Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co myslicie o goodyear assimetric 3?

Mam je dopiero od 1000 km, ale mogę powiedzieć, że są ciche, dobrze trzymają się drogi.

Nie testowałem na mokrym, bo coś nie chce padać :P

wlasnie to dosc nowe opony, zamowilem zaryzykuje

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Potwierdzam bardzo ciche i komfortowe, dobrze trzymaja na mokrym, rozmiar 225/50/17 przejechane ok 10tyś km

Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam bardzo ciche i komfortowe, dobrze trzymaja na mokrym, rozmiar 225/50/17 przejechane ok 10tyś km

mam 235/40/18 nie oczekuje ze beda ciche przy moim zawieszeniu, nie po to je kupowalem ale sa bardzo glosne (1bv wiec nie oczekuje cudow), do jazdy na codzien z normalnmi predkosciami na mokrej drodze radza sobie dobrze, ale jak chce sie troche szybciej w zakretach to nie ma jakiegos wow, wczesniej mialem hankook v12 evo wg mnie pomimo opinii na necie i wielu "doradcow" asymetryczne w zakrecie wiekszej roznicy nie robia, a w sumie dlatego wizalem te duzo drozsze opony zamiast hankookow zeby w zakrecie czuc sie pewnien niz na kierunkowych ktore wg porducentow maja gorsze trzymanie boczne niz asymetryki- co do tego osobiscie sie nie zgodze, daje im 8/10 po 3tys, co do wytrzymalosci i scierania powiem cos wiecej z czasem

Edytowane przez maciek23ms
Opublikowano

Uniroyal Rainsport 3, mam od nowości od kwietnia, zrobiłem ok 20kkm, 225/45/17

z plusów: na mokrym leci się dosyć pewnie, w miarę ciche, komfortowe, nie ścierają się za mocno i całkiem fajny wygląd bieżnika

z minusów: miękka opona, na suchym trochę lipa, jeżdżę szybko, głównie po ekspresowych i autostradach i trochę pływa na tych gumach.

Wcześniej jeździłem na runflatach, więc auto było mega przewidywalne, ale komfortu żadnego.

Opinia zbyt miękkiej mieszanki w Uniroyalach w tym modelu to nie tylko moja opinia, 3 osoby znam co jeżdżą na tych oponach i potwierdzają to.

Opublikowano

Uniroyal Rainsport 3, mam od nowości od kwietnia, zrobiłem ok 20kkm, 225/45/17

z plusów: na mokrym leci się dosyć pewnie, w miarę ciche, komfortowe, nie ścierają się za mocno i całkiem fajny wygląd bieżnika

z minusów: miękka opona, na suchym trochę lipa, jeżdżę szybko, głównie po ekspresowych i autostradach i trochę pływa na tych gumach.

Wcześniej jeździłem na runflatach, więc auto było mega przewidywalne, ale komfortu żadnego.

Opinia zbyt miękkiej mieszanki w Uniroyalach w tym modelu to nie tylko moja opinia, 3 osoby znam co jeżdżą na tych oponach i potwierdzają to.

Dobij troszkę więcej powietrza niż zaleca producent i będzie lepiej, sam użytkuje RS3 i jestem bardzo zadowolony, w tej cenie to chyba najlepsze opony.

Opublikowano

Uniroyal Rainsport 3, mam od nowości od kwietnia, zrobiłem ok 20kkm, 225/45/17

z plusów: na mokrym leci się dosyć pewnie, w miarę ciche, komfortowe, nie ścierają się za mocno i całkiem fajny wygląd bieżnika

z minusów: miękka opona, na suchym trochę lipa, jeżdżę szybko, głównie po ekspresowych i autostradach i trochę pływa na tych gumach.

Wcześniej jeździłem na runflatach, więc auto było mega przewidywalne, ale komfortu żadnego.

