dudi2000 Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Witam koledzy i proszę o pomoc. Mam problem aby połączyć się z moim Audi a4 b7 2.0 ALT. Dodam że po linii K wszystko jest ok. Próby odbywały się za pomocą VCDS 17.1.3 i kabla HEX CAN USB V2 oraz VCP 5.5.1 i kabla dołączonego do zestawy dodam że są to klony. Ani jeden program nie łączy się i nie znajduje sterownika po CAN. Poszedłem dziś o krok dalej i sprawdziłem napięcia na pinie 6 (2.6V) i 7 (2.3V) są to piny odpowiedzialne za komunikację po CAN czyli CAN High i CAN Low. Proszę o pomoc... . 1
H4mm3R Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Widocznie kiepskie te klony... wtorek/środa jestem w Pszczynie/Tychach to możemy sprawdzić czy to wina vcdsa czy z OBD jest coś nie tak.
dudi2000 Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Opublikowano 22 Listopada 2019 3 minuty temu, H4mm3R napisał: Widocznie kiepskie te klony... wtorek/środa jestem w Pszczynie to możemy sprawdzić czy to wina vcdsa czy z OBD jest coś nie tak. ok, do tego czasu będę próbował. Jakiś ciekawy pomysł?
kamil-vag Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Ale sterownika czego ? Ty próbujesz się połączyć z CAN Gateway ?
dudi2000 Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Opublikowano 23 Listopada 2019 10 godzin temu, kamil-vag napisał: Ale sterownika czego ? Ty próbujesz się połączyć z CAN Gateway ? Podobno b7 używa do komunikacji magistrale K oraz CAN, problem w tym, że jak używam protokołu CAN to ani VCDS ani VAG CAN PRO nie łączy mi się z żadnym sterownikiem. Przymierzam się do wymiany licznika na kolorowy FIS i usiłuje zgrać EPROM.
pila24 Opublikowano 23 Listopada 2019 Opublikowano 23 Listopada 2019 (edytowane) 13 minut temu, dudi2000 napisał: Podobno b7 używa do komunikacji magistrale K oraz CAN, problem w tym, że jak używam protokołu CAN to ani VCDS ani VAG CAN PRO nie łączy mi się z żadnym sterownikiem. Przymierzam się do wymiany licznika na kolorowy FIS i usiłuje zgrać EPROM. Licznik przez linie K idzie. Nie licz na to ze uda Ci się samodzielnie dopisać licznik rb8 i kluczyki. Na pewno nie tym sprzętem co masz. Edytowane 23 Listopada 2019 przez pila24
dudi2000 Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Opublikowano 23 Listopada 2019 1 godzinę temu, pila24 napisał: Licznik przez linie K idzie. Nie licz na to ze uda Ci się samodzielnie dopisać licznik rb8 i kluczyki. Na pewno nie tym sprzętem co masz. ale przecież VAG CAN PRO ma możliwość flashowania... ?
pila24 Opublikowano 23 Listopada 2019 Opublikowano 23 Listopada 2019 7 minut temu, dudi2000 napisał: ale przecież VAG CAN PRO ma możliwość flashowania... ? A co Ty chcesz tam flashować? ? eeprom to nie jest pamięć flash. W licznikach z crypto nie ma kodu pin w eepromie,jest generowany poprzez procesor licznika. Trzeba mieć odpowiedni sprzęt do rb8,Twój chiński VCP uwali go bardzo szybko.
dudi2000 Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Opublikowano 23 Listopada 2019 Godzinę temu, pila24 napisał: A co Ty chcesz tam flashować? ? eeprom to nie jest pamięć flash. W licznikach z crypto nie ma kodu pin w eepromie,jest generowany poprzez procesor licznika. Trzeba mieć odpowiedni sprzęt do rb8,Twój chiński VCP uwali go bardzo szybko. Nawet w przypadku jak zgram oryginalny epprom i w razie kłopotów będę go miał awaryjnie...
pila24 Opublikowano 23 Listopada 2019 Opublikowano 23 Listopada 2019 Oczywiście oryginalny wsad eepromu trzeba mieć,nie wiem jak ten VCP ogarnia ale np. Vag commander potrafi źle odczytać eeprom i wgranie takiego eepromu źle się skończy. Ogólnie to co przeczytałeś na forum odnośnie zmiany licznika na kolor odnosi się do rb4 które ogarnia się w większości przypadków sprzętem za 30 zł i darmowym oprogramowaniem. Licznik z b7 czyli rb8 to immo4s,mimo że to już nie są nowe liczniki to ich zabezpieczenie jest lepsze niż sporej części współczesnych aut. Nie podchodził bym do takiego licznika bez dobrego programu (np. Vag dash can) i oryginalnego interfejsu,chyba że masz obcykane wszystkie komórki eepromu i z palca wbijesz wszystko do nowej szafy to może ruszy p&p ? Tyle ode mnie,jakby co to są na forum osoby które zreanimują Twój licznik,ubić na "śmierć" szafę rb4/8 ciężko.
