sajmon136 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 22 godziny temu, winner4 napisał: Póki co się rozglądam w temacie i gromadzę wiedzę, a ostatecznie wybiorę to co będzie optymalne pod względem ceny/efektywności. Celuję bardziej w zaciski wielotłoczkowe z wiadomych względów - efektywność i termika hamowania w takim zacisku jest lepsza i wynika z większej powierzchni klocka i sił jakie działają podczas hamowania w porównaniu do dużego zacisku 1 czy 2-tłoczkowego. W Leonie miałem 6-tłoczkowe zaciski 18Z na tarczy 350x32. W S4 do rozważenia jest też opcja z RS4/RS5 na 8-tłoku, ale tutaj temat jest trochę droższy (dużym plusem jest, że pasuje P&P z tarczą pływającą 365x34). Ważnym aspektem jest dla mnie też masa zestawu. Seryjne 1 czy 2-tłoczkowe zaciski to zazwyczaj bardzo ciężkie kloce, a stosując wielotłoczkowe monoblocki można dużo zejść na wadze. To samo z tarczą, tarcza pływająca 356 czy 365 będzie zauważalnie lżejsza niż mniejsza, seryjna tarcza (nie wspominając już o takich klocach jak 380). Masa nieresorowana wirująca to bardzo istotna sprawa. Reasumując robię teraz rozeznanie, przeanalizuję sobie wszystkie opcje i pewnie będę starał się skompletować optymalny pod każdym względem zestaw, żeby być w pełni usatysfakcjonowanym Rozumiem że chcesz hamulce skuteczne,lekkie i w cenie papieru toaletowego? Niestety dobre klepy swoje kosztują
Dev Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 2 godziny temu, winner4 napisał: Nie przesadzam tylko zawsze działam tak, aby być finalnie w pełni zadowolonym z efektu, więc pozwól, że sam zdecyduję co założę do swojego samochodu PS: Oczywiście dziękuję za wszystkie porady i chęć (mniejszą lub większą) pomocy. jeżeli chcesz sam decydować to po co pytasz ? zrobiłem setki swapow i najlepsze są takie które pasują p&p
winner4 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 18 minut temu, sajmon136 napisał: Rozumiem że chcesz hamulce skuteczne,lekkie i w cenie papieru toaletowego? Niestety dobre klepy swoje kosztują A czy ja gdzieś napisałem, że mają być najtańsze? W Leonie miałem heble o wartości łącznej prawie 10k przód i tył, zdaję sobie sprawę z kosztów porządnych hamulców. 5 minut temu, Dev napisał: jeżeli chcesz sam decydować to po co pytasz ? zrobiłem setki swapow i najlepsze są takie które pasują p&p Pytam, bo zawsze można zweryfikować swoje poglądy i jestem z tych co umieją słuchać innych i wyciągać wnioski z tego co robią/mówią inni. Nie jestem zapatrzony w 1 konkretne rozwiązanie, rozważam kilka opcji, słucham opinii innych itp. Z racji, że na co dzień pracuję z wieloma mocnymi furami to mam dobre porównanie i jak dla mnie zestaw z RS4/RS5 to jedne z najlepszych możliwych rozwiązań do B8, oczywiście nie najtańsze, ale wydajność w stosunku do kosztów i tak jest bardzo dobra.
Gibons Opublikowano 7 Marca 2018 Opublikowano 7 Marca 2018 12 godzin temu, winner4 napisał: A czy ja gdzieś napisałem, że mają być najtańsze? W Leonie miałem heble o wartości łącznej prawie 10k przód i tył, zdaję sobie sprawę z kosztów porządnych hamulców. Pytam, bo zawsze można zweryfikować swoje poglądy i jestem z tych co umieją słuchać innych i wyciągać wnioski z tego co robią/mówią inni. Nie jestem zapatrzony w 1 konkretne rozwiązanie, rozważam kilka opcji, słucham opinii innych itp. Z racji, że na co dzień pracuję z wieloma mocnymi furami to mam dobre porównanie i jak dla mnie zestaw z RS4/RS5 to jedne z najlepszych możliwych rozwiązań do B8, oczywiście nie najtańsze, ale wydajność w stosunku do kosztów i tak jest bardzo dobra. Z RS nie założysz na tył 340mm tzw "kwiatków" zostaje 330mm od S4 czyli to co masz. 380mm jest spoko tylko tarcze drogie.
winner4 Opublikowano 7 Marca 2018 Opublikowano 7 Marca 2018 Tak, aczkolwiek przód pasuje P&P i to mnie cieszy. Taki zestaw do najtańszych nie należy, ale efektywność jest świetna.
