wiktor1979 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Cześć, Powoli kończą mi się klocki hamulcowe z przodu (nie wiem czy tarcze też, bo opinie tzw. fachowców są różne) i chociaż FIS mi jeszcze tego nie zgłasza, to chcę je wymienić przed dłuższym wyjazdem wakacyjnym. Do tej pory nie miałem wymienianych ani klocków ani tarcz (przebieg: 67tyś. km) i jeżdżę na oryginalnych. W związku z powyższym chciałbym was prosić o radę i udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania: 1) Czy lepiej kupić sobie samemu klocki (i ewentualnie tarcze) wybranego producenta, czy może zaufać tym co sprzedają montują w ASO pod marką Audi? Ja osobiście myślałem o sprzęcie ATE. Podobno kiedyś pod marką Audi klocki i tarcze produkowało ATE, a teraz jest kilku dostawców i zależy na jaką partię się trafi w ASO. Zaletą niezależnego kupna jest to, że sam mogę wybrać producenta i jest trochę taniej. Zaletą części kupionych w ASO jest to, że nie mam problemu zastanawiania się czy dobrą firmę wybrałem, tylko opieram się na opinii Audi, chociaż więcej płacę. 2) Montaż. Czy montując klocki (+ ewentualnie tarcze) można coś spieprzyć? Osobiście wolę zapłacić 180zł za wymianę w ASO, niż 80zł u innego mechanika, jeśli będę miał większe prawdopodobieństwo, że będzie zrobione dobrze i ABS będzie działał też powyżej 130 km/h itp. Nie mogę sobie pozwolić na ewentualne problemy po wymianie. Jaka jest Wasza opinia w tej kwestii? Chciałbym jednak zaznaczyć, że najważniejsza jest dla mnie jakość sprzętu i wykonania, koszt też jest ważny ale drugorzędny. 3) Zobaczcie proszę czy dobrze wybrałem części dla mojego auta:Tarcze Nr Audi: 8E0 615 301 Q; Nr ATE: 24.0125-0105.1 Koszt w ASO we Wrocławiu: ok 490zł za parę. Koszt w sklepie: ok 350zł za parę.Klocki Nr Audi: 4B0 698 151 J; Nr ATE: 13.0460-7110.2 Koszt w ASO we Wrocławiu: ok 350 za komplet. Koszt w sklepie: ok 230zł za komplet. A może polecacie zupełnie inną markę lub inny, pasujący model ATE? Pozdrawiam - Wiktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qeza Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Czesc Wiktor 1 kupujac w sklepie placisz mniej, a wciaz masz gwarancje producenta 2 jezeli nie masz zaufanego mechanika to moze lepiej oddac samochod do ASO i spac spokojnie jedz na spota w swojej okolicy tam napewno ci powiedza gdzie swoje niunie serwisuja sprawdz w dziale warsztaty polecane i niepolecane Szerokiej drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irekherba Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 hej Wiktor jak masz zaufanego mechanika to ci to zrobi o połowe taniej i wcale nie jest powiedziane ze gorzej i jak sam napisałes kupisz duzo taniej czesci pozdrawiam i szerokosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hugo Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Polecam tarcze Zimmerman i do tego klocuszki Ferodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRazny Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 67tyś km na 5 lat to "trochę dziwny" przebieg... jeśli kupywałeś używane to sprawdź lepiej historię w ASO a jeśli kupowałeś nowe to chyba lepiej następnym razem wziąć benzynkę... :> koniec OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livorno Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Podepnę się pod temat. Jakie klocki i tarcze kupić do Audi A4 B6 1.9 TDI, 65 tys. przebiegu (2003 rocznik) - przebieg pewny, bo to samochód z salonu, mam go od początku. Ma ktoś namiary na sklepy internetowe które posiadają dobry sprzęt ? I czy potrzebne są tarcze rowkowane albo nawiercane ? Tarcze i klocki muszą być porządne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor1979 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 qeza i irtus A4, Dzięki za odpowiedź. Póki co nie mam zaufanego mechanika. Ktoś mi polecał jedną osobę, ale znam tylko ze słyszenia. Hugo, Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl i uzasadnić dlaczego plecasz Zimmerman + Ferodo? Są trwalsze, tańsze, lepiej hamują, czy też mają inną zaletę? Ja słyszałem, że Zimmerman są raczej do ekstremalnych zastosowań, a ja sportowo nie jeżdżę Granzy, Twój post jest nie na temat i nic nie wnosi do dyskusji. Nie prosiłem o opinię na temat przebiegu, ani o porady: benzyna czy diesel. A nawiasem mówiąc przebieg jest pewny. Livorno, Czy tarcze też już masz do wymiany po takim przebiegu? