Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Angielski czterołapny AVFant *Quattro* *320/288* *LZ5C* *FMIC* *Bi-LED* *GTC1549VZ* *Sachs Performance*+18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co było tu kiedyś na forum, to jak się chce zaślepić, te boczne otwory to i dolny otwór musi być zaślepiony blaszką...

Mi akurat nie zamarzł, ale po sezonie uzbierało się w nim tyle co nic... I stwierdziłem że nie ma sensu...

Opublikowano (edytowane)

Zaślep go dla pewności blaszką, a otwory można chociażby zanitowac, ale nitami szczelnymi nie tymi zwykłymi. Chociaż może ktoś doradzi lepszy sposób, ja tego nie robiłem bo nie mam w ogóle egr'a ;)

Edytowane przez staniek
Opublikowano
2 minuty temu, kamil-vag napisał:

Mi akurat nie zamarzł

A to pomyliłem z kimś innym. Niemniej kilku osobom OCT zamarzło :(

Opublikowano

Mateusz montaż FMICa oczywiście in plus .  :thumbup1: Jakie różnice odczuwasz po zmianie ?

Opublikowano
6 minut temu, dekiel 13 napisał:

Mateusz montaż FMICa oczywiście in plus .  :thumbup1: Jakie różnice odczuwasz po zmianie ?

Przy obecnych temperaturach raczej nie odczuje znacząco. Na pewno większe pozwoli na wyciągniecie więcej z obecnego setupu.

PS. Czy zauważyliście, że w okolicach 10 °C silnik jest najbardziej żwawy?

Opublikowano
1 godzinę temu, dekiel 13 napisał:

Mateusz montaż FMICa oczywiście in plus .  :thumbup1: Jakie różnice odczuwasz po zmianie ?

Po samej zmianie odczułem różnice, niby na zewnątrz było 10*C ale on chętniej wstawał bez dłubania w sofcie o czym niżej.
Trochę inny dźwięk silnika i wydechu, chęć do jazdy.

Godzinę temu, george napisał:

Przy obecnych temperaturach raczej nie odczuje znacząco. Na pewno większe pozwoli na wyciągniecie więcej z obecnego setupu.

PS. Czy zauważyliście, że w okolicach 10 °C silnik jest najbardziej żwawy?

Odnośnie setupu to byłem na korekcie softu dzisiaj i hamowni, efekt jakiś powalający nie jest. Musiałbym spróbować nałożyć te wykresy na siebie by było widać co się stało z momentem obrotowym.
Było 166KM i 351Nm pomiar z 20.03.2019, wtedy był jeszcze katalizator i SMIC.
Dziś wyszło 166KM ale 381Nm pomiar na 4. biegu.
Różnica jest baaardzo duża, przesunąłem też popcorn z 4300 na 4500rpm.

Maksymalny moment obrotowy jest o 100 rpm wcześniej ale został bardziej spłaszczony i jest zdecydowana różnica w jeździe.
Względem serii którą miałem prawie 3 lata temu to doszło 100Nm. Obecnie jest to wzrost o około 8,6% ale nie samymi maksymalnymi wartościami silnik żyje, przebieg tego wykresu robi robotę.
Od razu wytłumaczę te trzy uskoki na wykresie, pomiar był robiony na autostradzie A4, warunki nie były komfortowe, sporo samochodów i skakanie po pasach, a podczas tego były 3 łączenia wiaduktu na asfalcie - stąd też to widać na wykresie.
Jeszcze potem wrzucę filmik co dodałem do mapy, a mianowicie manetką tempomatu mogę włączyć/wyłączyć wskazywanie ciśnienia doładowania turbosprężarki na wskazówce z obrotomierza :) 

248397267_223520403213056_5256416085449736919_n.jpg

Opublikowano
10 minut temu, Ivanek napisał:

Było 166KM i 351Nm pomiar z 20.03.2019, wtedy był jeszcze katalizator i SMIC.
Dziś wyszło 166KM ale 381Nm pomiar na 4. biegu.

30 Nm to już odczuwalna różnica.

11 minut temu, Ivanek napisał:

Po samej zmianie odczułem różnice, niby na zewnątrz było 10*C ale on chętniej wstawał bez dłubania w sofcie o czym niżej.
Trochę inny dźwięk silnika i wydechu, chęć do jazdy.

Podobne odczucie daje poluzowanie wydechu depekiem, ale w większości przypadków to wina zapchanego kata.

Np. po zmianie łożysk z przodu czułem, że samochód lżej toczy się. ;)

Opublikowano
10 minut temu, george napisał:

30 Nm to już odczuwalna różnica.

Podobne odczucie daje poluzowanie wydechu depekiem, ale w większości przypadków to wina zapchanego kata.

