leklerk3 Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Witam, Postanowiłem napisać wątek, żeby pomóc potomnym przy doborze kompresora do klimy na przykład po zatarciu lub innym wspaniałym zdarzeniu. Przez ostatni miesiąc przeczytałem pół internetu i nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi na to czy do np. 1.9tdi AVF (taki mam silnik) można zapakować inną sprężarkę niż mieliśmy fabrycznie zamontowaną. Większość ludzi pisze, że sprężarka musi sie zgadzać całym długim numerem np. 8E0260805BJ i ewentualnie może mieć w oznaczeniu różnicę w ostatnich literach, inaczej nie będzie pasować. Jest to NIEPRAWDA. Ja w ostatnim czasie po zatarciu się regenerowanej sprężarki dokładnie 1 miesiąc i 3 dni po upływie rocznej gwarancji, miałem zamontowane w sumie 3 różne kompresory i wszystkie działały. - Denso 6SEU14C 8E0260805BJ ze sprzęgłem zrywalnym którą miałem zamontowaną oryginalnie - koło pasowe 110mm - Denso 6SEU12C również ze sprzęgłem zrywalnym - koło pasowe 115mm - Denso 7SEU17C również ze sprzęgłem zrywalnym (dużo większa i wydajniejsza) - koło pasowe 115mm - zamontowany ostatecznie do teraz. Ostatecznie, udało mi się kupić nowy kompresor w promocyjnej cenie od VW Tourana DENSO 7seu17c czyli zupełnie inny model niż miałem, stosowany w 6 i 8 cylindrówkach a także w BMW i MERCEDESACH. Oprócz tego do wymiany chłodnica (skraplacz), osuszacz i dławik. Do tego płukanie całego układu i koniec końców 1370zł (za kompresor zapłaciłem tylko 550zł) nielicząc wymiany i ceny tej dobitej używki. W skrócie! Jeżeli sprężarka: - ma taki sam typ sprzęgła (były zrywalne - obojętnie jaki model i elektromagnetyczne - elektromagnetyczne to takie które mają dodatkową wtyczkę wychodzącą jakby z przodu sprężarki) - ma taki same mocowanie do łapy silnika (odległość od siebie i układ szpilek) - ma tą samą odległość między ostatnią przednią szpilką, a końcem koła pasowego - ważne! bo można się pomylić jak się nie przyjrzymy! - ma mniej więcej podobną wydajność - taka samą wtyczkę elektromagnesu - wielkość koła nie musi być taka sama, napinacz wybierze różnicę długości paska (różnica między wielkościami koła to 5mm) To można śmiało pakować ją do auta i wszystko będzie śmigać. Oznaczenia są nie tak ważne, sprężarka musi się zgadzać cechami wymienionymi powyżej. Wszystko co opisałem powyżej wiem z własnych doświadczeń, przerobiłem na swoim przypadku, więc proszę nie pisać że nie będzie działać. Pozdrawiam serdecznie, zapraszam do dyskusji. W załączniku moja kolekcja 1
wisiel Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Temat mi już znany. Ból głowy mam już taki sam jak ty miałeś. Mam jednak pewne wątpliwości, a mianowicie sprawa pierwsza: dlaczego wymieniałeś skraplacz? Przyznam , iż jest to element z którym najmniej się jeszcze zaznajomiłem i z jego konstrukcją, ale wydaje mi się że wystarczyłoby tylko płukanie. Po co dodatkowe koszty. Sprawa druga: sprężarka 7 SEU17c pisałeś iż jest bardziej wydajna. Tylko w użytkowaniu codziennym tego napewno nie odczujesz , bo przecież nie będzie ci mocniej chłodzić niż nominał. Pewnym jest natomiast iż bardziej obciąża silnik, co przy twojej jednostce może mieć znaczenie. Pytanie tylko czy rzeczywiście jest to problem i jakie ewentualnie mogą być w dłuższym czasie. Ostatnia kwestia to do problemów wcześniejszych. Czy zatarcia sprężarek nie wynikały może z winy alternatora? Masz sprzęgło jednokierunkowe na nim? Ja o dziwo mam zwykłe koło pasowe. Bardzo mnie to frapuje. Silnik w moim aucie był zmieniony na nowszy po wypaleniu tłoka i nie wiem czy Janusz motoryzacji czegoś nie unowocześnił.
