Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z reanimacji silnika - A4 B6 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

xsebo1.. Ja bym bardziej go poprosił o opuszczenie działu bo koleś denerwuje w każdym temacie. Apropo reanimacji - świetna robota. Jedyne pytanie czy warto ale chyba tak bo w każdym aucie coś się będzie działo...

Opublikowano

Ja, gdybym dysponował taką gotówką, to też z wielką chęcią zafundowałbym swojemu taki remont.

Opublikowano

Hej. Od wczoraj (po wyjeździe z garażu Jurka) z dniem dzisiejszym zrobiłem łącznie 80km. Dziś rano przed wyjazdem do pracy zerknąłem pod maskę i wszystko było jak należy. Olej, płyn chlodniczy, hamulcowy i wspomagania na swoich pozycjach. Nic nie ubyło i nic się nie dodało.

Maszyna odpaliła bez problemu przy porannym mrozie -15stej.

Popołudniu po robocie podjechałem do waski'egovw żeby jeszcze rzucić okiem pod silnik czy nie cieknie gdzieś. Wszędzie jest sucho. Jest dobrze.

Opublikowano

Dajmon, a jest duża różnica w mocy? Tzn. czy czuć lepszy moment czy lepiej się zbiera z dołu i czy ciszej pracuje?

Opublikowano

Dajmonie oby tak dalej życzę szczerze.

Opublikowano

Ja odczuwam, że jeżdżę z innym silnikiem. Mam trochę obaw, że mogę zbyt gwałtownie ruszyć lub za szybko przyspieszyć. Są to dla mnie nowe wrażenia. Poparte dodatkowo nowym sprzęgłem, inaczej pracującym niż stare.

Co do hałasu generowanego przez silnik, to oczywiście, że ciszej pracuje. Ma on przecież między innymi nowe szklanki, łańcuchy i napinacze. Również zawór wysokiego ciśnienia mam jak nowy razem z wariatorem regenerowanym u BenegoA4. Nowy rozrząd, a więc rolki napinacze, itp. Wszystko to zapewnia, że słychać podczas jazdy tylko szum opon zimowych na asfalcie.

Opublikowano

Hej. Przejechałem do dnia dzisiejszego 220km.  Jak dotąd wszystko w porządku. Dzisiaj u Jurka sprawdziliśmy czy silnik jest suchy, a przy okazji podłączyliśmy Vaga, żeby sprawdzić choćby kody gotowości - wszystkie świecą na zielono, czyli na bogato.

Jurek z ciekawości wykręcił świece i sprawdził jak wyglądają.

 

20170113_173444.jpg

20170113_173503.jpg

20170113_173609.jpg

20170113_173653.jpg

Świece również w porządku. Czyste.

Opublikowano

Cześć.  Przejechałem na dziś 400km. Wszystko jest dobrze. 

Opublikowano

I tak ma być [emoji134]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Cześć. U mnie już po tygodniowym urlopie z okazji ferii zimowych. Byłem w górach u rodziny i przy okazji na nartach. Nalatałem do wczoraj łącznie 920km z czego 700km na feriach. Z tych 700km część autostradą i część po górach, stokach. Wszystko na Pb95. Spaliłem zatem prawie 500zł od początku. Maszyna działa bez zarzutu. Odczyty spalania benzyny na trasie przy prędkości 110km/h rzędu 7,6...8,2l/100km. W terenie górskim 10,5..12,3l/100km. Zatem zużycie etyliny wydaje się być rozsądne. Większej prędkości nie podejmowałem z uwagi na świeżość silnika. Co do najważniejszego, czyli do OLEJU, to wg realizowanych przeze mnie odczytów z Vag'a w zakładce "bloki pomiarowe" i grupie 006, to przyjmowały one wartość na poziomie od 4mm do 7mm. Poziom ten starałem się kontrolować dokładnie po przejechanych każdych 100km i bez podnoszenia maski. Pierwszy odczyt udało się mi wyłapać będąc u Jurka i po przejechanym dystansie rzędu 220km. Wcześniej podnoszona była wielokrotnie maska i za każdym razem resetował się EKU silnika i zbierane przez niego próbki poziomu oleju (z czujnika poziomu w misie olejowej). Zauważyłem, że poziom oleju zależy między innymi od rodzaju drogi (trasa, autostrada, teren górski, teren miejski) od stylu jazdy, a więc i od prędkości i zmieniania biegów - zmiana obrotów silnika. Przed wyjazdem na ferie zrobiłem jak pisałem 220km w stylu miejskim. Wówczas odczyt poziomu oleju miałem na poziomie 4mm. Po wyjeździe na ferie, to przez pierwsze ok. 100km trasy trzymałem się autostradą z prędkością 100...120km, a pozostałe 80km trasy w terenie mieszanym z prędkością 40-70km/h. Wówczas po przejechaniu łącznego dystansu coś ok. 180...190km odnotowałem odczyt o wartość 7mm, czyli odczyt z pierwszych 100km autostradą. W górach trochę pojeździłem i zrobiłem kolejne kilometry, więc dobiłem kolejny dystans 100km i pomiar wyszedł na poziomie 4mm.  Wskazanie wróciło więc do stanu jak przed wyjazdem.  W górach pojeździłem. Nabiłem kolejnych kilometrów, więc kolejnych dystansów po 100km i odczyty miałem za każdym razem po 4mm. Po wczorajszym powrocie z ferii, dzisiaj (przed momentem) sprawdziłem wskazanie jak wygląda, czyli po autostradzie i trochę z trasy. Poziom oleju wyskoczył na 6mm. Na zdjęciu poniżej widać ten odczyt w komórce trzeciej (licząc ją od lewej strony). Komórka pierwsza od lewej pokazuje minimalny poziom odnotowany, czyli 4mm. Komórka środkowa maksymalny odnotowany, a więc wskazane 7mm na początku.

