Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łożyska przód w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamontowalem nową piaste .Chodziło mi o wyrwanie starej piasty z łożyskiem ze zwrotnicy. Starą piaste planuje wrzucić na tokarke i zobaczę czy coś z niej będzie. 

Opublikowano

Hej 

Po waszych radach i podpowiedziach 

Udało mi się wymienić łożysko ?? z przodu najgorzej że na jednym się nie skończyło i zmuszony byłem wymienić drugie tak jak powinno to się robić ?

 

I w końcu nastała upragniona cisza 

Podsumowując można to zrobić samemu trzeba się tylko dobrze przygotować 

Pozrawiam 

 

Opublikowano
W dniu 29.03.2019 o 23:47, turborzeznik napisał:

Cześć, muszę wymienić łożysko z przodu bo przyszedł jego czas.

Jaka firma?  Jakieś konkretne części? Ile powinna kosztować robocizna +/-

Czy ktoś wie jakie łożyska idą na pierwszy montaż? 

Jakie objawy miałeś przy tym łożysku ?
Ja od kilku dni mam dziwne odgłosy z prawego przedniego koła :/

Równe, miarowe, słyszalne od 60km/h, ciężkie do opisania. Nie jest to znany mi odgłos uwalonego łożyska.....

Opublikowano

Auto na kobyłki, koła w dół i kręć piastą..

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.04.2021 o 08:22, Langista napisał:

Auto na kobyłki, koła w dół i kręć piastą..

Jestem po sprawdzeniu - prawy pród do wymiany.

 

Kilka dni po "testach" przyszła pora na wymianę.
Łatwo nie było ale w końcu łożysko się poddało :)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

Za jakiś czas zabieram się za stronę lewą :)

Edytowane przez simon__75
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, simon__75 napisał:

Jakie objawy miałeś przy tym łożysku ?
Ja od kilku dni mam dziwne odgłosy z prawego przedniego koła :/

Równe, miarowe, słyszalne od 60km/h, ciężkie do opisania. Nie jest to znany mi odgłos uwalonego łożyska.....

Ogólnie to był dziwny dźwięk. Takiego łożyska jeszcze nie słyszałem. Nie było to typowe buczenie rezonujace. Dzwięk był bardziej agresywny, zaczynało się od ok 25km/h i wiadomo częstotliwość zwiększają się z prędkością, a natężenie i siła dźwięku zwiększała się z siłą nacisku na koło, czyli jedz sobie po pustej drodze ale prędkość tak z głową dostosuj :D i tak jakbyś chciał slalomem. Przy skręcie w lewo, dociążysz prawe koło i słuchaj wtedy czy buczenie jest glosniejsze, analogicznie przy skręcie w prawo buczenie powinno być cichsze jeśli to prawe łożysko. 

co do samej wymiany to zalecane jest wymienić łożysko razem z piastą, oczywiście można przeprasowac ale akurat w b8 piasta nie ma pierścienia zabezpieczajacego który zabezpieczy łożysko przed jakimkolwiek przesunięciem się. Żaden mechanik w niemczech inaczej nie chciał zrobić mi tego w ten sposób, nie bez powodu nie chcą brać za takie coś odpowiedzialności. Więc sposób wymiany to już sam musisz zadecydować 

Edytowane przez turborzeznik
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Wymiana łożyska w pieście w Niemczech i tak jest nieopłacalna, liczą sobie ok 100€ za taką operację ;)

Edytowane przez Langista
Opublikowano
3 godziny temu, turborzeznik napisał:

Ogólnie to był dziwny dźwięk. Takiego łożyska jeszcze nie słyszałem. Nie było to typowe buczenie rezonujace. Dzwięk był bardziej agresywny, zaczynało się od ok 25km/h i wiadomo częstotliwość zwiększają się z prędkością, a natężenie i siła dźwięku zwiększała się z siłą nacisku na koło, czyli jedz sobie po pustej drodze ale prędkość tak z głową dostosuj :D i tak jakbyś chciał slalomem. Przy skręcie w lewo, dociążysz prawe koło i słuchaj wtedy czy buczenie jest glosniejsze, analogicznie przy skręcie w prawo buczenie powinno być cichsze jeśli to prawe łożysko. 

