marhiw Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Witam kolegów Od niedawna jestem posiadaczem A4 Avant z silnikiem 1,8 ADR 125km. I jestem ciekaw opinii posiadaczy tego typu motora.Jakie macie spostrzezenia, wskazówki dla mnie lub informacje które moga mi sie przydac Dzieki z góry za wypowiedzi
mirek s Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Ja go zagazowałem i dobrze to znosi.
marhiw Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2009 a jak z czesciami? co ile wymiana rozrzadu? Wymiana kompletu rozrzadu czy tylko pasek i napinacz?Ile palą? Jaki olej lac? Max predkosc? Najczestsze usterki?
christ-off Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 mnie rozrząd wyszedł 600zl. ADR mam od pół roku i jeszcze nie dal mi powodu żebym cokolwiek myślał ze jest źle. sprawuje sie super
ROGER Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 adr to wbrew opinią dobry i solidny motor ja swojego mam ponad 2lata jest zalany pełnym syntetykiem prędkość max225 km/g na gazie
Gość jaro5000 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 witam .w moim adr jest wszystko ok oprócz różnie wskazującej temperatury i wycieku oleju ni wiem gdzie. co do temperatury to różnie wskazuje i nie wiem czy to termostat czy czujnik tyle było wątków że zgłupiałem.
tomcio1600 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Mój zagazowany :] Nie ma problemu ani z lpg ani żadnych innych przygód w eksploatacji. Silnik jeden z najtrwalszych. Ale ma apetyt na paliwo żeby zwinnie sie poruszac to trzeba go troszke kręcic.. a za tym idzie spalanie. Ale warty polecenia. Demonem dynamiki moze nie jest ale spokojnie wystarcza do jazdy (jak to sie mówi - tak nic nie da koni kupa jak kierowca d..a ) Tym tez można zaskoczyc innych użytkowników Spalanie w trasie: przy odrobinie cierpliwosci mozna zejsc do 8 l/100km Spalanie w mieście: - lato 11-12 l/100 km - zima ehh tu 15 l/100 km wciąga i na to trzeba oko przymknac Wskazówki co do eksploatacji... - pilnuj wymiany oleju, zmieniaj filtry, świece i nie zamulaj go (nie jezdzij po emerycku) a bedzie Ci długo służyl.. pozdrawiam
dany1135 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 A wiec sie dopisze ADR-a mam 3 lata i z jego uzytku jestem zadowolony .czestymi doleglosciami w tych silnikach jest niewielki wyciek z pod chlodniczki oleju ,niesprawnosc termostatu.Co do wymiany rozrzadu wymienialem caly z napinaczami po 140tys.oprocz pompy wody.nastepna zrobie przy 200tys. tylko sam pasek.wraz z lancuszkiem rozrz.i jego napinaczem.Jesli bedziesz sie stosowal do tego co pisal tomcio1600 to powinienes byc z ADR zadowolony pozd.a i czesty problem z falujacymi obrotami
cobradd Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Spalanie w trasie: przy odrobinie cierpliwosci mozna zejsc do 8 l/100km Spalanie w mieście: - lato 11-12 l/100 km - zima ehh tu 15 l/100 km wciąga i na to trzeba oko przymknac Zapomnialeś chyba dodać, że to spalania LPG, nie strasz kolegi
tomcio1600 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Zapomnialeś chyba dodać, że to spalania LPG, nie strasz kolegi PB wciaga prawie tyle samo :] Teraz cały miesiac jeżdze na PB bo zalewałem STP do baku.. i na FISie 15,1 l/100km (ale krótkie odcinki - 100% miasto - i trzeba wliczyc to ze chodzi sobie na ssaniu zanim szybki sie rozmroża i auto odśnieże)
pox Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Zapomnialeś chyba dodać, że to spalania LPG, nie strasz kolegi PB wciaga prawie tyle samo :] Teraz cały miesiac jeżdze na PB bo zalewałem STP do baku.. i na FISie 15,1 l/100km (ale krótkie odcinki - 100% miasto - i trzeba wliczyc to ze chodzi sobie na ssaniu zanim szybki sie rozmroża i auto odśnieże) Mimo wszystko wydaje mi się, że to dosyć wysoki poziom. Według FISa mój pali 11.5, w trasie między 7 a 8.
Ronin Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Ja wcześniej posiadałem audi 80 i tamto auto lepiej mi odpowiadało. Tutaj jest dużo serwisu: w poprzednich modelach nigdy nie myślałem o termostacie, słabe sprzęgło, nie najlepsze nawiewy etc. Samochód bardzo wrażliwy na brak szczelności węży dochodzących do przepustnicy. Złe materiały użyte do odmy. Jakakolwiek niesprawność i spalanie wzrasta do 12 i więcej litrów, także ta cała elektronika to tylko do obniżenia dwutlenku węgla - spala dużo jak tylko coś się trochę zużyje. Wspomniane A80 używałem do interesu, tyłka z samochodu nie wyjmowałem - silnik bez zarzutu. W a80 jedynie zawieszenie było słabe - krótkie i zbyt twarde jak na polskie drogi. A4 zbyt głośno pracuje przy prędkościach autostradowych tj. 180 i w środku trudno słuchać radia - w BMW tego nie miałem, tam całkowita cisza. Zachwycony nie jestem, myślałem, że będzie o niebo lepszy - następny będzie inny. Wogóle, to dzisiejsze modele są jakieś takie bez wyrazu, wszystko do siebie podobne. Jeszcze na zewnątrz to jako tako, ale wnętrza to jak domowe kanapy, tylko wersje sport przypominają że jesteśmy samochodzie. Żeby coś wybrać z wnętrza to 3 miesiące łaziłem za egzemplarzem możliwym do kupienia.
