Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


wiktor1979

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, Krystianooo napisał:

@Dev w jakiej cenie masz takowy zestaw?

B7 ma za słabe hamulce w porównaniu do B6... Trzeba coś z tym wreszcie zrobić ale pomocy potrzeba. Alufelgi 16''. Raczej nic nie było grzebane więc obstawiam fabryczne wszystko. Warto inwestować i ile taka inwestycja wynosi? ;)

Co masz z przodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

22 minuty temu, Dev napisał:

Co masz z przodu ?

W profilu jest wpisane BRB, więc 288.

43 minuty temu, Krystianooo napisał:

B7 ma za słabe hamulce w porównaniu do B6... Trzeba coś z tym wreszcie zrobić ale pomocy potrzeba. Alufelgi 16''. Raczej nic nie było grzebane więc obstawiam fabryczne wszystko. Warto inwestować i ile taka inwestycja wynosi? ;)

320/288 - podchodzi pod oryginalne felgi.
Sam jestem po przesiadce na 320 z 312 (ten sam zacisk jak w 288), co prawda docieram zestaw, ale jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Silnik BRB 1.9 TDI 2007r. więc zaiste jest tam 288, co ma tragiczne połączenie jeśli chodzi nawet o awaryjne hamowanie...

Wymieniając zestaw to oczekuję siły hamowania jak w B6 '01r. 1.9 TDI AWX... Jest niestety kolosalna różnica na korzyść "starszego" brata... :) Nie spodziewałem się, że w B7 jest aż taki dramat XD Lepiej dmuchać na zimne i mieć pewność, że auto zatrzyma się tam gdzie trzeba a nie u kogoś w bagażniku :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z hamowaniem występują na niskich obrotach? Swap hebli to jedno, ale przejrzy vacuum pompę. AWX też ma 288/245, więc problem nie tkwi w doborze zacisków. Pochyl się nad diagnostyką vacuum pompy i układu hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, george napisał:

Problemy z hamowaniem występują na niskich obrotach? Swap hebli to jedno, ale przejrzy vacuum pompę. AWX też ma 288/245, więc problem nie tkwi w doborze zacisków. Pochyl się nad diagnostyką vacuum pompy i układu hamulcowe.

Gdybyśmy jechali tą samą prędkością to gwarantuję, że B6, która też stoi pod domem, zatrzyma się szybciej od mojej B7. Czuć ewidentną różnicę przy dużych prędkościach. Na autostradzie hamując ze 160 do 120, czyli niewiele czuć było nawet delikatne drgania kierownicy. Żaden system się nie włączył, sucha nawierzchnia była. Czyżby problem też były wtedy rozgrzane tarcze, które dały taki efekt? Tylne tarcze i klocki wymieniałem 3 miesiące temu... Przednie też były wymieniane ale jakieś pół roku temu... W sumie to 330 km w jedną stronę drogi było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Krystianooo napisał:

Gdybyśmy jechali tą samą prędkością to gwarantuję, że B6, która też stoi pod domem, zatrzyma się szybciej od mojej B7. Czuć ewidentną różnicę przy dużych prędkościach. Na autostradzie hamując ze 160 do 120, czyli niewiele czuć było nawet delikatne drgania kierownicy. Żaden system się nie włączył, sucha nawierzchnia była. Czyżby problem też były wtedy rozgrzane tarcze, które dały taki efekt? Tylne tarcze i klocki wymieniałem 3 miesiące temu... Przednie też były wymieniane ale jakieś pół roku temu... W sumie to 330 km w jedną stronę drogi było

Bez zmierzenia czujnikiem zegarowym piasty i tarczy trudno wskazać winowajcę... Miałem drgania podczas hamowania na kierownicy i z upływem czasem nasilało się, ponadto przy 130 km/h i więcej były wibracje. Winne okazały się tarcze, które po rozgrzaniu miały bicie, przy okazji wyszła przerdzewiała piasta. 

Niemniej sprawdź stan vacuum pompy - newralgiczny punkt TDI na pompkach oraz resztę układu hamulcowego. Vacuum odpowiada również za hamulce. Po ustaleniu problemu i usunięciu zmieniaj zaciski i tarcze.  Jeżeli wcześniej nie katowałeś hamulców, to jednorazowe hamowanie 160 km/h - 120 km/h nie zagrzeje Ci hamulców.

