Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Propozycja zbiorowego zapytania, a poźniej pozwu przeciw Audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mk1000 - radzę zmienić ten serwis.

Kasują 2x więcej niż "średnia krajowa".

Wymiana rozrządu to koszt ok 1200zł razem z częściami, koszt kompletnej naprawy, a konkretnie wymiany systemu łańcuszkowego na zębatkowy w ASO wynosi 4200zł + ok 2000zł robocizna, zatem nieco ponad 6000zł. Twój serwis chce Cię skasować prawie 2x tyle!

Moim zdaniem wiedzą, że się nie znasz... i chcą jak najwięcej zarobić. Moja rada: olej ich, zrób rozrząd w innym, polecanym na forum warsztacie i przy okazji (za free lub za dobre piwo) niech się przyjrzą zębatkom. Głównie zębatka na wale korbowym - znajdziesz w moim wątku zdjęcia jak takie koło zębate wyglądało u mnie po 180k przebiegu - NIE MIAŁO zębów! Więc jak miał się po nim poruszać łańcuch, który napędza pompę oleju...

Tej zębatki nie da się kupić, więc konieczna jest wymiana całego zespołu lub silnika. Koszt wymiany silnika jest co ciekawe mniejszy niż tego zespołu, a co ważne masz wtedy w aucie prawie nowy silnik, bez tej wady... ale myślę, że przy Twoim przebiegu nie będzie to jeszcze konieczne. Pojeździj tak do 150k max i sprzedaj auto jak nie chcesz pakować się w koszty i stres :) , ale najpierw niech sprawdzą wszystkie koła zębate odpowiedzialne za napęd pompy oleju.

Opublikowano

Wczoraj pojechałem do ASO zeby wymienili mi zbierak pompy oleju, jak sie okazało w samą pore. Jak widać na zdjęciach krawędzie są juz mocno wyrobione, kto wie ile by jeszcze pociągnął. Zbierak takie małe tanie gówno a może narobić mega szkód (silnikm, turbina itp..).

Mój został wymieniony przy przebiegu 167tys km. Przy ilu wasze wymieniacie?

zbierak.gif

zbierak2.gif

Mechanik w ASO powiedział mi ze gdybym miał auto jeszcze na gwarancji to nie zalecałby wymiany tylko dojechanie go na maxa, wtedy audi wymienilo by mi uszkodzone elementy (slink turbine..). Mieli juz jeden taki przypadek i audi uznało reklamację oraz pokryło koszty nowych częsci, posiadacz auta musiał zapłacić za robocizne (wdlg mnie to tez powinno pokryc audi no ale cóż...)

Opublikowano

no kolego, w samą porę :cwaniak1:

Opublikowano

Czy z racji tego ze mam silnik BRD i mechanizm oparty na kołach zębatych, wystarczy wymiana samego zbieraka, bo jak czytam starsze posty to zaczynam sie bać..

ps. mój przebieg 167tys

Opublikowano

FiodoRR ile Cie to kosztowało?

Opublikowano

sam zbierak w ASO 15pln, zakładają mi jeszcze nową turbine i pare rzeczy więc koszt total duży. Natomiast sama wymiana zbieraka zajeła mechanikowi mniej wiecej godzine wiec pewnie ze 150-200 by to wyszło.

Opublikowano

FiodoRR niema szans żeby jeden mechanik w godz. wymienił ten zabierak. Z tym jest masa roboty, u Ciebie zrobili to przy okazji, bo jak piszesz robili więcej.

Opublikowano

Ja w przyszlym tygodniu podczas wymiany rozrządu bede kontrolowal zabierak, gniazdo oraz mechanizm lancuszkowy.

Przebieg 112000

Mam nadzieje ze wystarczy zabierak bo wiekszych kosztow nie przezyje.

Przy mnie dzwonil do ASO o cene zestawu naprawczego opartego na kolach - 4700

Opublikowano

Odbierałem w ASO graty (te dostępne w serwisie) i stało AUDI A6 na nowych wałkach (już drugie) i silnik wymieniali bo się kółko na wale obróciło i nie potrafili ustawić - opanować trzęsiawki.

Rozmawiałem z szefem serwisu i mówił mi na ucho że to jest straszna utopia bo to kółko na wale jest na wcisk. Zakładane na gorąco, i kleszczy jak stygnie.

Jak lecimy sobie 150 km/h i zredukujemy na 3 to nam się ładnie obróci.

Dwóch zdolnych już mieli.

m.

Opublikowano

A czy zespół wałków można usunąć i zastąpić samą pompą oleju z 1.9 TDI?

Ktoś na forum pisał że to zrobił i jest OK, zaś jaro twierdzi że wał jest inaczej wyważony i bez wałków pojawią się drgania.

Jak jest naprawdę?

