Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wartości mierzone DPF jakie powinny być właściwe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki Muskel1, 

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem 150km po mieście i takie wartości zmierzylo, potem zrobiłem trasę 300km cały czas 180 i kolejne pomiary. 
kiedy powinien się zacząć proces wypalania?

EB368EFB-7C62-4A3F-B113-774690E8E172.jpeg

E33D5F65-68CF-4543-B726-F2918AF01DA0.jpeg

Edytowane przez czwura
Opublikowano

Co znaczy cały czas 180?

Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Co znaczy cały czas 180?

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Co znaczy cały czas 180?

Jechałem cały czas 180km/h

 

Opublikowano (edytowane)

Już pomijając fakt dozwollonej Vmax:whistling:

Nowy lub wyczyszczony dpf może nawet 900-1000 km przejechać zanim nastąpi regeneracja.

Wszystko zależy w jakim tempie zapełnia się sadzą. Normalnie jest tak, że ilość wyliczona sadzy jest nieco większa niż zmierzona ilość sadzy. U Ciebie jest to odwrotne, nie wiem dlaczego.  Może mieć to kilka przyczyn. Między innymi nadmierne wytwarzanie sadzy, czego sterownik silnika nie jest w stanie uwzględnić na podstawie wiliczeń. Inną z przyczyn może być błędne wskazanie czujnika różnicy ciśnień. U Ciebie jest ta różnica niewielka, więc może obserwuj na bieżąco jak zachowują się te wartości względem siebie.

W 2.0 TDI CR regeneracja zostaje aktywowana przy osiągnięciu ok. 23g sadzy, więc masz jeszcze trochę km do przejechania. U mnie w 3.0 TDI rozpoczyna regeneracje przy ok. 31-32 g sadzy. Czym więcej nagromadzonego popiołu olejowego w dpf, tym mniejsza jest wartość sadzy przy której rozpoczyna regenerację i tym częstsze interwały. 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Chciałem go przypalić i zobaczyć  w jakim tempie rośnie ilość sadzy. 
dodam jeszcze ze przy obrotach 2500 różnica ciśnień była 97hPa


Poprzednim razem nie monitorowaniem tego i po 1200km samochód przeszedł w tryb awaryjny nie wypalił ani razu dpf-a

(zdjęcie z tamtego okresu)

6F37EF79-62E0-44E1-9F6B-0A285A17D2AD.png

Opublikowano

97 mbar przy 2500 obr/min na luzie czy w czasie jazdy pod pobciążeniem?

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

97 mbar przy 2500 obr/min na luzie czy w czasie jazdy pod pobciążeniem?

Na postoju

Opublikowano

To już zapchany.

Opublikowano

Trochę dużo jak na postoju. Przy 2500 obr/min na jałowym nie powinno być więcej niż 50 mbar.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

 

Edytowane przez czwura
Opublikowano

Czyli robi się to samo co z poprzednim filtrem, z czegoś gromadzi mi się za dużo popiołu, oleju nie ubywa, może jest wyższe spalanie, albo źle zaadoptowałem czujnik i szaleje, zostawiłem auto w ASO s Warszawie w Markach zobaczymy czy dadzą radę :)

Opublikowano (edytowane)

Mnie zastanawia czemu wartość wyliczona tak bardzo różni się od zmierzonej.

W moim przypadku wyliczona 17g, a zmierzona poniżej 1g po przejechaniu 250km w trybie mieszanym.

 

Nie mam w sumie problemów, ale czyściłem DPF 15kkm temu i zerowałem parametry odisem i trochę nie rozumiem tych rozbieżności.

Wie ktoś jakie są zależności między tymi (lub innymi) parametrami?

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano (edytowane)

U mnie temat rozwiązany, okazało się ze dwie świece żarowe spalone. Nie było żadnych błędów na vcds-e. 
Filtr nie mógł się w takim przypadku regenerować. 

Edytowane przez czwura
Opublikowano
9 godzin temu, czwura napisał(a):

U mnie temat rozwiązany, okazało się ze dwie świece żarowe spalone. Nie było żadnych błędów na vcds-e. 
Filtr nie mógł się w takim przypadku regenerować. 

przy świecach żarowych spalonych dpf nie wypala/regneruje?

Opublikowano
Teraz, RALF76 napisał(a):

przy świecach żarowych spalonych dpf nie wypala/regneruje?

W niektórych pojazdach tak jest. Ja miałem max. jedną świecę spaloną i od razu wymieniałem. Na jednej spalonej CDUC regenerował normalnie. Nie wiem jak sytuacja wyglądałaby na dwóch. 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

W niektórych pojazdach tak jest. Ja miałem max. jedną świecę spaloną i od razu wymieniałem. Na jednej spalonej CDUC regenerował normalnie. Nie wiem jak sytuacja wyglądałaby na dwóch. 

dziwne trochę bo przecież nie zawsze wiadomo czy sprawne wszystkie świece i wówczas dpf się zapycha bo nie wypala, chyba że w tych autach odrazu na fis coś się pokazuje lub engine świeci informując o spalonej świecy

Edytowane przez RALF76
Opublikowano (edytowane)

Jakieś testy robili w ASO i powiedzieli ze nie ma jak samochód przy dwóch spalonych rozpocząć procedury regeneracji bo spaliny są zbyt zimne. Ja wymieniłem wszystkie, na zapas te wytrzymały 138tyś. Wymieniłem tez podkładki pod wtryskami żeby mieć spokój z filtrem bo o mały włos się jego nie pozbyłem. 

Edytowane przez czwura
Opublikowano

W C6 przy dwóch spalonych też wypala się normalnie. Nienormalne by było gdyby się nie wypalał nie informując na fisie  o tym, bo przecież spalonej świecy nie informuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...