Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brilliant Red B7 S-Line Avant Quattro 2.0T by ElectricShock


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, Unf napisał:

Jedź z tym tematem kolego, bo to jest największa mina w 2.0TFSI, koniecznie!

Temat już jest w trakcie. Czekam w kolejce do mechanika :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
12 minut temu, ElectricShock napisał:

Temat już jest w trakcie. Czekam w kolejce do mechanika :)

Zestaw na bazie 1,8 T?

Opublikowano

Wszystko zależy od tego, co się okaże po otwarciu. Podchodzę do tego bez zbędnych emocji :D Czekam na pomiary a potem na demontaż i oględziny pompy. 

Opublikowano

Piękna sztuka, gratulacje. Będę koniecznie śledził temat :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 godzin temu, Krzysiek_K napisał:

Piękna sztuka, gratulacje. Będę koniecznie śledził temat :)

Dziękuję za dobre słowo :drinks: Staram się aby z biegiem czasu dopracować szczegóły tak, by wyglądała jeszcze lepiej. Jest to długotrwały i niestety kosztowny proces :lol::grin::decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Troszkę zmienił mi się harmonogram zaplanowanych działań z powodu sytuacji takiej nieprzewidzianej, że zwątpiłem troszkę w serwis, który miał mi robić główną część roboty. Odkryłem popelinę w robocie i już ich nie chcę :kwasny: Póki co szukam drugiego wykonawcy. A w międzyczasie nie zatrzymuję się w innych działaniach.

Do Audi wjechał fabrycznie nowy tłumik środkowy Imasaf od Kalińskiego.

Modyfikacje modułu MCE zakończyły się sukcesem. Dzięki temu Audi śmiga na LEDach a na FISie nie ma dyskoteki :D

Opis tego zagadnienia jest tu: https://a4-klub.pl/topic/276382-jaka-żarówka-led-pod-samodiagnoze-do-drl/?do=findComment&comment=5568292

Efekt jest tu na filmie: https://youtu.be/JT5hSXRuL_o

Dziś przyszła pora pożegnać się z poczciwym RNS-E. Zacne to radio, ale czasu oszukać nie potrafi. Dlatego po wnikliwej analizie parametrów i konstrukcji, zdecydowałem się na zakup Xtrons IB80A4AL. Radio pasuje do instalacji fabrycznej 1:1 i jedynym elementem, który należy dokupić aby było pełne zadowolenie, to adapter fakra na sma, po to, by nie podłączać chińskiej anteny GPS a wykorzystać wbudowanego rekinka.

Radio posiada konektor quadlock i złącze do anteny FM, podwójną fakrę. Czułość FM jest nieco gorsza niż RNS-E, natomiast subiektywna ocena jakości dźwięku, materiału odtwarzanego z MP3 i MP4, przyniosła miłą niespodziankę. Dźwięk jest wyraźnie lepiej reprodukowany przez Xtrons. Moje spostrzeżenia podzieliła również Żona. Bas jest głębszy, ma przyjemne brzmienie. Odbiornik pracuje płynnie. Działa w pełni multifunkcja w kierownicy. Na FIS wyświetlane są informacje wyborze mediów, częstotliwości, upływie czasu utworu, połączeniu telefonicznym. Z dotychczas zauważonych wad, mogę wymienić: Zatrzaski mogły by być ciaśniejsze - muszę to przerobić, bo radio ma minimalny luz. Druga wada, to zbyt jasny wyświetlacz w nocy. Ale próbowałem sobie z tym poradzić i mam pewien pomysł :D

20201009_220212.jpg

20201009_215934.jpg

Edytowane przez ElectricShock
Opublikowano

A współdziała to radio z ori modułem telefonicznym? Widzę "insert phone" na fisie,czyli brak informacji zwrotnej z radia.

Opublikowano

Nie. Oryginalny moduł nie dogaduje się  z nowym radio. Po zamontowaniu zaraz (wtedy była zrobiona fotka) była taka sytuacja, że moduł oryginalny nadal przyjmował rozmowy ale nie było dźwięku rozmówcy (brak NF+,-). Jest to naturalna i spodziewana sytuacja. Dlatego wyłączyłem moduł BT a mikrofon z RNS-E dałem do nowego radio na wejście mikrofonu, które na szczęście jest. Teraz BT w Xtrons działa znakomicie. Przycisk głosowy w multifunkcji fabrycznie został przypisany do wyszukiwania w spisie kontaktów ale te ustawienia można zmienić. Popróbuję z asystentem Google może? :decayed: 

Opublikowano
3 godziny temu, ElectricShock napisał:

że moduł oryginalny nadal przyjmował rozmowy ale nie było dźwięku rozmówcy (brak NF+,-)

Właśnie boli mnie to iż we współczesnych radiach aftermarketowych już nie ma wejścia dla kanału rozmów z telefonu fabrycznego. Miałem w a3 8p radio Sony i było wejście na kanał telefonu i na mute. Też bym podmienił rnse na coś z andkiem ale nie chce tracić możliwości wyboru kontaktów z kierownicy,a jak z jakością rozmów? Fajnie że przyjmuje ori mikrofon,często mikrofony z przedwzmacniaczem nie działają z obcymi jednostkami.