Opinia zbyt miękkiej mieszanki w Uniroyalach w tym modelu to nie tylko moja opinia, 3 osoby znam co jeżdżą na tych oponach i potwierdzają to.

Dobij troszkę więcej powietrza niż zaleca producent i będzie lepiej, sam użytkuje RS3 i jestem bardzo zadowolony, w tej cenie to chyba najlepsze opony.

Miałem już 2.7 nabite i w zasadzie jeździ się tak samo. A z tego co pamiętam to chyba 2.6 albo 2.7 jest max dla tej opony. Jest poprostu miękka i tyle ;)

Opublikowano

Panowie sprawa wyglada tak mysle nad zakupem opon na przod Dunlop Sport Maxx RT 1 albo 2 w rozmiarze 245 35 19. Interuje mnie opinia(e) kogos kto uzywa albo uzywal ?? Czy jest to oplacalny interes? Jak sie trzymaja na suchym i mokrym? Jak z zuzyciem??

Opublikowano (edytowane)
Przede wszystkim 245 będzie za dużą oponą, nie tylko na szerokość ale również na wysokość, skup się na rozmiarze 235/35R19 lub 225/35R19. 235 będzie o tyle lepsza, że łatwiej dla tego rozmiaru znaleźć gumę o indeksie nośności 91 i więcej.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Panowie sprawa wyglada tak mysle nad zakupem opon na przod Dunlop Sport Maxx RT 1 albo 2 w rozmiarze 245 35 19. Interuje mnie opinia(e) kogos kto uzywa albo uzywal ?? Czy jest to oplacalny interes? Jak sie trzymaja na suchym i mokrym? Jak z zuzyciem??

Wlazles żeby tylko napisać posta?

Popatrz troszkę w tył, np na mój post #4349 i zobaczysz co się dzieje z oponami Dunlop.

To nie tylko moja opinia ale wielu użytkowników.

Po rozmowie z pośrednika i dowiedziałem się że opona oponie nie równa i producent ma fabryki na całym świecie, m.in. Afryka, Chiny i inne kraje 3go świata, centralny magazyn w Europie (chyba niemcy), ale nikt nie zagwarantuje skąd opona przyjdzie jeśli wyślą ja do ciebie. Potwierdzono mi również że opona wyprodukowana w Europie będzie się różnić od opony wyprodukowanej np. powyżej.

Inny skład (lokalnej) mieszanki itp, bo nie ma sensu importować surowca tylko dlatego żeby zrobić oponę gdzieś taniej jeśli większą część produkcji odbywa się mechanicznie, więc jaki byłby deal w wyprodukowania jak lepiej sprowadzić gotowa oponę w kontenerze?

Poza tym każdy teraz potwierdzi że większość, jak nie wszyscy, uciekają do marketingu jak również "bezpieczeństwa" (w końcu coraz szybsze i mocniejsze samochody) i produkują coraz to "bezpieczniejsze" opony które to są miękkie, inaczej nie uzyska się parametrów takich jak: hałas, przyczepność czy opory...

Nie jest może właściwe porównanie, ale jak wiesz jak wygląda koło od wozu drabiniastego, wiesz że było twardo, głośno ale na drodze minimalne opory toczenia. Weszła guma, od razu ciszej i mogłeś na deskach jeździć, ale koń miał ciężej więc analogicznie z samochodami: chcesz super 'nowoczesne' opony, Zmuszony jesteś do zakupu kompletu który będzie na 1-3 sezonów uzależniony od samochodu i sposobu jazdy jak również ilości pokonane drogi...

Odpowiadając teraz na Twoje pytanie:

Dunlop jest super oponą, dobre trzymanie w każdych warunkach i cicha, ale ma wadę fabryczną, pęka i ściera się bardzo szybko. Coś za coś, wybór zależy od ciebie, nie polecam że względu na jakość a raczej jej parametry, jak cie stać wymieniać oponę co dwa/trzy sezony, twój wybór. Zdjęcia zamieściłem po całym roku jazdy (u mnie brak zim), później dopisze ile na nich zrobiłem.

