Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze polecacie do Audi A4 B9?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Byłem ostatnio w serwisie na przeglądzie po 90 tys. (dokładnie przy 83 tys.) i serwis oświadczył, że do wymiany są wszystkie tarcze + klocki. Czy to normalne? Dodam, że auto eksploatowane głównie w długich trasach i bez częstego hamowania...

Z góry dziękuję za Wasze opinie.

Opublikowano (edytowane)

Mozliwe. Wszystko zalezy od kierowcy. U niektorych klocki wytrzymuja tylko 40 kkm. Przy skrzyniach automatycznych zuzywaja sie szybciej. 

Edytowane przez Muskel1
Uzupełnienie
Opublikowano

A tarcze bo mają "rysy" po klockach lub ranty czy są już cienkie? tzn. min grubość tarczy?

Jeśli rysy po klockach lub ranty to tarcze się przetacza i daje nowe klocki jeśli są już za cienkie to tylko wymiana.

Opublikowano

W mojej firmie jest kilkanaście focusów. Wszystkie miały wymieniane klocki co około 50kkm a tarcze po 100kkm oprócz jednego. W tym jednym wymiana tarcze i klocki była na drugim przeglądzie po 40kkm. Chłopak ma 60 km dojazdu do domu trasą szybkiego ruchu a poza tym jeździ katowice-poznań autostradą. Tak więc bywa różnie.

Opublikowano

Mi mechanik zmienial pierwsze od nowosci klocki po 45k. Tarcze nadal mam jak nowki, mysle ze 100k bez problemu przejada ;)

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Mietek90 napisał:

A tarcze bo mają "rysy" po klockach lub ranty czy są już cienkie? tzn. min grubość tarczy?

Jeśli rysy po klockach lub ranty to tarcze się przetacza i daje nowe klocki jeśli są już za cienkie to tylko wymiana.


Ja po prostu zostawiłem auto na okresowy przegląd (jeszcze darmowy, bo miałem pakiet przeglądów przez 3 lata) i po godzinie dostałem telefon, że właściwie komplet tarczy + klocków do wymiany. Tarcze podobno już miały grubość poniżej normy, a klocki może jeszcze ze 2 tysiące by pojeździły, zanim zapaliłaby się kontrolka. W związku z dłuższym wyjazdem za tydzień, wolałem nie ryzykować i przystałem na wymianę. Ale mimo wszystko zawsze gdzieś tam pozostają obawy, że mnie zwyczajnie naciągnęli lub też ktoś gdzieś podmienił mi na bardziej zużyte tarcze/klocki wcześniej...No ale trudno zakładać wszędzie nieuczciwość - jesteśmy zdani na autoryzowane serwisy....

Edytowane przez tadziak
Opublikowano

ile serwis skasował za tarcze i klocki?

Opublikowano
3 godziny temu, misiek1980 napisał:

ile serwis skasował za tarcze i klocki?

Rzekomo w mega promocji i super rabacie (specjalnie dla mnie itp.) zapłaciłem jakieś 3750 PLN brutto...Nie wiem, czy to normalna cena?

Opublikowano

O kur... Poważnie?! Daj adres lecę na ta promke :) Na zestawie ATE z wymianą zapłaciłbyś 1500 mniej no ale serwis pewnie złotymi kluczami ogarnie temat.

Opublikowano

Do poprzedniego modelu B8 ATE robiło pół ceramiczne klocki. Koło było czyste o wiele dłużej niż na normalnych klockach. Ich zużycie było minimalne. Niestety na chwilę obecną nie mogę nigdzie znaleźć takich do B9. Czy moze jakaś firma produkuje już pólceramiki do B9-tek?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.12.2018 o 16:20, tadziak napisał:

Rzekomo w mega promocji i super rabacie (specjalnie dla mnie itp.) zapłaciłem jakieś 3750 PLN brutto...Nie wiem, czy to normalna cena?

:kox:

Za***ista promocja :D

Za tą kasę to spokojnie można sobie kupić dzisiaj jakieś toczydło , będzie trochę leciwe ale można znaleźć egzemplarz w całkiem niezłym stanie :decayed:

No ale cóż, kto bogatemu zabroni ? :wink:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Mam założony zestaw ATE tarcze + klocki z dodatkiem ceramiki. Hamują ok ale nie lepiej od standardowych i plus taki, że koła naprawde się nie brudzą (2 tyś km a koła czyste) Super! Ale drogo nie znaczy zawsze dobrze :) po 10 tyś tył zaczął popiskiwać na kompletnie zimnym układzie i lekkim traktowaniu pedału hamulca (wyjazd z garażu, dojazd do drogi) Po dogrzaniu wszystko ok.

20181231_151846.jpg

Opublikowano

Klocki po demontażu szkliste :) Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo???

20181231_150035.jpg

Opublikowano
W dniu 10.01.2019 o 08:47, ziolek335 napisał:

Klocki po demontażu szkliste :) Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo???

20181231_150035.jpg

Kolego gdzie dostałeś te klocki z ceramiką? Szukam i bez fajerwerków. Są dostępne przód i tył do b9? Z góry dziękuję 

Opublikowano

Nie bierz tego G... Nie warto

Opublikowano

Kupiłem w Polsce w sklepie normalnie, bez problemu z dostępnością. Masz tu link na niemiecką stronę, wysyłka do pl 9 euro. Na Inter Cars-ie też są ale drożej wychodzi.  https://www.pkwteile.de/ate/13765609

Opublikowano
W dniu 10.01.2019 o 08:47, ziolek335 napisał:

Klocki po demontażu szkliste :) Zostały potraktowane papierem ściernym i jest cisza ale na jak długo???

20181231_150035.jpg

Kolego gdzie dostałeś te klocki z ceramiką? Szukam i bez fajerwerków. Są dostępne przód i tył do b9? Z góry dziękuję 

Opublikowano

Podziękował ?

Opublikowano

Czy do tarcz 318mm przód z 4 tloczkowymi zaciskami podchodzi tylko jeden rodzaj klocka? Taki jak poniżej? 

Screenshot_20190722-073914_Chrome.jpg

Opublikowano

Według tej strony i katalogu ATE ma być taki

thumb?m=1&id=13765609&lng=en
M.ONLINECARPARTS.CO.UK

ATE 13.0470-7314.2 Brake Pad Set, disc brake with integrated wear warning contact Width: 155,1mm, Thickness:...

Chyba że jest to tylko zdjęcie poglądowe.  

Ma ktoś jakieś doświadczenia z samodzielną wymiana klocków i tarcz z przodu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...