Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Coś takiego: http://vaglog.pl/log_278145.html lub jeszcze starsze: http://vaglog.pl/log_276802.html

Nie podobała mi się korekcja 4 cylindra, dlatego zamienione zostały od razu pompki 2 i 4. No i poszły wyższe korekcje za pompką...

Tu dla przykładu log z dziś http://vaglog.pl/log_280805.html- widać bardzo dobrze jak w miarę rozgrzewania auta korekcje maleją do zadowalających mnie wyników ;)

Nie ma się co oszukiwać - myjka pomogła i widać to wyraźnie po logach ;) Na razie musi tak zostać, może kiedyś zdecyduje się na wymianę, ale po co ruszać jak na rozgrzanym jest nieźle.

Wymiar krzywek 61,70 mm na bank - nie mogło być inaczej bo fazki równomierne były na całej wysokości każdej krzywki...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

O-ringi ? Ceny są różne. Brałem od dzika z forum za 32 zł :P Na allegro idzie już kupić po 28 zł. Razem na 4 szt około 150 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza wylaniem i błędem jakie były u Ciebie wyczuwalne objawy poduszki silnika?

A wibracji żadnych przy ruszaniu nie miałeś zwłaszcza na zimnym silniku? Coś czuję, że u mnie pada już dwumas, a nie poduchy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby 225 tys km przebiegu wg otrzymanych TUV i poduszka silnika lewa czeka na wymianę. U mnie spore drgania od silnika przenoszą się na całe auto i tez coś stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wibracji żadnych przy ruszaniu nie miałeś zwłaszcza na zimnym silniku? Coś czuję, że u mnie pada już dwumas, a nie poduchy...

Nie, raczej czegoś takiego nie miałem.

Ja mam niby 225 tys km przebiegu wg otrzymanych TUV i poduszka silnika lewa czeka na wymianę. U mnie spore drgania od silnika przenoszą się na całe auto i tez coś stuka.

ClNEK, powiem Ci tak, miałem 1.9 TDI w A3 8L i A4 B5 ale na pompie - tam z silnikiem i osprzętem nie działo się praktycznie nic i były dużooooo większe przebiegi... A tu w B6 są bolączki i wady fabryczne i niestety trzeba ponieść koszta z eksploatacją tego silnika :/

Jeszcze z głównych usterek to pewnie poleci kiedyś własnie dwumas :P Na szczęście ominie mnie temat wałka rozrządu, chyba :P Ale nie ma co ukrywać - gniazda pompek wybite i głowica kiedyś mogła by iść na tulejowanie i to chyba każde 1.9 TDI PD 8V ma ten sam problem... Przy takiej operacji warto by było wymienić szklanki i panewki... Głowa boli i żal d*pę ściska jak pomyśle :P A miało się takie porządne auta to się nowszego zachciało haha. Ale mimo wszystko lubię to auto, dobrze mi się nim jeździ... ale pochłania trochę czasu i $$$ :P Nie wyobrażam sobie tylko tego ile bym musiał jeszcze dopłacać jakbym jeździł do partaczy mechaników...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wibracji żadnych przy ruszaniu nie miałeś zwłaszcza na zimnym silniku? Coś czuję, że u mnie pada już dwumas, a nie poduchy...

Witam, może nie dwumas co sprzęgło na wykończeniu?

Co do autora wątka, niezły z Ciebie pedant :P (na duży +).

U mnie dobija do 340 tys :( i póki co uszczelniacze PD, termostat, rozrusznik i tyle jeśli chodzi o silnik :) Wymiana oleju co maks. 15tys km, nie katowanie na zimnym i w 2 lata 100tys km zrobione bez najmniejszych problemów.

Jedynie odwieczny problem z przednimi wycieraczkami;/

Pozdrawiam i życzę kolejnych kilometrów jak najmniejszym kosztem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za te kilka prostych a jakże motywujących zdań :) Od razu człowiek wie, że jego praca nie idzie na marne ^^

Postanowiłem sobie zrobić log dynamiczny i wrzucić info na wykresy. Nie jest źle - układ doładowania sprawny i przepływka (MAF) też pokazuje swoje ;) Mogłem go tylko jeszcze trochę podciągnąć z obrotami :P

fp2nu2ws.jpg834v5k3e.jpg

29.10.2016

Dziś kolejna rzecz w usprawnianiu technicznym auta :P Najpierw ma być dobrze technicznie, wygląd schodzi na 2 plan...

