Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z aku miałem taką samą sytuację ostatnio. Zimą bywało -25 stopni i było git, a teraz postało 2 tygodnie i nic nie zakręcił... Z tym że akumulator miał 8 lat to już jego prawo ale, że tak nagle?! U mnie wpadła Centra Futura 72Ah/720A cena 396zł :/ drogie te akumulatory :/ 

 

Dobrze chociaż, że nie na urlopie tylko po ;)

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ten też sprawdzałem i miał 7 lat, dopóki był doładowywany na bieżąco to kręcił [emoji14] a jak postał to padł na momencie. No drogie niestety, ale nie ma wyjścia [emoji14]

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 12.09.2017 o 12:10, kamil-vag napisał:

Piotruś, w takim razie może się trochę pobawię :P

EGR już uzdrowiony. Udało się na wiertarce stołowej wywiercić i nagwintować otwór, wkręcona śrubka 4mm, teraz bez problemu mogę wymieniać uszczelniacz :wink:

IMG_20170905_162820.jpg

IMG_20170909_151632.jpg

Jakbyście kiedyś mieli wyciek z ośki klapy gaszącej EGR, to można to już bez problemu naprawić ;) Użyłem o-ring 8x14x4.

Zamawiałem z zapasem tutaj: Uszczelniacz simering 8x14x4 RST NBR ERIKS . Tylko uwaga to jest do AVF/AWX bo nie wiem, czy czasem w AVB nie jest EGR mniejszy i oska nie ma 6mm a nie 8mm.

Auto postało 2 tyg... mówię wyciągnę aku i podładuje. Prostownik po kilku godz. pokazał full więc wsadziłem, wchodzę do środka, przekręcam kluczyk a tam ikonka żółta akumulatora na FIS-ie. Mierzę miernikiem a tam 10,3 V.  Próbowałem znowu naładować ale bez skutku... Gubił napięcie pod miernikiem :/ Pojechałem z nim do sklepu i po pomiarach wyszło, że niestety padaka. Kupiłem nowy,  po rozmowach z gościem i kilku pomiarach wziąłem Tuborg 80Ah / 720A. Niby jest Made in Poland - także wsparłem trochę PL rynek. Dostałem 3 lata gwarancji, trochę poczytałem i tu gwarancja jest dobra bo wymieniają na nowy z półki po pomiarach i nie robią zbytnio dochodzenia w porównaniu do markowych... Zapłaciłem po negocjacjach 350 zł... także dokładka S-line znowu przeszła koło nosa :/ Ale może dobrze, że padł teraz przed zimą niż miałbym się wkurw... i grzebać na mrozach.  Przed włożeniem zrobię jeszcze sobie pomiary prądu ładowania i ile bierze w stanie spoczynku po 15 min... 

 

Dzięki za info, uszczelki zamówione i też będę wymieniał, bo cieknie ciągle z ośki klapy gaszącej :), lecisz w dobrą stronę z tymi modami :), dużo u Ciebie w temacie można się dowiedzieć ! Oby tak dalej ! 

Opublikowano

Dziś auto poskładane. Ta końcówka to pestka po drodze przez turbo :P Mati zafundował mi kolektor jak nowy :P

IMG_20170914_155124.jpg IMG_20170914_161136.jpg

Jakbyście kiedyś grzebali to macie momenty:

  • Rura łącząca do kolektora wydechowego 25Nm a do EGR 22Nm
  • Kolektor dolotowy do głowicy 25Nm - od środka na zewnątrz
  • EGR do kolektora 10Nm

Przy okazji wpadłem na pomysł, jak usztywnić przyłącza powietrzne :P Po prostu dobrać cienki oring i dołożyć na rurę, coś w ten deseń, tylko oring musi być jeszcze cieńszy, tak by klamra zapinała się na sztywno po lekkim dociśnięciu, ten na zdj jest ciut przygruby... 

