Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łańcucha rozrządu w Audi A4 B9 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zdaje się w 2.0 TFSI B9 też jest łańcuch rozrządu - czy konieczna jest jego wymiana, ewentualnie z jakim interwałem? serwis zaleca wymianę czy "teoretycznie" dożywotni?

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Dowiedziałem się że się nie wymienia łańcucha rozrządu w 2.0 TFSI  - zobaczymy co życie przyniesie..

Opublikowano

Lepiej wymienić. Piszę to z własnego doświadczenia.

Opublikowano

W B8 też się "nie wymienia". A wiele osób pisało, że przy 120 tys potrafił sam się wymienić przez wadę konstrukcyjną napinaczy. Zresztą sam jestem najlepszym przykładem, bo doświadczyłem przeskoku. Koszta ogromne.

Opublikowano
2 godziny temu, sowiq napisał:

Zresztą sam jestem najlepszym przykładem, bo doświadczyłem przeskoku. Koszta ogromne.

w b9 miałeś przeskok?

Opublikowano

W B8. Tam co prawda były wadliwe napinacze, a w B9 montują nowszą generację silników. Ale jakoś nie do końca wierzę w zapewnienia producenta, że czegoś tam nigdy nie powinno się wymieniać.

Opublikowano

podbijam. Jaki koszt rozrządu wraz z łańcuchem?

Opublikowano

Wymieniał ktoś? 

Przebieg 85k auto z 2017.. Zastanawiam się co robić.. 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź wartości pozycji wałka vcdsem i się dowiesz w jakim stanie rozrząd. Jeśli przestawienie sporo powyżej 2 to można myśleć o wymianie, a jak 4 w górę to do zrobienia na wczoraj.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

chodzi o ENG106252 ?

 

nie widzę tego ... sterownik nie obsługuje ?

image.jpg

20240517_183858.jpg

Opublikowano

Rozrząd raczej w porządku, wartość 0.0 na ssącym.

Opublikowano
W dniu 19.05.2024 o 11:10, przem8 napisał(a):

Rozrząd raczej w porządku, wartość 0.0 na ssącym.

Witam,czy z tego idzie odczytać stan rozrządu IMG_20241128_094611.thumb.jpg.c8e7c2eb37f785ddadb42172fbee18c0.jpg

Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 12:29, andrzejA6 napisał(a):

Witam,czy z tego idzie odczytać stan rozrządu

-0.9 st. jeszcze trochę polata.

Opublikowano
W dniu 6.12.2024 o 18:51, matekboss napisał(a):

-0.9 st. jeszcze trochę polata.

👍

Opublikowano

@przem8 a jak na ssącym jest na plusie 0,3 to jest OK ?

Rozumiem, że to są widełki -2 +2 ?

Najlepiej pewnie sprawdzać na silniku rozgrzanym ?

A może lepiej sprawdzać przez okno rewizyjne ?

Opublikowano
3 godziny temu, duzy616 napisał(a):

A może lepiej sprawdzać przez okno rewizyjne ?

Tak będzie najpewniej ale po parametrach wygląda, że jest ok z rozrządem.

  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 11.01.2025 o 08:05, duzy616 napisał(a):

@przem8 a jak na ssącym jest na plusie 0,3 to jest OK ?

Rozumiem, że to są widełki -2 +2 ?

Najlepiej pewnie sprawdzać na silniku rozgrzanym ?

A może lepiej sprawdzać przez okno rewizyjne ?

Tak, przy około +-2.5 do 3 trzeba już umawiać się na wymianę, bo o ile do tych 2 stopni łańcuch rozciąga się wolno i w miarę równomiernie to potem jak zużycie postępuje to kwestia kilkunastu tysięcy km i może już przeskoczyć więc lepiej tematu nie odkładać. Sprawdza się na rozgrzanym i najlepiej dokonać podwójnego sprawdzenia VCDS i napinacz, przy czym trzeba korek dobrze uszczelnić bo po sprawdzeniu lubi z niego ciec olej gdy włoży się go tak na sucho.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...