Kozacz Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 gdy to przeczytałem od razu pomyślałem o tym forum
karaluch8 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Faktem jest że za szybko na diagnoze. Jak nowe tłoki, pierścienie, to się musi jeszcze ułożyć. Ja bym się przejmował po 5 tysiącach, jak będzie dalej olej brał.
Kary Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Dobra robota Dajmon pozazdrościć - na pewno ma spokój na sporo km w przód. bez względu czy dolejesz czy nie... ilości będą raczej marginalne w granicach rozsądku.
tracer123 Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 -1mm w vagu to minimum na fisie. wczoraj wyskoczyła mi ta wesoła informacja na blacie
Dajmon Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Po ostatniej wizycie tu na forum dolałem ok. 300ml oleju dla mojego spokoju serca. Miałem wrażenie, że silnik tak jakby głośniej pracował i bałem się, że może się to źle skończyć. Powiedziałem o tym zabiegu Jurkowi i dostałe zj**....kę. Z drugiej strony (myślę sobie) czemu miałbym mu nie dolać, skoro silnik jest na dotarciu. Silnik niech se ma tego oleju trochę więcej niż oddnotowane przeze mnie minimum na moim czarnym bagnecie. Oczywiście na fisie żadnej informacji. W piątek, dwa dni temu, byłem u Jurka żeby zmienić katalizator na nowy (500zł z allegro z roczną gwarancją) i zmieniłem jeszcze sondę lambda - też na nową, bo ta moja coś ostatnich czasów szwnkowała i waliła błędami (nowa sonda 300zł). Co do drugiej sondy, to pozostała stara. Wkręcona została do katalizatora bez dotychczasowej tulejki (jak to było na starym kacie). Odczułem większą moc samochodu po wymianie tego kata. Wiadomo, że mój stary kat był zatkany spalanym olejem.
Dajmon Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Opublikowano 13 Marca 2017 Siema. Po ostatniej dolewce 300ml oleju, nie sprawdzałem stanu oleju ani na miarce ani na VAGu. Będąc u Jurka na wymianie katalizatora i pierwszej sondy lambda, sprawdził mi On poziom oleju na VAGu i było jak mówił: 3mm na plusie (trzecia komórka). Dodam, że przed dolewką miałem 0mm. Zmieniłem jak pisałem katalizator. Kupiłem na allegro: http://allegro.pl/katalizator-audi-a4-b6-2-0-kat-i5154245022.html Zmieniłem sondę lambda na nową. Jurek przy okazji wymienił mi pewien element, ponieważ uległ uszkodzeniu. Pękł króciec czy jak się to zwie. Jurek nie ma pewności, czy to On przez nieuwagę uszkodził ten element czy po prostu szlak go trafił. To już nie ważne. Założony mam nowy. Jednak ten mój nie dość, że był pęknięty, to jeszcze przepuszcza powietrze w obie strony, a ten nowy tylko w jedną stronę. Element ten łączy się z eżektorem. Jurek pokazywał mi, na grafice google, gdzie znajduje się ten element. Spoglądnijcie. I co w efekcie wymiany wyżej przedstawionych elementów ? Sporo efektów Wam powiem ! Przede wszystkim samochód znowu jest mocniejszy. Mocniejszy bo ma nowy katalizator, czysty, nie zapchany. Spaliny mogą się wydobywać bez oporów. I co więcej ? Przed momentem sprawdziłem bloki pomiarowe. Olej na VAGu wyskoczył na 6mm. Jak to możliwe ? Przecież miałem w piątek 3mm ! Czyżby stary zapchany katalizator powodował, że spaliny z silnika nie mogąc się wydostać w 100% z silnika, powodowały powstawanie jakiś ciśnień i turbulencji w misie olejowej i pozostałych częściach silnika ? Czyżby zaburzały pomiary oleju przez czujnik ? Nie wiem. Ten samochód to wielka zagadka. Jakby ktoś chciał napisać pracę magisterską, to na pewno miałby nie jeden temat. Poniżej jeszcze wskazania z bloków pomiarowych silnika i parametr zaznaczony na niebiesko. Parametr katalizatora. Wcześniej tam miałem wartość po przecinku, np: 0,45 lub 0,35 lub 0.60 lub coś podobnego ale nigdy nie było to 0,04. Wskazanie przesunęło się o jedno miejsce w prawo ! Dziesięć ...dwadzieścia razy mniej!