IMG_20170914_153932.jpg

Przy okazji dałem pod łącznik EGR zaślepkę z dziurką, zobaczymy czy nie wywali błędu...

A teraz podsumowanie i czy było warto ? 

Trochę musiałem pokręcić (może i to dobrze, bo bynajmniej olej doszedł do turbo przed odpaleniem), w sumie auto stało już ponad 2 tygodnie... puścił bąka i praca silnika zaczęła się normować. Pozwoliłem mu się spokojnie rozgrzać do 90 stopni i w trasę. I tu szoooook. Albo zapomniałem jak jedzie sprawne AVF, albo z czasem się przyzwyczajałem do zaniku dynamiki z dołu. Robiłem przecież logi i wyglądało, że jest OK. Ale teraz czas reakcji na pedał gazu to jest chwila i czuć przed 2 tys, że już ładnie pompuje. Dosłownie gniecie w fotel. Kierowniczki chodzą luźno, gruszka nie ma oporów, więc i dół stał się teraz "inny, jakby lepszy" i na pewno to nie efekt placebo :P W sumie przy okazji podokręcałem wszystkie obejmy na rurach, sam czysty kolektor, nowe uszczelki - zapewne każde takie działanie coś dało :) 

Teraz tylko kontrola oleju i obserwacja czy nie kopci na niebiesko po tych moich działaniach :P Trochę było za mną siwo jak jechałem, ale z każdym depnięciem było tego mniej. Chyba to pozostałości po specyfikach czyszczących i czyszczeniu kanałów wlotowych głowicy...  Jutro się bryknę trochę dłużej i poobserwuje wsteczne lusterko :P

Jak tylko macie możliwość, to się nie zastanawiajcie z czyszczeniem zmiennej geometrii, bo naprawdę warto !

Opublikowano

Z tymi oringami na wężach nie głupie- spróbuje też jak będę miał chwile. Nie sądzę żeby to miało jakiekolwiek znaczenie z technicznego punktu widzenia, ale wizualne ma :) Kolega kiedyś owijał to miejsce taśmą izolacyjną- też jakoś tam usztywniało to złącze.

Opublikowano

Ja dawalem wieksze i grubsze oringi na te wszystkie lączenia węży - wchodzily tak ciasno, ze pozniej ciezko bylo je rozpinac :naughty: ale swoje zadanie spelnialo, nic sie nie sączylo, no i wyglad jak fabryka :cool1:

 

Ps. Coś tak upalcował juź ten dolot :whip2:

Opublikowano
14 minut temu, KoJ@K napisał:

Ps. Coś tak upalcował juź ten dolot :whip2:

Tak się na robotę napaliłem, że zapomniałem nawet rękawiczek dziś założyć :lol:

Opublikowano
Godzinę temu, KoJ@K napisał:

Ja dawalem wieksze i grubsze oringi na te wszystkie lączenia węży - wchodzily tak ciasno, ze pozniej ciezko bylo je rozpinac :naughty: ale swoje zadanie spelnialo, nic sie nie sączylo, no i wyglad jak fabryka :cool1:

 

Ps. Coś tak upalcował juź ten dolot :whip2:

Pamiętasz jakie to były oringi :)?

Opublikowano

Kamil twoje prace przy silniku na pewno nie sa bez znaczenia na jego prace ale efek "gniecenia " jest zawsze jak pare dni nie jezdzisz swoim autem ??

Opublikowano
10 godzin temu, MilUl napisał:

Pamiętasz jakie to były oringi :)?

Hmmm kurde rozmiaru nie za bardzo, wzialem rury do ręki i pojechałem dobrać oringi, wziąłem ze 2/3 rodzaje, mniejszych i ciutke większych, żeby coś fajnie dopasować no i udało się i węże  siedzą sztywniutko :cool1:

Opublikowano
5 godzin temu, rrrudy25 napisał:

ale efek "gniecenia " jest zawsze jak pare dni nie jezdzisz swoim autem

Nie będę się kłócił, bo specjalistą od "gniecenia" w fotel jesteś akurat tutaj Ty Piotruś :thumbup1:

Otwieram dziś maskę i tam taki widok:

IMG_20170915_130730.jpg

Czyli rozsuwające się połączenie węży powietrznych.