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Skraplacz wymienia się, ponieważ przy jego konstrukcji nie ma szans na dokładne wypłukanie wnętrza z opiłków.
leklerk3 Opublikowano 21 Lipca 2017 Autor Opublikowano 21 Lipca 2017 czy skraplacz wymieniac to również się wahałem, natomiast jak przyjrzysz się mu z bliska i zobaczysz jak jest zbudowany i jakie wąskie ma kanaliki, to sam stwierdzisz ze raczej trudno będzie go wypłukac. Wszyscy mechanicy na ogół mówią to samo. Poza tym jak zmieniałbym na używkę kompresor to może i bym jeszcze zaryzykował z tym skraplaczem ale jak już wszystko szło nowe, to zdecydowałem też wymienić. Z tym skraplaczem ogolnie tez była jazda bo dopiero 5 skraplacz podpasował - są w różne średnice węży, do mojego AVF 2004 dopasowali dopiero skraplacz Denso Jesli chodzi o tą wydajność sprężarki to te różnice są znikome i wiem, ze różnica nie będzie zauważalna - napisałem to tylko w celach informacyjnych A alternator według ciebie co ma do klimy? bo nie zabardzo rozumiem
wisiel Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 gdzieś podczytałem że alternator przy uruchamianiu ma duży strzał i bardzo obciąża klimę jeśli nie ma koła pasowego ze sprzęgłem jednokierunkowym. http://allegro.pl/kolo-pasowe-sprzeglo-alternatora-audi-a4-a6-superb-i6891922977.html takie jak w linku. Ja mam zwykłe i nie wiem czy nie zmienić.
majkel_majki Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 V6 diesel z tego co wiem nie mają takiego sprzęgła w serii, szóstka nie szarpie podczas pracy paskiem tak jak rzędowa czwórka.
lowmen Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Orientujecie się może panowie w jakich cenach oscyluje olej do sprężarki, gdyż aktualnie sam wszystko zbieram do "kupy" tak żeby nie dało się tego ponownie zdupić
leklerk3 Opublikowano 22 Lipca 2017 Autor Opublikowano 22 Lipca 2017 Olej oczywiscie w zaleznosci od typu sprezarki (wykaz powinienes znalezc na stronie producenta) ale najpopularniejszy PAG46 masz tu: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6873991838Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
wisiel Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 czyli rozumiem że temat alternatora mogę spokojnie sobie olać... Dzięki za podpowiedź
leklerk3 Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Opublikowano 26 Lipca 2017 Ten alternator to zdecydowanie bym olałWysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
SQTR Opublikowano 27 Czerwca 2019 Opublikowano 27 Czerwca 2019 (edytowane) Odkopuje temat, ciekawa informacja wydaje sie byc to, ze w moim przypadku: A4 B7 2.0 TDI BRD - sprezarka o numerach: 8E0260805BR zostala pomyslnie zastapiona sprezarka SANDEN P1774 o numerach 5Q0820803G z nowszych samochodow takich jak m.in GOLF VII. W moim przypadku bylo to plug & play a sprezarka z roku 2014 wydaje sie byc duzo lepsza opcja niz sprezarka z roku 2007 - inne wykonanie sprzegla zrywnego (bez tych gumek) itd. UWAGA Plug & Play bylo to dla sprezarki o numerach ktore podalem wyzej. Mam tez porownanie do sprezarki o numerach 8E0260805BP - w niej kolo pasowe jest mniejsze - pasek o 2cm dluzszy i podobno da sie to zrobic tak samo Edytowane 27 Czerwca 2019 przez SQTR
romand24 Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć czy do B6 pasuje kompresor z Seata Exeo o oznaczeniu 4F0260805AP? Obecnie zamontowany jest 8E0260805BJ
