griga-st Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Bzdura. Focus.de: " NRW-Finanzminister fordert: VW soll Kfz-Steuer nachzahlen08.35 Uhr: Der Finanzminister von Nordrhein Westfalen, Norbert Walter-Borjans, fordert in einem Brief an Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble, dass Volkswagen für mögliche Steuerschäden aufkommen soll. In seinem Schreiben, das der SZ vorliegt, verweist Walter-Borjans auf die Steuervorteile für Diesel-Fahrzeuge mit niedrigen Abgaswerten. Wegen der von VW eingestandenen Manipulationen könnten Kfz-Steuern zu niedrig festgesetzt worden sein. Es dürfe aber nicht dazu kommen, dass der Staat den Käufern von VW-Fahrzeugen Nachzahlungsbescheide schicke und die Autobesitzer auf diese Weise dazu zwinge, "sich das Geld durch aufwendige Schadensersatzklagen bei Volkswagen zurückholen", schreibt Walter-Borjans. Genauso wenig dürfe der Staat "auf dem Schaden sitzen bleiben". Wprawdzie napisał ze "nie powinno do tego dojść aby właściciele aut za to płacili(...)" , aaale... Nie wiem za co się płaci konkretnie podatek od aut w Rajchu. Aaale się dowiem.
Hohe Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Nie wiem jak liczą podatek w Niemczech, ale u nas w Irlandii liczą właśnie tak, jak kolega napisał. Wcześniej było od pojemności a teraz jest od emisji CO2. A tlenków azotu na testach nie sprawdzają wcale.
Tas83pl Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 W Polsce podatek drogowy jest płacony z każdym zatankowanym litrem benzyny/ropy.
Ogi Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Hahaha , _Gabriel_ dobre :D :D +1 .
RS Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Ja to tak słucham i czytam tego wszystkiego na ten temat i troche śmiać mi sie chce...może nie ogarniam sprawy ale...ogólnie już zdarzało sie nie raz że niektóre marki po testach wypuszczały samochody do sprzedazy i po jakimś czasie uzytkowania pojazdu tego lub innego zdarzało sie że dana cześć lub system zawodzi lub po prostu pada na amen. Wtedy dana marka/koncern bije sie w pierś i robi akcje serwisową i zaprasza na wymiane lub naprawe.A taki VW(na dzien dzisiejszy bo nie wiadomo czy jeszcze jakaś inna marka)robi po prostu w wała klienta,od samego początku go oszukuje bo wiedzą bardzo dobrze że zrobili przewał na oprogramowaniu.Przy sprzedazy pojazdu jawnie okłamują kupującego.Po ujawnieniu przekrętu ma czelność zapraszać klientów na ''akcje serwisową''??Przecież to kpina w żywe oczy,robienie zwykłego debila z kupujacego.Wiadomo że koncerny i tak walą w .uja z tymi całymi przegladami w aso,pseudo gwarancja itp.Ale to juz jest po prostu przegięcie pały.Jak gdyby nigdy nic wzywają na akcje..normalnie nie moge..Nie wiem dokładnie jak skonstruowane jest prawo w tej kwesti ale z tego co pamietam w pl jak udowodnisz handlarzowi..choc cięzko,że zrobił cie w wała to oddajesz mu wóz a on zwraca ci kase.W tym przypadku wina jest udowodniona więc moim zdaniem kazdy Kowalski,Smith,Muller,i cała reszta,bez róznicy czy są 1,2 lub 3cim właścicielem powinni oddać te auta i dostać zwrot kasy o wartości ceny tego auta w dniu zakupu.Do tego porządna kara pienięzna i odgórny przykaz że wszystkie te wozy maja trafić na przemiał a nie do ponownej sprzedaży/Wiem że wtedy kolejni właściciele by sie wzbogacili bo kupili używke,oddali ją i dostaja równowartość nowego wozu ale może wtedy VW oduczyłby sie przewałów i zaczął szanować klienta...wiem że to moje myślenie jest