Gosc w sklepie wspominał coś o: Goodyear (chyba F1), ludzie jeżdżą na Pirelli i Continental, mój sąsiad założył najtańsze chinole za £120 i też jeździ. Temat rzeka, co nie założysz, będzie to samo lub podobnie, tak więc powodzenia w walce z oponami :D

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Tak danlopki szybko się zużywają juz wolał bym fuldy bo z tej samej stajni co danlopki a owiele dłużej się trzymają a i prowadzenie spoko

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mam sport max rt drugi sezon na b5.

Trzeciego na 100% nie przeżyją.

Jak kolega piszał guma dobra a na mokrym wręcz rewelacyjna.

No ściera się ,trudno - Nie ma dymu bez ognia.

Na dobre 2 sezony polecam.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mi po roku czasu i 20kkm się starły, na MOT mam już zaznaczonego advice że opony się już kończą.

Nie wspominam o pękaniu gumy a o ścieraniu, pękanie swoją drogą no i najwazniejsze: który kraj jest ich producentem.

Pozdrawiam

Rum

Opublikowano

Potrzebuje opony na +/- 2 sezony pozniej autko idzie na sprzedaz. Sam juz nie wiem moze w takim razie rozejrzec sie za Pirelli w tym rozmiarze albo Yokohama...

Opublikowano

Witam mam Pirelli p7 225/45/17 zrobiłem na tych oponach około 4tyś km i mogę powiedzieć że są super bardzo ciche auto prowadzi się na nich jak przyklejone do drogi na mokrym też dobre do tej pory opony o podobnym trzymaniu jakie kiedyś miałem to Dunlop SP Sport01 ale ich już nie produkują bo bym je pewnie kupił ale Pirelli są super

Opublikowano

Posiadam Pirelli P7 Cinturato Blue tyle że rozmiar 215/55 16. Opona na mokrym i suchym bez zastrzeżeń , opory toczenia kategoria A lecz jest dość głośna. Poza tym jestem zadowolony chodź profil jest dość wysoki i przy wyższych prędkościach i ostrych winklach dość odczuwalne bujanie :/

Co do Dunlopa to miałem przy poprzednim aucie nowki sztuki Sport maxx rt i po 1.5 sezonu przy dość częstym poruszaniu się po autostradach bieżnik dochodził prawie do ogranicznikow. Prowadzenie na suchym i mokrym bajka. Byłem z nich mega zadowolony nie patrząc nawet na szybkie zdzieranie się bieżnika dopóki przy 180 na autostradzie dzięki Bogu na prostej drodze nie na zakręcie wystrzeliła prawa przednia opona. Na szczęście nic nikomu się nie stało. Nie mogę tego pojąć jak taka firma może wypuszczać coś takiego ? Indeks prędkości do 300 km/h przeznaczenie auta sportowe i takie akcje.

Wyslane z mojego LG G4 przy uzyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak mysle ze zdecyduje sie jednak na Pirelli P Zero Nero GT 245/35 R19 93 Y. Mam nadzieje ze na 2 sezony wystarcza :) :thumbup1: :chytry:

Opublikowano

Chłopaki piszemy tylko o letnich, a sezon już za nami :kwasny:

Zbliża się zima i trzeba przygotować ogumienie zimowe. Co polecacie dla przeciętnego Polaka :grin:

Opublikowano

Właśnie się ogarniam i dzięki za info.

Opublikowano

Tak mysle ze zdecyduje sie jednak na Pirelli P Zero Nero GT 245/35 R19 93 Y. Mam nadzieje ze na 2 sezony wystarcza :) :thumbup1: :chytry:

245 do A4 B6/B7 i na dodatek do diesla 1.9TDI? Yyyyy............ :kox::decayed::facepalm:

Ale pewnie rudolf jest po czipie i objeżdża eSy... :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...