Opublikowano

no włąśnie za 2 tygodnie jadę na wymiane rozrządu i łożyska od klimy i chciałym wiedziec co jeszcze skontrolować ,czemu sie przyjżeć ,i co ewentualnie wymienić. Mam teraz 175k i mieszkam za granicą wiec lepiej porobić wszystko w polsce niż nadziać sie tutaj na 65euro za godzine pracy w serwisie.moj silnik to super BLB które troche sie trzesie (jak wiekszość BLB) i ostatnio przy zapalaniu na zimnym chwile koszlawo chodzi.... Prosze o sugestie.. może też pompowtryski do wymiany

Opublikowano

witam ,

W Poniedziakek jade na wymiane rozrzadu i serwis 450£ (Dopiero co kupilem auto Przebieg 162kkm )

profilaktycznie sprawdza mi caly system napedu pompy oleju ,jezeli trzeba bedzie wymienic koszt zamienika (zestaw naprawczy oparty na kolach) 730£ :shocked: plus wymiana masakra jednym slowem :wallbash:

Pozdrawiam

Opublikowano

może też pompowtryski do wymiany

jezeli trzeba bedzie wymienic koszt zamienika (zestaw naprawczy oparty na kolach) 730£ :shocked: plus wymiana masakra jednym slowem

wiecie co trzeba wymienic? samochod i to szybko a problemy sie same rozwiaza ( tylko szlag mnie trafia ze w moim przypadku strace przez rok na tym aucie 50 tys pln :wallbash: )

wystarczy przesledzic techniczny a zobaczycie ze z nowszymi 2.0 tdi ( BRE , BPW ) nie ma specjalnych problemow a jesli sa to sa to auta majace juz okolo 200 tys. lub lepiej i sa zwyczajnie wysluzone

Opublikowano

może też pompowtryski do wymiany

jezeli trzeba bedzie wymienic koszt zamienika (zestaw naprawczy oparty na kolach) 730£ :shocked: plus wymiana masakra jednym slowem

wiecie co trzeba wymienic? samochod i to szybko a problemy sie same rozwiaza ( tylko szlag mnie trafia ze w moim przypadku strace przez rok na tym aucie 50 tys pln :wallbash: )

wystarczy przesledzic techniczny a zobaczycie ze z nowszymi 2.0 tdi ( BRE , BPW ) nie ma specjalnych problemow a jesli sa to sa to auta majace juz okolo 200 tys. lub lepiej i sa zwyczajnie wysluzone

Trudzi i co Ci to da że sie przesiadzesz np na BPW jak dalej jest napęd z imbusika i mozna sobie poczytać na AKP jak koledze strzelił po 100tyś i praktycznie to samo brak ciśnienia. Albo wsadzić BKD bez wałków i ze zwykłą pompą albo fatycznie zmienić auto ( w moim przypadku bede sie grubo zastanawiał czy to bedzie audi - no chyba ze benzyna :gwizdanie: )

Opublikowano

MAJKI_3646 ja sie imbusem nie martwie bo chce wymienic na auto ktore ma nie wiekszy przebieg niz czyli nie wiecej niz 60 tys.Ja robie ok 25 tys rocznie wiec zanim dobije do takiego przebiegu to najwyzej wymienie caly uklad walkow za 3 lata i bedzie po problemie tym bardziej ze zrobie sobie ze dwa przeglady w pl i w ten sposob mi sie zrowna bo ( bo u mnie to koszt ok 2000 pln - po 15 tys. )

Problem w tym ze B7 mi sie bardzo podoba i mi sie niem supre jezdzi , srodek pozycja za kierownica , prowadzenie itp wszystko mi bardzo pasi.Sprawdzlem tez np: 320d E90 Msport ale jakos mi strasznie nie lezy srodek .Zreszta i ak chce auto z 4x4 wiec BMW odpada w przedbiegach.

Opublikowano

Trudzi też mi sie podoba bo jak na Ogólnopolskim zobaczyłem gołą wersje B8 bez ledów ze zwykłymi stołkami,z granatową plastikową kierownicą i imitacją wykończenia deski z alu to nie oddałbym swojej B7-ki za nic. Więc w razie w.... bede szukał BKD... i dalej jezdził

Opublikowano

Trudzi też mi sie podoba bo jak na Ogólnopolskim zobaczyłem gołą wersje B8 bez ledów ze zwykłymi stołkami,z granatową plastikową kierownicą i imitacją wykończenia deski z alu to nie oddałbym swojej B7-ki za nic. Więc w razie w.... bede szukał BKD... i dalej jezdził

Tylko problem w tym,że nie tak łatwo znaleźć taki silnik z małym wiarygodnym przebiegiem, ja szukam i nic nie mogę trafić :kwasny:
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...