naiwne ale tak powinno być..bo może i wtedy popracowaliby na jakością tych aut W Niemczech jeżeli po jakimś czasie auto masz prawo zwrócić to nie otrzymujesz ceny zakupu od producenta. Od ceny zakupy odlicza sie wartość zużytkowania pojazdu. Niemcy maja takie wzory na zużycie auta gdzie wychodzi np. 0,20€/km . Czyli jeżeli twoje auto ma 1,5 roku i 60kkm i kosztowało nowe 40k€ to dostajesz za auto 28k€. Tylko nie czepiajcie się sum bo to tylko tak poglądowo podane żeby wytłumaczyć. fajnie tam macie, w Polsce podatek drogowy jest placony od przekroczenia predkosci Ten podatek też mamy. Bzdura. Focus.de: " NRW-Finanzminister fordert: VW soll Kfz-Steuer nachzahlen 08.35 Uhr: Der Finanzminister von Nordrhein Westfalen, Norbert Walter-Borjans, fordert in einem Brief an Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble, dass Volkswagen für mögliche Steuerschäden aufkommen soll. In seinem Schreiben, das der SZ vorliegt, verweist Walter-Borjans auf die Steuervorteile für Diesel-Fahrzeuge mit niedrigen Abgaswerten. Wegen der von VW eingestandenen Manipulationen könnten Kfz-Steuern zu niedrig festgesetzt worden sein. Es dürfe aber nicht dazu kommen, dass der Staat den Käufern von VW-Fahrzeugen Nachzahlungsbescheide schicke und die Autobesitzer auf diese Weise dazu zwinge, "sich das Geld durch aufwendige Schadensersatzklagen bei Volkswagen zurückholen", schreibt Walter-Borjans. Genauso wenig dürfe der Staat "auf dem Schaden sitzen bleiben". Wprawdzie napisał ze "nie powinno do tego dojść aby właściciele aut za to płacili(...)" , aaale... Nie wiem za co się płaci konkretnie podatek od aut w Rajchu. Aaale się dowiem. Tylko musisz wziąć pod uwagę że u nas (D) politycy najpierw żądają a później się zastanawiają czy mają rację- grunt żeby plebs klaskał. W sumie żądać to sobie może cały świat, ale na biednego nie trafiło i VW raczej nie korzysta z prawników z urzędu, wiec jeżeli uda się winę zwalić na małą grupkę inżynierów, to figę wszyscy dostaną. Typuję na to że zarząd "nic nie wiedział" , a ta grupka inżynierów bedzie żyła dostatnio
Muskel1 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 (edytowane) Jedynie gdzie mogło dojść do ulg podatkowych to przypadki dotyczące pojazdów Clean Diesel, które dzięki wtryskowi mocznika (AdBlue) uzyskały normę Euro 6 a nie normę Euro 5. Te EU 6 miały oczywiście ulgi podatkowe. Edytowane 9 Października 2015 przez Muskel1
bashful Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Z tego co wyczytalem, to akcja serwisowa bedzie polegala na aktualizacji softu tam gdzie to wystarczy. A tam gdzie nie, beda montowac instalacje na dodatek AdBlue tak jak w nowych autach. Jest tylko jeden problem, bo ponoc montaz takiej instalacji to okolo 8 tys dolarow.
Hohe Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Z tego co wyczytalem, to akcja serwisowa bedzie polegala na aktualizacji softu tam gdzie to wystarczy. A tam gdzie nie, beda montowac instalacje na dodatek AdBlue tak jak w nowych autach. Jest tylko jeden problem, bo ponoc montaz takiej instalacji to okolo 8 tys dolarow. To dzięki za takie rozwiązanie. AdBlue też kosztuje.
bashful Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 I to duzo wiecej go wciaga niz plynu do francuskich mokrych dpf. Nawet 5% tego co spali paliwa. Ponoc wszystkie nowe mercedesy, bmw, audi i niektore vw to maja. Jesli chodzi o vag, to na pewno te z euro 6. Bo bmw i mercedes to chyba od Euro 5. Ale rozne wersje czytalem.