Opublikowano

Jakość rozmowy w kierunku do mnie jest lepsza na Xtrons. Tym bardziej, że teraz uzyskałem możliwość pełnej regulacji głośności rolką na kierownicy a nie jak w przypadku RNS-E jedynie korekty ustalonego poziomu. W kierunku do rozmówcy sytuacja wyglądała tak, że w połączeniu z mikrofonem wbudowanym była lipa. Praktycznie nic nie było słychać. Po wpięciu mikrofonu zewnętrznego jakość zależała od tego, gdzie był umiejscowiony mikrofon. Umieszczony obok fabrycznego, zbierał dość dobrze i rozmówca słyszał mnie głośno i wyraźnie - porównywalnie z jakością wcześniej prowadzonej rozmowy za pośrednictwem RNS-E.

Zdecydowałem się na modyfikację fabrycznego mikrofonu, po to aby nie ciągnąć drugiego kabla. I tu wcale nie było tak słodko jak myślisz :decayed: To raczej metoda dla zuchwałych. Polecam montaż zewnętrznego mikrofonu, który jest w zestawie. Mikrofon od RNS-E nie pasuje p&p (!) ponieważ jest zasilany wyższym napięciem niż mikrofon z Xtrons. Nie wystarczy sama zmiana kostki. Wczoraj zbadałem możliwość zrobienia modyfikacji i zadziałało, ale to wymaga czasu i pracy. W sumie nie wiem, czy było warto :kwasny: 

Co do wybierania z kierownicy - myślę, że to kwestia czasu. Sam jestem zainteresowany tą opcją, więc będę poszukiwał jak to zrobić. Jak wpadnę na ślad to napiszę.

Opublikowano
15 godzin temu, ElectricShock napisał:

Do Audi wjechał fabrycznie nowy tłumik środkowy Imasaf od Kalińskiego

Jakie wrażenia? Ciszej/głośniej niż na serii? 

Masz jakiś link do tego tłumika? 

Opublikowano

Trudno powiedzieć, ponieważ seryjny doznał usterki :( Coś mu się w środku dzwonić zaczęło.  Po zmianie tłumika zrobiło się dużo  ciszej, jednak z wcześniej opisanej przyczyny trudno ocenić, w jakim stopniu. Linku nie mam. Szukałem wszędzie i po prostu obdzwaniałem połowę Polski. Używki były w masakrycznym stanie i nie chciałem ryzykować. 

Opublikowano

Daj może jakiś namiar w takim razie. Też powoli przymierzam się do wymiany, a jest jak mówisz - używki porażka. 

Ile cię on wyniósł?

Opublikowano

Wyniósł mnie 959,- zł z wysyłką. Dzwoniłem do gościa z firmy, na numer 691 545 545. Ja brałem od wersji widlastej z dwururką  bo nie mieli akurat dostępnej wersji pod 1,8T i 2.0T. Ale to nie był kłopot. Gościu od tłumików przełożył portki i po problemie. 

Opublikowano

Świetnie się prezentuje ten Twój czerwony Avant, temat przeczytałem, będę obserwował, tym bardziej, że widać, że masz konkretne pojęcie o elektronice i być może wpadnie kilka fajnych przeróbek czy gadżetów ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
14 minut temu, kamil-vag napisał:

Świetnie się prezentuje ten Twój czerwony Avant

Dziękuję :D Sporo jeszcze pracy przede mną aby wyglądał tak, jak niektóre z obserwowanych przeze mnie Audi na tym Forum, ale miło słyszeć dobre słowo :hi:

17 minut temu, kamil-vag napisał:

będę obserwował, tym bardziej, że widać, że masz konkretne pojęcie o elektronice

Pojęcie jakieś tam mam B) niedługo będzie 30 lat jak się tym zawodowo zajmuję ;)

19 minut temu, kamil-vag napisał:

być może wpadnie kilka fajnych przeróbek czy gadżetów ?