Ale dorwałem wczoraj w robocie dwa oringi, po pomiarach wyszło, że to grubość 1,5 mm na 55mm - założyłem i tak jak myślałem, jest dobrze :) Wygląda OK i trzyma też pewnie.

IMG_20170915_130657.jpg IMG_20170915_131114.jpg

Pojeździłem dzisiaj trochę i już kopcenia za sobą nie widziałem, także syf z czyszczenia się wypalił :)

Opublikowano (edytowane)

U mnie ząbki były ciut wybite.
Zmatowałem i nałożyłem klej metakrylowy do alu. Niedoskonałości wyrównałem pilnikiem do metalu.
Jedynie przy montaży/demontażu rury IC trzeba najpierw zdemontować cała spinkę, a następnie wysunąć.

 

Bez nazwy 1 kopia.jpg

Edytowane przez chris1987
Opublikowano

@chris1987 Również dobry patent, jak dla mnie to te węże nie powinny tak właśnie się wysuwać i kosić, bo przez to zużywają się oringi a potem zaczyna sączyć olej :/ 

Ostatnio postanowiłem kupić sobie kawałek pianki 25mm i zamontować w miejsce ori pianki wygłuszającej. Zmotywował mnie filmik, który wrzucił kolega @Tajfun211https://youtu.be/n1UodILHsHo

 

Opublikowano
6 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ostatnio postanowiłem kupić sobie kawałek pianki 25mm i zamontować w miejsce ori pianki wygłuszającej

Daj foto jak u Ciebie wyszło. Jak odczucia jest coś ciszej ?

Opublikowano
16 godzin temu, Gregorski3 napisał:

Daj foto jak u Ciebie wyszło. Jak odczucia jest coś ciszej ?

Wyszło tak, ale w sumie to nie ma wyglądać, tylko tłumić :P Wydaje mi się, że jest ciszej... a raczej na pewno, tylko działa to dobrze dopiero w połączeniu z górną osłoną...  :thumbup1:IMG_20170918_103321.jpg  IMG_20170918_103335.jpg

W sumie to nie bez powodu tam była ori montowana ta pianka wygłuszająca... szkoda tylko, że taka droga :P

Przy okazji wczoraj było w miarę chłodno, pożyczyłem od kolegi ozonator...  Kuracja 2 x 15 min ^^ Nie miałem w sumie problemów z zapachem po izopropanolu na parownik, ale zawsze trochę bakterii i tym podobnego dziadostwa może się pozbyłem z kabiny... 

IMG_20170917_141742.jpg

 

 

Opublikowano

Elegancki pomysl :thumbup1: skad ta pianke brales? Jakis link lub masz jej wiecej ? :naughty:

Opublikowano

Dobry patent, podrzuć link do pianki ;)

 

Opublikowano
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

W sumie to nie bez powodu tam była ori montowana ta pianka wygłuszająca... szkoda tylko, że taka droga :P

Tylko czemu oni potem ja przestali wsadzac do b7... :/ 

Opublikowano

Brałem tu: https://www.bitmat.pl/pl/p/Pianka-wygluszajaca-gumowa-samoprzylepna-rozne-grubosci/288 i grubość 25mm

1 szt to kawałek 25x100, który wystarczy w zupełności na 2 auta. Musi mieć te 100 cm żeby wystarczyło na owinięcie, a z szerokości przycinałem na chyba 9 cm (jest tam siatka na tej folii to łatwo policzyć) i na to nakleiłem kawałek folii aluminiowej ;) Mimo, że w opisie jest, że pianka "Samo gasnąca, nietworząca płonących kropli oraz nierozprzestrzeniająca ognia."

Opublikowano

Super rzecz ta pianka, uzyje do A4 i A2!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...