Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Świece żarowe - zasada działania, diagnoza.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety nie mam zadnej informacji. Maska juz podniesiona swiece spryskane wd40 i zobaczymy co bedzie. Dam znac o wynikach po zabiegu

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Wszystko przebieglo pozytywnie :-) było dużo strachu ale na szczęście dobrze się skończyło

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Koledzy i koleżanki dziś podczas sprawdzania świec żarowych ponieważ przy zimnym odpaleniu ok 2s nierówno pracuje silnik rozsypała się fajka czy ktoś stosował taka część 028971782A czy lepiej  zastosować konektory jak w temacie na forum?

Świece nie były wymieniane od kiedy posiadam samochód a to już 4lata to raczej czas na wymianę.

Opublikowano

028971782A  - możesz to zastosować, tylko trzeba by dołożyć termokurcza i dobrze zabezpieczyć połączenie ;) Ale lepiej już chyba byłoby wymienić całą listwę, albo zmienić wszystko na 4 pojedyncze fajki, żeby to jakoś wyglądało sensownie...

Opublikowano

Fajki mam pojedyncze każda na jedną świece. Tylko zastanawiam się czy zastosować lutowanie i termokurczki czy kostki złączeniowe hermetyczne, które wytrzymują 14A a tem. -40/+125

Opublikowano

Ja u siebie chciałem być utrzymać wszystko w ORY i 3 lata temu wymieniałem całą wiązkę.  Teraz w te największe mrozy silnik mi nierówno pracował i zajrzałem pod maskę a tam tylko jedna fajka sprawna (nie złamana). Już w tym roku sobie odpuściłem i założyłem konektory 4mm, trudno nie będzie ładnie, ale będzie działało na lata. To się nie popsuje nie ma jak.

Opublikowano

Witam Panowie
Jakie świece do mojego silnika?
Wauzzz8e25a040094
2004 1,9


Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, maciejtr napisał:

Wauzzz8e25a040094

N 10579201 / N 10579202

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Jak dokładnie sprawdzić czy prąd się pojawia na fajkach po przekręceniu zapłonu?

Opublikowano
10 godzin temu, tomcio12345 napisał:

Jak dokładnie sprawdzić czy prąd się pojawia na fajkach po przekręceniu zapłonu?

Drugi post od góry - na tej stronie... 

Wystarczy prosty multimetr - czerwony króciec pomiarowy wkładasz w fajkę świecy - czarny dajesz do głowicy silnika, bądź na minus akumulatora - druga osoba przekręca zapłon a Ty patrzysz czy wskazuje napięcie... 

Może być też tester z żaróweczką czy sama żarówka 12V - ale tu tylko pokaże Ci, że napięcie dochodzi a nie jaka jest jego wartość...

Opublikowano

Takie małe info. Uzupełniłem pierwszy post o przydatne informacje zebrane z wątku. Także przed pytaniami proszę najpierw zajrzeć tam.

Opublikowano (edytowane)

Przeczytałem cały temat i wszystko dotyczy opcji 2. Czy w wersji N 10140105 długość świecy powinna być 92mm? Vin 2_134492
trochę tego nie rozumiem. do wyższych vinów były 97mm, ale sprawdzając świece, które piszecie wychodzi na to:

N 10140105 - ma długość 92mm, a zamiennik do nich czyli:  BERU GN018BOSCH 0 250 212 009  mają długość 89 mm to w końcu które będą pasować?

 

Edytowane przez uniqque
Opublikowano (edytowane)

Beru GN855 i Bosch 0 250 202 022 mają po 92mm, przy Bosch 0 250 202 022 pisze, że: zastępuje artykuły 0 250 202 009 więc są to zamienne numery...

Co do długości świec to czy te, czy te - mają głębokość zabudowy 25 mm

W wolnej chwili uzupełnię post o podane numery, także uniqque, dzięki za spostrzeżenia ;)

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś wie jaka kostka i konektor żeński będzie pasował pod zakończenie fajki z ASO 028971782A ?

Edytowane przez jaceko
Opublikowano

Chodzi Ci o coś takiego ?

071973851 + 071973751 ?

Zawartość dodana 2 minutes later

Jak dla mnie to lepiej to by było polutować, albo złączyć specjalnymi tulejkami + termokurcz niż dawać takie kostki... 

Opublikowano (edytowane)

Dla zainteresowanych. Tak wyglądają świece żarowe (dłuższa-zielona i krótsza-czarna) widziane od strony tłoka. Żaden z obu typów nie koliduje z tłokiem. :) 

świece 1,9 pd.jpg

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

@CzarekJ Super info ;) Ląduje w zbiorze w pierwszym poście. Tylko jeszcze powiedz które tu są właściwe ? ? ? 

Opublikowano

Według mnie rodzaj świecy żarowej powinien być dobrany do oznaczenia pompowtryskiwacza z  jakim świeca współpracuje.

Moja teoria.

Starsze rozpylacze (AR) kierowały wtryskiwaną dawkę paliwa bardziej skupioną w kierunku tłoka i możliwe, że żaden z 5 strumieni nie "omiatał"  świecy - dlatego też są one dłuższe aby sięgnęły do mieszanki paliwa i powietrza.

W nowszych wtryskiwaczach (BA) strumienie rozchodzą się bardziej na "boki" i do tego jeden z nich natrafia na swojej drodze świecę żarową, która może być krótsza.

Podsumowując, jak ja to robię.

Jak w oryginale były czarne - montować czarne lub zielone. 

Jak w oryginale były zielone - montować tylko zielone. (chociaż na czarnych tez zapali ).

Oczywiście mowa o świecach na te same napięcie.

To jakie świece żarowe montuję - dobieram do końcówki oznaczenia wtryskiwacza.

To tylko moja teoria - NIE WIEM, CZY PRAWDZIWA I NIE BIORĘ ZA NIĄ ODPOWIEDZIALNOŚCI. 

Zapewne teoria potwierdzi się, jak w ETKA okaże się, że świece żarowe zmieniono w tym samym czasie co pompowtryskiwacze. 

 

Opublikowano

@CzarekJ, Twoja teoria wydaje się być jak najbardziej słuszna. Ale ciężko będzie to udowodnić. Pompki AR wycofano w 2011r. Obecnie zostały tylko BA i takie ETKA nakazuje wkładać do każdego AVF/AWX od 2001r... 

Głowica jest ta sama od początku - 03G103351C... najlepiej chyba dobierać według VINu jak w ETKA i tyle... Mój AVF jest z 2003r i są wtryski AR i świece te dłuższe... No ale dajmy, przykład jadę do ASO, wkładają BA, ale raczej świec krótszych nie każą wsadzać... 

Jak napisałeś - kolizji z tłokiem nie będzie, tylko biorąc pod analizę zdjęcie to lepiej zapalałby chyba przy dłuższych świecach, bo przy tych krótszych zamiast grzać komorę spalania to oddaje część w głowicę...

To są takie nasze gdybania :P Na razie trzymajmy się wersji doboru po VIN z pierwszego posta hehe

Opublikowano

Myślę, że nie powinno się stosować świec krótszych do PD nie posiadających otworka kierującego strumień na świecę.

Świece się różnią, przy tej samej mocy większa koncentracją energii/powierzchni, czyli silnikowi łatwiej.

Podobnie wygląda kwestia procesów w komorze spalania, mniej wystająca świeca mniej zaburza dynamikę gazów czyli łatwiejsze wypróżnianie.

Opublikowano

To jeszcze jedno zdjęcie obrazujące jak wyglądają świeczki w tej samej głowicy.

Glowica swiece.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...