Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekręt VW Emisja spalin EA189 (23Q4)


griga-st

Rekomendowane odpowiedzi

Wyskoczyło, że nie masz problemu bo to nie działa z Audi. Wcześniej ktoś podawał stronkę niemiecką, tam sobie sprawdź.

http://microsites.audi.com/servicecampaigns/en-gb/index.html

niestety na tej stronie wyszło, że mam :(

jakie to ma znaczenie??Kto normalny tam pojedzie zeby moc zmniejszyc?? :decayed:
Biorac pod uwage, ze co drugi tutaj jezdzi po programie watpie zeby nagle jechali na wgranie ori sofru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj CJCA z polifta tez nie spelnia norm emisji. Trzeba urzadzic pikiete pod "terminalem" Audi W Rzeszowie. Nie odejdziemy dopoki nie dadza kazdemu po kierownicy z RS4 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styczniu przyszlego roku ma sie zaczac akcja serwisowa i do konca 2016 roku wszystkie pojazdy wyposazone w ''wadliwe'' oprogramowanie beda wezwane na jego usuniecie.

podobno w nowszych samochodach bedzie to kwestia przeprogramowania natomiast w starszych pojazdach moze nie obejsc sie bez ingerencji w podzespoly... (moze wpadna nowe wtryski... :naughty: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej nowego kata wam włożą niż wtryski.. afera gruba jestem ciekaw jaki będzie finał. Wiekszość i tak nie pojedzie bo mają już programy porobione itd w swoich tdikach, więc nie ma po co :). VW coraz więcej wpadek zalicza szkoda szkoda..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dziś z kolegą mającym salon VW i mówił, ze niektóre właśnie tyklo softa i inne z koleji kat lub/i wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale po takiej akcji naprawczej to te samochody spełnią normy ale bez zachowania osiągów ze specyfikacji fabrycznej? To nie załatwia wiec tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi mówił nie bedzie żadnych negatywnych stron dla konsumenta.

VW coraz więcej wpadek zalicza szkoda szkoda..

Na tym się nie skończy. Inni też będą brani pod lupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe w takim razie po co w ogóle była zabawa w to oprogramowanie skoro i bez niego silniki osiągają prawidłowe parametry bez ograniczeń w osiągach. Ktoś tu kręci. Chyba, ze nie będzie problemu aby spełnić normy ale tylko e eu.

W sumie jak popatrzeć to wielu zalicza spektakularne wpadki w USA. Chronią swój rynek. Z tej perspektywy Marchione, prezes FCA, wydaje mi się niezłym spryciarzem. Chciał zrobić interes w Ameryce ale nie pchał tam na nowo włoskich wynalazków na siłę tylko kupił amerykańskie marki i zarabia. Teraz tylko brakowałoby żeby FCA wykupił VAg. Normalnie końiec świata...

Edytowane przez marekg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

skody tez sie tycza tych akcji serwisowych?

dzieki z gory za odpowiedz

Edytowane przez _Gabriel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

skody tez sie tycza tych akcji serwisowych?

dzieki z gory za odpowiedz

Też. Wszystkie marki konzernu VAG silniki 1.6 i 2.0 CR od 2008r. Jeżeli masz taki to z dużym prawdopodobieństwem też. Do weryfikacji na stronach producentów poszczególnych marek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Z tego co mi mówił nie bedzie żadnych negatywnych stron dla konsumenta.

albo zaczna palic wiecej albo beda mialy mniejsza moc. cudow nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palic wiecej i ma to zmniejszyc emisje spalin?

zwrot "emisja spalin" to mniej wiecej taki sam zwrot jak "zanieczyszczenia produkowane przez silnik" - z d*py. nic nie mowia. cala afera dotyczy emisji tlenkow azotu (NOx), ktore powinny byc usuwane w katalizatorze. W uproszczeniu - zeby reakcja katalityczna zachodzila potrzebna jest miedzy innymi odpowiadnia temperatura. katalizatory nagrzewaja sie od spalin wiec aby katalizator dobrze funkcjonowal potrzebna jest odpowiednia dynamika gazow spalinowych i ich temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś poruszał na forum że ma czarne rury wydechowe w nowszych a4 i serwis twierdzi że dpf OK a mój ma czyste i nie łapie się na akcję serwisową bo jest z początku produkcji - ciekawe czy ma to jakiś związek?

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, tak naprawde to o co dokladnie poszlo?

DPFy nie dzialaja tak jak powinny, czy co jest grane?

nie o dpf'y sie przywalili (te wylapuja czastki sadzy) tylko do emisji NOx - czyli o katalizatory. tu jest oryginal dokumentu od ktorego sie zaczelo:

http://www.theicct.org/use-emissions-testing-light-duty-diesel-vehicles-us

polecam obczaic date publikacji (maj 2014) tego dokumentu oraz juz w samym dokumencie - daty testow - 2013 rok.

nie jestem wielkim fanem teorii spiskowych ale fakt ze diesle syfia bardziej niz wymagaja tego normy to byla tajemnica poliszynela i jak to Cuber napisal - wyniki sprzedazy GM w USA (do ktorego rzad dolozyl gruba kase bo sie na kryzysie przejechali) mogą tutaj byc na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...