Randor Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) 31 minut temu, olivierofm napisał: 6k? To raczej przy ostrym butowaniu silnika... Chyba, że kolega szaleje to i owszem... Ja wymieniam co 10 i jest prawie jak nowy - serio serio? Tylko, że ja mam PB Wszystko zależy od oleju. Te dedykowane do upalania szybko tracą właściwości. Dają ile mają ale na krótko. Nawet jeśli nie jeździsz po torze. Ten Millers czy Fuchs nie starczy na 10k. Tzn starczy ale to już nie będzie to i sumarycznie może wyjść gorzej niż na sporo tańszej oliwie która wytrzuje 10-15k. Oleje racingowe nie są przewidziane na tak długie interwały (pewnie są wyjątki po 100zł za litr:-)). No ale każdy niech robi jak chce:-) Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Randor
koniorc Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Wymiana co 10k byla by dla mnie komfortowa. Jeżdzę raczej spokojnie ale lubie co jakis czas przycisnąć ? jak są na to warunki. Pojeżdżę może z 8k i popatrzę jaki kolor i klarowność bedzię miała oliwa. Dzięki wszystkim za pomoc
Randor Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, koniorc napisał: Wymiana co 10k byla by dla mnie komfortowa. Jeżdzę raczej spokojnie ale lubie co jakis czas przycisnąć ? jak są na to warunki. Pojeżdżę może z 8k i popatrzę jaki kolor i klarowność bedzię miała oliwa. Dzięki wszystkim za pomoc Na oko to chłop w szpitalu umarł:-) Jak silnik czysty to nic nie zauważysz a olej może być już padaczka. To nie są oleje do dużych interwałów. Coś mi się wydaje że jakiś Ravenol vst czy LM Synthoil byłby dla Ciebie wystarczający i nie byłoby strachu o stan oleju po 10k skoro notorycznie nie upalasz. Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Randor
olivierofm Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 To, który lepszy: CFS 5w40 SKLEP.MILLERSOILS.PL Pasuje do silników samochodów używanych do szybkiej jazdy po drogach, wyścigowych, rajdowych, wyścigów górskich, sprintów. W pełni syntetyczny... czy ten: Synthoil High Tech 5W-40 Autoryzowany sklep Liqui Moly LIQUIMOLY.SKLEP.PL W pełni syntetyczny olej lekkiego biegu do nowoczesnych silników. Redukuje zużycie paliwa.
Olgierd93 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Ja bym wziął na twoim miejscu tego cfs i do tego zrobił płukankę tec, świetny zestaw
Halibut Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Witam, ja mam pytanie bardziej zbiorcze, do starszych silników lepiej jest się trzymać specyfikacji oleju (API/ACEA, lub inne), które były normą w latach następujących po produkcji silnika, czy ładować zawsze najnowsze (SN, >A3 itp.)? Ponadto, na co należy jeszcze patrzeć przy doborze oleju silnikowego, tzn. gdzie chociażby widnieje informacja ogrubości filmu smarującego i jego trwałości? Pozdrawiam
Dev Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Halibut napisał: Witam, ja mam pytanie bardziej zbiorcze, do starszych silników lepiej jest się trzymać specyfikacji oleju (API/ACEA, lub inne), które były normą w latach następujących po produkcji silnika, czy ładować zawsze najnowsze (SN, >A3 itp.)? Ponadto, na co należy jeszcze patrzeć przy doborze oleju silnikowego, tzn. gdzie chociażby widnieje informacja ogrubości filmu smarującego i jego trwałości? Pozdrawiam jakie auto ?
Halibut Opublikowano 6 Stycznia 2020 Opublikowano 6 Stycznia 2020 W dniu 4.01.2020 o 19:26, Dev napisał: jakie auto ? A4 B5 '97 ADR 1.8 20V 92kW
Dev Opublikowano 6 Stycznia 2020 Opublikowano 6 Stycznia 2020 4 minuty temu, Halibut napisał: A4 B5 '97 ADR 1.8 20V 92kW Norma 502.00 z 5W40
Halibut Opublikowano 6 Stycznia 2020 Opublikowano 6 Stycznia 2020 1 minutę temu, Dev napisał: Norma 502.00 z 5W40 Ok, tak też myślę, ale czyż nie powinno brać się pod uwagę innych norm? Poza tym, chciałbym zaznaczyć, że pierwotne pytanie dotyczy ogółu starszych silników.
