Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Polecam Bridgestone Potenza RE050A, miałem na dwóch autach i jestem mega zadowolony

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ja polowalem na jakies 225/45/R17 tylko zeby bieznik byl aymetryczny. Z poczatku zainteresowalem sie goodyear F1 Eagle Assymetric ale opinia ze sie szybko scieraja mnie od tego odwiodla.

Wiec po wielu poszukiwaniach typu cena/jakosc wybralem Nokian Z G2 225/45R17 94 W XL. Cena za sztuke 403 zl :-) sprawdzaja sie jak pisza na deszczu, radza sobie z aquaplaningiem i sa asymetryczne :-)

Super cena patrzac na allegro i niektore serwisy gdzie po 500 zl jest, a juz nie mowie po ile na wiosne beda kosztowac...

Warunkowo sie

Opublikowano

ja jezdzielm ostatnio na toyo t1 sport ale za szybko sie starly dlatego teraz szukam czegos lepszego i sam nie wiem co mam brac za duzo do wyboru tego jest

Opublikowano

Panowie, siedzę już którąś godzinę w poszukiwaniu sensownych testów opon letnich, ale nic co ma ręce i nogi znaleźć nie mogę (nie interesują mnie opinie testerów typu "fajna opona, dobrze trzyma w zakrętach" - chcę zobaczyć testy, takie jak na ADAC). Obecnie mam Potenzę RE050A (205x55 R16 91W) i byłem z nich bardzo zadowolony i nie wiem czy nie kupię ich ponownie (po 35 tys. km stwierdzam że są już zbytnio zużyte), ale właśnie - może warto kupić coś lepszego? Nie mam porównania do innych (wcześniej miałem Turanze ER300) i przez to nie chcę się opierać na opiniach typu "miałem/mam i polecam".

Liczy się dla mnie przyczepność, zarówno na mokrym, jak i suchym - głośność, czy opory toczenia nie mają dla mnie większego znaczenia. Jestem gotów wydać na jedną oponę 400 złotych.

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc :)

Opublikowano

Ja w zeszłym roku zakupiłem Bridgestone Turanza ER300 Ecopia i jestem z nich bardzo zadowolony. Jak dla mnie są ciche, dobrze trzymają na zakrętach, dobre na mokrym, więc moim zdaniem to był dobry wybór:good:

Opublikowano

Pytanko panowie :decayed: Na sezon letni planuje kupić oponki Vredestein Hi-Trac 195/65 R15 91H. Czy w tej samej cenie macie do polecenia coś lepszego czy one są naj? :wink:

Opublikowano

ja równiez musze buciki dla mojej:audi: na lato kupic.... interesuje mnie Toyo proxes t1r lub Toyo r1r...co mozecie powiedziec na temat tych opon... moze jest cos bardziej godnego uwagi?

Opublikowano

Krumak opona bardzo dobra i przyczepna jeżeli takiej potrzebujesz , dość szybko się ściera . cena bardzo dobra , najtańsza jest w hurcie po 410zł . sprawdź dot.

micam toyo raczej unikam , są inne opony... , toyo zazwyczaj są to opony nastawione na osiągi niż na komfort.

Sengoku jest cała masa opon lepszych od vredesteina... . chcesz kierunkowe koniecznie ?

Opublikowano

Leszek, rozważałem zakup tych Goodyerów, ale ostatecznie zrezygnowałem z tego samego powodu, ze względu na który nie byłem finalnie zadowolony z Continentali SportContact 2. Po większym zużyciu tych opon pozostaje nam praktycznie tylko bieżnik podłużny (bez nacięć poprzecznych), przez co opona bardzo słabo odprowadza wodę spod siebie. Są one wówczas nawet trochę lepsze na suchym, ale aquaplanning mają wręcz dramatyczny. Mam wrażenie, jakby ta opona była robiona pod testy, a nie pod użytkowanie.

Opublikowano

Ja mam letnie 16" Vredestein sportrac 3 i jestem bardzo zadowolony:good:

Opublikowano
A czy możecie mi powiedzieć czy taka oponka jest warta zainteresowania:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45 R17 91 Y MFS. Opony Goodyear . Oponeo.pl

Mogę ją mieć za 430 zł/sztukę i nie wiem czy brać teraz czy poczekać na sezon letni.

tez polowalem na nie z poczatku i moglem miec 400 zl /szt. dot 2012, ale jednak zrezygnowalem z tego wzgledu ze podobno super szybko sie scieraja, dlatego Nokian Z G2 wybralem, bo bieznik tez asymetryczny

Opublikowano

no Panowie coś za coś , albo ma być cicho komfortowo i dobrze na suchym albo na głośniej , z możliwością powybijania ale lepiej na mokrym .

a ze coś się ściera - no jak ma się trzymać to musi się ścierać. testy opon , niestety , czasami są nieobiektywne , nawet te które tuv robi czy coś w tym stylu . poza tym większość testów dotyczy opon nowych , i zazwyczaj sa robione na innym rodzaju asfaltu a często również na betonie , czymś w tym rodzaju....

sam jeżdżę na contim od ładnych paru lat , zmieniam je w zasadzie co sezon na nowe i z moich obserwacji wynika ze jest to jedna z wiodących opon na rynku , mówię o sc2/3 . niestety ich wadą dla niektórych użytkowników jest ich trochę szybsza ścieralność , ale coś za coś jak już napisem wcześniej..

