tomgt Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Może być, wentylator załącza się odrazu po włączeniu klimy? To jest ten mniejszy tak? Edytowane 8 Maja 2016 przez tomgt
Patryś Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Panowie pytanie szybkie. Czy przy wymianie osuszacza trzeba demontować zderzak? Jaki jest tam dostęp?
KoJ@K Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Ja wyjałem tylko lampę oraz dolot powietrza i ogarnąłem bez problema.
Patryś Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 No i po akcji. Wyjąłem tylko lampę i podporę lampy i dostęp był elegancki.
kreczi Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Witam. Dławik i osuszacz mam od kolegi dzika. Teraz moje potanie. Wymienić to samodzielnie i cały gaz pójdzie w kosmos czy udać się do serwisu i pierw odesac to co mam w układzie.
GreGoriO Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Po pierwsze ekologia, bo to jest zakazane. Po drugie, MUSISZ jechać do serwisu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
majkel_majki Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Po trzecie, spuszczając gaz samodzielnie możesz się nim poparzyć.
em0t Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Bezpieczniej będzie jak pojedziesz i ci ściągnął gaz . Bo jeśli puścisz to w powietrze to w układzie zostaje olej i przy nabijaniu kolejny ci olej wpuszcza i będzie go za duzo
kreczi Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Dziękuję za odpowiedź. Więc zrobi to mechanik który ma "kombajn"
B_udyn Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 U mnie wlaczaja się dwa naraz przy wlaczonej klimie ale nie wiem czy tak powinno byc bo sam mam problemy gdyz wylacza sie powyzej 1500 obrotow i w tym wypadku podejrzewam zawór znajdujacy sie w sprezarce
Marecki1 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Witam Odgrzeje.... a mianowicie przy wymianie czujnika cisnienia klimatyzacji zemknął mi sie klucz i urałem kawałek tej rurki z gwintem gdzie wkreca sie czujnik Teraz chce zmienic osuszacz i dławik bo i tak gaz poszedł w atmosfere i mam pytanie czy moge dojechac jakies 5 km do zakładu zeby mi uzupełnili klime??? Wiem ze sprezarka pracuje non stop i działa na zasadzie elektrozaworu czy jakos tak i nie chce zatrzec jej.... pomoze ktos???
GreGoriO Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Sprężarka się kręci, nie pracuje. To elektrozawór steruje przepływem czynnika a tym samym wychyleniem tłoków. Gdy nie ma gazu układ nie pracuje. Ważne jest miejsce uszkodzenia, jeśli poza sprężarką to olej jest, znajduje się w niej cały czas i ją smaruje. Gorzej, gdy wyciek jest w samej sprężarce. Wtedy jest szansa zatarcia gdyż, nie wiemy czy olej też nam uciekł. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dev Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Gregorio, to nie B5, w B6/7/8 kompresor pracuje czały czas
Marecki1 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Bezpiecznie ale tylko dla sprezarki bedzie jak zdejme pasek i pojade bez ładowani i wspomagania co juz nie bedzie bezpieczne dla mnie
GreGoriO Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) No przecież piszę. Kręci się. Jakkolwiek można uznać to za pracę, ale brak ciśnienia w układzie wyklucza obciążenie układu i wyrzucanie oleju ze sprężarki do rurek instalacji. To elektrozawór tym steruje. Póki jest olej w sprężarce nic się nie powinno stać. Gdyby sprężarki zacierały się przy każdym bruku czynnika to fabryka już dawno poszła by z torbami na gwarancji. O montażu osobnych pasków wielokolorowych nie wspomnę. Cytuj Stała, minimalna praca tłoków powoduje ciągłe smarowanie co uważa się ze efektywne ze względu na ograniczenie kosztów ewentualnych napraw http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/Dlatego wyraźnie zaznaczyłem, że zależy to miejsca awarii. sam miałem zatartą sprężarkę z powodu wycieku z oleju właśnie ze sprężarki, to akurat wuna mechanika bo układ (a właściwie cały samochód) był nieczynny przez prawie rok i składając do kupy nie sprawdził szczelności, zatarła się po 2 dosłownie kilometrach próbnej jazdy, aż mi stopiło pasek. Z kolei z powodu rozszczelnienia układu w osuszaczu (oring) jeździłem tak ze dwa tygodnie zanim pojąłem gdzie jest wyciek. w Norauto nabili mi kontrast i odnaleźli wyciek. sam sobie już układ uszczelniłem i wymieniłem przy okazji dyszę rozprężna, o którą zresztą pytałem na forum i zdaje się że @dev mi tumaczył kolory, i ilość oringów... pojechałem nabić gazu i póki co od kilku lat wciąż układ działa..... To akurat mogę potwierdzić swoim własnym doświadczeniem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez GreGoriO
Marecki1 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia Jak to rozumiec??? Bo nijak sie ma do tego co piszesz, ze mozna jezdzic bez czynnika
Henx29 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 To juz nie rozumiem. Klima nie chłodzi tak jak powinna. Cos tam zostało jeszcze tego czynnika ale kij z nim. Jeżeli chciałbym wymienic osuszacz oraz dławik to moge w tej chwili puścic resztki czynnika w eter na parkingu tu jak stoje? Następnie wymienić dławik oraz osuszacz i pojechac nabic klime? Moge tak zrobić czy nie ? Niech mi ktos odpowie w prostym języku, dzieki.
romanzlasu Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 możesz ale lepiej jechać przed odzyskać czynnik i pożniej mniej zaplacić za nabicie
Henx29 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 tam juz go wielki Ch został takze, poleci w eter, dzieki za odpowiedz.
majkel_majki Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Otwarty, fabrycznie nowy osuszacz masz po 15 minutach na powietrzu do wyrzucenia, jeżeli go założysz na układ, który został wcześniej rozszczelniony i nie zrobisz niezwłocznie próżni to robota na marne bo granulat w osuszaczu spuchnie od wilgoci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się