Miałem dość spory luz wzdłużny (góra-dół) na drążku zmiany biegów, postanowiłem zamówić osadzenia jabłka drążka i odbojniki gumowe:

  • 8D0711279 - Osadzenie jabłka drążka
  • 8D0711901A - 2 szt - Gumowe odbojniki osadzenia

Tu kilka zdjęć, jak osadzenie było już zmęczone, smar stwardniały, guma po części odkształcona i wykruszona...

uhenm2ay.jpg

47vb3uni.jpg

zmiixgvs.jpg

txhrp559.jpg

A tu filmiki przed i po:

Osadzenie przed wymianą: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-Kgiyrja01PNGJhdG4tOU0

Tu już po wymianie: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjdEp6Tmx0YW5iZ1k - praktycznie zero luzu

Różnica jest naprawdę ogromna i biegi nigdy nie wchodziły tak leciutko jak teraz... Także polecam ten zabieg jak najbardziej. Etka zaleca zastosowanie smaru polimocznikowego, ja użyłem papki z wazeliny technicznej i smaru do tłoczków, jest wtedy taka płynna i mniej podatna na stwardnienie ;) Oczywiście wszystko trzeba porządnie wyczyścić ze starego stwardniałego smaru...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed montażem pompek z nowymi gumkami szlifowałeś lekko gniazda pompek papierkiem ściernym 2-2,5tys po to, aby zminimalizować uszkodzenie gumek?
Mam już cały zestaw i myślę nad wymianą, silnik zrobił się ciut hałaśliwy, lekko popadający w drgawki oraz zauważyłem wyższa korektę na 4cyl (zimny 0,5, nagrzany do 1,2). BIPy miedzy -5, a 10. Generalnie jak u Ciebie. Dynamika bdb, spalanie tez spoko.

...co ukrywać - gniazda pompek wybite i głowica kiedyś mogła by iść na tulejowanie i to chyba każde 1.9 TDI PD 8V ma ten sam problem...

Niekoniczne. Dziś widziałem gniazda w Outlanderze z silnikiem tdi 2,0 16V BSY (to samo BKD w VW/Audi)
Pomimo dwóch szpilek na pompkę gniazdo i tak jest brzydkie. Odciski na pompkach od głowicy tak samo jak w 8V.
Auto kupione w Polsce, jeden właściciel, przebieg 120tys km. Serwisowany bez LL.
Zaskoczyły mnie tylko dwie gumki na pompce i brak podkładki miedzianej przy końcówce.
Oringi były w bardzo ładnym stanie. :)

Edytowane przez chris1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko dolne oringi były nadpalone, górne jak nowe. Oczywiście gniazda pompek przeszlifowałem by pozbyć się ostrych krawędzi. Wszystko zrobione jak należy i zgodnie z serwisówką z ELSA ;) Wiem tylko tyle, że żaden mechanik nie zrobiłby tego dokładniej niż ja robię w swoim aucie. Swoją drogą to nie wiem jak to można tak spierdzielić, żeby po wymianie były wycieki ropy do głowicy... Albo montaż na odwal się - poskręcane oringi, niewyszlifowane ostre krawędzie, złe osadzenie - albo gniazda już tak wywalone, że tylko tulejowanie pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie auto, gratuluje zapału i wykonanej pracy. Chciałbym podpytać jak czyściłeś pompki, opisał byś coś więcej o procesie ich czyszczenia?

Mam w domu myjkę ciśnieniową do biżuterii i zastanawiam się czy wystarczy wtryskiwacze zanurzyć w np L-M jet clean i włączyć na pół godziny :)

Stan pompek mam podobny do twojego, u mnie 0,8-1,2mg czwarta, i drga mi auto na jałowym biegu.

Pozdrawiam

Edytowane przez zeptersuperb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do potencjometrów siłowników klap klimatyzacji użyłem: KONTAKT PR Preparat do regeneracji potencjometrów - działa w 100% bo do dziś zero błędów w module klimatyzacji ;)

Co do myjki ultradźwiękowej myślę, że LM powinien być OK, ogólnie ja postępowałem według serwisówki: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjSjIwdVdOa3ZtSG8, czyli 120 min w 70 stopniach. Ja używałem Tickopur r33.