RALF76 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) I to duzo wiecej go wciaga niz plynu do francuskich mokrych dpf. Nawet 5% tego co spali paliwa. Ponoc wszystkie nowe mercedesy, bmw, audi i niektore vw to maja. Jesli chodzi o vag, to na pewno te z euro 6. Bo bmw i mercedes to chyba od Euro 5. Ale rozne wersje czytalem. Euro 6 obowiązuje chyba od 1 września 2014 - mam rozumieć VAG od tej daty stosuje AdBlue? Na ile km starcza pełny zbiornik AdBlue? Edytowane 11 Października 2015 przez RALF76
szogun0 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Wow, AdBlue kosztuje 2 PLN/litr. Zużycie na 10 tys km to jakieś 10-15 litrów. Toż to nie jest chyba duży koszt dla kierowcy. Tak, VW montuje od jakiegoś czasu AdBlue np. w Sharanie 2.0 TDI. Wcześniej był płyn Satacen.
RALF76 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Wniosek taki ze przy wymianie oleju powiedzmy co 10-15k trzeba dodatkowo zakupić 15-18L Adblue więc koszt w okolicach 30-40zł Edytowane 11 Października 2015 przez RALF76
RALF76 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Widzę że zbiornik adblue w Sharanie według specyfikacji ma 17 litrów więc jak wyżej pisaliście starczy na 10-15k przebiegu może trochę więcej. Przy niewielkich przebiegach OK ale jak ktoś sporo jeździ to co 3-4 m-ce lata z bańką 15L adblue W przypadku longlife i nowego samochodu nie dojedziesz do przeglądu na 30k a już raz uzupełnisz adblue w serwisie. Edytowane 11 Października 2015 przez RALF76
daniell-gda Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Witam, Może ktoś z was orientuje się jak będzie przebiegać akcja serwisowa Norma emisji spalin ID 23Q4 DIESEL EA 189 moje auto zalicza się Field campaigns
szogun0 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Widzę że zbiornik adblue w Sharanie według specyfikacji ma 17 litrów więc jak wyżej pisaliście starczy na 10-15k przebiegu może trochę więcej. Przy niewielkich przebiegach OK ale jak ktoś sporo jeździ to co 3-4 m-ce lata z bańką 15L adblue W przypadku longlife i nowego samochodu nie dojedziesz do przeglądu na 30k a już raz uzupełnisz adblue w serwisie. 1. AdBlue kupisz na każdej trochę lepszej stacji paliw. 2. Jeśli masz poprawioną wersję oprogramowania ECU to ilość AdBlue aktualizuje się sama po uzupełnieniu zbiornika do pełna. Więc możesz sobie samemu uzupełniać. Jest tak też w np. Mazdach i innyc markach samochodów,
Kooga Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Witam, Może ktoś z was orientuje się jak będzie przebiegać akcja serwisowa Norma emisji spalin ID 23Q4 DIESEL EA 189 moje auto zalicza się Field campaigns Wystarczy troche poczytac, w tym watku wszystko jest opisane jak to moze przebiegac
jedrekx Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 w Q7 mieliśmy AD Blue, co 15kkm serwis uzupełniał.. koszt stasznie "duży" 50zł brutto...
Muskel1 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Wniosek taki ze przy wymianie oleju powiedzmy co 10-15k trzeba dodatkowo zakupić 15-18L Adblue więc koszt w okolicach 30-40zł Po wgraniu softu zużycie AdBlue wzrośnie tak że nie będzie napełniania po 15kkm tylko może już po 5kkm. Właśnie tu był ten przekręt między innymi, że pojazdy z AdBlue nie wtryskiwały tego mocznika tak jak należy.
RALF76 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Według poniższego można wnioskować że większość 2.0tdi EU5 są do poprawy ... http://www.audi.pl/pl/brand/pl/service/akcja-serwisowa/informacja-dla-klientow.html Zastanawiające jest jak VAG dotrze do 2-3 właściciela pojazdu - nie wierzę że będą wydzwaniać/pisać pisma do 1właściciela prosząc o dane kolejnego nabywcy jeżeli pierwszy już sprzedał auto... Edytowane 11 Października 2015 przez RALF76
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się