Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 Limo][S-line/3.0 ASN/Quattro/Gwint Bilstein B6/19" RS6 C5/Servotronic/CLH+DRL/Big Brake/Bi-Led/DeCat Xpipe aktywny wydech/RNS-E+BT+MF/Recaro S6C6


DarekS4

Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, pila24 napisał:

Felgi i zawieszenie również do zew., pakiet pakietowi nierówny.

W B6 te pakiety były zależne od rocznika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend trochę ruszyłem z tematem. 

Silnik out. Niestety obu prawych katów już nie ma. Do tego są nieszczelność przy kolektorze. Parę wycieków z tyłu też było. 

Aktualnei czekam na oringi do fazatorów 

Zdjołem tez błotniki z przodu zeby zobaczyć czy jeszcze coś z nich będzie, i nie jest źle. Trochę trzeba je poczyścić i zabezpieczyć od środka. 

Wyleciał też tylny wózek. Całe zawieszanie przód tył idzie do regeneracji + czyszczenie i malowanie elementów. 

Dyfer się poci wymienię uszczelniacze i przy okazji cały olej w napędzie. 

Hamulce tył na razie zostają bo są w bardzo dobrej formie. Może kiedyś coś wymyślę fajniejszego. Karoseria jest naprawdę w mega dobrym stanie. Drobne ogniska korozji ale poza tym , nad dyfrem i w tych okolicach jest nieźle. Moja S4 B7 w porównaniu z ta to była cała ruda z tyłu pod zbiornikiem. 

Zabrałem się tez od razu za koła. Idą do pełnej regeneracji 

jakieś tam przewody od SAI są uszkodzone ale EGR + SAI + Drugie sondy raczej pójdą w OFF i wyłącze je w ECU 

IMG_20210531_174734.jpg

IMG_20210605_194329.jpg

IMG_20210605_194400.jpg

IMG_20210605_194911.jpg

IMG_20210605_203857.jpg

IMG_20210605_170537.jpg

IMG_20210605_170553.jpg

IMG_20210605_170609.jpg

IMG_20210607_173209.jpg

IMG_20210607_173228.jpg

IMG_20210608_094303.jpg

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie sondy się przydają, prędzej dowiedz się, że pada kat, chyba że ich nie zakładasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładam. będziemy trochę eksperymentować. Ostatecznie jak się nie sprawdzi to co ma się sprawdzić wjadą katy 200CPI 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na fajrant dzisiaj wyjołem jeszcze siteczko z przewodu klimy żeby zobaczyć co wyrzucił w obieg zatarty kompresor. Odziwo nie jest najgorzej widziałem działające gorsze. 

Cały układ i tak idzie do płukania. Kompresor już jest w regeneracji. Do kmpl wymiennie  osuszacz. 

Dyfer od razu wjechał na wymianę oleju i uszczelniaczy oraz małą regulacje luzu. 

 

 

 

 

IMG_20210608_184047.jpg

IMG_20210608_201024.jpg

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o podpowiedź czy kosz metalowy 2din pasuje tak samo jak plastikowy do tunelu 1 din ?? Czyli po przeróbce tunelu czy pasuje ten i ten ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem bo nie wiem czy pasuje (na logikę są zamienne więc powinien pasować i jeden i drugi) ale spytaj jeszcze na Division'ie, możliwe, że więcej osób tam zagląda.

Ogólnie piękna robota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to to samo, po przycięciu tunelu 1din będzie pasował, różnią się tylko materiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metalowy pasuje, poza materiałem nie ma różnic, dawno temu polecali metalowe bo niby mniej skrzypią ale ja miałem plastikowy i było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówiony metalowy. Będzie rezane bo mój tunel jest w 10x lepszym stanie niż te wszystkie na ogłoszeniach z 2din. 

Musiałoby mnie chyba po@#$% żeby zapłacić tyle kasy i jeszcze w gorszym stanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz metalowy był stosowany w b6, w B7 poszli po kosztach i wleciał plastik. Już chyba końcówka by tak miała, nie zmienia to faktu że są zamienne i pasują, mam u siebie przerobiony tunel z 1din na 2din i metalowy kosz.

