Grzegorzman Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Witam, no moje kolejne pytanie które mnie nurtuje. Mam adblue a wiadomo że to woda z czymś tam. Podobno zamarza. Jak się zachowac w zime żeby nic się nie stało. Macie może doświadczenie w tym temacie?? Może są jakieś środki co się dolewa jak do ropy Wiadomo autko w garażu. Ale człowiek pojedzie rano do pracy w pracy 8-10h i co zamarzło? ps. nie wiem czy w dobrym miejscu to napisałem
RALF76 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 (edytowane) Chyba są grzałki w układzie SCR więc teoretycznie nie powinno być kłopotu.. Życie zweryfikuje Edytowane 21 Listopada 2018 przez RALF76
ekskul Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 Odświeże temat, jak to jest z adblue, mówią ze zamarza poniżej -11 stopni, wiec jak samochody radzą sobie przy np -25 (Skandynawia) lub jeszcze mniej? Jest tylko jeden rodzaj adblue? pytam ponieważ znajomy powiedział mi ze w serwisie audi w jego a7 zmienili mu adblue na wersje która ma więcej jakiegoś tam czynnika i dzięki temu nie zamarznie? I teraz pytanie, norweskie aso ma inne płyny? Czy chwyt marketingowy zeby zarobić?
Muskel1 Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 (edytowane) AdBlue zamarza przy -11 ale jest ogrzewanie, które go odmraża i zamienia w stan ciekły. Do tamtego momentu i tak oczyszczanie spalin w SCR jest nie aktywne. Dopiero po osiągnięciu pewnej temp. Edytowane 23 Września 2020 przez Muskel1
RALF76 Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 (edytowane) w instrukcji napisane żeby do adblue nic nie dolewać bo zniszczy układ, chyba jakiś Norweski regionalny patent mają.. dopytaj znajomego może się czegoś nauczymy Edytowane 23 Września 2020 przez RALF76
ekskul Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 No właśnie ciekawy temat bo to info z aso, jutro zadzwonie do mojego to zobacze co powiedzą.
majkel_majki Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 W Citroenach nic mi nie zamarzało, a były parkowane pod chmurką.
Muskel1 Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 (edytowane) 57 minut temu, majkel_majki napisał: W Citroenach nic mi nie zamarzało, a były parkowane pod chmurką. Skąd wiesz, zadlądałeś do zbiornika. Jasne że zamarzało. Praw fizyki nie oszukasz. Przy tem -11,5 °C Adblue zamarza choćbyś nie wiem czym jeździł. To że nie odczuľeś zamarzania jest spowodowane tym, że jest podgrzewanie. Edytowane 23 Września 2020 przez Muskel1
majkel_majki Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 4 godziny temu, Muskel1 napisał: Skąd wiesz, zadlądałeś do zbiornika. Jasne że zamarzało. Praw fizyki nie oszukasz. Przy tem -11,5 °C Adblue zamarza choćbyś nie wiem czym jeździł. To że nie odczuľeś zamarzania jest spowodowane tym, że jest podgrzewanie. Nie interesuje mnie kompletnie co było w zbiornikach. W żadnym z aut nie pojawiły się problemy z jazdą, rozruchem czy trybem awaryjnym w zimie, więc układ podgrzewany czy nie działał jak należy i tyle z perspektywy użytkownika mi wystarczy.
Muskel1 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 (edytowane) 7 godzin temu, majkel_majki napisał: Nie interesuje mnie kompletnie co było w zbiornikach. W żadnym z aut nie pojawiły się problemy z jazdą, rozruchem czy trybem awaryjnym w zimie, więc układ podgrzewany czy nie działał jak należy i tyle z perspektywy użytkownika mi wystarczy. To nie mów, że Ci nie zamarzało bo głupoty opowiadasz. Po to inżynierowie różne cuda wymyslili, żeby nie było z tym kłopotu i tak działało jak należy. Edytowane 24 Września 2020 przez Muskel1
ekskul Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Byłem w serwisie, w odpowiedzi dostałem ze występuje tylko jeden rodzaj adblue ale widocznie jednak niektóre aso robią cuda zeby zarobić wiecej a ogolnie jak to jest w zimie, lepiej mieć mniej i dolewać czy nalane na pełno i nie zaglądać tam?
Muskel1 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Adblue sie nie dolewa. Nalewa sie raz do pełna i jeździ aż komputer powie że należy dolać. Wtedy tankujesz do pełna i tak w kółko.
pila24 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 U mnie w pracy na firmowych VW mniej więcej tak to wygląda z adblue jezelich chodzi o komunikaty na fis: Zasięg z adblue 2000 km....zasięg 1500....1000...800...600...500..jeszcze nie dolaleś?!...450 440 aaa dolej Pan no!... 430...dolej albo doniosę!...za 10km nie odpalisz auta i wtedy dolejesz....? ...i tak co odpalenie auta jakieś komunikaty nawet przy pełnym zbiorniku adblue.
Muskel1 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Po zatankowaniu adblue zanim uruchomisz silnik należy przynajmniej na 30 sek. sam zapłon włączyć (bez uruchamiania) żeby system sie przyuczył.
szafa Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Ostatnio z racji wyskoczenia komunikatu o dolaniu adblue miałem sytuację że dolałem na włączonym silniku, system nie zareagował mimo tego że dolałem na maksa, koniec końców wylądowałem w serwisie na wyserowaniu systemu, potem 50km po autostradzie na 5 biegu i ok 90km, po czym system się zresetował. Także trzeba uważać z tym adblue
Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 5 godzin temu, szafa napisał: Ostatnio z racji wyskoczenia komunikatu o dolaniu adblue miałem sytuację że dolałem na włączonym silniku, system nie zareagował mimo tego że dolałem na maksa, koniec końców wylądowałem w serwisie na wyserowaniu systemu, potem 50km po autostradzie na 5 biegu i ok 90km, po czym system się zresetował. Także trzeba uważać z tym adblue Czyli zgodnie z powiedzeniem: przawdziwy mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się