Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wyłączenie diagnozy spalonych żarówek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki filmik znalazłem na YouTube i ogólnie to jest tego więcej. Zastanawia mnie tylko czy w naszych A4 B6/B7 można przeprowadzić takie kodowanie ?

Opublikowano

W B6 i B7 nie da się przeprowadzić kodowania długiego...

Mamy zwykłe kodowanie i nie da się tak po prostu wyłączyć diagnozy spalonych żarówek.

Opublikowano

Jak wyżej kolega napisał, nie da się programowo tego w b6/7, jedyne rozwiązanie to dostanie się do MCE i wstawienie rezystor ów smd w obwód w celu oszukania systemu. Można też zastosować tzw kasowniki, czyli rezystory dużej mocy przed samą żarówka, ale to trochę bezsensowne rozwiązanie... 

Opublikowano (edytowane)

Te opcje zmiany kodowania sterownika dotyczą tzw. diagnozy typu zimnego, czyli testowania niezałączonego obwodu po włączeniu "zapłonu"/silnika. 

Ten typ diagnozy ma za zadanie wykryć i poinformować kierowcę, o uszkodzeniu ("spalona" żarówka) w chronionym obwodzie przed jego załączeniem. Do niezałączonego obwodu wprowadzane są krótkie w czasie impulsy. Nie są widoczne na tradycyjnej żarówce z powodu charakterystyki pracy żarnika - pewne opóźnienie od chwili przyłożonego napięcia do chwili widocznego początku świecenia (żarzenia). Inaczej w przypadku elementów led, które charakteryzują się natychmiastową emisją światła po przyłożonym napięciu. Gdy w obwodzie zainstalujemy zastępnik led impulsy, o których tu mowa, będą widoczne w postaci tzw. błysków stroboskopowych.

Drugim typem diagnozy jest tzw. diagnoza gorąca (wolę określenie ciągła). Jest przeprowadzana w sposób ciągły w obwodzie już załączonym. Aby uniknąć wyświetlenia się informacji, o uszkodzonej żarówce, gdy instalujemy w obwodzie zastępnik led, istnieje potrzeba dołożenia dodatkowego obciążenia w postaci rezystorów. Na temat właściwego doboru ich parametrów i bezpiecznego, właściwego montażu, pisałem już na Forum.

Rezystory, o których wspomniałem nie wyeliminują błysków zamiennika led. Spowodują brak wyświetlania info.

Niektóre sterowniki aut grupy VAG mają możliwość wyłączenia (co widać na podanym wyżej przykładzie) zimnej diagnozy. Diagnozy ciągłej (gorącej) nie da się wyłączyć poprzez zmianę opcji w kodowaniu. 

Inaczej mówiąc - zmiana tego kodowania na wyłączenie diagnozy (zimnej) przy wpiętym zamienniku led nie wyeliminuje potrzeby (jeśli taka istnieje) zastosowania dodatkowej, odpowiedniej rezystancji. Bez niej informacja o uszkodzonej żarówce będzie nadal wyświetlana. Jedyne, co będzie skutkiem wyłączenia diagnozy (zimnej), to brak testu przy niewłączonym obwodzie, czyli brak błysków "stroboskopowych" na zamienniku led.    

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Zrobili udogodnienie dla posiadacza pojazdu informująca o niedziałającej którejś żarówce to po co to wyłączać ???

To może od razu ABS.ASR, AirBagi komplet itd itp.

Dla mnie to bezsens.

Opublikowano

Panowie czysta ciekawość :) myślałem, że można obejść informacje o spalonych żarówkach tablicy rejestracyjnej bez montowania rezystorów ;) dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie ! :)

Opublikowano

Mysle że jak ktoś ma takie cisnienie z tym to najłatwiej bedzie zmienic MCE w aucie na low wersje, ktora nie sprawdza zarowek i po problemie?

Opublikowano

w B7 nawet moduł w wersji Low sprawdza żarówki, nie wszystkie ale większość. I jest dosyć czuły, w B6 żarówki ori podświetlenia rejestracji Ledowe działają bez błędu, a w B7 już błąd się pojawia.

Opublikowano

W niektórych wersjach MCE daje się wyłączyć obsługę diagnostyki na części kanałów monitorujących odbiorniki mniejszej mocy. Są to światła pozycyjne, kierunki, światła cofania, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła przeciwmgielne. Zapewne jest to możliwe od strony programowej, ponieważ funkcja ta jest obsługiwana bezpośrednio przez mikrokontroler, na dzień dzisiejszy, nie jest mi niestety znana ścieżka dojścia dla tej opcji. Prowadzę w tym kierunku prace. Znam natomiast sposób polegający na prostej manipulacji sygnału pochodzącego z mikrokontrolera, co powoduje wyłączenie układu kontrolnego. W chwili wolnej wrzucę dla zainteresowanych schemacik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...