akro023 Opublikowano 13 Marca 2017 Opublikowano 13 Marca 2017 wszystko to jest ciekawe, caly ten silnik skrywa w sobie tyle niewiadomych ze ciezko sie z nim tak obchodzic
Elendir Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 Dla mnie ten komunikat oil min to jakaś porażka na bagnecie mam maks a zapala się co 100km więc generalnie to ignoruje ten badziew Nie wlewajcie sugerując się ikonką tylko bagnetem , bo przelejecie ten olej i wam w ogóle coś się popsuje .
zapsu Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 U mnie wskazanie bagnetu odpowiada stanowi rzeczywistemu poziomu olejuWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
MaTeo85 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 moim zdaniem pierwsza euforia po remoncie już koledze przeszła i po prostu jeździ zamiast co dwa dni sprawdzać jak sytuacja z olejem. Dajcie mu zrobić kilka tysięcy km i niech wtedy napisze co i jak...
Wandej Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Ludzie ile ten silnik na dotarciu może wziąć oleju? 0,5l pewnie maks. Jak dla mnie pobór zacznie się znowu. Dajmon czy waskivw robiąc remont dał gwarancję że silnik nie będzie brał oleju?
zapsu Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Dajmy się wypowiedzieć autorowi tematu. Ponadto jest na Forum jeden człowiek który twierdzi że da się zrobić alt by nie brał oleju. Pozostaje czekać na dowody. Według mnie, nawet jeśli da się zrobić alt by nie brał oleju to przy kosztach jakie trzeba ponieść jest to nieopłacalne. Całe szczęście każdy dysponuje swoim budżetem sam, dzięki temu mamy temat tak jak ten i możemy się dowiedzieć czy jest szansa na naprawę.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kary Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Bez przesady z tymi kosztami - dajmon wyładował hasju ale Kamil który pierwszy opisał rowkowanie tłoków wydał zdaje się przynajmniej o połowę mniej przy pełnym sukcesie remontu.
Kozacz Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 (edytowane) ja wydałem sumarycznie 3 tysiące licząc wszelkie uszczelki, oleje x2, filtry (oleju x2, paliwa, kabinowy), świece, części docelowe czyli pierścienie i uszczelniacze popychaczy zaworowych, do tego uszczelka pod wariator, rura dolotowa (moja miała ułamany łącznik między dolotem a czwórnikiem odmy) oraz czujnik cieczy chłodzącej z tyłu silnika Gdyby nie tuleja cylindra zamknąłbym się w 2300 z robotą plus w/w częściami cena za spokój jest naprawde do przeżycia @edit: zapomniałem o tym że jeszcze doszła wymiana rozrządu i czwórnika na ten z końcówką Q tak, całość zamknęła się w tej kwocie Edytowane 30 Marca 2017 przez Kozacz
staszek_kolasa Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 @Kozacz I jak, są pozytywne efekty remontu?
Kozacz Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 przed remontem 1L/1k km teraz wlałem tylko w okresie docierania 300ml i 5k km nic leci troche odmą ale nie zauważam tego na bagnecie
Wandej Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dnia 3/31/2017 o 01:00, Kozacz napisał: przed remontem 1L/1k km teraz wlałem tylko w okresie docierania 300ml i 5k km nic leci troche odmą ale nie zauważam tego na bagnecie No i na takiej ilości powinno się zakończyć branie po remncie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się