kicker Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 CZY DO KAŻDEGO SILNIKA DOBRY JEST OLEJ SYNTETYCZNY?Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika. Znalazłem to gdzieś na stronie jednego z producentów olejów silnikowych. Kurcze nadal mam obawy co do płukania i zalania 10w40. Najgorsze jest to, że w najbliższym czasie wyjeżdżam i nie chciałbym sytuacji gdzie rozszczelni mi się silnik w połowie drogi lub nawet na miejscu. Koszt naprawy w niemczech pewnie przekroczy wartość samochodu. Jak się tak boisz to ściągnij pokrywę zaworów i zobaczysz jak wygląda silnik jak będzie syf to zrobisz płukankę, ściągniesz miskę wyczszcisz smoka i zalejeszsz syntetykiem. Jak się rozszczelni to wymienisz uszczelki... a jak masz jechać w trasę to wstrzymaj się z operacją aż wrócisz.
M@peT Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 to musiałbym się wstrzymać do grudnia a do tego czasu kilometrów troszkę zrobię. A jak zaleje go 10w40 to on sam się będzie płukał i obawy me są takie czy za bardzo się nie wypłucze. A jak by się rozszczelnił to ile tam trzeba jak coś wymienić uszczelek ?
hulek516 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 chłopaki doradzicie mi. Nadchodzi mi wymiana oleju w moim autku Audi a4 b6 2.0 ALT. Wcześniej jeździłem na Costrolu 5W 30 ale wymieniłem na mobil 2000 10W 40 bo za drogo kosztowały mnie dolewki do niego, w takim razie co mam teraz zalać? zostawić tak jak jest? i jaki filtr oleju polecacie? pociąga mi ok 0.6l na 1000km
endriuu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 chłopaki doradzicie mi. Nadchodzi mi wymiana oleju w moim autku Audi a4 b6 2.0 ALT. Wcześniej jeździłem na Costrolu 5W 30 ale wymieniłem na mobil 2000 10W 40 bo za drogo kosztowały mnie dolewki do niego, w takim razie co mam teraz zalać? zostawić tak jak jest? i jaki filtr oleju polecacie? pociąga mi ok 0.6l na 1000km Poszukaj, jest osobny wątek olejowy do wynalazku jakim jest alt. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Kolega dostał juz pw Endriuu, dzwoniłem dzisiaj do Ciebie ale mnie olałeś...
Kixon Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Nie mogę znależć wątku o oleju do ALT. Podrzuci ktoś link?
M@peT Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Heh wiem, że znów zawracam głowę ale już postanowiłem! Zrobię płukanie i zaleje go 10w40. Polatam troszkę i znów zrobię płukanie i zaleje 5w40, Dziękuje możecie siadać ;-)
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 a na co chcesz czekać tym bardziej że jest zima ???
valent Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Na stronie Motula, dla B5 1,8T: Częstotliwość wymian oleju [TABLE=class: oci] [TH=colspan: 2]Silnik[/TH] Mile max. 5000 Km max. 7500 Miesiące max. 6 [/TABLE] Coś często Ktoś z Was trzyma się takiego zalecenia?
sokal Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Ja trzymam się blisko, tzn ok 10000km czyli średnio co 6 miesięcy
valent Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Ja trzymam się blisko, tzn ok 10000km czyli średnio co 6 miesięcy Dla 1,6 właśnie tyle zalecają
grzes1150 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Na stronie Motula, dla B5 1,8T:Częstotliwość wymian oleju [TABLE=class: oci] [TH=colspan: 2]Silnik[/TH] Mile max. 5000 Km max. 7500 Miesiące max. 6 [/TABLE] Coś często Ktoś z Was trzyma się takiego zalecenia? To już wiem dlaczego olej Motul uchodzi za tak dobry bo wymienia się go co 7500km Moje 1.8T na oleju casrtrol 5w30 LonglLife zrobiło 178tyś a olej był zmieniany co 28 tyś km i motor po przepłukaniu z nagaru ma się świetnie
mariuszby Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Na stronie Motula, dla B5 1,8T:Częstotliwość wymian oleju [TABLE=class: oci] [TH=colspan: 2]Silnik[/TH] Mile max. 5000 Km max. 7500 Miesiące max. 6 [/TABLE] Coś często Ktoś z Was trzyma się takiego zalecenia? To już wiem dlaczego olej Motul uchodzi za tak dobry bo wymienia się go co 7500km Moje 1.8T na oleju casrtrol 5w30 LonglLife zrobiło 178tyś a olej był zmieniany co 28 tyś km i motor po przepłukaniu z nagaru ma się świetnie Wymiana co 6 miesięcy..... niezły kosmos. Powinni dopisać że przed każda wymianą oleju -zalecana płukanka Motul wtedy silnik będzie wieczny. Ewidentne nabijanie sobie kasy kosztem użytkowników albo faktycznie ten olej jest słaby i jest to forma zabezpieczenia. Z drugiej strony jeszcze nie słyszałem przypadku zatarcia silnika z powodu złego lub starego oleju. Zawsze przyczyną było jego brak.
MichalGTI Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Pacjent Audi A4 B5 silnik 1.6 AHL przebieg 48tyś km zalany Castrolem Magnatec Proffesional 5W 40 będę zmieniał niedługo olej zostawić ten czy zmienić na inny? czym różni się c3 od B4?
jihaad Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Pacjent Audi A4 B5 silnik 1.6 AHL przebieg 48tyś km zalany Castrolem Magnatec Proffesional 5W 40 będę zmieniał niedługo olej zostawić ten czy zmienić na inny? czym różni się c3 od B4? Motul x-cess 5w40 lub cos podobnego. LM, millers, amsoil. Castrola daruj. Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się