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRazny Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 przecież napisałem że to OT więc zdaję sobie sprawę że nie na temat - bo chyba o mnie chodziło pisząc "Granzy" Czy tarcze też już masz do wymiany po takim przebiegu? jeśli chodzi o to pytanie (choć nie do mnie) to sprawa jest raczej prosta... TARCZE POWINNY BYĆ WYMIENIANE PRZY KAŻDEJ WYMIANIE KLOCKÓW... tylko że w naszym kraju pojęcie "powinny" jest trochę naginane i wychodzi zwykle po 3ciej wymianie klocków (zależnie od ich twardości)... a żeby nikomu nie nadepnąć na odcisk to dodam że sam tak robię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcus Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Każdy chwali swoje, ale z czystym sumieniem polecam zestaw ATE PowerDisc i do tego klocki tejże firmy. Może to moje subiektywne odczucia, ale zauważam różnicę na + w porównaniu do stockowych hamulców. Pewnie też dlatego, że stare oczywiście były zużyte Co do wymiany, to jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie i trochę czasu, to moża pobawić się we własnym zakresie, tym bardziej, że kanał nie jest do tego potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Ja od dawna korzystam z duetu tarcze Brembo; klocki ferodo DS 2000. Wg mnie do "szybszej" jazdy ulicznej i nie tylko idealne zestawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak84 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 no wlasnie ja mam takie zapytanie bo jak kupilem fure to kazalem wymienic tarcze i klocki z przodu. w tym roku pojechalem na przeglad gdzie indziej i facet mowi ze trzeba znowu wymienic tarcze a zawsze z tarczami sie wymienia klocki. pojechalem na wizje lokalna i facet mi pokazal ze tarcza ma grubosc 21,2mm a to jest ta co ma srednice 288mm. nie widzialem osobiscie jak mierzyl srednice tarczy, ale zakladajac ze sie pomylil i to sa te o srednicy 280mm to czy jest mozliwe ze by przez 13tyś km tarcze się starły aż o 0,8mm? przebieg pol na pol miasto-trasa, nie jestem rajdowcem, skrzynia automatyczna....czy moze ten ktory w zeszlym roku wymienial tarcze przekrecil mnie w ch....wała, i wymienil tylko klocki(bo te sa ok) i czy mozna montowac tarcze o srednicy 288 i 280 zamiennie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuber Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 swiezak84 a jakie założyli Ci tarcze ? Kiedyś do mojego AVF założylem jakieś syfy i po wyprwie nad Polskie morze i spowrotem musiałem je wyminiac bo sie pokrzywiły jakis szajs mi założyli , po czym załozylem zestawik BREMBO + klocki TExtary i wszytsko było w jak najlepszym porzadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm.max Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 i czy mozna montowac tarcze o srednicy 288 i 280 zamiennie? U ciebie powinny być tarcze o średnicy 288mm Tarcze 280 i 288mm nie da się stosować zamiennie, gdyż po pierwsze średnica tarczy uniemożliwia prawidłowe osadzenie tarczy mniejszej lub większej a po drugie układy hamulcowe 280 i 288mm różnią się konstrukcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak84 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 jakiej firmy nie wiem, ale nie sa krzywe, po prostu sie starly. ale jesli faktycznie u mnie sa te o srednicy 288mm ktore na poczatku maja 25mm grubosci, a teraz jest 21.2mm to ktos mnie w zrobil, ni mniej ni wiecej, w bambuko, i nic nie wymienil a wzial kase. thx za pomoc. i czy koniecznie bede musial wymienic klocki?? czy moze da sie je jakos wygladzic aby pasowaly do nowych tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRazny Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 no z tym to już lepiej nie przeginać... rozumiem dopasowywanie nowych klocków do starych tarcz... ale dopasowywanie częściowo startych klocków wartych 100 parę złotych i diabelnie ważnych w aspekcie bezpieczeństwa to już przesada... klocki też zmień i będzie żyleta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak84 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 okej, dzieki wszystkim za odzew. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
platinum Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Witambedę musiał wymienić w mojej A4 B7 1.9tdi Avant 2005 r. w przodzie tarcze i klocki stąd też pytanie, jakie seryjnie montowane były tarcze i klocki , tzn jaki producent szedł na seryjny montaż?? jaki jest system hamulcowy w tej A4??? jakie tarcze i klocki (górna półka) najlepiej wybrać?? jakie klucze potrzebne bedą do wymiany tarcz??to chyba tyle co chciałbym wiedziećdzięki za informację ,rady, podpowiedzi, sugestiępozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góral65 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Witambedę musiał wymienić w mojej A4 B7 1.9tdi Avant 2005 r. w przodzie tarcze i klocki stąd też pytanie, jakie seryjnie montowane były tarcze i klocki , tzn jaki producent szedł na seryjny montaż?? jaki jest system hamulcowy w tej A4??? jakie tarcze i klocki (górna półka) najlepiej wybrać?? jakie klucze potrzebne bedą do wymiany tarcz?? to chyba tyle co chciałbym wiedzieć dzięki za informację ,rady, podpowiedzi, sugestię pozdrawiam tutaj masz opisane możesz też napisać do kolegi Dewastian raczej pomoże http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/all-oznaczenia-zestawow-hamulcowych-aut-193506/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Dewastian ? może Dewiant ??? :grin: Kolego ile chcesz wydac pieniedzy na hamulce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku213 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Napisał górna półka Bierz ATE bądź TRW, będzie to górna półka i będziesz zadowolony. Co do wymiany...Jakie klucze itp.. IFI :: Free services Wchodzisz tu, w lewej kolumnie CarProg2 i później wybierasz swój model auta i tam się trochę dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się