Na to możesz liczyć na pewno :lol1:  Nie jestem zwolennikiem agro-tuningu i przerabiania samochodu na choinkę, ale rzeczy praktyczne i zwiększające użyteczność samochodu mnie bardzo interesują. Mam kilka ciekawostek w planach, które na pewno spodobają się szerszej publiczności, posiadaczy B6 i B7 :D Gdybym jeszcze tylko miał więcej czasu na to wszystko :kwasny:

Opublikowano
16 godzin temu, Emejcz napisał:

Jakie wrażenia? Ciszej/głośniej niż na serii? 

Masz jakiś link do tego tłumika? 

Zmieniałem w tym roku (maj) środkowy, na Allegro znalazłem zamiennik za 400 + KW pod BEX Quattro.

Opublikowano
Godzinę temu, george napisał:

Zmieniałem w tym roku (maj) środkowy, na Allegro znalazłem zamiennik za 400 + KW pod BEX Quattro.

Wiem, że są zwykle zamienniki, ale wydaje mi się, że nie będzie to tak wyciszać jak oryginał. 

Opublikowano

Bardzo fajne auto i widać że masz zapał i konkretne podejście do tematu, nie szczędzisz grosza na stronę mechaniczną auta i to się chwali :) 

Wizualnie już masz rakietę, ten kolor robi robotę trzeba przyznać.

Szkoda że zamiast rnsa ledowego wpakowałeś chinola, no ale co kto lubi. Ja osobiście używam radia do słuchania muzyki i czasem nawet odpalę w nim navi (płyta z mapami 2020 od @kamil-vag) do tego jakość dźwięku w ledzie w połączeniu z ori bose jest idealna. Czuć bas, ale nie zasłania on całej sceny, nie dudni, nie rozwleka się w czasie...

Będę zaglądał do tematu jak się silnik sprawuje... bo chodzi mi po głowie swap 2.0T z automatem w Q do mojej B6 :)

ps. masz jeszcze te stare fotele? jak co to odpisz na PW.

ps2. jak elektronik z Ciebie ogarnięty to może przeróbka MCE z B7 pod B6 tak żeby nie trzeba było instalacji elektrycznej auta zmieniać przy swapie, może byś coś pomyślał w temacie? :)

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki Mateusz :hi:

Kolor faktycznie trafiłem. Celowałem w białą perłę lub właśnie taki - w czerwieni. Jak zawsze, aby był efekt, trzeba dbać. Ja stosunkowo dużo czasu na to poświęcam i dużo pracy w to wkładam. Bieganie z mikrofibrą, jakieś woski, czy nanopowłoki to u mnie normalność. Ale potem cieszy oko. Pomimo tego, że auto jest relatywnie dość przecież stare, dobrze wygląda i przyciąga spojrzenia innych kierowców.

audi2.JPGaudi.jpg

Rozważałem LEDa ale chciałem troszkę więcej funkcjonalności. Korzystam m.in. z nawigacji Sygic, która jest w tym momencie bezkonkurencyjna jeśli chodzi o funkcjonalność, wyłączając Google Maps. Do tego zależało mi na kilku innych rzeczach, które były nie do osiągnięcia w LED. Dodatkowo, na android jestem w stanie sam sobie napisać jakieś aplikacje, czy launchery. Otwiera mi to drogę do spersonalizowania tego odbiornika na troszkę wyższym poziomie. Natomiast jeśli chodzi o jakość dźwięku, to w tych modelach jest naprawdę dobrze.  Drobne rzeczy są do poprawy ale sobie z tym poradzę. To radio jest świetnym kompromisem.

Na silnik, nie narzekam. Jak do tej pory, funkcjonuje wszystko prawidłowo. Trzeba było wykonać pewne czynności serwisowe, ale to jest nieodzowna przypadłość wszystkich jednostek. Wbrew powszechnie panującej opinii, silnik nie żłopie oleju. Z ogólnych przypadłości, które trzeba było zrobić to czyszczenie układu dolotowego, uszczelnienie silnika (małe wycieki w okolicy pokrywy zaworów), Reszta to zwykłe czynności serwisowe wynikłe z resursów eksploatacyjnych. Żadnych niespodzianek.

Co do możliwości przeróbki modułu MCE, to musiałbym do tego luknąć. Te moduły koncepcyjnie nie różnią się tak bardzo od siebie natomiast konstrukcyjnie jest pomiędzy nimi olbrzymia różnica. Są tam zastosowane zupełnie inne układy i rozwiązania. Ale to wszystko jest do ogarnięcia myślę. Kwestia czasu, cierpliwości i dostępności do dokumentacji. Muszę sobie kupić parę modułów MCE od B6 i rozejrzę się w możliwości. Jeśli ktoś ma na zbyciu za czapkę gruszek MCE do B6 i B7 to niech napisze na PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...