leklerk3 Opublikowano 3 Września 2019 Autor Opublikowano 3 Września 2019 Chcecie usłyszeć (przeczytać) coś zabawnego? 2 lata temu pisałem ten wątek a niedawno idealnie po końcu gwarancji mechanika, kolejny kompresor padł. Nowiutki, oryginalny kompresor, wszystkie inne podzespoły również były wymieniane na nowe, żeby mi tu zaraz jakiś osioł nie pisał że próbowałem oszczędzić. Wymień wszystko na nowe - mówili....zrobisz raz i będziesz jeździł - mówili... chytry traci 2 razy - mówili..... Bardzo lubie to moje auto, no ale najchetniej to rozku.iłbym komuś łeb w tym momencie. czyt. mechanikowi. Kolejne 2 tysiące do wyłożenia mnie czekają. Zasadniczo naprawa tej klimy była jedną z dosłownie kilku napraw w życiu jakie zdecydowałem się przeprowadzić u mechanika. Wszystko inne robię sam. No i jakby to teraz powiedzieć w skrócie. No warto było, warto..... Domyślam się co było przyczyną. Otóż co było do wymiany wszystko nowe. Węże ponoć były płukane specjalnym czynnikiem. Wszystko k...a zgodnie z pieśniami starych majstrów wszystkowiedzących i twierdzących że tylko tak się to da dobrze zrobić. No, ale mam nieodparte wrażenie że ten głąb zostawił na jeden dzień osuszacz otwarty bo czekał aż mu dowiozą prawidłowy parownik. Jeszcze go pytałem czy osuszacz jest zabezpieczony na ten czas. Oczywiście twierdził że tak. Na moje to osuszacz nabrał wilgoci która sobie przez te 2 lata pływała tam w układzie i żarło kompresor. Tak czy inaczej teraz kminie jak to zrobić sam, bo poprostu pier...le, nie będę płacił tym baranom, tym bardziej że kolejny krzyknął mi 1000zl za robotę opierającą się na wymianie części i podpięciu maszyny w celu wypłukania a potem procedura nabicia. Czy stosował ktoś zestawy do płukania klimy (butle z czynnikiem) i te urządzenia do samodzielnego nabijania? (pompa próżniowa z manometrami itp) ?
dudpis Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Mój znajomy miał to samo w lagunie. Zrobił z ojcem urządzenie z pompy paliwa i kliku wezy, normalnie sami przepłukali układ jakimś środkiem. A orientuje się ktoś czy wszystkie kompresory w 1.8t były takie same? Ewentualnie miały te same mocowania?
Matheo92 Opublikowano 21 Lipca 2020 Opublikowano 21 Lipca 2020 No a jesli wymienilem sprezarke na sprezarke z wiekszym kolem (pochodzi z silnika benzynowego) to czy musze wymienic pasek badz samo kolo? Mechanik twierdzi ze klima dziala, chlodzi. Obawiam sie ze moze cos sie stac czy to z paskiem czy z ktorys podzespolow.
GreGoriO Opublikowano 22 Lipca 2020 Opublikowano 22 Lipca 2020 (edytowane) Jak duża różnica jest w kole pasowym? Jeśli po zluzowaniu masz możliwość zdjęcia paska bez żadnych narzędzi, to nie powinno nic się stać! Od tego są napinacze, żeby regulować naciąg paska. Bardziej martwiłbym się obrotami samej sprężarki, silniki benzynowe mają wyższe obroty maksymalne. Trzeba wziąć kalkulator do ręki i przypomnieć sobie matematykę! Edytowane 22 Lipca 2020 przez GreGoriO
pawlo_SL Opublikowano 22 Lipca 2020 Opublikowano 22 Lipca 2020 (edytowane) to ja podłączę się pod temat bo akurat też chodzi o klimatyzację w mojej B6'tce, z tym że ja mam benzynowe V6. Martwi mnie dzwięk wydobywający się podczas pracy klimatyzacji (na ECON tego nie ma), czy ktoś doradzi co się może dziać ? Nie ukrywam że odkąd zakupiłem samochód 3 lata temu, jeżdżę tak z tym dźwiękiem, nic się nie dzieje, klima chodzi dobrze, jeżdżę na dobijanie i odgrzybianie co roku i fachmany nic jej nie zażucają co do jej działania a rocznie dobijam może do 50g czynnika. Dzwiek na poniższym filmiku. Dzięki za pomoc! Oczywiście chodzi o takie szuranie/terkotanie jakby kompresora, łożyska...nie wiem (cykanie to raczej wina jakieś szklanki). Edytowane 22 Lipca 2020 przez pawlo_SL
baQQQ Opublikowano 7 Września 2021 Opublikowano 7 Września 2021 Podpowiecie mi czy sprężarka od 3,0tdi będzie pasowała do mnie - 1,9tdi AWX?
Langista Opublikowano 7 Września 2021 Opublikowano 7 Września 2021 Nie, zupełnie inne mocowania ma sprężarka z V6. 1
dydek1 Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Opublikowano 12 Kwietnia 2022 Potwierdzi ktoś ze sprężarka z golfa7 o nr5Q0820803G 7 podejdzie do 1.9 TDI ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się