Przerobienie tunelu to pikuś, a jak masz ładny to tym bardziej szkoda zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, zrób coś z fotkami bo nie widoczne są. (Najlepiej wrzucać zdjęcia bezpośrednio przez forum, a nie z zewnętrznych serwisów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawione . 

Co do kosza dorwałem z popielniczką aluminiowy. Tunel zostawiam mój bo ma dobry stan. 

Co do fury aktualnie stoi zapodkładowana i do końca tyg będzie zrobiona konserwacja. I mozolne składanie 

+ jest taki że wszystkie śruby z tyłu się odkręciły więc zakup nowych nie był konieczny. Będzie można oddać. 

Problem standardowo mam ze zwrotnicą z przodu więc jak ktoś ma to odkupię jedną .... Oczywiście z wybitą śrubą od wąsa :decayed: Chyba ż ejakimś cudem drgnie i wyjdzie. 

Wpadł panel klimatronika od 16 stopni pod 2 din w bardzo ładnym stanie. Jak ktoś chce to mam taki sam pod 1din  w takim samym stanie. 

Wpadły czujniki pod autopoziomowanie bixów 

i niestety kolejny zonk .... Maglownica już rzyga olejem ... Trochę szkoda bo nie przewidywałem takich wydatków ALE przypadkiem dzisiaj przekładając części w moim magazynku kapnąłem się że mam przekładnie z b7 z servotronikiem. Sucha nie zardzewiała na przekładni zębatej. Założymy może coś pożyje. :D

No i wpadły jeszcze tuleje tylnej kołyski bo sa w słabym stanie olej do dyfra + uszczelniacze i gumy na stabilizatory oraz nowa pompa wspomagania bo też wyje w niebogłosy. Ciekawe czy tam pompa to przypadek z już lekko cieknącym maglem. 

IMG_20210609_051758_1.jpg

IMG_20210609_051830.jpg

IMG_20210610_201108.jpg

IMG_20210610_201154 (1).jpg

IMG_20210610_215307.jpg

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Chwila dzisiaj żeby tu pozaglądać i złapać jakąś motywacje po tym tyg. 

U nas ogień ciągły i popołudnia przy limo dzień w dzień 

Spud auta wyczyszczony i na blachę poszedł "kwas" z Forscha 

Na to dwuskładnikowy reaktywny 

Następnie 3kg noxudola 1600. 

Dyfer odświeżony wymienione uszczelniacze i zalany nowy olej 

Odebrane zawieszanie od firmy REGUM - zrobili przód i tył niestety łudziłem się że tył będzie tańszy (wycenili mi dopiero po otrzymaniu zestawu), ale tak nie było. Koszt nie mały ale cała robota mega profi. Sworznie, tuleje, uszczelniacze wyglądają bardzo dobrze jakościowo. Dodatkowo wszystko wypiaskowane odświeżone. Łączniki stabilizatora mówili że regenerują ale dali mi nowe OE. Reszta zawiasu została odpicowana. Wszystko o miało rude tj. wózki, zwrotnice, półosie bo poprzedni właściciel zostawił wiszące węże od Air ridea na półosiach które wytarły je do gołego metalu i korodowały. Zaciski tył i jarzma stabilizator, mocowania staba, osłony tarcz .... wszystko wszystko wypiaskowane zagruntowane i wylakierowane na nowo. Co do przedniego hamulca jeszcze nie wiem co będzie bo nie wiem jaki budżet wyjdzie po zrobieniu silnika i wydechu. 

Wymieniłem też tuleje wózka tylnego bo stare była za "wiotkie" na moje oko. Generalnie wszystko od spodu zrobione na tip top 

Dodatkowo odświeżyłem gwinta. Wjeżdża Bilstein B6 . Sprężyny tez wypiaskowałem i odmalowałem. Lagi przód były mocno zmasakrowane. Nakrętki do gwintu musiałem zamówić nowe bo stare były na amen nie do ruszenia. Osłony i odboje też szrot. Zestaw kupiony używany od firmy Coilovers PL ... Serdecznie polecam. W tym roku kupilismy juz z 8 zestawów i zawsze wszystko OK.