Edytowane przez george
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dolacze sie do tematu mianowicie:

Witam

Jestem nowym posiadaczem Audi A4 B7 2.0 TDI 16V 140KM
po zakupie od wczesniejszego wlasciciela dostalem w gratisie tarcze oraz klocki tylko nie wiem czy beda pasowaly bo kompletnie sie na tym nie znam:

tarcze przod

https://allegro.pl/oferta/tarcze-freno- ... 9658939207

tarcze tyl

https://allegro.pl/oferta/tarcze-hamulc ... 9693285163

klocki przod

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulc ... 9364282400

klocki tyl

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulc ... 9368613036

z gory dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 86,06 zł - KLOCKI HAMULCOWE BOSCH AUDI A4 (8EC, B7) TYŁ (9368613036). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 127,69 zł - KLOCKI HAMULCOWE BOSCH AUDI A4 (8EC, B7) PRZÓD (9364282400). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 189,99 zł - TARCZE HAMULCOWE TYŁ DO AUDI A4 B6 B7 Nawiercane (9693285163). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 140,48 zł - TARCZE FRENO GT 288 DO AUDI A6 C5 SEAT EXEO SUPERB (9658939207). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, george napisał:

Nie działają linki... klocki Ferrodo, tarcze - wedle uznania, Textar, Zimmermann, ATE.

tylko nie Ate  :sick3:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, myślę że to odpowiedni wątek do zapytania, w najbliższym czasie zbliża się wymiana tarcz+klocki na przodzie w mojej b6.

W planach mam kupno tarcz nacinano nawiercanych rotingera lecz zastanawiam się jaki klocek do tego dobrać i tu pytanie do was czy ktoś z was zakładał klocki brembo xtra?

Niestety większej tarczy jak 288mm nie założę ze względu na zimowe koła 15 cali a chciałem choć odrobinę poprawić hamowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Bukar21 napisał:

Cześć, myślę że to odpowiedni wątek do zapytania, w najbliższym czasie zbliża się wymiana tarcz+klocki na przodzie w mojej b6.

W planach mam kupno tarcz nacinano nawiercanych rotingera lecz zastanawiam się jaki klocek do tego dobrać i tu pytanie do was czy ktoś z was zakładał klocki brembo xtra?

Niestety większej tarczy jak 288mm nie założę ze względu na zimowe koła 15 cali a chciałem choć odrobinę poprawić hamowanie

Zadnym nacinanym czy wierconym dziadostwem nie poprawisz skutecznosci hamowania, zapomnij.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

Zadnym nacinanym czy wierconym dziadostwem nie poprawisz skutecznosci hamowania, zapomnij.

W takim razie jakie tarcze klocki polecasz, ponieważ nie umiem znaleźć rzetelnych opini na temat klocków brembo xtra i nie wiem jak będą spisywać się na codzień 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Bukar21 napisał:

W takim razie jakie tarcze klocki polecasz, ponieważ nie umiem znaleźć rzetelnych opini na temat klocków brembo xtra i nie wiem jak będą spisywać się na codzień 

przy takiej tarczy to nie ma cudów, tutaj nawet sportowy klocek niewiele zmieni

tarcza ma zbyt małą pojemnosc cieplną i własciwie tutaj temat sie nam zamyka

zadzwon do mnie jutro to coś pomyslimy

nr do mnie masz w podpisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Potrzebuje tarcze + klocki tył.

Czy ktos z Was doradzi jakie , a może ktoś sprzedaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, remipo80 napisał:

Cześć.

Potrzebuje tarcze + klocki tył.

Czy ktos z Was doradzi jakie , a może ktoś sprzedaje?

Moge Ci ogarnąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czeka mnie wymiana hamulców z tyłu, posiadam 1KP felgi na zimę 16"

Jaki koszt na swap 288

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, J@nus napisał:

Witam.

Czeka mnie wymiana hamulców z tyłu, posiadam 1KP felgi na zimę 16"

Jaki koszt na swap 288

Tył 288mm jest droższy od przodu 320mm,dostępność tez słaba. Zaciski po regeneracji,tarcze z klockami(klasy trw lub textar),osłony to koszt około 1200 zł.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...