Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
28 minut temu, vvalery napisał:

Muskel1 masz 100% rację, że dorzucę swoje 3 grosze. O wypłacie odszkodowania z ubezpieczenia nawet nie wspomnę, w razie jakiejkolwiek kolizji. A co do avanta to czasem rower wleci do bagażnika bo ekipa jest. ?

D9575066-B1DD-4D0B-8A6C-1CB62FBB835B.jpeg

Fajny rower:thumbup1:

Opublikowano

Pewnie kosztował więcej niż auto mojej Szanownej Małżonki :D :D :D

Opublikowano

Jak składujecie swoje koła zimowe/letnie gdy ich nie używacie? 

Wieszacie na ścianie na jakiś hakach? Podsyłajcie patenty i od razu linki :) 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, wampir napisał:

Jak składujecie swoje koła zimowe/letnie gdy ich nie używacie? 

Wieszacie na ścianie na jakiś hakach? Podsyłajcie patenty i od razu linki :) 

Ja mam stojak na felgi z pokrowcem i na nim stoją sobie w garażu, oczywiście wyszorowane zaraz po demontażu.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Ciekawy patent.

A coś żeby powiesić na ścianie gdy miejsca brakuje?

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem już te haki, ale 100x250, a Ty podałeś 100x300.

Sam nie wiem które brać?

 

ALLEGRO.PL

 

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Zależy jak szerokie masz koła. Czym szersze tym dłuższe ramię.

Opublikowano

245/35/19 o ile sie nie pomyliłem :)

Byłem zmierzyć i przy ramieniu 25cm to felga będzie wisiala z zapasem 1-1.5cm, tylko dekielek musze wyciągnąć z felgi

Opublikowano
8 godzin temu, wampir napisał:

Pewnie kosztował więcej niż auto mojej Szanownej Małżonki :D :D :D

? Trochę kosztował. Serwis droższy niż mojego audi. Dzieci ?

Opublikowano
W dniu 12.11.2021 o 20:57, siemian napisał:

Bo jest wieśniacki i pasuje do passata a nie do audi? Audi nie trzeba na sile dodawać sportowego charakteru jakimiś pseudo spoilerami. 

To jest bardzo subiektywna opinia ;) jednym się podoba, drugim nie.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Kolejny manual, tym razem dla leniwych :decayed: Nie chciało mi się rozpruwać tapicerek drzwi i słupka B,  by pociągnąć kable ze sterowników drzwi do przelotki i do wnętrza auta.

 

  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano

Hej. Czy orientuje się ktoś czy przednie nadkola z b9 polift podchodzą p&p to przedlifta? Mam mały problem z odbitym lakierem i początkami rdzy na błotniku. Te małe spojlerki nie chronią rantu na całej jego szerokości. Około 1-2mm jest nieosłonięty i wszelki syf co z kół leci odbija lakier. Mam teraz zastępcze auto polifta i tam ten spoiler jest zintegrowany z nadkolem i pięknie to oslania a nawet 1mm poza błotnik wystaje. Fajnie byłoby to zamienić po malowaniu.

Opublikowano (edytowane)

Małe pytanie co do s-tronic. Jak ona działa w trybie 'pełzania'? Chodzi o specyficzne dla 'automatu' ruszanie z miejsca. Ona zawsze na półsprzęgle? Jak to się ma przykładowo do zaciągania ręcznego na postoju oraz do autohold?

Pytanie czy autohold wyrzuca na luz oraz czy powinienem wyrzucać na luz jak staję na dłuższą chwilę na ręcznym nie mając autohold? 

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano

Mam tiptronic (ZF) i u mnie działa to tak:

20 minut temu, wuPiotrek napisał:

Jak ona działa w trybie 'pełzania'? Ona zawsze na półsprzęgle? 

Gdy nie wciskam hamulca, to pełza. Zarówno do przodu, jak i na wstecznym. Czyli np. do krótkiego podjeżdżania przy parkowaniu, nie muszę używać gazu.

22 minuty temu, wuPiotrek napisał:

Jak to się ma przykładowo do zaciągania ręcznego na postoju oraz do autohold?

Sterowanie skrzynią jest elektroniczne. Mogę bez problemu zaciągnąć ręczny (przyciskiem), gdy skrzynia jest w trybie D, ale nigdy nie próbowałem puszczać hamulca po takim zabiegu, tylko wyłączałem zapłon. Po wyłączeniu zapłonu, skrzynia sama przestawi się w P.

Przy autohold od pewnego momentu (poziomu) wciśnięcia hamulca - dość głęboko, ciśnienie płynu hamulcowego jest utrzymywane automatycznie, a ja mogę puścić hamulec. Wtedy skrzynia jest w trybie D, a auto po prostu stoi, pomimo, że nie mam nogi na hamulcu. Aby nim ruszyć muszę albo wcisnąć gaz, albo przyciskiem wyłączyć autohold.

 

27 minut temu, wuPiotrek napisał:

Pytanie czy autohold wyrzuca na luz oraz czy powinienem wyrzucać na luz jak staję na dłuższą chwilę na ręcznym nie mając autohold? 

Autohold nie wrzuca na luz. Skrzynia pozostaje w D. Czy wrzucać na luz przy dłuższym postoju (zakładam, że silnik chodzi)?

  • Jeśli na światłach, to bym się nie bawił i trzymał pedał hamulca.
  • Jeśli np. czekając na pociąg przed szlabanem, to raczej wrzuciłbym P (parking) i ręczny lub samo P.