Wpadł też kosz alu 2 din - będę przerabiać mój tunel 

nim wrzuciliśmy zbiornik od razu wymieniłem filter paliwa bo stary był aż zgnity. 

No i na koniec Paczka od BIGMANA którego serdecznie pozdrawiam bo zawsze zakupy od niego cieszą. Wpadła nakładka na ręczny i nowe przyciski i cup holder w wersji chrom. 

IMG_20210611_183705.jpg

IMG_20210611_183714.jpg

IMG_20210611_210832.jpg

IMG_20210611_210849.jpg

IMG_20210612_161030.jpg

IMG_20210612_161038.jpg

IMG_20210612_161045.jpg

IMG_20210612_165438.jpg

IMG_20210612_165541.jpg

IMG_20210612_165558.jpg

IMG_20210614_212558.jpg

IMG_20210614_212735.jpg

IMG_20210614_212747.jpg

IMG_20210617_210128.jpg

IMG_20210617_210148.jpg

IMG_20210617_210207.jpg

IMG_20210617_210235.jpg

IMG_20210620_104825.jpg

IMG_20210614_212624.jpg

IMG_20210620_110855.jpg

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek,

Szacunek!

Profi robota?

Spód lepsza kondycja niż nowy.

Btw. Jakie masz obecnie stabilizatory?

Co finalnie postanowiłeś ws. setupu silnika i wydechu?

Powodzenia ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie idziesz, konserwacja podwozia to naprawdę dobry krok. Czeka mnie to samo ale już nie w tym roku raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie .... Nie uznaje w robocie półśrodków. Skoro i tak jest rozebrane to trzeba to zrobić konkretnie. A baza jest ewidentnie współpracująca :hi:

 

Silnik odnowienie do serii ile sie da... pisałem wyżej. Ja wiem ze on ma 300k nalotu i choćby skały srały to nie zrobimy seri + .

 

Z modów to SAI + EGR + Second Lambda OFF i Tylko wydech, i tutaj będę trochę eksperymentował. Pierwszy krok to wydech o średnicy wyjściowej kolektorów wydechowych tj. 57mm i tą średnicą lecimy do końca. przed tłumikami środkowymi robię X-pipe potem 2x rezonatory środkowe i na końcu dwa dosyć mocno wygłuszone tłumiki końcowe. Jak będzie już jeździć nie będzie błędów logi i rozrząd wyjdą OK to będzie kolejny pomiar na hamowni żeby zobaczyć co wydech dał. Kombinuje też nad rozwiązaniem aktywnego wydechu i ominięciu końcowych tłumików ale to się zobaczy czy zdążę teraz. Jeżeli pomiar da nam 200+ a konkretnie chciałbym odzyskać z 10km i ok 50Nm to nie robię z tym nic. Natomiast jeśli wyjdzie jeszcze gorzej to wjadą katy 200cpi i będziemy dalej mierzyć i porównywać. 

 I może wkładka filtr K/N żeby lepiej oddychał. 

I to wszystko. Zdrowa fajnie brzmiąca seria. Może coś delikatnie się pobawię tym ME7.1.1 w sumie ster ogarnięty więc zobaczymy. 

Ogólnie ma być fajne daily. 

 

AAAA i musze się przyznać że pierwszy raz w życiu nie będziemy robić swoich końcówek wydechu.... mało tego nie kupiłe też żadnych w PL... Po prostu chce sprawdzić na swojej skórze .... Końcówki z ryżu... i to nie byle jakie :D Zobaczymy jak przylecą :glupek2: .... Fi wyjściowe to 114mm :yeah:

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DarekS4 napisał:

Z modów to SAI + EGR + Second Lambda OFF i Tylko wydech

Egr tam nie zastaniesz, są tylko 2 zawory kombinowane od pompy sai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...