motoru pasować.

http://allegro.pl/glowica-1-9-tdi-sharan-galaxy-alhambra-audi-a4-a6-i5097419374.html

http://allegro.pl/glowica-vw-1-9-2-0-tdi-audi-nowe-tuleje-pompowtrys-i5153594943.html

Jak by mógł jakiś znawca coś podpowiedzieć, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Opublikowano

Głowica awx avf w dobrym stanie równa się jak szóstka w totka. ..regeneracja hmmm raz się uda a raz nie i to też loteria

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...