 

17.11.2016r

 

Byłem dziś na przeglądzie - 246 tys km i nadal cała zawiecha z fabryki (amorki, sprężyny, wahacze) i jest super ;)

Z ciekawości przeglądałem dziś sobie wydruki z serwisu i znalazłem kilka ciekawych rzeczy:

  • 8E0035411 - głośnik wymieniony w przednich drzwiach przy 23 tys. i kolejny raz przy 40 tys :P
  • 4B9867899 4PK - rygiel klapki trójkąta ostrzegawczego przy 92 tys i ponownie przy 126 tys.

Przy 97 tys taki większy przegląd:

  • 038145209N - pompa vacum - tu na plus, że została już zmieniona na tą z ostatniego wypustu :)
  • 8E0951223 - syrena klaksonu
  • 4B0698151J - zestaw klocków przód + wymiana płynu hamulcowego
  • 038903137T - pasek klinowy
  • 038260849A - pasek klimy
  • 038198119A - zestaw rozrządu
  • G004000M2 - płyn wspomagania

Wymiany oleju:

5 tys > 15 tys > 32 tys LL > 40 tys LL > 64 tys LL > 97 tys LL > 132 tys LL > 158 tys LL > 183 tys LL > 217 LL > 230 tys w moich rękach i co około 8-10 tys :P

Przez rok zrobione ~ 16 tys km ;)

30.12.2016r

 

Dziś w końcu zebrałem się za wymianę uszczelnienia korka wlewu oleju :P Zawsze pokrywa była spocona wokół nakładki gumowej korka i mnie to wkurzało :P

  • 038115315 - Uszczelka

Widać, że nowa uszczelka jest zrobiona z całkiem innej mieszanki gumy... Może teraz będzie spełniać swoją funkcję właściwie.

1ce8t8xjp7ms2.jpg

1ce8t8wdq7ltu.jpg

Kolejna sprawa - udało mi się, prawie, że bezinwazyjnie naprawić potencjometr regulacji głośności radia. Korzystając z tego tematu: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/369854-wymianaczyszczenie-enkodera-audi-concert-ii-problem-z-regulacja-glosnosci-fotostory/?/topic/369854-wymianaczyszczenie-enkodera-audi-concert-ii-problem-z-regulacja-glosnosci-fotostory/ rozebrałem panel na części pierwsze i używając tego samego produktu co do potencjometrów siłowników klimatronika, psikałem owy potencjometr radia od góry, od boku w międzyczasie kilkukrotnie kręcąc nim z dociskiem i bez... po złożeniu szok - bezproblemowa regulacja głośności w radiu, czyli obyło się bez zakupu i wymiany na nowy potencjometr :)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

tak sobie czytam, oglądam zdjęcia i podziwiam :) Aż tu nagle dopiero na ostatniej stronie zauważyłem, że kolega też TOS ;)

Normalnie jak poczytałem o zabiegach na pompowtryskiwaczach to chętnie bym Ci swoje B6 oddał pod opiekę - przynajmniej bym wiedział, że wszystko by wyszło idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roboty dużo nie ma, ściągasz maskownicę lewarka, potem wyciągasz gąbkę i odkręcasz osłonę tłumiącą (2 śruby) i już widać cały mechanizm - do odkręcenia są 4 śrubki mocowania kasety i dwie śruby od mocowania cięgien od skrzyni. Potem mając już całą kasetę na warsztacie łatwo to ogarnąć :)

Takie małe info - po około 5 miesiącach żarówki H7 Tungsram Sportlight BLUish spaliły się jedna po drugiej, postojowe Philips White Vision nadal świecą ładnie na biało... teraz wleciały:

  • H7 - Osram Ultralife

Zobaczymy, czy rzeczywiście mają taką wydłużoną żywotność :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki czyściłem we własnym zakresie,była to jakaś zwykła myjka ultradźwiękowa ustawiona na 70 stopni i czas pracy 120 min z użyciem płynu Tickopur R33 i dolane trochę IPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak uszcelka korka coś pomogła? Bo podobnie mi cieknie olej spod korka

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...