Np. po zmianie łożysk z przodu czułem, że samochód lżej toczy się. ;)

30Nm w maksymalnej wartości ale jak zestawić poprzedni wykres, podrzucę go tu to w okolicach 2100rpm jest 62Nm różnicy.

IMG_20190320_185633.jpg.30c673e85084ff31d30c7a0af9f6b394.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Na pewno reakcja na gaz też lepsza i turbo szybciej wstaje. Dobry mod i tani. Po za tym SMIC swoje już przejeżdził na pewno jakieś osady juz były a nowy ma lepszą przepustowośc powietrza.

Opublikowano
49 minut temu, dekiel 13 napisał:

Na pewno reakcja na gaz też lepsza i turbo szybciej wstaje. Dobry mod i tani. Po za tym SMIC swoje już przejeżdził na pewno jakieś osady juz były a nowy ma lepszą przepustowośc powietrza.

Boczny intercooler miał niespełna rok bo był kupiony nowy zamiennik po zeszłorocznym kuku w październiku, no ale jednak on jest na tyle schowany, że nie ma tu mowy o slowie 'wydajność' w jego przypadku. 
Nie jest to to samo co przeskok z serii ale śmiało mogę powiedzieć że połowa tego jak najbardziej, szczególnie że zakres użytkowy 1700-2500 uległ sporej poprawie.
Na dniach będę tworzył swój własny OCT bo z odmy tak wali że hit :D

Opublikowano

Uskoki na pierwszym wykresie są nie istotne bo w samochodzie nie były odczuwalne na 100%. Tuner i tak finalnie wygładzi wykres i będzie taki jak ten ostatni. 

temat na + rzeczowe podejście do tematu i fajnie że pokazujesz parametry przed i po montażu czegoś. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.10.2021 o 06:30, DarekS4 napisał:

Uskoki na pierwszym wykresie są nie istotne bo w samochodzie nie były odczuwalne na 100%. Tuner i tak finalnie wygładzi wykres i będzie taki jak ten ostatni. 

temat na + rzeczowe podejście do tematu i fajnie że pokazujesz parametry przed i po montażu czegoś. 

Wiesz no staram się przedstawić innym by wiedzieli na przyszłość, po to jest forum by się dzielić wrażeniami i doświadczeniami. Opinia kogoś że 'na fmic jedzie lepiej' to teraz dla mnie taka oczywistość ale są niektórzy jak ja którzy lubią mieć jakieś zestawienie danych, dowody, fakty.
Kolejny temat nad którym pracuję to OCT, przyszły do mnie graty i spróbuje dziś w pracy coś w wolnym czasie podziałać, zamysł jest taki:
Aluminiowy bidon w którym robię dwa otwory na króćce 20mm (3/4"), do środka gąbki druciarne do szorowania garów - bo podobno to wychwytuje cząsteczki oleju. Wąż mam gumowy zbrojony 22mm ale to te 2mm się ściągnie obejmami ślimakowymi. Póki co koszta to bidon z króćcami wraz wysyłkami to 40zł, gąbki 4zł, wąż 1mb 25zł, robota będzie własna. Pisałem z jednym kolegą to kupił zestaw FMIC 22mm dedykowany do grupy VAG z racji średnicy odmy 22mm oraz przewody do tego to finalnie wyszło go to 370!!!! zł, 240 OCT i reszta to przewody + wysyłki, dla mnie jakiś kosmos, zważywszy że wcale jakoś super to nie wygląda.

 

 

 

Edit: coś takiego zrobiłem, klej poxipol i do środka druciaka jakoś włożę. 

IMG_20211031_173301.jpg

 

Edit2: 
Coś takiego wyszło po zamontowaniu, póki co złożyłem i zerkne do tego za jakiś czas, moje spostrzeżenia przy montażu:
Zbiornik lepiej jak jest większej średnicy troszkę niż te 60mm, lub króćce zamontować bliżej siebie pod mniejszym kątem, drugie spostrzeżenie to takie że wąż który ja mam jest gruby i mało elastyczny średnicy 32/22 (zewnętrzna/wewnętrza) dodatkowo jest zbrojony.. Napięte to jest jak plandeka na żuku.

W skrócie:
bidon aluminiowy + 2 króćce 3/4" nierdzewne z wysyłkami 40zł, gumowy wąż może być 20 lub 22mm (króciec jest 20mm) to około 15-30zł za metr a wystarczy tyle chyba że to ktoś chce montować gdzieś z drugiej strony ale wydaje mi się że albo pod plastikiem z dolotu do filtra albo w koszyczku przy pompie ABS, 4 obejmy to koszt 5zł, poxipol opakowanie chyba 15zł (to miałem za darmo w pracy).