Nie do końca wiem, czy istnieje dobry powód, dla którego skrzynia powinna być w położeniu N (luz) a ręczny zaciągnięty.

Opublikowano (edytowane)

W moim mniemaniu to raczej bezpieczniej w przypadku tej skrzyni wrzucić N niż P (co powoduje zadziałanie blokady mechanicznej). Nigdy też nie wrzucam P bez ręcznego (początkowo potrafiłem wrzucić P zanim do końca zatrzymałem auto). Obecnie w praktyce zupełnie nie używam przycisku P i hamulca ręcznego (zaciągają się i zwalniają podczas odpalania-ruszania/gaszenia). "Ręczny" tylko sporadycznie przy dłuższym niż kilka sekund postoju, a niedługo i tak wleci autohold.

Zastanawia mnie tylko to, jak skrzynia działa przy autohold. Że jest sterowana elektronicznie to wiem, ale obserwowałem któregoś dnia i obroty i wszystko wskazywało by na to, że przy zaciągniętym 'ręcznym' ze skrzynią na pozycji D - ona próbuje ruszać, a ręczny trzyma auto. I o ile w tradycyjnym automacie nie ma to znaczenia to co w przypadku sprzęgieł?

Na pewno producent to przemyślał i pewnie działa to tak że nic się ze sprzęgłem nie stanie, pytam z ciekawości.

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano
22 minuty temu, wuPiotrek napisał:

W moim mniemaniu to raczej bezpieczniej w przypadku tej skrzyni wrzucić N niż P (co powoduje zadziałanie blokady mechanicznej).

Zależy kiedy i czy auto ma stać dłużej. Tu jest fajny artykuł:
> Dopiero gdy planujecie dłuższy postój (powyżej minuty) z włączonym silnikiem, można przejść w tryb P. Tylko na nim lub opcjonalnie na N należy wyłączać silnik.

> Do czego służy położenie N? Wbrew temu, co robią niektórzy użytkownicy, nie do tego, by odciążyć silnik i skrzynię biegów po zatrzymaniu się na światłach, przed przejściem dla pieszych czy przejeździe kolejowym. Położenia N, czyli neutralnego, używa się wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, wtedy, gdy chcemy przemieścić samochód bez użycia silnika (pchanie, holowanie). W samochodach użytkowych używa się go również wtedy, gdy włączamy dodatkowe urządzenie napędzane silnikiem, np. wyciągarkę. Podczas normalnej eksploatacji jest to tryb, którego się nie używa.

25 minut temu, wuPiotrek napisał:

Na pewno producent to przemyślał i pewnie działa to tak że nic się ze sprzęgłem nie stanie, pytam z ciekawości.

Też nie mam pojęcia jak to jest technicznie rozwiązane w s-tronic.

Opublikowano

@misku artykuł OK ale on dotyczy skrzyni automatycznej a nie dwusprzęgłowej, tą drugą traktował bym raczej jako taki 'automatyczny manual' który rządzi się innymi prawami.

Opublikowano
W dniu 21.08.2021 o 13:03, Onkel napisał:

Gdyby komuś po montażu dwóch gniazd USB i aktywacji ASI działało tylko AndroidAuto to trzeba zmienić kodowanie 5F byte 19 na wartości C4.

Teraz wszystko działa.
 

 

To ja dodam jeszcze od siebie > gdyby komuś po aktywacji ASI działało tylko AndroidAuto to sprawdźcie na początek czy macie włączoną Siri na iPhonie. Ja walczyłem z tym pół dnia po czym okazało się że na innym iPhone działa bez problemu > po uruchomieniu Siri CarPlay działa :) A jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzać kodowanie jak powyżej :)

Opublikowano

Ogólnie mówiono, że do jazdy służy D i nic więcej Cię nie powinno interesować. Kończysz trasę i dopiero dajesz P. 
Natomiast Autohold zapina ręczny, pojawia się zielone P w kółku na zegarach. Po puszczeniu hamulca, nic się nie dzieje, auto nie dodaje gazu. Zwalnia ręczny dopiero po dodaniu gazu przez kierowcę.
Inaczej się to ma do zaciągnięcia ręcznego z włączonym D, odpalasz wtedy asystenta ruszania pod górkę. Po odpuszczeniu hamulca wyczuwalnie auto chce jechać(dodaje gazu i siada dupsko), ale pojedzie dopiero, gdy sam dodasz gazu - zwolni ręczny.

Nka wg instrukcji pozwala również na holowanie samochodu do chyba 50km/h. Lecz z tego co kojarzę skrzynia nie jest wtedy w pełni smarowana. Co raczej nie jest zbyt zdrowe dla naszych i tak wrażliwych Stroniców. Także lepiej zadzwonić po lawetę z Assistance :P 

Sekwencja ruchów z ręcznym i skrzynią jeszcze nie jest rozpracowana przeze mnie do końca. Ostatnio np. zaciągnąłem ręczny, dodaje gazu i zaczynam ciągnąć d*pę. Ręczny nie puścił. :P 
 

3 godziny temu, wuPiotrek napisał:

Na pewno producent to przemyślał i pewnie działa to tak że nic się ze sprzęgłem nie stanie, pytam z ciekawości.

Z przemyśleniami producenta trzymałbym się jednak na dystans. Ponieważ wg procedury producenta, nie przewidziano konieczności wymiany 3 filtrów, dzięki czemu przy ok 200kkm skrzynie wymagają remontu mechatroniki :|

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...