tadziak Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Witam Byłem ostatnio w serwisie na przeglądzie po 90 tys. (dokładnie przy 83 tys.) i serwis oświadczył, że do wymiany są wszystkie tarcze + klocki. Czy to normalne? Dodam, że auto eksploatowane głównie w długich trasach i bez częstego hamowania... Z góry dziękuję za Wasze opinie.
Muskel1 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Mozliwe. Wszystko zalezy od kierowcy. U niektorych klocki wytrzymuja tylko 40 kkm. Przy skrzyniach automatycznych zuzywaja sie szybciej. Edytowane 21 Grudnia 2018 przez Muskel1 Uzupełnienie
Mietek90 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 A tarcze bo mają "rysy" po klockach lub ranty czy są już cienkie? tzn. min grubość tarczy? Jeśli rysy po klockach lub ranty to tarcze się przetacza i daje nowe klocki jeśli są już za cienkie to tylko wymiana.
fio Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 W mojej firmie jest kilkanaście focusów. Wszystkie miały wymieniane klocki co około 50kkm a tarcze po 100kkm oprócz jednego. W tym jednym wymiana tarcze i klocki była na drugim przeglądzie po 40kkm. Chłopak ma 60 km dojazdu do domu trasą szybkiego ruchu a poza tym jeździ katowice-poznań autostradą. Tak więc bywa różnie.
Kevirek Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Mi mechanik zmienial pierwsze od nowosci klocki po 45k. Tarcze nadal mam jak nowki, mysle ze 100k bez problemu przejada
tadziak Opublikowano 21 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) 10 godzin temu, Mietek90 napisał: A tarcze bo mają "rysy" po klockach lub ranty czy są już cienkie? tzn. min grubość tarczy? Jeśli rysy po klockach lub ranty to tarcze się przetacza i daje nowe klocki jeśli są już za cienkie to tylko wymiana. Ja po prostu zostawiłem auto na okresowy przegląd (jeszcze darmowy, bo miałem pakiet przeglądów przez 3 lata) i po godzinie dostałem telefon, że właściwie komplet tarczy + klocków do wymiany. Tarcze podobno już miały grubość poniżej normy, a klocki może jeszcze ze 2 tysiące by pojeździły, zanim zapaliłaby się kontrolka. W związku z dłuższym wyjazdem za tydzień, wolałem nie ryzykować i przystałem na wymianę. Ale mimo wszystko zawsze gdzieś tam pozostają obawy, że mnie zwyczajnie naciągnęli lub też ktoś gdzieś podmienił mi na bardziej zużyte tarcze/klocki wcześniej...No ale trudno zakładać wszędzie nieuczciwość - jesteśmy zdani na autoryzowane serwisy.... Edytowane 21 Grudnia 2018 przez tadziak
misiek1980 Opublikowano 23 Grudnia 2018 Opublikowano 23 Grudnia 2018 ile serwis skasował za tarcze i klocki?
tadziak Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2018 3 godziny temu, misiek1980 napisał: ile serwis skasował za tarcze i klocki? Rzekomo w mega promocji i super rabacie (specjalnie dla mnie itp.) zapłaciłem jakieś 3750 PLN brutto...Nie wiem, czy to normalna cena?
ziolek335 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 O kur... Poważnie?! Daj adres lecę na ta promke Na zestawie ATE z wymianą zapłaciłbyś 1500 mniej no ale serwis pewnie złotymi kluczami ogarnie temat.
dymekn Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Do poprzedniego modelu B8 ATE robiło pół ceramiczne klocki. Koło było czyste o wiele dłużej niż na normalnych klockach. Ich zużycie było minimalne. Niestety na chwilę obecną nie mogę nigdzie znaleźć takich do B9. Czy moze jakaś firma produkuje już pólceramiki do B9-tek?
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 23.12.2018 o 16:20, tadziak napisał: Rzekomo w mega promocji i super rabacie (specjalnie dla mnie itp.) zapłaciłem jakieś 3750 PLN brutto...Nie wiem, czy to normalna cena? Za***ista promocja Za tą kasę to spokojnie można sobie kupić dzisiaj jakieś toczydło , będzie trochę leciwe ale można znaleźć egzemplarz w całkiem niezłym stanie No ale cóż, kto bogatemu zabroni ? Edytowane 10 Stycznia 2019 przez piotrsob1
ziolek335 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Mam założony zestaw ATE tarcze + klocki z dodatkiem ceramiki. Hamują ok ale nie lepiej od standardowych i plus taki, że koła naprawde się nie brudzą (2 tyś km a koła czyste) Super! Ale drogo nie znaczy zawsze dobrze po 10 tyś tył zaczął popiskiwać na kompletnie zimnym układzie i lekkim traktowaniu pedału hamulca (wyjazd z garażu, dojazd do drogi) Po dogrzaniu wszystko ok.
ziolek335 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Klocki po demontażu szkliste Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo???
dymekn Opublikowano 11 Maja 2019 Opublikowano 11 Maja 2019 W dniu 10.01.2019 o 08:47, ziolek335 napisał: Klocki po demontażu szkliste Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo??? Kolego gdzie dostałeś te klocki z ceramiką? Szukam i bez fajerwerków. Są dostępne przód i tył do b9? Z góry dziękuję
ziolek335 Opublikowano 13 Maja 2019 Opublikowano 13 Maja 2019 Kupiłem w Polsce w sklepie normalnie, bez problemu z dostępnością. Masz tu link na niemiecką stronę, wysyłka do pl 9 euro. Na Inter Cars-ie też są ale drożej wychodzi. https://www.pkwteile.de/ate/13765609
dymekn Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 W dniu 10.01.2019 o 08:47, ziolek335 napisał: Klocki po demontażu szkliste Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo??? Kolego gdzie dostałeś te klocki z ceramiką? Szukam i bez fajerwerków. Są dostępne przód i tył do b9? Z góry dziękuję
dymekn Opublikowano 22 Lipca 2019 Opublikowano 22 Lipca 2019 Czy do tarcz 318mm przód z 4 tloczkowymi zaciskami podchodzi tylko jeden rodzaj klocka? Taki jak poniżej?
dymekn Opublikowano 22 Lipca 2019 Opublikowano 22 Lipca 2019 Według tej strony i katalogu ATE ma być taki Brake Pad Set, disc brake ATE 13.0470-7314.2 with integrated wear warning contact buy cheap online M.ONLINECARPARTS.CO.UK ATE 13.0470-7314.2 Brake Pad Set, disc brake with integrated wear warning contact Width: 155,1mm, Thickness:... Chyba że jest to tylko zdjęcie poglądowe. Ma ktoś jakieś doświadczenia z samodzielną wymiana klocków i tarcz z przodu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się