co do samej wymiany to zalecane jest wymienić łożysko razem z piastą, oczywiście można przeprasowac ale akurat w b8 piasta nie ma pierścienia zabezpieczajacego który zabezpieczy łożysko przed jakimkolwiek przesunięciem się. Żaden mechanik w niemczech inaczej nie chciał zrobić mi tego w ten sposób, nie bez powodu nie chcą brać za takie coś odpowiedzialności. Więc sposób wymiany to już sam musisz zadecydować 

Jezeli już się zdecyduję na producenta łożyska to bede wymieniał razem z piastą. Dziś byłem na stacji diagnostycznej w celu weryfikacji czy to aby napewno łożysko. Mam potwierdzenie ze prawy przód mam do wymiany :/

Opublikowano

Witam, ostatnio przyszła pora ma wymianę. Łożysko z przodu i wyjęcie ze zwrotnicy. Nie było łatwo ale mechanik dał radę. A4b8 mają chyba naprawdę z tym kłopot bo piasta zapieczona. 

Dźwięk charakterystyczny jakby opona jechała po znaku poziomym. Dłużej się z tym nie da wytrzymać. 

Opublikowano

Często łożyska uszkadzają się przez zaciski hamulcowe, które zacinają się i minimalnie trzymają, przez co wytwarza się ogrom ciepła, które z kolei uszkadza łożysko. Bardzo często zimą padają w ten sposób tylne łożyska, przez zamarznięte linki ręcznego hamulca.

Opublikowano
10 godzin temu, Langista napisał:

Często łożyska uszkadzają się przez zaciski hamulcowe, które zacinają się i minimalnie trzymają, przez co wytwarza się ogrom ciepła, które z kolei uszkadza łożysko. 

Marginalna sprawa w B8, te łożyska po prostu mają się zużywać i tyle.

Opublikowano

Zgodzę się razem z Dev. Przychodzi na nie kres i trzeba wymienić. Druga sprawa to wyjęcie ich ze zwrotnicy, nie jest łatwo i bez dobrego zaplecza może być kłopot. 

Co do grzania przez hamulce to raczej nie możliwe bo przecież jak hamujemy to temperatura wzrasta za każdym razem. 

Opublikowano

Nie wzrasta do takiej temperatury, do tego od razu się schładza, co nie następuje przy zaciętym zacisku. Znajomy z pracy raz tak miał z ręcznym w zimę, że jadąc zauważył ogień z koła, zatrzymał się a tarcza była czerwona jakby dopiero co ją odlali z formy. Jednak jak Dev twierdzi, że to marginalne przypadki i robią teraz taki szmelc to mu wierzę.

Opublikowano

No w takiej sytuacji można powiedzieć że łożysko również pójdzie do wymiany.

Opublikowano

Te łożyska padają średnio przy ok 180000km, to z moich obserwacji i co ciekawe zawsze przod

Opublikowano

Wyjęcie nie jest problemem, odkręca się kilka obrotów śruby, młotek pneumatyczny z dłutem w rękę i poczęstować każdą śrubę i wychodzi, elektryczny młotek udarowy jak wejdzie to też może poratować.

Opublikowano
8 minut temu, tass napisał:

Wyjęcie nie jest problemem, odkręca się kilka obrotów śruby, młotek pneumatyczny z dłutem w rękę i poczęstować każdą śrubę i wychodzi, elektryczny młotek udarowy jak wejdzie to też może poratować.

Jeżeli nie jest łożysko zay..ne w zwrotnicy to może Ci tak wyjdzie, jak wszystko jest spuchnięte to trzeba wyjmować zwrotnice i dawać na prase. Walenie bezpośrednio w.lozysko czy śruby od niego uszkadza dolne sworznie na wahaczach.

Opublikowano (edytowane)

Grzanie indukcją lub palnikiem, przecinak i klucz uniwersalny też nie jest zdrowe, a ludzie to robią Jeśli zrobi to z umiarem nie powinno się nic stać. Jak konkretnie zaciśnięte, tak jak napisałeś najlepiej wyjąć całą zwrotnice.

Edytowane przez tass
Opublikowano
W dniu 30.03.2019 o 15:18, Langista napisał(a):

Witam, nie chciałem otwierać nowego tematu więc zadam pytanie tutaj :

Czy łożysko i piasta o numerach 8K0407613B 8k0407625f będą pasować do mojego auta? 

AUDI A4 B8 1.8 TFSI 2012r

Pozdrawiam Adam. 

 

Opublikowano

daj VIN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...