Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osuszacz, dławik - kompletny spis części


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może być, wentylator załącza się odrazu po włączeniu klimy? To jest ten mniejszy tak?

Edytowane przez tomgt
Opublikowano

Panowie pytanie szybkie. Czy przy wymianie osuszacza trzeba demontować zderzak? Jaki jest tam dostęp?

Opublikowano

Ja wyjałem tylko lampę oraz dolot powietrza i ogarnąłem bez problema. :hi:

Opublikowano

No i po akcji. Wyjąłem tylko lampę i podporę lampy i dostęp był elegancki. :)

Opublikowano

Witam. Dławik i osuszacz mam od kolegi dzika. Teraz moje potanie. Wymienić to samodzielnie i cały gaz pójdzie w kosmos czy udać się do serwisu i pierw odesac to co mam w układzie.

Opublikowano

Po pierwsze ekologia, bo to jest zakazane.

Po drugie, MUSISZ jechać do serwisu.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Po trzecie, spuszczając gaz samodzielnie możesz się nim poparzyć.

Opublikowano

Bezpieczniej będzie jak pojedziesz i ci ściągnął gaz . Bo jeśli puścisz to w powietrze to w układzie zostaje olej i przy nabijaniu kolejny ci olej wpuszcza i będzie go za duzo

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Więc zrobi to mechanik który ma "kombajn"

Opublikowano

U mnie wlaczaja się dwa naraz przy wlaczonej klimie ale nie wiem czy tak powinno byc bo sam mam problemy gdyz wylacza sie powyzej 1500 obrotow i w tym wypadku podejrzewam zawór znajdujacy sie w sprezarce 

Opublikowano

Witam

Odgrzeje.... a mianowicie przy wymianie czujnika cisnienia klimatyzacji zemknął mi sie klucz i urałem kawałek tej rurki z gwintem gdzie wkreca sie czujnik :facepalm:

Teraz chce zmienic osuszacz i dławik bo i tak gaz poszedł w atmosfere i mam pytanie czy moge dojechac jakies 5 km do zakładu zeby mi uzupełnili klime???

Wiem ze sprezarka pracuje non stop i działa na zasadzie elektrozaworu czy jakos tak i nie chce zatrzec jej.... 

pomoze ktos???

 

Opublikowano

Sprężarka się kręci, nie pracuje.
To elektrozawór steruje przepływem czynnika a tym samym wychyleniem tłoków. Gdy nie ma gazu układ nie pracuje.
Ważne jest miejsce uszkodzenia, jeśli poza sprężarką to olej jest, znajduje się w niej cały czas i ją smaruje.
Gorzej, gdy wyciek jest w samej sprężarce. Wtedy jest szansa zatarcia gdyż, nie wiemy czy olej też nam uciekł.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Gregorio, to nie B5, w B6/7/8 kompresor pracuje czały czas

Opublikowano

Bezpiecznie ale tylko dla sprezarki bedzie jak zdejme pasek i pojade bez ładowani i wspomagania co juz nie bedzie bezpieczne dla mnie :o

Opublikowano (edytowane)

No przecież piszę.
Kręci się. Jakkolwiek można uznać to za pracę, ale brak ciśnienia w układzie wyklucza obciążenie układu i wyrzucanie oleju ze sprężarki do rurek instalacji.

To elektrozawór tym steruje.
Póki jest olej w sprężarce nic się nie powinno stać.
Gdyby sprężarki zacierały się przy każdym bruku czynnika to fabryka już dawno poszła by z torbami na gwarancji.
O montażu osobnych pasków wielokolorowych nie wspomnę.

Cytuj
  • Stała, minimalna praca tłoków powoduje ciągłe smarowanie co uważa się  ze efektywne ze względu na ograniczenie kosztów ewentualnych napraw

http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/
Dlatego wyraźnie zaznaczyłem, że zależy to miejsca awarii.

sam miałem zatartą sprężarkę z powodu wycieku z oleju właśnie ze sprężarki, to akurat wuna mechanika bo układ (a właściwie cały samochód) był nieczynny przez prawie rok i składając do kupy nie sprawdził szczelności, zatarła się po 2 dosłownie kilometrach próbnej jazdy, aż mi stopiło pasek.

Z kolei z powodu rozszczelnienia układu w osuszaczu (oring)  jeździłem tak ze dwa tygodnie  zanim pojąłem gdzie jest wyciek.
w Norauto nabili mi kontrast i odnaleźli wyciek. sam sobie już układ uszczelniłem i wymieniłem  przy okazji dyszę rozprężna, o którą zresztą pytałem na forum i zdaje się że @dev mi tumaczył kolory, i ilość oringów...

pojechałem nabić gazu i póki co od kilku lat wciąż układ działa.....

To akurat mogę potwierdzić swoim własnym doświadczeniem

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano
  • Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia

Jak to rozumiec??? Bo nijak sie ma do tego co piszesz, ze mozna jezdzic bez czynnika

Opublikowano

To juz nie rozumiem.  Klima nie chłodzi tak jak powinna. Cos tam zostało jeszcze tego czynnika ale kij z nim. Jeżeli chciałbym wymienic osuszacz oraz dławik to moge w tej chwili puścic resztki czynnika w eter na parkingu tu jak stoje? Następnie wymienić dławik oraz osuszacz i pojechac nabic klime? Moge tak zrobić czy  nie ?

Niech mi ktos odpowie w prostym języku, dzieki.

 

Opublikowano

możesz ale lepiej jechać przed odzyskać czynnik i pożniej mniej zaplacić za nabicie

Opublikowano

tam juz go wielki Ch został takze, poleci w eter, dzieki za odpowiedz.

 

Opublikowano

Otwarty, fabrycznie nowy osuszacz masz po 15 minutach na powietrzu do wyrzucenia, jeżeli go założysz na układ, który został wcześniej rozszczelniony i nie zrobisz niezwłocznie próżni to robota na marne bo granulat w osuszaczu spuchnie od wilgoci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...