dodam że conti są bardzo odporne na wybijanie . następną opona która moge polecić jest michelin ps3 , również bardzo fajna oponka o dobrych parametrach i w normalnym , bardziej szybkim :wink: użytkowaniu daje radę całkiem fajnie . najprawdopodobniej założę ją w tym roku to będę mógł ją lepiej opisać.. . z tym że z racji itd prędkości przelotowe się troszkę zmniejszają :wallbash:

tomek_n sc2 to doskonała opona i nie bez powodów ma świetne wyniki w testach , mimo że jest już produkowana od paru lat.. , a że nikt w testach nie robi prób w koleinach pełnych wody , no niestety , może kiedyś uwzględnią i takie parametry jak " aquaplaning na polskich drogach"

miałem okazję jechać 2 lata temu po autostradzie w napradę sporym deszczu , tak około 400km i na początku co chwila odpuszczałem bo już myślałem że zaraz popłynę , że coś , dopiero po parunastu kilometrach przekonałem się że nie zawsze się koła odrywają w deszczu , ze nie zawsze spod ciężarówki wytryśnie fontanna... zazwyczaj jeżdżę dynamicznie i uwierz mi , nie odpuszczałem i wtedy w tym deszczu jak się przekonałem że się bezpiecznie da..

a jechałem oczywiście na contim i to takim po przebiegu 15tyś km mniej więcej..

ścieralność , no niestety , albo ma sie opona trzymać drogi albo nie - i tyle . poza tym opony sportowe , hp , nie sa nastawione na duże przebiegi tylko na osiągi i to jest ich głównym zadaniem ... a że kosztują więcej , bo o to niektórym chodzi głównie , można sobie kupić inną oponę z tej samej firmy jeżeli nie stać klienta na lepszy towar. z takich założeń wychodzi przede wszystkim michelin , conti ,pirelli , marki ktore mają coś do powiedzenia i maja w swoim asortymencie opony naprawdę dla każdego.. i to wysokiej jakości.

d4widoV nokian zg2 jest też niezły , ale jakiś trochę płytki bieżnik ma , może kiedyś wypróbuję je . ostatnio nokian poszedł do przodu z oponami ... , choć jakieś tam reklamacje na zimówki są . jakby jeszcze miał ceny z przed kilku lat ..

no chyba się rozgadałem troszkę...:facepalm:

Opublikowano

@Leszek

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź ;)

Oczywiście, w pełni się z Tobą zgadzam co do ścieralności - dla mnie jeśli opona wytrzyma 20K km, ale będzie najlepsza na świecie to ją kupuję. RE050A zdarłem w 30-35K (nie wiem dokładnie, bo ileś tam czasu jednak jeździłem na zimówkach). Z SC2 jak mówiłem problem jest moim zdaniem z tym bieżnikiem. Ja właśnie wpadłem w baaardzo solidny aquaplannig na autostradzie - było chyba jakieś mega urwanie chmury, bo autostradą dosłownie płynęła woda o głębokości jak na moje oko 2, może nawet 3 cm. W każdym razie ABS złapał mnie natychmiast (podkreślam: natychmiast) po wciśnięciu hamulca przy 80-90 km/h. Potem jak zmieniłem na Turanzę ER300 (to miałem przed RE050A) to po prostu jazda po kałużach to była dosłownie bajka - choć oczywiście te ER300 były jednak gorsze na suchym, co było do przewidzenia.

Ja w każdym razie mam ten problem, że w interesującym mnie rozmiarze praktycznie nie ma dobrych opon... F1 Assymetric 2 niby są w 205/55R16, ale w sklepach ich nie widzę. Jutro spróbuję podzwonić.

Opublikowano

na 3 cm wody to już można na desce pływać a co dopiero na oponach i to przy 90 na godzinę .... nie przesadzajmy , to że opona jest klasy premium to nie znaczy że można na niej robić wszystko..., to tak jak z zimówką , co niektórzy myślą że się jedzie jak po suchym..

f1 ass. występuje w tym rozmiarze tylko w cenniku. możesz nie dzwonić..

no można jeszcze popróbować sc5 .. ,ale znowu na wodzie Ci nie będą odpowiadały..

Opublikowano

Jezdzil ktos na Nankang NS 2 215/45 R17 ? Powoli zaczynam rozgladac sie za oponami letnimi. Duzo nie jezdze ale czasem szybciej lubie przycisnac, zalezy mi na komforcie ale rowniez na bezpieczenstwie. I raczej cena/jakosc tutaj bedzie kluczowa odgrywac role, aby chociaz na 3 lata starczyly, wiec minimum na 40 tys km.

Opublikowano
Jezdzil ktos na Nankang NS 2 215/45 R17 ? Powoli zaczynam rozgladac sie za oponami letnimi. Duzo nie jezdze ale czasem szybciej lubie przycisnac, zalezy mi na komforcie ale rowniez na bezpieczenstwie. I raczej cena/jakosc tutaj bedzie kluczowa odgrywac role, aby chociaz na 3 lata starczyly, wiec minimum na 40 tys km.

konstrukcja/budowa N2 wyklucza komfort , nie wspomne już o tym co się będzie działo po przejechaniu 5 tyś km na nich..

jeżeli szukasz jakości to musisz niestety dołożyć parę groszy ...

chińskie opony posżły teraz trochę do przodu , ale generalnie to masakra w dalszym ciągu.. , o przebiegach nie wspomnę..

jak już musisz ze względów finansowych takie cudaki zakładać to lepiej :

Nankang AS 1 , nankang NS 20 ,

Maxxis Pro R1 ' ,

a pierwszą oponą /pod względem ceny choć nie wiem gdzie kupujesz czy w wulkanizacji czy gdzieś indziej// którą bym brał pod uwagę jest kormoran gamma b2 , następna viking protech2

sorki za te pogrubienie , po prostu kopiowałem ,one nic nie znaczą oczywiście..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...