Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Głowica - używka czy regeneracja ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a czy mozecie mi powiedziec skad biora sie czkawki czyli takie delikatne nierownomierne drgania silnika..delikatne jak by ktod odcinal na ulamek sekundy dojscie paliwa do po.powtrysku

Opublikowano (edytowane)

Na wolnych obrotach lekkie bujnięcia co jakiś czas to praktycznie norma, i nie warto z tym walczyć :naughty:

Przy delikatnym przyspieszaniu w zakresie 1600/2200 obrotów winny bywa EGR, przy zdecydowanym przyspieszaniu powyże tych obrotów najczęściej przyczyną są luźne konektory elektryczne pompowtrysków :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Widzę że jednak dobrze piszą na forum że głowica z AJM jest najbardziej wytrzymała . Na moim przykładzie i przebiegu 330 tyś też mogę powiedzieć że ostatnio zakładałem nowe szklanki , reszta gratów była ok . Jeśli chodzi o przekładkę całej głowicy do BPW chyba AWX/AVF ma inny wałek ? Dlatego że BPW ma DPF ? mogę się mylić niech ktoś potwierdzi tą informację . Pozdrawiam .

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o przekładkę całej głowicy do BPW chyba AWX/AVF ma inny wałek ? Dlatego że BPW ma DPF ? mogę się mylić niech ktoś potwierdzi tą informację . Pozdrawiam .

Dokładnie, wałek ma inny profil krzywek napedzających pompki, powodem jest konieczność obsłużenia dotrysku paliwa w celu regeneracji DPFa. :hi:

Co do stanu technicznego, to najlepsze powinny być głowice od słabych silników, AVB albo SDI, bo tam występują najmniejsze obciążenia wałka rozrządu i gniazd pompowtrysków , a także ogólnie pojęte obciążenia termiczne :decayed:

Pod warunkiem oczywiście że dawca miał rozsądny przebieg :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Z tego co pamietam to wiekszość SDI jest na pompie, jesli mnie pamięć nie myli w silnikach SDI pompowtryski były tylko w 2.0 TDI i troche watpie aby wałek od tego silnika pasował do 1.9.

Opublikowano

Co do SDI na pompkach , to być możę , że były tylko dwulitrówki, w każdym razie widziałem take coś na własne oczy, ale w szczegóły nie wnikałem :decayed:

A jeżeli chodzi o wałek, to tylko z forów słyszałem, że ludzie pakują go do TDI, i ponoć jeszcze jakieś gifty mocy mają :kox:

Opublikowano

No forach łatwo jest cos napisać, co do faktów juz jest gorzej.

Opublikowano

Strasznie wkurzajacy jest ten kaszelek....przy wczesniejszych pompkach tego nie mialem.moze zamienic pompki miejscami?

Opublikowano

A stosował ktoś z Was grubsze uszczelniacze na pompowtryskach czy tylko te standardowe?

wrzucam zdjecia moich gniazd...niestety lepszych nie udalo mi sie ustrzelic

https://plus.google.com/u/0/photos/116220428986587996453/albums/6122841360372777425

Na tych zdjęciach niewiele widać. Są zrobione prostopadle a powinny być pod kątem aby było ściankę przeciwległą do gwintowanego otworu montażowego PD. Na jednym zdjęciu widać że jest wyżłobienie ale nie można ocenić jak głęboko.

Co do drgawek to przyczyn może być kilka. EGR, wałek lub właśnie uszczelnienia PD.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

W jaki sposob mozna sprawdzic czy to jest egr?

Opublikowano

Odpiąć i obserwować... Obstawiam że i tak przyczyna będzie inna. Trzeba dokładnie sprawdzić to co wspomniałem plus kąt synchronizacji.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

aby drgawki były spowodowane kątem synchronizacji kąt musiał by być naprawde duzo przestawiony, odchyłka + - 2 napewno tego nie powoduje. Jesli EGR był by otwarty auto nie bedzie miało siły a dodatkowo ograniczenie dymienia w logach bedzie bardzo niskie.

Opublikowano

Dlatego napisałem że trzeba wszystkie elementy naprawić , sprawdzić czy też wyregulować. Krótko mówiąc doprowadzić do stanu fabrycznego i wtedy można oczekiwać równomiernej pracy klekota.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano (edytowane)

Ponad pół roku temu robiłem u siebie uszczelniacze na pompkach - opis tutaj:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Przez pierwsze 2-3 tysiące km po wymianie silnik chodził jak zegarek, nic nie bujało, aktualnie 5 tysięcy od wymiany i lekkie, niregularne bujnięcia powróciły, poza tym silnik chodzi bez zarzutów ,

pomimo wad i uszkodzeń stwierdzonych podczas tamtej roboty :decayed::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Odkopie kotleta.

Okazalo się po zdjęciu głowicy że jest pęknięta. 

Nie wiadomo jak się powiedzie regeneracja. Mechanik proponuję głowicę po regeneracji z AJM . 

Ma taką bo klient zrobił głowicę a później a mimo to wymienił cały silnik. 

Podpowiedzcie. Brać tą głowicę i nie przejmować się czy raczej próbować robić swoją lub szukać innej ? 

Oczywiście cały osprzęt pójdzie nowy. Zastanawiam się nad wtryskami bo do końca jakoś jeździły a za samo sprawdzenie chcą 600 zł . 

Opublikowano
4 godziny temu, miro_x napisał:

Odkopie kotleta.

Okazalo się po zdjęciu głowicy że jest pęknięta. 

Nie wiadomo jak się powiedzie regeneracja. Mechanik proponuję głowicę po regeneracji z AJM . 

Ma taką bo klient zrobił głowicę a później a mimo to wymienił cały silnik. 

Podpowiedzcie. Brać tą głowicę i nie przejmować się czy raczej próbować robić swoją lub szukać innej ? 

Oczywiście cały osprzęt pójdzie nowy. Zastanawiam się nad wtryskami bo do końca jakoś jeździły a za samo sprawdzenie chcą 600 zł . 

Mam gotową do założenia od AWXa

Opublikowano

Dev napisz mi ile taka głowica z awx u Ciebie. choćby dla porównania.

Opublikowano
10 minut temu, miro_x napisał:

Dev napisz mi ile taka głowica z awx u Ciebie. choćby dla porównania.

ile chcesz dac ?

Opublikowano

ajm mam za 400 zł, zrobiony do włożenia

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...