przemek530d Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 W dniu 5.03.2018 o 23:03, winner4 napisał: Ważnym aspektem jest dla mnie też masa zestawu. Seryjne 1 czy 2-tłoczkowe zaciski to zazwyczaj bardzo ciężkie kloce, a stosując wielotłoczkowe monoblocki można dużo zejść na wadze. w tym przypadku akurat mijasz się z prawdą, zacisk dwutłoczkowy z zestawu ori 356/380 jest chyba dwa razy lżejszy niż standardowy zacisk jednotłoczkowy, stop amelinium vs stal wiem, miałem w ręce
winner4 Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, przemek530d napisał: w tym przypadku akurat mijasz się z prawdą, zacisk dwutłoczkowy z zestawu ori 356/380 jest chyba dwa razy lżejszy niż standardowy zacisk jednotłoczkowy, stop amelinium vs stal wiem, miałem w ręce Nie do końca mijam się z prawdą, bo po pierwsze powiedziałem, że "zazwyczaj", a nie zawsze (co zależy oczywiście od tego co napisałeś czyli rodzaju stopu), a druga sprawa, że nie miałem na myśli porównania 1-tłok, a 2-tłok tylko porównywałem je z zaciskami typu monoblock brembo, które są jeszcze lżejsze Oczywiście nie ma co popadać w paranoję, bo nie mam zamiaru z S4 robić wyścigówki, ale warto o czymś takim pamiętać przy wyborze BBK. W opcji 380x36 bardzo podoba mi się to, że jest to zestaw praktycznie PnP względem serii i mieści się w seryjną 18" z S4, to bardzo duży plus biorąc pod uwagę całoroczne użytkowanie auta i wybór kół na zimę. Zestaw z RS4 jest nieco bardziej wybredny pod tym względem i tam już trzeba zastosować pojemniejszą felgę, bo bardzo mało 18" pasuje pod ten 8-tłok. Edytowane 15 Marca 2018 przez winner4
Lechu85 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Panowie. Pytanie za sto punktów od nowego użytkownika audi a4. Jeżeli zrobię swap hamulców tylko przednich na taklie z S4 B8 to będzie jakaś katastrofa? Może coś się dziać? Zarzucać tył itp? Boje się, że jak będe chciał zrobić przód i tył to polegne finansowo i mogę się naciąć na jakieś niespodzianki. Chciałem od razu wykonać renowacje takich zacisków przednich, z nową tarczą i klockami. Tył np za pół roku? Mam audi a4 2.0tdi 177km 2014r. Nie wiem jaka tarcza z tyłu, widze, że malutka Proszę o kilka informacji jakie konsekfencje mogło by to przynieść?
Dev Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 pakuj 345mm, z biegiem czasu ogarniesz sobie tył 330mm zmiana z 314 na 320 już mocno zwiększa margines bezpieczeństwa jak Cię interesuje swap z renowacją to mam 320 i 345mm
Lechu85 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 (edytowane) 8 minut temu, Dev napisał: pakuj 345mm, z biegiem czasu ogarniesz sobie tył 330mm zmiana z 314 na 320 już mocno zwiększa margines bezpieczeństwa jak Cię interesuje swap z renowacją to mam 320 i 345mm Chciałem najpierw przód, zrobić porządnie. Za jakiś czas tył. Boje się że wywale kase a mechanik rozkręci i powie, że to nie pasuje, żebym to zabierał Interesuje mnie 345mm. Są to używane zaciski? Jaki koszt z renowacją? FV Pan wystawia? Prosze o info na PRIV Edytowane 26 Marca 2018 przez Lechu85
Dev Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 (edytowane) wszystko jest p&p, tarcze i klocki nowe zaciski po regeneracji zadzwoń jutro nr.ponizej Edytowane 26 Marca 2018 przez Dev
Lechu85 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 19 minut temu, Dev napisał: wszystko jest p&p, tarcze i klocki nowe zaciski po regeneracji zadzwoń jutro nr.ponizej Jak będzie dobra cena to podziałamy coś.
TmZ Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 (edytowane) Panowie mam u siebie na wlepie informacje o hamulcach 1LA. Co to za zestaw? Wyczytałem, że standard to 1LT. Edytowane 26 Marca 2018 przez TmZ
Lechu85 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Jeszcze jedno pytanko. Czy to prawda, że w audi A4-S4 B8 zaciski są takie same? Różnica to tylko jarzma i większe tarcze? Wiecie coś o tym? Czy wystarczy więc wymienić jarzma i tarcze na 345mm aby mieć takie tarcze jak w S4?
Dev Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 6 godzin temu, Lechu85 napisał: Jeszcze jedno pytanko. Czy to prawda, że w audi A4-S4 B8 zaciski są takie same? Różnica to tylko jarzma i większe tarcze? Wiecie coś o tym? Czy wystarczy więc wymienić jarzma i tarcze na 345mm aby mieć takie tarcze jak w S4? prawie takie same ale.pasuja
Gibons Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Ale nie z jego samochodu kolega ma 2.0tdi wiec wymiana samego jarzma nic nie da.
Kopter Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 W dniu 27.03.2018 o 00:35, Lechu85 napisał: Jeszcze jedno pytanko. Czy to prawda, że w audi A4-S4 B8 zaciski są takie same? Różnica to tylko jarzma i większe tarcze? Wiecie coś o tym? Czy wystarczy więc wymienić jarzma i tarcze na 345mm aby mieć takie tarcze jak w S4? Zaciski faktycznie są prawie takie same i wystarczy zmienić jarzma i włożyć większe tarcze ale tyczy się to przejścia z 320mm -> 345mm. 320mm występuje w 2.0TFSI czy 3.0TDI. W słabszych jednostkach masz 314mm więc tutaj wchodzi w grę jedynie zmiana całego zacisku.
kamil.kania Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Witam, Panowie orientuje się ktoś jakie największe heble wrzucę pod felgę 17" taka jak ta do a5?http://www.original-felgen.com/8t0071497a8z8.html Mam na oku Brembo 345 z q5 i sprzedający twierdzi, że wchodzą, sprawdzał to ktoś? Ewentualnie co najlepiej wsadzić pod takie koło? Na lato mam 18 ale na zime mam świeże opony nie chciałbym z nich rezygnować
Gibons Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 17 minut temu, kamil.kania napisał: Witam, Panowie orientuje się ktoś jakie największe heble wrzucę pod felgę 17" taka jak ta do a5?http://www.original-felgen.com/8t0071497a8z8.html Mam na oku Brembo 345 z q5 i sprzedający twierdzi, że wchodzą, sprawdzał to ktoś? Ewentualnie co najlepiej wsadzić pod takie koło? Na lato mam 18 ale na zime mam świeże opony nie chciałbym z nich rezygnować Brembo ryzykownie. Raczej nie wejdzie zacisk od S4 wchodzi na styk a brembo jest większe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się