Dev Opublikowano 6 Stycznia 2020 Opublikowano 6 Stycznia 2020 13 godzin temu, Halibut napisał: Ok, tak też myślę, ale czyż nie powinno brać się pod uwagę innych norm? Poza tym, chciałbym zaznaczyć, że pierwotne pytanie dotyczy ogółu starszych silników. najpierw piszesz o ADRze a potem o starszych silnikach, jakich ? precyzuj swoje pytania
Halibut Opublikowano 6 Stycznia 2020 Opublikowano 6 Stycznia 2020 7 godzin temu, Dev napisał: najpierw piszesz o ADRze a potem o starszych silnikach, jakich ? precyzuj swoje pytania W dniu 4.01.2020 o 17:30, Halibut napisał: Witam, ja mam pytanie bardziej zbiorcze, do starszych silników lepiej jest się trzymać specyfikacji oleju (API/ACEA, lub inne), które były normą w latach następujących po produkcji silnika, czy ładować zawsze najnowsze (SN, >A3 itp.)? Ponadto, na co należy jeszcze patrzeć przy doborze oleju silnikowego, tzn. gdzie chociażby widnieje informacja ogrubości filmu smarującego i jego trwałości? Pozdrawiam Proszę czytać ze zrozumieniem, pytanie dotyczy ogółu silników, w skrócie: Czy do starych motorów nie powinno się lać tylko olejów spełniających starsze normy? Pytanie stawiam ze względu na to, że silniki mogły być projektowane w myśl pracy w warunkach, które zapewniają płyny produkowane/projektowane w okresie ich młodości. Coś w stylu "do starszych silników, nadaje się tylko starszy typ instalacji gazowej" (teza wymyślona na szybko). Pozdrawiam
Dev Opublikowano 6 Stycznia 2020 Opublikowano 6 Stycznia 2020 14 minut temu, Halibut napisał: Proszę czytać ze zrozumieniem, pytanie dotyczy ogółu silników, w skrócie: Czy do starych motorów nie powinno się lać tylko olejów spełniających starsze normy? Pytanie stawiam ze względu na to, że silniki mogły być projektowane w myśl pracy w warunkach, które zapewniają płyny produkowane/projektowane w okresie ich młodości. Coś w stylu "do starszych silników, nadaje się tylko starszy typ instalacji gazowej" (teza wymyślona na szybko). Pozdrawiam Nowoczesne oleje z powodzeniem możesz zalewac do starych silników. Są do tego przystosowane i skutecznie smarują elementy ruchome silników. Bez obaw możesz lać 5W40 do każdego starego silnika w wersji benzynowej lub w dieslu.
wojtasbbi Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Pacjent a4 B6 BFB po modach na 266KM . jeżdżę obecnie na Ravenolu VST 5W40 Warto szukać czegoś jeszcze lepszego? LM ? Valvoline? Auto jest po remoncie silnika, po 5 tys km kolor oleju jest brązowy. Szukać smaku w d** ? czy po prostu nie widziwiać i jeździć na Ravenolu i wymieniać co 8 tys?
przem8 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 46 minut temu, wojtasbbi napisał: czy po prostu nie widziwiać i jeździć na Ravenolu i wymieniać co 8 tys? Nie kombinuj, a jak dajesz często w piz*ę to jeszcze skróć przebieg do wymiany. LM i valvo nie ma polotu do tego ravenola, wg mojej opinii oczywiście i w życiu nie wrócę do LM, a kilka lat go używałem w 1.8t.
wojtasbbi Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 37 minut temu, przem8 napisał: Nie kombinuj, a jak dajesz często w piz*ę to jeszcze skróć przebieg do wymiany. LM i valvo nie ma polotu do tego ravenola, wg mojej opinii oczywiście i w życiu nie wrócę do LM, a kilka lat go używałem w 1.8t. tak myślałem. Po prostu mechaniki i sprzedawcy w mojej okolicy nie słyszeli o takim oleju jak Ravenol i każdy pieddoli, że Motul najlepszy Dziś wlatuje pełny serwis : olej silnikowy Ravenol VST 5W40 i olej w skrzyni Ravenol 75W90
KINIAM Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Godzinę temu, wojtasbbi napisał: Pacjent a4 B6 BFB po modach na 266KM . jeżdżę obecnie na Ravenolu VST 5W40 Warto szukać czegoś jeszcze lepszego? LM ? Valvoline? Auto jest po remoncie silnika, po 5 tys km kolor oleju jest brązowy. To jest wyśmienity olej, o bardzo dobrych parametrach, zwłaszcza w przypadku silnika podrasowanego, ma stabilny film olejowy wysoki TBN co jest ważne przy gazie. Próbkę oleju po 10 tys. km można wysłać na badanie. Profilaktycznie do oleju można zlać dodatkową dawkę TBN np. od EUROLA .
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 3 godziny temu, wojtasbbi napisał: Szukać smaku w d** ? czy po prostu nie widziwiać i jeździć na Ravenolu i wymieniać co 8 tys? Nawet czesciej
wojtasbbi Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Godzinę temu, Dev napisał: Nawet czesciej no i właśnie też tak myślałem. Ale spotkałem się z opinią ( na pewnej grupie 1.8T na twarzoksiążce ) że owy olej najlepsze właściwości ma po 8 tysiącach km Aktualnie zrobiłem na nim 6 tys i wymieniam tylko dlatego, że miałem ubytek ( który został zlikwidowany )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się