Tomek_A Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Witam, do któryś z kolei mój post w różnych działach, no ale problemów po zakupie mam kilka więc chciałbym się upewnić. Problem: tylko na nierównościach typu kocie łby, nierówna kostka - ogólnie brak asfaltu - po prawej stronie z przodu słychać straszne telepanie/stukanie - jakby było coś luźnego. Na stacji diagnostycznej praktycznie nic sensownego nie stwierdzil bo ich zdaniem zawieszenie w miare świeże i zadnych luzów nie ma. Na warsztacie gość dopatrzył się że prawa końcówka drążka kierowniczego tak hałasuje. Do wymiany. Ale ostatecznie potwiedzi to rozbierając całość - wtedy ma się okazać czy to tylko końcówka czy cały drążek. Czy Waszym zdaniem takie efekty może dawać końcówka drążka? I orientacyjne ceny: wymiana końcówki drążka - koszt z częściami około 250 zł Jeśli regeneracja całego drążka to około 600 zł + 400 zł robocizna. Czy to wszystko (diagnoza/ceny) są w miarę sensowne? Czy po wymianie końcówki trzeba ustawiać zbieżność? Dzieki.
piotrek991 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 może być końcówa, może być sworzeń, a równie dobrze w innym aucie które miałem waliło mi łożysko bo piasta była wytarta, każda ingerencja w zawieszenie szczególnie przód wymaga robienia zbieżności
majkel_majki Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Sprawdź sworzeń górnego wahacza przedniego, po wymianie wahaczy ustawianie zbieżności jest zalecane, ale można bez.
Bruuuum Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Dzieje się coś z kierownicą w czasie stuków? Może być przekładnia. Nagraj jakiś filmik.
pancho_kce Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Dzieje się coś z kierownicą w czasie stuków? Może być przekładnia. Nagraj jakiś filmik.Całkowicie nic się nie dzieje. Gdyby nie te odgłosy na pewno nic bym nie zauważył.Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka Sorry odpisałem z tel a tu mam jakiś konto z tapatalk Edytowane 22 Października 2016 przez pancho_kce
jospethe Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Na poodniesionym kole sprawdź gdzie jest luz. Szybciej znajdziesz
maslna Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 Witam, Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Mam podobny problem jak w 1 poście. Dzisiaj rozpiąłem górne wahacze od strony pasażera(oczywiście zapieczona śruba,wiercenie itd ale poszła),nie ma luzu na sworzniach i na tulejkach gumowych. Następnie poszła do rozpięcia końcówka drążka kierowniczego,ale po sprawdzeniu nie ma luzu góra/dół na sworzniu. Drążek ruszając w prawo/lewo tak samo nie ma luzu. Za ciekawostkę dodam jadąc sam po małych nie równościach słuchać z prawej strony szybkie stuki,ale jadąc z pasażerem nie ma tych stuków. Cóż to może być??
greg2505 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 luz na drążku sprawdzasz pociągając go mocno i energicznie do siebie,może być prawie nie wyczuwalny luz ,a podczas jazdy mocno stuka,miałem tak u siebie
misiek95 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 W dniu 3.12.2016 o 22:54, greg2505 napisał: luz na drążku sprawdzasz pociągając go mocno i energicznie do siebie,może być prawie nie wyczuwalny luz ,a podczas jazdy mocno stuka,miałem tak u siebie a taki minimalny luz jest odczuwalny na kierownicy czy tylko stuka?
greg2505 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 (edytowane) Raczej nie bo po wymianie po za brakiem stuknięcia , auto zachowywało się tak samo, na kierownicy nic nie było czuć, tylko było słychać przy cofaniu na skręconych kołach przy zjeżdżaniu np z krawężnika, w moim przypadku koła skręcone w prawo , luz na prawym drążku Edytowane 23 Stycznia 2019 przez greg2505
misiek95 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 2 godziny temu, greg2505 napisał: Raczej nie bo po wymianie po za brakiem stuknięcia , auto zachowywało się tak samo, na kierownicy nic nie było czuć, tylko było słychać przy cofaniu na skręconych kołach przy zjeżdżaniu np z krawężnika, w moim przypadku koła skręcone w prawo , luz na prawym drążku a ten "prawie nie wyczuwalny luz" to jak namierzyles? po demontazu, czy na aucie ruszając kołem też było to czuć?
greg2505 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 odkręciłem końcówkę drążka od zwrotnicy i energicznie szarpnąłem do siebie kilka razy,za koło nic nie czuć ,byłem na szarpakach i nic ,mówili że wszystko sztywno
misiek95 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 13 minut temu, greg2505 napisał: odkręciłem końcówkę drążka od zwrotnicy i energicznie szarpnąłem do siebie kilka razy,za koło nic nie czuć ,byłem na szarpakach i nic ,mówili że wszystko sztywno dzięki jutro też tak zrobie już wymieniłem naprawde wszystko w tym samochodzie a dalej coś sie tłucze jak gołąb w rumuńskim garnku. Mam nadzieje że będzie tam jakiś luz
Dbaluch Opublikowano 27 Czerwca 2022 Opublikowano 27 Czerwca 2022 W dniu 23.01.2019 o 21:52, misiek95 napisał: dzięki jutro też tak zrobie już wymieniłem naprawde wszystko w tym samochodzie a dalej coś sie tłucze jak gołąb w rumuńskim garnku. Mam nadzieje że będzie tam jakiś luz Jak prawie każdy , prośi o pomoc, wypyta, wybada, wymieni i zamyka temat , a dla potomnych to co??? Wiem że temat stary ale ie o to chodzi w moim wpisie piz*rawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się