jareks Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 też coś dodam -- zgadzam się z wrażliwością na lewe powietrze i falującymi obrotami no i trzeba go czasem przycisnąć oczywiście na rozgrzanym silniku nawet do odcięcia dawki paliwa. Mam 232tyś -semisyntetyk Mobil1 - spalanie panowie bez obrazy zależy od jazdy - na niedogrzanym silniku np. po 4 -5 kilometrów do roboty i 15 litrów ale w trasie przy prędkościach 80 do 120 powinno być jak w książce około 7 litrów (ja tak mam ), olej i filtr raz w roku lub do max 12tyś – filtr powierza nawet częściej – to są niewielkie koszty a efektywność bardzo wzrośnie – moja oleju nie pobiera – powyżej 3tyś obrotów faktycznie jest trochę głośniejszy ale przy 4tyś a 6 tyś różnica nie jest taka wielka pewnie to kwestia końcówki tłumika, (przy 180 km/h radio jest słychać) tylko gdzie tak jeździć (fotoradary itp.) Jestem zadowolony i polecam
piotro Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 ja mam od roku i nie narzekam, w zasadzie żadnych problemów, miałem też tak jak to pisał dany1135 lekki wyciek spod chłodniczki ale okazało się że to było spowodowane niewłaściwym dokręcaniem filtra przy wymianie oleju (chyba praktykant) po prostu pękła gumowa uszczelka-oring. Spala w normie jak na możliwości. Auto nie powinno stać tylko jeździć, tak jak pisali koledzy trzeba mu czasem depnąć w podłogę do oporu. A tak w ogóle to najzwyczajniej w świecie podoba mi się dźwięk tego pracującego silnika Zagazowania nie przewiduję i trochę uważam że byłaby to jakaś forma profanacji (to oczywiście tylko moje zdanie i nie zamierzam polemizować "gaz czy pb"); sylwetka też jeszcze długo będzie ok, "stare ale jare" to chyba dobre określenie w tym miejscu w końcu zamieniłem auto na starsze hehe - ale audi to audi, nie żałuję że je mam, przez ten rok jeżdżenia zasłużyło sobie na taką opinię
Wandej Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 posiadam A4 z ADR`m od lutego zeszłego roku...Pracuje on u mnie w naprawde ekstremalnych warunkach :naughty:Praktycznie zawsze jak w nia wsiadam obrotomierz dochodzi do 6 tys obrotow oczywiscie po rozgrzaniu silnika... Ma przejechane 250tys km i obiera jakis litr oleju na 12tys. Zadowolony jestem z niego bardzo jak i z calej audioli. Do normalnej jazdy silnik polecam w 100% a z jego wrazliwoscia to jeszcze nie doswiadczylem czegos takiego. Bedziesz z niego zadowolony
tomcio1600 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Mimo wszystko wydaje mi się, że to dosyć wysoki poziom. Według FISa mój pali 11.5, w trasie między 7 a 8. wyzeruj średnie na FISie i przy mrozie odpal pozostaw go na pare minut i wyjedz w miasto napwno nie bedzie to 11 l/100 km. Pisałem ze jest to 100% miasto. W trasie jak najbardziej te 7-8 sie uzyska. Nie mowie ze nie :] Latem w miescie bylo 11-12 ale przey mrozach teraz jak robie krotkie odcinki i auto "niedogrzane" to 15 jest normalnym wynikiem. i kolega tez to potwierdza: na niedogrzanym silniku np. po 4 -5 kilometrów do roboty i 15 litrów
Dibo Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 A mi w zimie miasto, krótkie odcinki wychodzi tak koło 11-12 l.
cobradd Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 co do spalania to ja osiągałem trochę inne wyniki, info w moim oipisie po lewej, na temat miasta trudno mi sie wypowiadać bo robiłem zazwyczaj trasy ale raz zostawiłem auto bratu na tydzień i udało mu się osiągnąć maksymalne odnotowane przeze mnie spalanie 13l/100 LPG, jezdził na krótkich odcinkach, tylko w mieście i sobie nie żałował wciskając gaz.
kikson Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Silniczek jest good bardzo sobie chwale co do spalania na lpg z 14 spali na pb nie litrazowałem,mnie rozrzad wyniosł 800zł wraz z robota,napewno ten motot lyubi obroty pow.3500 dopiero wtedy czuc kopa :> :>
uwencjusz Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 A ja kutwa nie wiem jak dojść z tym spalaniem . FIS'a nie mam, a do pełna też nigdy nie tankowałem. Sprawdzam na oko. Np. jak wskazówka wchodzi na 1/2 baku, to resetuje stan licznika i sprawdzam ile przejadę do momentu aż wskazówka dojdzie do 1/4 poj. baku. Tak do końca prawidłowo tego się wyliczyć nie da. Wydaje mi się, że na krótkich dystansach na nierozgrzanym silniku, szczególnie w te wysokie mrozy, to spalanie autka spokojnie dochodzi do 15l/100km. Im cieplej na zewnątrz, im cieplejszy silnik, a droga długa i prosta to spalanie może się zmniejszyć nawet o połowę. Na wiosnę mam w planie założyć LPG, więc wtedy będę mógł śmiało jeździć z obr. pow. 3500 :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się