Jak to złożyć? No chyba nie trzeba opisywać, dwa otwory średnicy około 26mm, poxipolem przyklejamy je, do środka włożyłem wierzchnią warstwę z tzw. 'druciaka' do naczyń. Złożyć do kupy, pod maske i pozakładać węże. Spostrzeżeniami podzielę się później.
251761234_504345127798555_2832454896179632132_n.jpg

Edytowane przez Ivanek
Opublikowano (edytowane)

Ogólnie projekt fajny ale na minus 

-na chama oświetlenie przód (bez homologacji)

-dymione lampy 

-angol 

 

Ale to tylko moje zdanie 

Edytowane przez SkOs
Opublikowano (edytowane)

Nie odkleiłeś tej folii od tej gąbki wygłuszającej ? Ona Ci się tam nie zaczyna przytapiać ?

Ten łapacz oleju psiknij przy okazji na czarno, nie będzie się tak rzucać w oczy ;)

Edytowane przez kamil-vag
literówki
Opublikowano
1 godzinę temu, SkOs napisał:

Ogólnie projekt fajny ale na minus 

-na chama oświetlenie przód (bez homologacji)

-dymione lampy 

-angol 

 

Ale to tylko moje zdanie 

Jeśli chcesz mieć lepsze światło to należy je zmodyfikować, oryginalne oświetlenie do B6 jest słabe i każda modyfikacja skutkuje utratą homologacji kosztem lepszego światła.
Lampy są przyciemnione z tyłu ale chcę wyciąć prostokąt na wsteczne bo duża strata.

49 minut temu, kamil-vag napisał:

Nie odkleiles tej roli od tej gąbki wygluszajacej ? Ona Ci się tam nie zaczyna przytapiać ?

Ten łapacz oleju piknik przy okazji na czarno, nie będzie się tak rzucać w oczy.

Nie odklejałem i nic się z tym nie dzieję. Nad tym jest plastikowy dolot do filtra i tego prawie wcale nie widać.

Opublikowano
12 minut temu, Ivanek napisał:

każda modyfikacja skutkuje utratą homologacji kosztem lepszego światła.
 

Nie każda, można dołożyć lampy biksenonowe zgodnie ze sztuką, czyli ze wszystkimi ustawowo wymaganymi  komponentam i masz znaczną legalną poprawę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Nie każda, można dołożyć lampy biksenonowe zgodnie ze sztuką, czyli ze wszystkimi ustawowo wymaganymi  komponentam i masz znaczną legalną poprawę.

Bixenony to szkoda pieniędzy wkładać bo za podobne $ są znacznie lepsze światełka.

Opublikowano

Temat lamp znany, wiadomo co trzeba zrobić i jak.

Co do łapacza oleju , fant mógłbyś psiknąć szprajem w czarny mat bo wygląda po prostu jak naprawa dokonana na pustyni mimo że spełnia swoją rolę.  :wink:

Opublikowano
20 minut temu, dekiel 13 napisał:

Temat lamp znany, wiadomo co trzeba zrobić i jak.

Co do łapacza oleju , fant mógłbyś psiknąć szprajem w czarny mat bo wygląda po prostu jak naprawa dokonana na pustyni mimo że spełnia swoją rolę.  :wink:

Raczej tego nie będę malował tylko wykonam wersję drugą, teraz już wiem jak należy go zrobić lepiej, opisywałem to wyżej więc nie ma co się powtarzać. Za jakiś czas odkręcę i zobaczę ile tego tam jest, efekt jaki już widzę to że z otworów EGR się nic nie wydobywa, póki co te otworki nie zostały zaślepione. 
Skoro tu oliwy nie ma to sądzę, że w całym dolocie będzie czyściej.
Obecnie umówiony jestem na wymianę sprzęgiełka alternatora bo spięte cały czas, podejrzewałem koło pasowe pompy wspomagania bo na postoju hałasuje, no i podczas kręcenia kierownicą bardzo głośno hałasuje. Znajomy mechanik postawił diagnozę na sprzęgiełko + postrzępiony pasek Continental, oboje jesteśmy ciekawi z którego roku tam pasek się kręci :D
Okolice 100 tys tam na rozrządzie już będzie ale na wiosnę dopiero się tym zajmę.

Opublikowano

Fajny projekt i wszystko dobrze opisane, przyjemnie się czyta :thumbup1:

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...