20170122_163616.jpg

Teraz będzie czas na zmianę oleju (i filtra) i czas na zestrojenie mojej instalacji LPG.

Opublikowano

Na zdrowie Damianie, oby tak dalej. Ten silnik przeżyje pewnie resztę budy po takim remoncie :) Pozdro

Opublikowano

Cześć.

Przejechałem na Pb95 1050km. Wczoraj Jurek spuścił mi olej:

 

20170127_163501.jpg

Spuszczany olej czysty. Teraz nowy olej mam jak na zdjęciu poniżej:

 

20170127_174010.jpg

Wlaliśmy równo 4.2litra. Zmieniony oczywiście filtr oleju.

Wymieniliśmy również jeszcze filtr paliwa, bo jeździłem na starym już dość długo.

 

20170127_171740.jpg

No i przyszedł czas na zestrojenie mojej LPG

20170127_191021.jpg

Wszystko jest jak należy.  Silnik pracuje cicho i elegancko.

Opublikowano
Dnia 10.01.2017 o 19:24, Dajmon napisał:

Ja odczuwam, że jeżdżę z innym silnikiem. Mam trochę obaw, że mogę zbyt gwałtownie ruszyć lub za szybko przyspieszyć. Są to dla mnie nowe wrażenia. Poparte dodatkowo nowym sprzęgłem, inaczej pracującym niż stare.

Co do hałasu generowanego przez silnik, to oczywiście, że ciszej pracuje. Ma on przecież między innymi nowe szklanki, łańcuchy i napinacze. Również zawór wysokiego ciśnienia mam jak nowy razem z wariatorem regenerowanym u BenegoA4. Nowy rozrząd, a więc rolki napinacze, itp. Wszystko to zapewnia, że słychać podczas jazdy tylko szum opon zimowych na asfalcie.

Szkoda, że go nie shamowałeś przed i po :)

Opublikowano

Damian ciekawi mnie czy po remoncie dalej będzi dostawał się olej przez odmę jeśli masz nie przerabianą. 

 

 

Opublikowano
11 godzin temu, Deyv92 napisał:

Damian ciekawi mnie czy po remoncie dalej będzi dostawał się olej przez odmę jeśli masz nie przerabianą. 

 

 

Cierpliwości. ...

Opublikowano
54 minuty temu, Dev napisał:

Cierpliwości. ...

ale wy łajzy jesteście :lol:

Opublikowano

Odmę mam ori. Czwórnik ori. Wszystko zgodnie z nomenklaturą ASO. Żadnych przeróbek. Wszystko spięte na sztywno. Nie otwieram maski bo analizuje kolejne dystanse 100km i odczyty poziomu oleju w mm w grupie 007 w zakładce bloki pomiarowe wskaźnika (licznika).

Jeśli ubywanie oleju będzie, to będą to widział i na pewno pokaże mi to "skur...ńska konewka koloru żółtego". Jestem pomyślnie nastawiony i oby mi się ta konewka już nigdy nie pokazała. Oczywiście nie wiem jak teraz z dolotem. Czy teraz po reanimacji silnika pchane są tam opary oleju? Nie wiem. Cierpliwości chłopaki. Jeżdżę tyle ile mogę. To nie lotnisko. Dajcie się nacieszyć przejechanymi kilometrami.

 

Co do nacieszenia się, to dzisiaj mnie chciał szlak jasny trafić. Okazało się że cewka.

https://a4-klub.pl/topic/253883-cewki-zapłonowe-wymiana/?do=findComment&comment=5034405

Opublikowano

Dwóm zwolennikom remontów alt już olej bierze po kapitalce, ponoć u fachury jakiego :rolleyes: Jeszcze jedno podium wolne :polew::polew:

Opublikowano
Dwóm zwolennikom remontów alt już olej bierze po kapitalce, ponoć u fachury jakiego :rolleyes: Jeszcze jedno podium wolne :polew::polew:

Uzupełnij profil cwaniaczku

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...