dudi2000 Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 23 godziny temu, pila24 napisał: Oczywiście oryginalny wsad eepromu trzeba mieć,nie wiem jak ten VCP ogarnia ale np. Vag commander potrafi źle odczytać eeprom i wgranie takiego eepromu źle się skończy. Ogólnie to co przeczytałeś na forum odnośnie zmiany licznika na kolor odnosi się do rb4 które ogarnia się w większości przypadków sprzętem za 30 zł i darmowym oprogramowaniem. Licznik z b7 czyli rb8 to immo4s,mimo że to już nie są nowe liczniki to ich zabezpieczenie jest lepsze niż sporej części współczesnych aut. Nie podchodził bym do takiego licznika bez dobrego programu (np. Vag dash can) i oryginalnego interfejsu,chyba że masz obcykane wszystkie komórki eepromu i z palca wbijesz wszystko do nowej szafy to może ruszy p&p ? Tyle ode mnie,jakby co to są na forum osoby które zreanimują Twój licznik,ubić na "śmierć" szafę rb4/8 ciężko. dzięki za info... zwalniam ze zmianą, muszę to przemyśleć.
Kejsi Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 (edytowane) Co do cana wejdź w vcds informacje i zrób test, jak masz coś takiego jak na zdjęci masz uwalony kabel, jeśli klon na atmedze możesz go reanimować ? Co do licznika, szkoda się męczyć samemu, u mnie też jest rb8 @Galettoogarnie Ci to w 40 minut jak u mnie ? nawet swap licznika z tdi do benzyny nie był dla niego problem nawet tarczke przełożył ?? Edytowane 24 Listopada 2019 przez Kejsi
dudi2000 Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Opublikowano 25 Listopada 2019 (edytowane) 19 godzin temu, Kejsi napisał: Co do cana wejdź w vcds informacje i zrób test, jak masz coś takiego jak na zdjęci masz uwalony kabel, jeśli klon na atmedze możesz go reanimować ? Co do licznika, szkoda się męczyć samemu, u mnie też jest rb8 @Galettoogarnie Ci to w 40 minut jak u mnie ? nawet swap licznika z tdi do benzyny nie był dla niego problem nawet tarczke przełożył ?? Dzięki za info, wyślij na priv jak z ceną za wymianę licznika. Jak testuje kabel to mam info żę CAN ok - ale powiedz mi w związku z tym z jakimi modułami łączysz się po CAN??? Bo jak jest CAN w b7 a podobno jest to do czegoś musi służyć. Edytowane 25 Listopada 2019 przez dudi2000
dudi2000 Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Opublikowano 26 Listopada 2019 Koledzy, męczyłem temat i powiem krótko. Audi a4 b7 łączy się po CAN z wybranymi sterownikami, np. ABS, Airbag, xenonami-zasieg świateł. Reszta leci po K. A propo VAG Can Pro 5.5.1 (klon) na Windowsie 10 jest bez użyteczny. Vcds dobrze służy do diagnostyki, kodowania, adaptacji czyli podstawa. Próbowałem postawić dziś na dwóch laptopach windowsa 7 (na których był win10) ale bez powodzenia. Będę dalej kombinował z win7 i opiszę jak się sprawuje Vcp.
Kejsi Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 W b7 po k laczysz się jedynie z silnikiem, reszta leci po can (nie dam ręki uciąć za to) Co do ceny to podałem kontakt, Karol sympatyczny człowiek pomoże i polecam ?
kamil-vag Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Kiedyś miałem przyjemność u @Adam87 podpiąć się zwykłym KKL-em, łączył się z silnikiem, zegarami i radiem bez problemu...
pila24 Opublikowano 27 Listopada 2019 Opublikowano 27 Listopada 2019 8 godzin temu, Kejsi napisał: W b7 po k laczysz się jedynie z silnikiem, reszta leci po can (nie dam ręki uciąć za to) To bez ręki byś chodził ☺ po can idzie jak kolega pisał abs,airbag,xenon a reszta po lini k
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się